Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 15 z 34 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Posty od 211 do 225 z 497
Like Tree58lubi to!

Temat: Tipo SW  

  1. #211
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    fiata i kie mam we Wrocku praktycznie razem, salony sąsiadujące ze sobą, ostatnio z jazdy próbnej fiatem od razu przesiedliśmy sie do kii i sama jazda była przyjemniejsza. Dynamiką Kia lekko słabiej niż fiat i opel, ale w mojej ocenie nie jest to duża różnica.
    Ja też jechałem w Długołęce Fiatem i Kią jeden po drugim i dla mnie KIA odpadła od razu. Hałas w środku dużo większy niż we fiacie a dynamika to już w ogóle bez porównania na korzyść Tipo. Na A8 przy 140km/h we fiacie jest bardzo OK, w Kia już mocno huczy.
    Zaraz po nich jeździłem Astrą i tutaj byłem mega zaskoczony i dynamiką i wyciszeniem. Fiat ma przewagę w LPG bo porównawczo T-jet jest słabszy niż silnik oplowski no i jeszcze te problemy astry z tłokami i brakiem mocy pomiędzy 3-4 tyś obr.

    Jak widać odczucia z jazdy tymi samymi samochodami każdy ma inne dlatego musisz taką decyzję podjąć sam po przejechaniu się wybranymi autami.

    Tak w ogóle to ten silnik 1,6 GDI to dla mnie jakaś mega kombinacja. Wolnossący ale z wtryskiem bezpośrednim i do tego dużo pali (przynajmniej w Sportage, nie wiem jak w Ceed).

    Jeździłem jeszcze nowym Hiundaiem I30 z 1,4 TGDI. Jak ktoś nie wie co to turbo dziura to niech się przejedzie. Silnik musi dłuuuuugo się namyślać zanim da Ci moc . A do tego to co w Tipo występuje na 2-ce (czyli dziura w mocy bo zmianie biegu) to w I30 jest na 1-ce, 2ce i 3ce. Normalnie komedia jak pani z salonu próbowała się tłumaczyć że to turbodziura i wszystkie inne turbo benzyny tak mają itede itepe.
    Ostatnio edytowane przez Joozwa ; 03-07-2017 o 00:41
    piteros333 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #212
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    198
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post

    Jak widać odczucia z jazdy tymi samymi samochodami każdy ma inne dlatego musisz taką decyzję podjąć sam po przejechaniu się wybranymi autami.

    Tak w ogóle to ten silnik 1,6 GDI to dla mnie jakaś mega kombinacja. Wolnossący ale z wtryskiem bezpośrednim i do tego dużo pali (przynajmniej w Sportage, nie wiem jak w Ceed).

    Jeździłem jeszcze nowym Hiundaiem I30 z 1,4 TGDI. Jak ktoś nie wie co to turbo dziura to niech się przejedzie. Silnik musi dłuuuuugo się namyślać zanim da Ci moc . A do tego to co w Tipo występuje na 2-ce (czyli dziura w mocy bo zmianie biegu) to w I30 jest na 1-ce, 2ce i 3ce. Normalnie komedia jak pani z salonu próbowała się tłumaczyć że to turbodiura i wszystkie inne turbo benzyny tak mają itede itepe.
    Tez jeździłem i30 1.4 150KM i świst turbiny w środku samochodu mnie przeraził, natomiast układ jezdny bardzo dobry , auto trzymało się drogi jak przyklejone, jeździłem też hondą civic kombi 1,8 i tam z dynamiką było dość kiepsko, ale najgorzej to wypadła toyota auris wolnossący 1.6 130KM do tego tragedia wykoncznie w środku i renault megane 1.6 wolnossący 115KM tam też tragedia z dynamiką, do tego czułem każdy kamyczek , ale Renault Megane wygląd ma kozacki, tylko co z tego. Renault odpadło, Toyota odpadła ,Honda mnie rozczarowała też odpadła na placu boju zostały te trzy modele wymienione w moim pierwszym poście , no mam kuźwa dylemat.
    Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 03-07-2017 o 00:50

  4. #213
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    Kia testowa z silnikiem 1.6 gdi 135 KM kreciła się ładnie przy 4 k obrotów, więc nie tak źle, ja mam jeszcze dwa miesiące na podjecie decyzji tez śledzę te fora i o skrzyni m32 w oplu i jej kłopotach nic nie słyszałem, o tłokach tak , ale o skrzyni nie.
    https://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html

    Generalnie ta skrzynia to koszmar - ale może już coś poprawili, na miejscu interesujących się oplem bym to sprawdził dokładnie.

  5. #214
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Koledzy jaką skrzynię biegów zamontowano w tipo sedan z silnikiem 1.4 95KM??? Mam nadzieję że nie jest to ta wadliwa skrzynia od opla???

