Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 86
Like Tree25lubi to!

Temat: Tipo wyglad komory silnika - nadkola i ogolnie pomoc w podjeciu decyzji  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Octavia I
    Tia, szczególnie ma super zawieszenie z tyłu, dzięki czemu po załadowaniu tyłu szoruje dupą o koleiny. Skąd wiem? Jeździłem, to wiem.
    FiatPrime lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    A urban legends mowia ze naturalne srodowisko wystepowania alfy to laweta
    Urban legends...
    Gadam ostatnio z szefem o autach. On: jak mozna porownywac wolksvagena z fiatem przecież niemcy wszysto wymyslają, technologia itp. Pytam go jaki ma silnik w swoim a8 oczywiscie TDI super silnik diesel common rail itp. Pytam go czy wie kto wynalazl common rail i w jakim aucie byl pierwszy. Oczywiscie odpowiedz w volkswagenie. Prawie sie ze mna poklocil jak mu powiedzialem ze fiat to wlozyl po raz pierwszy do alfy. Tak sie rodza te urban legends. To sie nazywa propaganda.
    Mam jak najlepsze doswiadczenia z alfa oraz fiatem. Oczywiscie zaraz padnie co ja tam wiem jeżdżąc po 20 tys rocznie po pierwszym milionie kilometrow to ewentualnie moglbym cos powiedziec itp.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-11-2018 o 19:32
    kammar lubi to.

  4. #63
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    U mnie w firmie jeżdżą Octavie I i II, które często mają po 400 czy 500 tyś km przebiegu, nikt ich nie oszczędza. Sam ujeżdżam 10-letnią II (obecnie ma 320 tyś km) i jak bym tak eksploatował Tipo jak poniewierana jest ta Skoda, to myślę, że po 150 tyś km Fiat mógłby już być na emeryturze i nie nadawał by się do dalszej jazdy bez kapitalnego remontu.

  5. #64
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    A to akurat dziwne. Przecież masz T Jeta. Powinien bez problemów pół bańki przekręcić. Jak to TJet.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Miałem na myśli zawieszenie i wnętrze, akurat o silnik jestem spokojny

  7. #66
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie nie... Tipo z T Jet wykazuję się nadzwyczajną trwałością na tle innych Tipo. Więc o ogólną trwałość nie należy się martwić.
    brylancik13 i zbychbor lubią to.

  8. #67
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tjet jest tak stary i wielkoseryjny że jeżdżą tego miliony. I nie słychać nic na temat problemów z nimi w sensie błędów projektowych, powtarzalnych usterek, nie musieli robić poprawek, nie wyszły jakieś wadliwe serie. W naszej germanofilskiej części europy jeśli chodzi o motoryzację na pewno by się to odbiło echem. Więc tjet jest niejako marką i nie dziwne że chcą go kupować mimo że niektórym za ch.ja przez gardło nie przejdzie że ten silnik jest niezły.
    Qvadrat lubi to.

  9. #68
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tjet jest tak stary i wielkoseryjny że jeżdżą tego miliony. I nie słychać nic na temat problemów z nimi w sensie błędów projektowych, powtarzalnych usterek, nie musieli robić poprawek, nie wyszły jakieś wadliwe serie. W naszej germanofilskiej części europy jeśli chodzi o motoryzację na pewno by się to odbiło echem. Więc tjet jest niejako marką i nie dziwne że chcą go kupować mimo że niektórym za ch.ja przez gardło nie przejdzie że ten silnik jest niezły.
    Jakiś czas temu zarzuciłeś mi, że coś tam faworyzuję. Jakbyś napisał to na temat fiatowskiego 1,9 jtd to bym się w 100% zgodził. To, że jest stary i jakiś wpadek projektowych itd. to prawda. Ale czy jest trwały na tle konkurencji? Na rynku wtórnym jakoś milionów aut z tym silnikiem nie widać. Chyba, że kurczowo trzymają i nie chcą wymieniać na nowe. A już na pewno nie ma wiele tych aut z przebiegami 200+ tyś. km. Tam z nieuzasadnionych przyczyn dominują marki germanofilów - strasznie dużo tych aut z dużymi przebiegami na rynku wtórnym w przeciwieństwie do produktów Fiata/Alfy. T Jet jest niezły. Poprawny. Mocno kompromisowy. Nic więcej. Podobno jesteś techniczny. Jeździsz różnymi autami różnych producentów. Masz skalę do porównania. Wiesz jakie motory były 10 lat temu i jakie są teraz.

    843A1000 też od LAT jest klepany. Nigdy takich akcji nie było jak teraz w Tipo. Nie w tej skali. Skąd masz gwarancję, że T-Jeta nie przyoszczędzili? Pogadajmy na ten temat za 5-10 lat.

    Mam taką przypowieść z lat mojej młodości. Jako taki totalny szczeniak w latach wczesnoszkolnych miałem sąsiadów. Pan "Dyrektor" i Pani "Dyrektorowa"(Bo, żona Dyrektora. Kobieta wykształcona choć kariery nie robiła i pracowała w cieniu sławy męża). W komunie robił karierę - dorobił się na nowym osiedlu mieszkania, garażu na zewnątrz obok bloku (MUROWANEGO! Z PRĄDEM! NA CAŁE OSIEDLE 4 BLOKÓW 5 garaży) i poloneza (Z KLIMATYZACJĄ!). Po upadku komuny szybko stracił stanowisko, nie odnalazł się w nowej rzeczywistości. Za to jego małżonka wystrzeliła z karierą i jak na kobietę(miały wtedy trudno w biznesie) na początku lat 90 była ustawiona i robiła kasę. Pan Dyrektor trzymał poldka pod kocem (serio) w garażu, zimą gdy były duże mrozy zasuwał do garażu ze słoneczkiem elektrycznym. Próbował podgrzać auto i garaż. Przesiadywał wiele godzin czytając gazetę "dbając" o swojego poloneza. W połowie lat 90 firma Pani Dyrektorowej wyniosła się kawał za Gdańsk. Potrzebne było auto. Polonez? Da swojego ukochanego Poloneza do orania 30-40 km za miasto? Kasa była. Kupiła Rovera 400 ze "słynnym" silnikiem z serii K. Klimatyzacja dostawiana Davii (wtedy ludzie się dalej bali klimatyzacji, na placu wszystkie były bez klimy, były gotowe zestawy Davia). W między (już po 2000r.) czasie Pan Dyrektor odszedł. Jego auto z jakimś śmiesznym przebiegiem zostało sprzedane jakiemuś pasjonatowi. A Rover był ciskany i trzymany pod chmurką do 2010r. gdzie umarł z powodu rudej która spustoszyła wózek, podszybie, kielichy. Nie dojechał 200 tyś. km. (było ~160 tyś. ALE! Silnik nie był NIGDY otwierany - ori uszczelka pod głowicą (HELOU! SERIA K!), żadnych przebojów z alternatorem, zawieszeniem, wspomaganiem, dostawioną klimatyzacją itd. itp. 15 lat. Kobieta. Tylko tyle, że generalnie krótkie TRASY.

    Czy Pan Dyrektor był zadowolony ze swojego samochodu? Tak. Zdecydowanie.
    Czy Pani Dyrektor była zadowolona ze swojego samochodu? Tak. Zdecydowanie.
    Czy Polonez, Rover i silniki z serii K to symbol trwałości, niezawodności w odniesieniu do konkurencji w latach swojej "świetności"? Nosz K.... NIE BARDZO. Sypały się szybciej niż ruda je zjadała.

    Reasumując:
    To, że osobie X czy Y coś się sprawdza i wystarcza nie koniecznie znaczy, że na tle konkurencji jest to równie bezawaryjne/trwałe co tam itd. itp.

    W przypadku eksploatacji Twojej czy Krowy gdzie wy latacie w warunkach optymalnych/lekkich dla samochodu osobowego to nawet 1,4 FSI (niesławny z Gulfa 5), 1,6 THP (PSA/BMW) czy DiDs od Mitsubishi by wytrzymało pewnie do remontu 150-200 tyś.km. I też byście byli zadowoleni z bezawaryjnej jazdy.

    Fiat miał swoje 5 minut z Tipo. Po premierze wyglądało to obiecująco. Też się złapałem. Jak to jest teraz widać. Auto delikatne na tle konkurentów(nawet tych tańszych) - i tutaj nie ma co dyskutować. Odzwierciedla to sprzedaż. Po premierze floty się rzuciły jak na bułeczki. Nie sprawdziły się. Nie chcą brać. http://www.trynid.pl/fora/PZPM/2018/images/2018_09.pdf Półtora roku po premierze Tipo straciło najwięcej. Sprzedaż Tipo generują teraz w większości odbiorcy indywidualni - bo łykają reklamy i to co im wcisną dealerzy. Auto flotowe ma być proste, trwałe, ekonomiczne. Tipo jest proste. Za mało. Flocie badziewia nie wciśniesz.

    A wy tutaj z uporem maniaka w 3-4 ludzi próbujecie zaginać rzeczywistość jakie to zajebiste rozwiązanie. Ochy. Achy. Gdy się napiszę, że stara Octavia I i II jest trwalsza niż nowe Tipo to wleci bohater z tekstem:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tia, szczególnie ma super zawieszenie z tyłu, dzięki czemu po załadowaniu tyłu szoruje dupą o koleiny.
    Porównujesz auto które jest dwa lata na rynku z wołami które były produkowane przez 17 lat (1 gen - 14 lat - 1,4 mln sprzedanych aut w Europie / 2 gen - 9 lat (najmłodsze teraz mają po 5 lat) - prawie 2 miliony sztuk w Europie. Sprawdzone, cały czas świetnie się sprzedawało, lubiane za prostotę i trwałość - do tej pory. Bo jak załadujesz to zderzak na koleinie pociera? HB ma te same sprężyny i amory z tyłu co SW. Resztę sobie dopisz. Pewnie dlatego wylewają w SW, a w HB się nie spotkali. Ot kolejny feature. Zapewne dobrze wróżący na przyszłość.

    I jak tutaj brać was poważnie? Jesteście zwykłymi fanboy'ami. I ciężko w niektórych kwestiach zebrać się z wami do konstruktywnej dyskusji podpartej jakimś argumentem. Bo to jest gruba ściana. Po jednej ktoś puka, a po drugiej świstak g... w złotą folie zawija i mruczy pod nosem: "Nobody will take my precious."

    Auto jest proste. Tanie. Oferuje dobry komfort w klasie. Do delikatnej eksploatacji jest OK. Tyle.

    Nieważne czy to Opel, Hyundai, Toyota, Mercedes, Volvo, Dacia, Skoda, Łada... Słońce czy deszcz... Skandynawskie mrozy czy piaski Sahary... Słuszny wybór jest tylko jeden.

    Tipo T-Jet LPG. Koniecznie HB. Wtedy wszystko jest zdecydowanie trwalsze.
    - Kurtyna -
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 26-11-2018 o 01:25
    matejpl lubi to.

  10. #69
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Aplauz...

    I wiwaty...
    matejpl lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    443
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    Uch jaki monolog, kup nowe jak stać i ciesz się.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  12. #71
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Chyba klientów nie miał i nudził się na postoju

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał juri Zobacz post
    Uch jaki monolog, kup nowe jak stać i ciesz się.
    Kupil przeciez dustera i jest mega zadowolony.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Aplauz...

    I wiwaty...
    BIS!
    krowka1978 lubi to.

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    154
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Mam taką przypowieść z lat mojej młodości. Jako taki totalny szczeniak w latach wczesnoszkolnych miałem sąsiadów. Pan "Dyrektor" i Pani "Dyrektorowa"(Bo, żona Dyrektora. Kobieta wykształcona choć kariery nie robiła i pracowała w cieniu sławy męża). W komunie robił karierę - dorobił się na nowym osiedlu mieszkania, garażu na zewnątrz obok bloku (MUROWANEGO! Z PRĄDEM! NA CAŁE OSIEDLE 4 BLOKÓW 5 garaży) i poloneza (Z KLIMATYZACJĄ!). Po upadku komuny szybko stracił stanowisko, nie odnalazł się w nowej rzeczywistości. Za to jego małżonka wystrzeliła z karierą i jak na kobietę(miały wtedy trudno w biznesie) na początku lat 90 była ustawiona i robiła kasę. Pan Dyrektor trzymał poldka pod kocem (serio) w garażu, zimą gdy były duże mrozy zasuwał do garażu ze słoneczkiem elektrycznym. Próbował podgrzać auto i garaż. Przesiadywał wiele godzin czytając gazetę "dbając" o swojego poloneza. W połowie lat 90 firma Pani Dyrektorowej wyniosła się kawał za Gdańsk. Potrzebne było auto. Polonez? Da swojego ukochanego Poloneza do orania 30-40 km za miasto? Kasa była. Kupiła Rovera 400 ze "słynnym" silnikiem z serii K. Klimatyzacja dostawiana Davii (wtedy ludzie się dalej bali klimatyzacji, na placu wszystkie były bez klimy, były gotowe zestawy Davia). W między (już po 2000r.) czasie Pan Dyrektor odszedł. Jego auto z jakimś śmiesznym przebiegiem zostało sprzedane jakiemuś pasjonatowi. A Rover był ciskany i trzymany pod chmurką do 2010r. gdzie umarł z powodu rudej która spustoszyła wózek, podszybie, kielichy. Nie dojechał 200 tyś. km. (było ~160 tyś. ALE! Silnik nie był NIGDY otwierany - ori uszczelka pod głowicą (HELOU! SERIA K!), żadnych przebojów z alternatorem, zawieszeniem, wspomaganiem, dostawioną klimatyzacją itd. itp. 15 lat. Kobieta. Tylko tyle, że generalnie krótkie TRASY.
    Jeździłem kumulacją tych nieszczęść- polonezem z k16 rovera... i też byłem zadowolony Ale dlatego że to było pierwsze auto

  14. #73
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    FiatPrime jak sam napisales auto jest tanie, w miare wygodne, dosalbym jeszcze że z tym znienawidzonym tjetem dynamiczne i jeszcze bardziej znienawidzonym lpg tanio jeździ. Twierdzisz ze delikatne i nietrwałe-ok niech bedzie choć w moim egzemplarzu nie mam sie na razie na co skarżyć. Ale dla mnie zwyklego niezawodowego kierowcy to wystarcza. Wiecej powiem nie mam gwarancji ze auto za 2 x tyle bedzie trwalsze a to co jest najwazniejsze tzn. uklad napedowy i buda nie wydaje sie odbiegac od innych. To dlaczego mam na niego narzekać. Jeżdże roznymi autami okazjonalnie i nadal uwazam ze stosunek tego co zaplacilem do korzysci jakie mam jest niezły. Znacznie bardziej bylbym przybity gdybym kosztem innych przyjemnosci w zyciu kupil np. takie xc60 i meczyl sie z nim na co dzien.
    Ok jestem fanbojem, albo po prostu optymistycznie patrze na to co mam i zbytnio nie koncentruje sie na nagatywach. Ale dobrze mi z tym nie tylko w tym aspekcie życia.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-11-2018 o 15:30
    kammar lubi to.

  15. #74
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ok jestem fanbojem, albo po prostu optymistycznie patrze na to co mam i zbytnio nie koncentruje sie na nagatywach. Ale dobrze mi z tym nie tylko w tym aspekcie życia.
    FiatPrime chyba nie może przetrawić tego, że ktoś z FIAT-ami nie ma problemów i cieszy się autami (w moim przypadku jestem bardzo zadowolony z mojego 11 letniego GP, które w pierwsze 2 lata zrobło tyle km, że wspomniany badziew 1.4T(F)SI gwarancji by nie przetrwał, teraz ma raptem tylko 203tyś.km, według wcześniejszych przewidywań miał mieć tyle 5 lat temu)

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    @FiatPrime wystarczy już.

    To forum byłoby całkiem fajne, gdyby nie to że w każdym wątku wylewasz swoje żale. Okej, uzasadniona krytyka też jest wskazana, jak i opinia niezadowolonych użytkowników. Ale bez przesady. Da się odróżnić konstruktywną krytykę od wylewania frustracji i czepiania się czasem z d***. Ty już tą cienką granicę przekroczyłeś.
    Redzio i juri lubią to.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stukot wydobywając się z komory silnika
    Napisany przez andczy1 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-01-2018, 12:45
  2. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 14:38
  3. Przelotka z kabiny do komory silnika
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2014, 01:58
  4. Nadkola proszę o pomoc
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-12-2013, 04:29
  5. [car-audio] Jak przeprowadzić wiązkę z komory silnika do kab
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-05-2011, 14:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl