dzieki! wczoraj sie gazowniki naszukali i nie znalezli a przy okazji moglby ktos za mnie odgrzac ten temat
dzieki! wczoraj sie gazowniki naszukali i nie znalezli a przy okazji moglby ktos za mnie odgrzac ten temat
Witam mam podobny problem z silnikiem jak zapali to tak dziwnie idzie jakby miał wyższe obroty ale jakby bulgał na 3 cylindry ale po dodaniu gazu to od 2,5 tysiąca idzie nawet normalnie . I mierzyłem cewkę . To według książki prawidłowe ma być między 0,45 a 0,55 oma . A u mnie pokazuje 0,18 oma . Wiec jest pytanie czy to dowód że cewka jest do wymiany ? .
Mierniki szczególnie niższej klasy przy pomiarze małych oporności mogą przekłamywać wynik pomiaru .
Są dwie cewki , warto dla porównania sprawdzić obie .
No mierzyłem obie cewki , i tak samo pokazuje 0,18 a powinno być więcej , wiec zastanawiam się czy nie zaryzykować i kupić jakąś cewkę by mieć pewność że mam dobrą cewkę i jak nadal będzie dziwnie chodzić to będę szukał dalej .
Prawdopodobieństwo jednoczesnego uszkodzenia obydwóch cewek jest raczej niezbyt wysokie .
Proponuję przeprowadzić pomiar na rezystorze o znanej oporności np 0.47 om w celu weryfikacji wskazań multimetru .
Faktycznie na obu cewkach pokazuje 0,18 wiec faktycznie na logikę żeby obie były tak samo zepsute i pokazywały tak samo to raczej dziwne , wiec pewnie cewka jest dobra , ciężko sprawdzić próbowałem zdjąć kable ze świec i sprawdzić czy jest iskra na wszystkich świecach , no i iskra niby jest . Wiec dupa sam nie da rady dojść bo jakby nie było chociaż na jednej świecy iskry to było by to a tak to wskazuje na dobrą cewkę . Wiec zostaje dalej szukać albo w zapłonie albo nie wiem czy takie objawy mogą świadczyć o uszkodzonym wałku ? skoro po dodaniu gazu silnik idzie normalnie . Już nie wiem gdzie szukać , bo już byłem u 2 mechaników i oni też niczego nie znaleźli .
Dzisiaj miałem problem zapaliłem i silnik chodził jak zawszę i odjechałem z domu , a po 1km silnik zaczął przerywać jakby chodził na połowę cylindrów i straciło na mocy , później po przyjeździe do domu coś mnie podkusiło żeby odpalić silnik i zdejmować po kolei kable z cewki by sprawdzić czy jest iskra . I zdejmuje jedną jest drugą jest trzecią jest zdejmuje czwartą zero iskry . Wiec wszystko jasne cewka wysiadła całkiem wiec na 99% jest wina cewki wiec zamówiłem nową i czekam jak zamontuje to mam nadzieje że w końcu będzie ok .
Witam Koledzy Sprawdziłem już prawie wszystko i nadal silnik telepie jakby na 3 gary na wolnych obrotach . Ba ostatnio sprawdzałem cewkę ściągałem kable podczas pracy żeby sprawdzić czy cylindry pracują i na jednej świecy nie było iskry wcale . I silnik nagle stracił moc że ciężko było ruszyć . Wiec skoro iskra się straciła to wiadomo cewka śmietnik zakupiłem nową istra wróciła i moc silnika też . Ale nadal silnik chodzi jak traktor dopiero od 2 tys obrotów zaczyna mruczeć na wszystkie gary i od biedy da się jeździć . Ja już sprawdziłem wszystko kable podmieniałem , świece , teraz cewka . Czujniki osprzęt silnika , podłączali diagnozowali euroskanem do fiatów i pokazuje zero błędów , od strony elektryki . Wiec nie mam już pomysłów co to może być , jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czy to może być wytarty wałek rozrządu ? . Ale inni podpowiadają że gdyby to był aż tak wywalony wałek to po dodaniu gazu też by nie chodził tylko hałasował więcej , a u mnie po dodaniu gazu wszystko ustaje . Wiec to chyba też odpada , jeszcze mi chodzi po głowie sterownik silnika komputer pod szybą , bo czytałem że w tych modelach padały . Ale z drugiej strony podobno wyświetlały by się jakieś błędy czy to w diagnozowaniu czy na liczniku a u mnie nie ma nić wszystkie kontroli gasną po odpaleniu silnika . Wiec nie wiem już kto mi pomoże ustalić co to jest , bo wygląda na to że nikt nic nie wie tylko zgaduje wiec chyba będzie trzeba cały silnik wywalić .
Należy wpierw ustalić który cylinder silnika nie pracuje i czy rzeczywiście nie pracuje .
Układ zapłonowy silnika 1,4 12v to typowy DIS czyli dwie cewki , a każda z cewek daje iskrę na dwa cylindry .
Aby ustalić który cylinder nie pracuje , trzeba zdjęty przewód wysokiego napięcia podłączyć pod uprzednie przygotowaną dodatkową 5-tą świecę , która jest połączona z masą silnika . Tylko tak zapewnimy prawidłową iskrę dala cylindra pracującego w parze z cylindrem badanym .
W przeciwnym wypadku zdjęcie przewodu np. cylindra pierwszego automatycznie pozbawi silnik iskry na cylindrze czwartym , a w konsekwencji pracę na dwóch a nie na trzech cylindrach . Dobrze jest aby odłączać przewód wysokiego napięcia na wyłączonym silniku , uchroni nas to przed ewentualnym porażeniem lub uszkodzeniem cewki .
Ostatnio edytowane przez ampro ; 27-10-2017 o 17:36
Wiem wiem o tych cewkach że są parami iskry , ale jak już wspomniałem wymieniłem cewkę bo nie było jednej iskry , i po wymianie silnik działa ale nadal dziwnie telepie ale po dodaniu gazu tak jakby właczały się wszystkie cylindry i silnik się rozkręca . Jeszcze dodam że silnik na wolnnych obrotach idzie tak jakby miał dziwnie przyśpieszone obroty . A czy to może być sonda lambda ? bo wyczytałem że podobne objawy też są właśnie jak sonda wysiądzie , i że też ją wypada sprawdzić .