  6. #215
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    33
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    M32 nie jest montowana chyba od 2010? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  7. #216
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Do tego silnika chyba w ogóle nie była. Byla w 198A100 i 198A400 (Bravo z Tjetami >150KM) w Cromach i 159.
    To skrzynia do mocniejszych silników. Generalnie jak masz wsteczny koło 6 to problem z głowy.
    Jednakże i w tej skrzyni warto pilnowac czy nie ma wycieku z wybieraka, to nagminne w skrzyniach z tym silnikiem montowanych w grande punto, mito itp.
    Naprawa tania i prosta (wymiana simmeringa za 20 zł).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    Co do filtrów DPF to tez o tym słyszałem ,że wszystkie benzyny będą mialy te badziewie, ponoć Grupa VAG już od tego roku bedzie instalować DPF w benzynach.

    Na wtryskiwacze KIa daje 7 lat gwarancji
    ad1. MPI nie mają problemów z emisją PM więc filtry tam niepotrzebne,a VAG wszedzie pch TSI więc dlatego musi wsadzać GPF

    Ad2. I przez7 lat musisz auto serwisowac w ASO i zostawić tam góre złota
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-07-2017 o 08:59

  8. #217
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    198
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post


    ad1. MPI nie mają problemów z emisją PM więc filtry tam niepotrzebne,a VAG wszedzie pch TSI więc dlatego musi wsadzać GPF

    Ad2. I przez7 lat musisz auto serwisowac w ASO i zostawić tam góre złota
    MPI silniki są 1 litrowe 75KM 3 cylindry dla mnie to nie silnik , co do Kia i gwarancji owszem musimy serwisować w ASO przez 7 lat tylko ,że w naszym przypadku jest to przegląd co 2 lata 30tys km, a my robimy rocznie 15k, tylko olej co roku 300zł więc tragedii nie ma przegląd 1000zł co dwa lata i olej co roku koło 300zł inna sprawa to ta ,że przecież nie muszę serwisować w ASO jeżeli uznam np po pięciu latach,że nie ma sensu serwisować w ASO, to idę do innego serwisu i tracę gwarancję na silnik, ale płacę dużo mniej - coś za coś.
    Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 03-07-2017 o 11:30

  9. #218
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,499
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    2. przeciw - skrzynia M32, nawet jeśli jest w jakimś miejscu poprawiona, to nadal potencjalne źródło problemów (można zaradzić przez wzięcie systemu start-stop, z którym na 99,9% montowana jest inna skrzynia). Czujniki opon, każda zmiana opon - wizyta w ASO. Albo ewentualnie wielosezonowe. Wyższa cena przy konfiguracji jeden do jednego w stosunku do Tipo, nawet przy rozszerzonej gwarancji.
    Na pewno Opel montuje jeszcze ten badziew M32?
    Wiem, że zamiast niej biorą skrzynię FPT C635 od FIAT-a, czyli nastąpiło odwrócenie dostawcy.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Koledzy jaką skrzynię biegów zamontowano w tipo sedan z silnikiem 1.4 95KM??? Mam nadzieję że nie jest to ta wadliwa skrzynia od opla???
    Na pewno Twój ma, jeśli rok produkcji przed lipcem 2010

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    M32 nie jest montowana chyba od 2010? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    Od lipca 2010.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jaszy Zobacz post
    https://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html

    Generalnie ta skrzynia to koszmar - ale może już coś poprawili, na miejscu interesujących się oplem bym to sprawdził dokładnie.
    Biorą od FIAT-a FPT C635, o ile nic się nie zmieniło.

    https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie...-typ-c635.html
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-07-2017 o 11:55

  10. #219
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Dalej pakują m32 niby po modernizacji. Choć w Oplu już nic mnie nie zdziwi. Kiedyś nie zniszczalna skrzynia F40, teraz padają łożyska w mechanizmie różnicowy w Insygnii. Trzy przypadki tam gdzie serwisuja firmowke. Przebiegi 110-130tys km. Więc reguły już nie ma.

  11. #220
    Klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    198
    Auto
    Tipo SW Lounge T-Jet 1,4 120KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Dalej pakują m32 niby po modernizacji. Choć w Oplu już nic mnie nie zdziwi. Kiedyś nie zniszczalna skrzynia F40, teraz padają łożyska w mechanizmie różnicowy w Insygnii. Trzy przypadki tam gdzie serwisuja firmowke. Przebiegi 110-130tys km. Więc reguły już nie ma.
    Dzwoniłem do opla i w tym modelu co mnie interesuje astra 1.4 125KM bez systemu start/stop jest pakowana m32 ta wadliwa niby poprawiona , a model z systemem s/s skrzynia m22, ale ta druga S/S - jak głosi plotka, ma obniżony moment obrotowy właśnie pod ta skrzynię. Teoretycznie do 230 Nm, ale to i tak o 10 Nm za dużo dla tej skrzyni. Więc coraz dalej mi do opla coraz wiecej potencjalnych drogich napraw, w środę mam drugą jazdę próbną oplem i się zastanawiam czy sobie nie odpuścić hm...

    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post

    Jeśli chodzi o Opla:
    Czujniki opon, każda zmiana opon - wizyta w ASO. Albo ewentualnie wielosezonowe.

    Fiat też ma czujniki opon, tylko w absie wymiana opon stalowych 120zł alu 170zł w innych serwisach nie autoryzowanych 100zł, więc dramatu nie ma.
    Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 03-07-2017 o 13:46

  12. #221
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post

    Fiat też ma czujniki opon, tylko w absie wymiana opon stalowych 120zł alu 170zł w innych serwisach nie autoryzowanych 100zł, więc dramatu nie ma.
    A to nie jest tak że wychwytuje różnicę prędkości tzn jak wszystkie koła takie same bez wzgledu na rozmiar to jest ok. W tipku jest przycisk w lewym panelu chyba do kalibracji??

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    MPI silniki są 1 litrowe 75KM 3 cylindry dla mnie to nie silnik.
    W dodatku z niewymiennymi walkami rozrządu zaprasowanymi w glowicy i glowica odlana razem z kolektorem wydechowym. Ile sie musialem natlumaczyc ostatnio tesciom dlaczego kupujemy punto z 1.4 77 KM a nie polo 75 KM z tym litrowym gównem za tą samą kasę. Punciak juz zagazowany i sobie spokojnie smiga na piateczce 50 km/h a tam co chwile wajcha od biegow w ruchu. Fakt ze z trzema osobami bo jeszcze dealer ale to sie nie nadaje do jazdy.
    Edit za ta samą kasę było w VW 60 KM
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-07-2017 o 19:43

  13. #222
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na pewno Opel montuje jeszcze ten badziew M32?
    Na 100% Opel montuje teoretycznie poprawioną wersję M32 w Oplu Astrze K w turbo benzynie bez systemu start-stop. Jest tak poprawiona, że na forum Astry są wpisy ludzi bardzo niezadowolonych z jej pracy. Zwłaszcza zimą.

  14. #223
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Wiem, że to nie forum oplowskie i sorry za mały off-topic, ale napiszę tylko, że jako "stary" oplarz (w sumie ponad 10 lat jazdy trzema astrami) uważam, że ople skończyły się na Kill'em All... yyy chciałem napisać tak w okolicach astry H / zafiry B.

  15. #224
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zachar (Autocentrum) robił test Astry 5 (zreszta Tipo też). Można obejrzeć.
    Poza ryzykami jakie tu wymieniono, na plus Astry jest jeszcze to, że ją odchudzili, pewnie głównie za sprawą silnika na aluminiowym bloku.
    Jako że pretenduje do miana auta usportowionego, zawieszenie tam jest twardsze, co akurat w tym teście nie podobało się prowadzącemu.
    Więc to kolejna rzecz jaką nalezy uwzględnić w swoich preferencjach i przejechać się po niekoniecznie równej jak stół drodze. Wg pomiarów nieco cichsza w pewnych zakresach (choc jak widzę jak skacze ten decybelomierz to chyba w granicach błędu pomiarowego).

  16. #225
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,499
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    "Testy" aut przeprowadzone przez dziennikarzy można sobie w dupcię wsadzić - można to nazwać co najwyżej skróconą recenzją. Sporo z nich nie zna się na obsłudze systemów itp. Auta nie testuje się dwie godziny, czy jeden dzień. Jak się zachowuje wychodzi dopiero po kilku miesiącach używania.
    W przypadku testów aut od FCA żaden nie powie nic złego, bo więcej od nich aut już nie dostanie. To co robi FCA to totalna żenada, PRL itd. Wystarczy spojrzeć na temat UConnec 6,5", jak zlewają na całym świecie, a w Polsce niby Rzecznikowi Praw Konsumenta ma odpowiedzieć kancelaria prawna - ciekawe dlaczego?

    Zachar na FCA też nic złego oficjalnie nie powie - wyszło podczas jego pracy nad UConnect 6,5". Temat w pewnym momencie ucięty i tyle.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-07-2017 o 11:51


 
Strona 15 z 34 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tempomat w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 345
    Ostatni post: 05-01-2024, 16:32
  2. Tipo a LPG
    Napisany przez 66pawel na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 914
    Ostatni post: 29-01-2020, 18:30
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Co to ? Tipo ?
    Napisany przez 66pawel na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-07-2017, 21:23
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo sedan perlowy

kia ceed vs fiat tipo

tipo vs kia ceed

tipo HB vs sw

tipo aktywny tempomat

ceed czy tipo

ktory lepszy : fiat tipo czy kia ceed

fiat tipo forum

skrzynia m32 poprawiona

tipo sw vs kia ceed sw

klub tipo

tipo wymiana poduszki pasazera

tipo aktywny tempomat

fiat tipo aktywny tempomat

auto tipo 5 de co to znaczy

ceed sw czu tipo kombi

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl