Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4121314
Posty od 196 do 210 z 210
Like Tree31lubi to!

Temat: Klocki Hamulcowe  

  1. #196
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,075
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Zamontowałem na przód to Tipo 1.4tjet zestaw z Textar-a:

    - tarcze hamulcowe 281/26 [mm] - 92074003 Textar
    - klocki hamulcowe 151 [mm] - 2247601 Textar

    W przypadku ww. tarcz jest jedna uwaga, otwór mocujący na śrubę mocującą tarcze do zwrotnicy jest na śrubę M12 a nie M8 jak fabrycznie. Podłożyłem podkładkę. Tarcze są przeznaczone do vanów Fiat Ulysse/Citroen Jumpy. Reszta pasuje ok. Klocki miały w zestawie blaszki montażowe na prowadnice zacisku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Postów
    1,886
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Pytanie mam o klocki jak się kończą to zawsze blaszka hałasuje? Na przeglądzie do dowodu wyszłaby słaba siła hamowania przez kończące się klocki?
    Pytam bo z serwisu dzwonili że ponoć 10% klocków zostało i trzeba wymienić. Robocizna 150zł ale klocki 500 🤪😂

  4. #198
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,510
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Hamulce jak tylko jest klocek powinny hamowac tak samo jak na nowym o ile ilosc plynu sie zgadza. Wiec na przegladzie to tylko pan wchodzacy pod auto moze uprzejmie o tym wspomniec, ze sie kończa

  5. #199
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,075
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Przy org klockach w 1.4tjet blaszka zaczyna trzeć o tarcze jak jeszcze ogładziny jest ~3mm. Poza wrażeniami akustycznymi hamulce powinny normalnie pracować.

  6. #200
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Skończyła się warstwa cierna dlatego wystąpiła słaba siła hamowania.
    Głupoty Ci koledzy piszą. Klocek ma budowę warstwową.

  7. #201
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    793
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    Skończyła się warstwa cierna dlatego wystąpiła słaba siła hamowania.
    Głupoty Ci koledzy piszą. Klocek ma budowę warstwową.
    Ale tylko ten klocek, który jest zrobiony z cebuli. Cebula też ma budowę warstwową.
    Klocek w którym całkowicie skończyła się okładzina i jedzie samą blachą, hamuje jeszcze całkiem nieźle. Pomijam dźwięk jaki wydaje i całkowitą destrukcję tarczy, ale na rolkach skuteczność jest ok.

  8. #202
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    "Cebulaku" 3mm "okładziny" to jeszcze nie blacha.

  9. #203
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,075
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    "Cebulaku" 3mm "okładziny" to jeszcze nie blacha.
    Zarzuć odpowiednimi linkami z sieci na potwierdzenie swojej tezy o budowie warstwowej klocków, temat jest o standardowych klockach nie żadne ceramiczne czy inne cuda na kiju. W standardowym klocku materiał jest jednolity, co najwyżej z racji budowy klocka może się zmieniać powierzchnia cierna. Osobiście postąpiłem jak prawdziwy Janusz i zeszlifowałem te ograniczniki jak zaczęły hałasować z 3mm do 1mm. Po tym manewrze zrobiłem jeszcze 5kkm i nie zauważyłem żadnej zmiany w sile hamowania jak i w działaniu układu hamulcowego.

  10. #204
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Pierwszy przykład z brzegu, który wypluło Google https://autokult.pl/27618,budowa-klockow-hamulcowych

  11. #205
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,531
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Się uśmiałem... okładzina antywibracyjna na plecach blachy, blacha, klej i izolacja... aaa i warstwa cierna...

    Nie żebym negował ale... zresztą...

    Jakby bez trzymania klocków w ręce i bez zajechania kilkunastu kompletów klocków to analizować, to rzeczywiście można wysnuć wniosek, ze jak na 3mm grubości jest czujnik w oryginałach to wtedy zostaje klej 1mm i izolacja termiczna 2mm i nie ma czym hamować... matematyka się zgadza z wiedza od wujka googla... a w praktyce tak... tak jak napisał giannini...

    Mamy tu spór teoretyka z podstawami (sami je oceńcie) i praktyka...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #206
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    1,075
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał luckyboy Zobacz post
    Pierwszy przykład z brzegu, który wypluło Google https://autokult.pl/27618,budowa-klockow-hamulcowych
    Racja, jeszcze trzeba wiedzieć jak odróżnić blachę od materiału ciernego.

  13. #207
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Czujnik jest na 3mm bo okładzina musi mieć pojemność cieplną. Jakim trzeba być Januszem, aby odginać blaszki i zjeżdżać klocki do blachy

  14. #208
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,535
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #209
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    5mm klocka, 2mm okładziny

  16. #210
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    793
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    To ja wymieniłem klocki jak jeszcze było 2mm do blaszki czyli z 5mm okładziny. Nowe klocki weszły TRW i jest super.
    Łooooo Panie taka rozrzutność ? To jeszcze by starczyło na jakieś 3-4 tysie kilometrów. Trzeba było oddać jakiemuś Uberowcowi jeszcze by pojeździł.


 
Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4121314

Podobne tematy

  1. Klocki hamulcowe
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 127
    Ostatni post: 04-08-2020, 19:47
  2. Klocki hamulcowe
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-12-2016, 12:22
  3. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-10-2015, 21:29
  4. klocki hamulcowe
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-05-2015, 12:54
  5. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 22:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jakie klocki do fiata grande 1 4 forum

sygnalizator zuzycia klockow fiat tipo

tipo serwis hamulce forum

fiat tipo wymiana klockow aso

klocki fiat tipo

tipo koszt wymiany klockow

fiat tipo klocki hamulcowe

fiat tipo wymiana tarcz hamulcowych

forum tipo klocki

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl