Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 29 z 45 PierwszyPierwszy ... 19272829303139 ... OstatniOstatni
Posty od 421 do 435 z 672
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #421
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    po pierwsze-odepnij klemy na okolo 30 min. Potem je podlacz' poczekaj chwile, odpal auto, pamietaj ze nie wolno dodawac gazu ani wlaczac zadnego obciazenia, wylacz gaz, zeby chodzil calkiem na benzynie, niech auto chodzi tak okolo 15-20 min, potem sie nim przejedz ale dalej na benzynie, biegi zmieniaj przy 2500 tys i nie przekraczaj tych obrotow. Pojezdzij tak 20 min na benzynie i zgas auto. No i napisz czy w trakcie tego gasl ci za kazdym razem, czy szarpalo, falowalo itp. Sory za brak polskich liter



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #422
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    po pierwsze-odepnij klemy na okolo 30 min. Potem je podlacz' poczekaj chwile, odpal auto, pamietaj ze nie wolno dodawac gazu ani wlaczac zadnego obciazenia, wylacz gaz, zeby chodzil calkiem na benzynie, niech auto chodzi tak okolo 15-20 min
    wedle prawideł znalezionych w sieci, odczekać aż do załączenia wiatraka na chłodnicy jak znajdę chwilę czasu to przetłumaczę procedurę z manuala Haynes'a, już nie pamiętam czy tam też wspomniano o załączeniu wiatraka.

  4. #423
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no tak, ale te 20 min najczęściej wystarczą w taką pogodę jak ta żeby wiatrak się włączył. Poza tym jeśli wiatrak jest uszkodzony to mu paliwa braknie nie bardzo wierzę w ten czas do uruchomienia wiatraka, a generalnie wcale mi o to nie chodziło. Rzecz w tym, żeby rozgrzał samochód ale bez dodawania gazu i tylko na benzynie bo wcześniejszym odpięciu aku. Często goście zapominają, że adaptacje powinno przeprowadzać się na benzynie, a przecież po pewnym czasie może się sam na gaz przełączyć. Dlatego trzeba wyłączyć gaz, żeby się nie włączył. No i nie przygazowywać. Niech sam sobie spokojnie chodzi. I niech kolega napisze jeszcze jakie obroty ma po uruchomieniu zimnego silnika

  5. #424
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    co do źle ustawionego rozrządu to chyba zły trop tak myślę z tego względu że podczas jazdy samochód normalnie się zachowuje, ma moc, nie hałasuje, nie kopci.

    próbowałem z odpinaniem klem nawet na pół dnia i po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest dobrze, chodzi w miarę równo, po tym jak się podniesie temperatura i moim zdaniem wyłączy się ssanie obroty spadają, na gazie jeszcze trochę próbuje walczyć, na benzynie praktycznie od razu gaśnie. Tak samo jest podczas jazdy jak zmieniam bieg i obroty zdążą spaść poniżej 1000 zgaśnie, czy podjadę na skrzyżowanie.

    A powiedzcie co działo by się gdyby łapał jakieś lewe powietrze na kolektorze ssącym ?? Bo może tam gdzieś leży problem ? Już sam nie wiem wymyślam trochę.

    edytowany:

    co do pomysłu beowolfpl nic mi nie zaszkodzi spróbować. Sprawdzę wszystko i napisze jakie efekty.
    Ostatnio edytowane przez Akis ; 03-07-2013 o 10:54

  6. #425
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    masz właśnie sprawdzić na samej benzynie. Wyłącz absolutnie gaz. I zobacz jakie masz obroty jak uruchomisz zimny silnik

  7. #426
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Sprawdziłem wszystko na benzynie bez dotykania gazu. Po odpaleniu obroty falowały miedzy 700 a 1100 przez pierwsze pare-parenaście sekund. Potem ustabilizowały się na poziomie 850-1000 też delikatnie falując. Im cieplejszy robił się silnik to obroty bardziej falowały i bardziej telepało silnikiem. w momencie gdy wskazówka temperatury się zaczęła podnosić to silnik zaczął falować do ok 500 obr i w końcu zgasł.

  8. #427
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no to pod komputer i tyle. Ale najlepiej jeśli sam byś go sobie podpiął. Wtedy możesz na spokojnie analizować wyniki. Bo mechanicy na odwal się powiedzą, że to silniczek krokowy i tyle. Generalnie...może byś jakiś czujnik....ale i może być silniczek krokowy. Szczególnie, że dzieje Ci się to cały czas to obstawiałbym silniczek krokowy...

  9. #428
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2013
    Skąd
    Bygoszcz
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Fiar Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    a co polecacie do takiej domowej diagnostyki? Bo kolega ma komputer firmy Lunch z zestawem wszystkich możliwych kabli w tym do fiata ale niestety nie da się połączyć ze sterownikami w Bravce.

  10. #429
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    dla tego modelu silnika i sterownika właściwie jedynie komercyjna wersja Multiecuscan 1.5. licencja 200 zł. do tego odpowiedni interface i można się bawić. cena podłączenie pod diagnostykę w warsztacie nie powinna przekroczyć 50 zł. przemyśl sobie co Ci się bardziej opłaca.

  11. #430
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    albo tak jak ja zrobiłem...euroscan, kabelek i komp stacjonarny z 2xcom. Kabel za jakieś 150zł można kupić

  12. #431
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996

  13. #432
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    o....potaniało odkąd kupiłem:/

  14. #433
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    generalnie mogę potwierdzić u siebie pewną prawidłowość. ewidetnie przygasanie silnika jest u mnie związane z temperaturą na zewnątrz. im cieplej tym przygasanie pojawia się częściej. czujnik powietrza w układzie dolotowym podmieniałem. brałem też pod uwagę okoliczność iż gorące powietrze z odmy przedostające się razem z olejem do kolektora fałszuje pomiary czujnika. wykręcałem nawet czujnik i czyściłem go z oparów oleju, jednak bez większych rezultatów. podobnie po odpięciu na jakiś czas odmy. coś mi podpowiada, że to jednak któryś czujnik płata figle. CPW, czujnik położenia wałka rozrządu, ewentualnie lambda... na dzień dobry podczas wymiany płynu chłodzącego wymienię czujnik temperatury silnika.

  15. #434
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no ja narazie po wymianie cewki nie zaobserwowałem przygasania, ale u mnie najczęściej ono występowało jak na 5 biegu puściłem gaz, auto chwile się samo toczyło i gdy potem wrzuciłem luz to auto lekko przygasło. Wystarczyło troszkę gazu dodać przed wciśnięciem sprzęgła i obroty prawidłowo spadały.

  16. #435
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no i zauważyłem, że obroty dalej po takiej jeździe jak wcześniej pisałem nie spadają prawidłowo. Czyli to chyba nie cewka:/ Przeczytałem niedawno pewien temat, w którym pisano, że za zbyt niskie wartości obrotów po wciśnięcie sprzęgła (przygasanie) u kilku osób odpowiadał zawór regulacji ciśnienia paliwa. Chcąc dziś rano pooglądać okolice tego elementu urwałem sobie wężyk z kolektora do tego regulatora:/ był tak stary, że ledwo go podniosłem i się ułamał. Teraz musze do sklepu iść i nowy kupić. WIecie może czy ciężko dostać się do tego regulatora? wiem, że jest on na końcu listwy wtryskowej...ale wąż ukryty jest pod innymi kablami i nie widzę dokładnie jego końca


 
Strona 29 z 45 PierwszyPierwszy ... 19272829303139 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na luzie

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziedizel gasnie na luziefiat brava gasniepunto gasnie na luziena luzie gasnie auto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl