Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 55 z 55
  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    dzieki! wczoraj sie gazowniki naszukali i nie znalezli a przy okazji moglby ktos za mnie odgrzac ten temat



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    Witam mam podobny problem z silnikiem jak zapali to tak dziwnie idzie jakby miał wyższe obroty ale jakby bulgał na 3 cylindry ale po dodaniu gazu to od 2,5 tysiąca idzie nawet normalnie . I mierzyłem cewkę . To według książki prawidłowe ma być między 0,45 a 0,55 oma . A u mnie pokazuje 0,18 oma . Wiec jest pytanie czy to dowód że cewka jest do wymiany ? .

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Mierniki szczególnie niższej klasy przy pomiarze małych oporności mogą przekłamywać wynik pomiaru .
    Są dwie cewki , warto dla porównania sprawdzić obie .

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    No mierzyłem obie cewki , i tak samo pokazuje 0,18 a powinno być więcej , wiec zastanawiam się czy nie zaryzykować i kupić jakąś cewkę by mieć pewność że mam dobrą cewkę i jak nadal będzie dziwnie chodzić to będę szukał dalej .

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Prawdopodobieństwo jednoczesnego uszkodzenia obydwóch cewek jest raczej niezbyt wysokie .
    Proponuję przeprowadzić pomiar na rezystorze o znanej oporności np 0.47 om w celu weryfikacji wskazań multimetru .

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    Faktycznie na obu cewkach pokazuje 0,18 wiec faktycznie na logikę żeby obie były tak samo zepsute i pokazywały tak samo to raczej dziwne , wiec pewnie cewka jest dobra , ciężko sprawdzić próbowałem zdjąć kable ze świec i sprawdzić czy jest iskra na wszystkich świecach , no i iskra niby jest . Wiec dupa sam nie da rady dojść bo jakby nie było chociaż na jednej świecy iskry to było by to a tak to wskazuje na dobrą cewkę . Wiec zostaje dalej szukać albo w zapłonie albo nie wiem czy takie objawy mogą świadczyć o uszkodzonym wałku ? skoro po dodaniu gazu silnik idzie normalnie . Już nie wiem gdzie szukać , bo już byłem u 2 mechaników i oni też niczego nie znaleźli .

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    Dzisiaj miałem problem zapaliłem i silnik chodził jak zawszę i odjechałem z domu , a po 1km silnik zaczął przerywać jakby chodził na połowę cylindrów i straciło na mocy , później po przyjeździe do domu coś mnie podkusiło żeby odpalić silnik i zdejmować po kolei kable z cewki by sprawdzić czy jest iskra . I zdejmuje jedną jest drugą jest trzecią jest zdejmuje czwartą zero iskry . Wiec wszystko jasne cewka wysiadła całkiem wiec na 99% jest wina cewki wiec zamówiłem nową i czekam jak zamontuje to mam nadzieje że w końcu będzie ok .

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    Witam Koledzy Sprawdziłem już prawie wszystko i nadal silnik telepie jakby na 3 gary na wolnych obrotach . Ba ostatnio sprawdzałem cewkę ściągałem kable podczas pracy żeby sprawdzić czy cylindry pracują i na jednej świecy nie było iskry wcale . I silnik nagle stracił moc że ciężko było ruszyć . Wiec skoro iskra się straciła to wiadomo cewka śmietnik zakupiłem nową istra wróciła i moc silnika też . Ale nadal silnik chodzi jak traktor dopiero od 2 tys obrotów zaczyna mruczeć na wszystkie gary i od biedy da się jeździć . Ja już sprawdziłem wszystko kable podmieniałem , świece , teraz cewka . Czujniki osprzęt silnika , podłączali diagnozowali euroskanem do fiatów i pokazuje zero błędów , od strony elektryki . Wiec nie mam już pomysłów co to może być , jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czy to może być wytarty wałek rozrządu ? . Ale inni podpowiadają że gdyby to był aż tak wywalony wałek to po dodaniu gazu też by nie chodził tylko hałasował więcej , a u mnie po dodaniu gazu wszystko ustaje . Wiec to chyba też odpada , jeszcze mi chodzi po głowie sterownik silnika komputer pod szybą , bo czytałem że w tych modelach padały . Ale z drugiej strony podobno wyświetlały by się jakieś błędy czy to w diagnozowaniu czy na liczniku a u mnie nie ma nić wszystkie kontroli gasną po odpaleniu silnika . Wiec nie wiem już kto mi pomoże ustalić co to jest , bo wygląda na to że nikt nic nie wie tylko zgaduje wiec chyba będzie trzeba cały silnik wywalić .

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Należy wpierw ustalić który cylinder silnika nie pracuje i czy rzeczywiście nie pracuje .
    Układ zapłonowy silnika 1,4 12v to typowy DIS czyli dwie cewki , a każda z cewek daje iskrę na dwa cylindry .
    Aby ustalić który cylinder nie pracuje , trzeba zdjęty przewód wysokiego napięcia podłączyć pod uprzednie przygotowaną dodatkową 5-tą świecę , która jest połączona z masą silnika . Tylko tak zapewnimy prawidłową iskrę dala cylindra pracującego w parze z cylindrem badanym .
    W przeciwnym wypadku zdjęcie przewodu np. cylindra pierwszego automatycznie pozbawi silnik iskry na cylindrze czwartym , a w konsekwencji pracę na dwóch a nie na trzech cylindrach . Dobrze jest aby odłączać przewód wysokiego napięcia na wyłączonym silniku , uchroni nas to przed ewentualnym porażeniem lub uszkodzeniem cewki .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 27-10-2017 o 16:36

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Goczałkowice-Zdrój
    Wiek
    40
    Postów
    23
    Auto
    Brava 14.12v
    Rocznik
    1998
    Wiem wiem o tych cewkach że są parami iskry , ale jak już wspomniałem wymieniłem cewkę bo nie było jednej iskry , i po wymianie silnik działa ale nadal dziwnie telepie ale po dodaniu gazu tak jakby właczały się wszystkie cylindry i silnik się rozkręca . Jeszcze dodam że silnik na wolnnych obrotach idzie tak jakby miał dziwnie przyśpieszone obroty . A czy to może być sonda lambda ? bo wyczytałem że podobne objawy też są właśnie jak sonda wysiądzie , i że też ją wypada sprawdzić .


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzona cewka a spalanie

cewka zaplonowa fiat bravo

wymiana cewki w brava

fiat brava cewka zaplonowacewka zaplonowa do fiata bravasprawdzanie cewek 1 2 fiatcewka zaplonowa fiat bravawymiana cewki mareasprawdzanie cewki brava
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl