Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2018
    Skąd
    Brzesko
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 8V
    Rocznik
    2008

    Stukot wydobywający sie z komory silnika

    Witam, mam pewien problem w swoim Bravo tj. 1.9 jtd 8v, skrzynia m32, mianowicie w czasie jazdy jak wrzuce 4 i przyspiesze, tu chyba nie ma znaczenia jakich obrotów ale nie mam w zwyczaju schodzić niżej jak 1,5k, spuszczę nogę z gazu czyli hamuje silnikiem od około 2k obrotów do równych 1,5k słyszę cykliczny stukot, być może na wyższych tez byłby słyszalny ale powiew wiatru zagłusza dźwięki z komory silnika, wraz z obrotami mam wrażenie że częstotliwość maleje. Nie dzieje się tak za każdym razem oraz dźwięk eliminuje się przy muśnięciu gazem bądź zejściu do 1,5k. Obserwuje to od dłuższego czasu może 2/3/4 a może nawet dłużej, Poprostu dopiero biorę się za ten problem bo wcześniej stwierdziłem ze dość rzadko to występuje ale zaczyna mnie to irytować (także panewki chyba eliminujemy bo średnio robię po 2kkm miesięcznie i dawno by się posypało ��), kolejna sugestią moze być dwumasa i tutaj trochu o niej- wymieniona 44kkm temu z kompletnym sprzęgłem w aso (sprzęgło sahsa a dwumasa valeo), na biegu jałowym pieszcząc gazem przy zejściu wszystko ładnie równiutko chodzi natowmiast ze wciśniętym sprzęgłem już mam wrażenie ze mamy nowy dźwięk o częstotliwości zależnej od obrotów silnika, kolejna kwestia to przy automatycznej procedurze przepalania dpfu dając gwałtownie gaz bądź ściągając noge z gazu słychać uderzenie i to wyraźnie, nie wiem czy to normalne ale sugerowałoby to dwumase padnięta bo jak wiadomo przy przepalaniu silnik dostaje większa dawke paliwa i bardziej agresywnie reaguje na ruchy pedałem gazu. Na 5 biegu wydaje mi się ze tez to jest słyszalne ale tak jak pisałem przy większej prędkości słysze wiatr i opony a nie silnik, w każdym razie ten sam zakres obrotów ????->1500. Hamując silnikiem i wciskając sprzęgło w momencie kiedy jest to słyszalne nie daje zmian tylko tyle ze szybciej schodzi z obrotów i dźwięk szybciej zanika.

    Proszę o ewentualne uwagi co do moich wniosków, oraz sugestie co to może być, jeżeli się myle albo nie trafnie oceniam sytuacje, pytajcie spróbuje sprawdzić co w mojej mocy zanim oddam auto do mechanika. Do tej pory jeździłem z tym i nic się nie działo prócz tego ze chyba częściej się trafia ten dźwięk.
    Ostatnio edytowane przez andczy1 ; 25-01-2018 o 16:54 Powód: błedne kodowanie tekstu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,352
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Przeguby na półosiach?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    191
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Przeguby wewnętrzne zazwyczaj drżą przy przyspieszaniu a zewnętrzne stukają przy ruszaniu na skręconych kołach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 

Podobne tematy

  1. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 13:38
  2. Przelotka z kabiny do komory silnika
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2014, 00:58
  3. Stukot przy gaszeniu silnika
    Napisany przez madness1990 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2014, 00:21
  4. dziwny trzask z komory silnika ?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-11-2013, 09:28
  5. [car-audio] Jak przeprowadzić wiązkę z komory silnika do kab
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-05-2011, 13:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl