Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 270
Like Tree20lubi to!

Temat: Wgnieciony próg w ASO podczas przeglądu  

  1. #1
    Kichu1985
    Guest

    Wgnieciony próg w ASO podczas przeglądu

    Cześć,

    mam nieprzyjemną sprawę. Podczas pierwszego przeglądu w ASO źle podstawiono łapy od podnośnika co poskutkowało wgniecionym progiem jak na zdjęciach. Zauważyłem wgniecenie 2 dni po przeglądzie. Nikt mnie o tym oczywiście nie poinformował i pojechałem z reklamacją następnego dnia roboczego do ASO. Przez szybę w poczekalni w trakcie przeglądu widziałem ze auto na podnośniku odbyło 2-3 próby podniesienia i opuszczenia zanim zostało ostatecznie podniesione ale nie myślałem w pierwszej kolejności, że w ASO mogą źle łapę przystawić pod auto..... W środę czyli jutro mam ponownie jechać do nich i ustalić warunki reklamacji. Prośba do Was : Jakie powinny być roszczenia z mojej strony - czego mogę oczekiwać za poniesioną szkodę? Czy klepać co może spowodować zniszczenie zabezpieczenia antykorozyjnego? Nie wiem jaka decyzja będzie ze strony ASO ale nie chciałbym wyjść na frajera. Bardzo proszę o Wasze rady !
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jakoś mnie to kur.a nie dziwi Dodatkowo widać, jak w poważaniu mieli znaczniki podnośnika. Umyj to i sprawdź jak wygląda lakier i "guma" zabezpieczająca - czy się nie odkleiła. Podobną akcję, na szczęście na mniejszą skalę, miałem z moim 500X w Reiski Auto w Bydgoszczy, gdzie dwóch inteligentów nie zastosowało podkładek na łapy podnośników (zamontowane są plastikowe progi, do tego do rantów przyspawane ich mocowania), no i łapą wygięli jeden z uchwytów (w miarę naprostowali). Wystarczyło, że nie było mnie przy aucie podczas podnoszenia Potem jeszcze przestawienie geometrii i auto jechało w prawo przy kierownicy na wprost... Tylko, że ja to wszystko na miejscu widziałem i od razu zgłosiłem, geometrię następnego dnia - napisałem o tej sytuacji w wątku 500X. Najbardziej mnie rozwalili tekstem, że pewnie pogięli we wszystkich 500X, że nikt samochodu nie ogląda, dlaczego nie powiedziałem o podkładkach (żałosne), tyle że w moim na przeglądzie 0 podkładki podłożone były, przy poprawkach partaniny podkładki podłożono - geometria jest ponownie ok, uchwyt listwy ujdzie.
    Trudno mi powiedzieć, klepanie odpada, bo uszkodzą, nawet jeśli od wewnątrz wypchną (przez otwory rewizyjne, jeśli się da), to poodbijają i będzie korozja. Wygięli przetłoczenie, trudna sprawa, w takim przypadku miałem w Grande Punto zakwalifikowany błotnik do wymiany z powodu "uszkodzenia przetłoczenia technologicznego błotnika" po kolizji (nie z mojej winy). W tym przypadku walczyłbym o jak największe korzyści finansowe przy przeglądach, jednak z drugiej strony nie chce się jechać do czegoś takiego jak to ASO... Może warto wyciągnąć rekompensatę finansową. Na pewno nie zaszkodzi poinformować FCA Polska, gów.o zrobią, ale to ASO samo się wtedy do Ciebie odezwie. Ogólnie dobrego rozwiązania nie znam. Gdyby sądy działały jak należy, to wszystko by było łatwe. Tu akurat mam doświadczenia z serwisem Torital z Torunia, pamiątkę ich "fachowego trzykrotnego lakierowania" błotnika widać do dziś, wtedy Fiat Auto Poland tylko pisał do nich, że mają zrobić, ale że prawo nie jest po stronie klienta, to po okresie dwóch lat mogli legalnie się wypiąć na partackie położenie lakieru i to zrobili. Więcej mnie już tam nie widzieli i nie zobaczą.

    W moim przypadku od Reiskiego dostałem zniżkę na pierwszy przegląd, całe 50zł za dodatkowy przyjazd z ich winy(za paliwo) i niby gratis serwis klimy, który jednak sam sobie zrobię, mam porządny ozonator, oni chcą lać chemią, wolę sam wymienić filtr i wyozonować, niż ktoś ma mi coś wyrwać/porysować.

    PS. W ASO potrafią wszystko zjeb.ć, trzeba wszystkiemu się przyglądać, nawet elementom, które teoretycznie ruszone nie były Normą jest podchodzenie do plastików z wkrętakami, a nie dedykowanymi narzędziami - zawsze w tym momencie było z mojej strony, że tak robić nie będziemy. Piszę z własnego doświadczenia.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-01-2017 o 12:00

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jako, że już opuściłeś ASO to mogą teraz jedynie aktem dobrej woli wziąć winę na siebie. Mogą też obrać taktykę, że sam sobie wgiąłeś. Czy są może tam kamery na część warsztatową? Co do wgniecenia to da się to zrobić, ale wymagana jest interwencja blacharza i zapewne cały próg do malowania, aby było zgodnie ze sztuką. Nie wiem jak w Tipo, ale w innych Fiatach od strony wnętrz są przepusty do środka progów zaślepione. Gdyby tak było można zrobić inspekcję środka jakimś endoskopem i zobaczyć czy wewnętrzne zabezpieczenie jest dobre czy coś się uszkodziło.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Ale masakra. Przestroga dla każdego aby auto obejrzeć przy odbiorze.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    64
    Postów
    130
    Auto
    TIPO 1.4 EASY 2016
    Rocznik
    2016
    Sprawa do wygrania, ewidentnie widać miejsce wgniecenia od podnośnika, nie ma zarysowan sam jakbyś to sobie zrobił podczas jazdy były by otarcia, nie gadaj z pracownikami serwisu tylko z szefem,napisz skargę, zrobili Ci dziadostwo wiec niech to naprawiają na własny koszt.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    Ale masakra. Przestroga dla każdego aby auto obejrzeć przy odbiorze.
    Ilu znasz ludzi, którzy kładą się pod samochód podczas odbioru? Ja znam jedną, siebie Najlepiej stać przy autku, jak się chce, to się da

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał largo Zobacz post
    Sprawa do wygrania, ewidentnie widać miejsce wgniecenia od podnośnika, nie ma zarysowan sam jakbyś to sobie zrobił podczas jazdy były by otarcia, nie gadaj z pracownikami serwisu tylko z szefem,napisz skargę, zrobili Ci dziadostwo wiec niech to naprawiają na własny koszt.
    Uszkodzenie mógł zrobić np. "gumiarz", też mają podnośniki kolumnowe... Po wyjechaniu z ASO trudno będzie udowodnić, a monitoring, jeśli jest, może nagle okazać się uszkodzony. Swoją drogą na monitoringu progu widać nie będzie, o ile cokolwiek będzie widać.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Co do wgniecenia to da się to zrobić, ale wymagana jest interwencja blacharza i zapewne cały próg do malowania, aby było zgodnie ze sztuką. Nie wiem jak w Tipo, ale w innych Fiatach od strony wnętrz są przepusty do środka progów zaślepione. Gdyby tak było można zrobić inspekcję środka jakimś endoskopem i zobaczyć czy wewnętrzne zabezpieczenie jest dobre czy coś się uszkodziło.
    Dostęp jest na pewno od zewnątrz, właśnie obok widać zaślepkę otworu inspekcyjnego

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Naprawdę to jest jakaś żenada. Po okresie gwarancji sam wszystko będę robił przy swoim aucie bo jak widać ASO to samo zło i szkoda sobie psuć nerwy na takich gamoni

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Naprawdę to jest jakaś żenada. Po okresie gwarancji sam wszystko będę robił przy swoim aucie bo jak widać ASO to samo zło i szkoda sobie psuć nerwy na takich gamoni

    W sumie to dziwię się że tak słabo te ASO działają. Z moim poprzednim autem, jak było na gwarancji to nic złego nie zrobili i zwykle w miarę profesjonalnie podchodzili do sprawy.
    Unikam ASO ze względu na cenę usług. Samo diagnozowanie usterek już kosztuje kilka setek, co w przypadku G Punto, którym smigałem wczesniej oznaczało, że jak miałem 2 podejrzane elementy do wymiany to taniej mi wychodziły je po prostu kupić i wymienić samemu. Ale żeby partaczyli to si osobiście nie spotkałem.

    Jak pokazuje doświadczenie kolegi trzeba miec oczy szeroko otwarte.

  10. #9
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Naprawdę to jest jakaś żenada. Po okresie gwarancji sam wszystko będę robił przy swoim aucie bo jak widać ASO to samo zło i szkoda sobie psuć nerwy na takich gamoni
    Myślałem, że przez ten szereg lat, gdy nie korzystałem z usług ASO, coś się zmieniło. Miałem już kiedyś przygody (nie tylko u Fiata, ale również) typu:
    * 0.5l oleju powyżej maksimum gratis
    * dodatkowe 0.5 atm powietrza w jednym kole
    * trzykrotna wymiana linki hamulca ręcznego, w sytuacji gdy należało wymienić cylinderek
    * zdiagnozowanie potrzeby wymiany sterownika silnika (3kzł + instalacja) gdy awarii uległ przepływomierz powietrza.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Jak ktoś ma dużą wiedzę w zakresie mechaniki i trochę gotówki to otwiera swój warsztat a nie pracuje w aso.

  12. #11
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Jak ktoś ma dużą wiedzę w zakresie mechaniki i trochę gotówki to otwiera swój warsztat a nie pracuje w aso.
    Mam od paru lat zaufanego majstra, u którego zostawiam samochód i spokojnie idę do pracy. Ma tylko jedną wadę: jest naprawdę niewiele tańszy niż ASO.....

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    To jest jego zalet. Po prostu chłop wie co potrafi i żąda za to godziwego wynagrodzenia.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Naprawdę to jest jakaś żenada. Po okresie gwarancji sam wszystko będę robił przy swoim aucie bo jak widać ASO to samo zło i szkoda sobie psuć nerwy na takich gamoni
    Przewrotnie zapytam. Wiesz jaki jest okres gwarancji?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    dwa lata z tego co wiem

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2016
    Skąd
    oln
    Postów
    48
    Auto
    tipo
    Rocznik
    2016
    Ja odbierając auto tydzień temu specjalnie dałem zimowe opony żeby "specjaliści" w ASO wymienili mi je na aluminiowe felgi. Wczoraj wyjechałem z myjni, patrzę a tam każda felga porysowana, podczas wywazania kół felgi przymocowali do maszyny bez żadnego zabezpieczenia, czyli pierścień dociskajacy metalowy stykal się bezpośrednio z felga... wiadomo że przy dociskaniu się to porysuje. Myślałem że ASO się wykpi, bo już po wymianie opon nie sprawdziłem czy nic nie porysowana, z resztą kto by się spodziewał jak odbiera się nowe auto, jednak jestem umówiony w przyszłym tygodniu na ponowne lakierowanie proszkowe felg. Ciekawe jak to będzie wyglądać, na pewno jeśli będzie coś nie tak zarządam nowych felg.


 
Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Próg zewnętrzny
    Napisany przez Minister na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-05-2016, 21:39
  2. Znaczek fiata - wgnieciony
    Napisany przez psz752 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 11-09-2015, 10:25
  3. Próg do Bravo
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-02-2015, 12:01
  4. Prawy próg wewnętrzny
    Napisany przez bob96 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2014, 13:50
  5. Grande Punto 5D - próg wewnętrzny
    Napisany przez Iceman31 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-03-2014, 19:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531wgnieciony-prog-w-aso-podczas-przegladu-34928

punto wgnieciony prog

https:fiatklubpolska.pltipo-531wgnieciony-prog-w-aso-podczas-przegladu-349283

wgniecione sanki

Wymiana wgniecionego progu w aso

blacha vibranium

zgnity prog wewnetrzny przrglad

wgniecenia w progach nowe auto

wgniecionyprog po podnosniku

jak wyprostowac progi giat grande punto

wgnieciony prog od lewarka

samochod uszkodzony prog przy podnoszeniu

uszkodzenie progu od podnosnika

fiat wgniecenie od bramy aso

wgnieciony prog drzwi obcieraja wymiana opon

wgniecenie w progu od zlego ppdnoszenia

https:fiatklubpolska.pltipo-531wgnieciony-prog-w-aso-podczas-przegladu-349285

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl