Ile waży tipo SW z silnikiem 1.4 95 km bez LPG?
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) 1280 kg
Witam, stanąłem przed wyborem kupna nowego auta w benzynie kombi i waham się miedzy
Opel astra 5 1,4 125KM turbina bezpośredni wtrysk paliwa - gaz odpada
Fiat Tipo 1.4 120KM turbina pośredni wtrysk paliwa - mozliwość zagazowania
Kia Ceed 1.6 135KM wolnossący,ale bezpośredni wtrysk paliwa - gaz odpada
No i mam dylemat, które z tych aut wybrać, liczę na waszą fachową pomoc, na gazie mi nie zależy autem chciałbym pojeździć jak najdłużej, więc zależy mi na trwałości, tak wiem nowych aut nie da się ocenić w tym parametrze, w Tipo denerwuje mnie brak klimy dwustrefowej i trochę ograniczona przestrzeń na lewą nogę siedząc jako pasażer z przodu. Drugim mankamentem drogim w naprawie jest dwumasa czego np nie ma w Kii, Kia gorzej sie troche zbiera i jest ciut głośniejsza , ale jechało nam sie przyjemniej Kią jakoś płynniej bez szarpań.
Jeśli chciałbyś liczyć na fachową pomoc na forum Fiata odnośnie innych marek, to nie będzie ona obiektywna. Ja się postaram.
Jeśli chodzi o Opla:
1. za - lepsze wnętrze, trochę więcej miejsca w środku, ale bez szału, mnogość opcji konfiguracyjnych, w tym dwustrefowa klima, HB made in Poland.
2. przeciw - skrzynia M32, nawet jeśli jest w jakimś miejscu poprawiona, to nadal potencjalne źródło problemów (można zaradzić przez wzięcie systemu start-stop, z którym na 99,9% montowana jest inna skrzynia). Czujniki opon, każda zmiana opon - wizyta w ASO. Albo ewentualnie wielosezonowe. Wyższa cena przy konfiguracji jeden do jednego w stosunku do Tipo, nawet przy rozszerzonej gwarancji.
Kia - nie mam zielonego pojęcia, dla mnie to samochód z kosmosu i jeszcze w dodatku w porównaniu z Tipo/Astrą K - brzydki.
Fiat
1. Za - sprawdzony silnik, prosta do bólu konstrukcja. Możliwość założenia korka wstydu. . Dla mnie ten samochód jest po prostu tym, czym powinien być samochód dla ludzi, czyli żadnych zbędnych udziwnień, żadnych nowych rozwiązań, które będziemy testować na użytkownikach.
2. Boczki drzwi coś jak w najtańszej Fabii. Brak skrzyni manualnej w silniku 1.6 (wziąłbym pod uwagę). Brak skrzyni automatycznej w silniku T-Jet (też wziąłbym pod uwagę).
Oprócz problemu z podkładkami skrzyni, który został rozwiązany w kampanii przywoławczej, nic nie zapowiada, że będą jakiekolwiek seryjne problemy w tym samochodzie.
Gilbert3- 1.4 T-jet z automatem - dokładnie tego mi brakowało w konfiguracji. Obiecałem sobie ze kolejny samochód który kupię to na bank z automatem. Przemęczę kilka lat. Zobaczymy - może FaceLifting będzie miał
Sent from my iPhone using Tapatalk
No kia nie ma dwumasy, nie ma turbiny, silnik wolnossacy, bezposredni wtrysk paliwa, przy ewentualnych naprawach odpada wymiana dwumasy i turbiny, bo ich nie ma, co do miejsca w środku to opel z tyłu dla pasażera bije na głowe fiata i kie, kurdę mam zagwóżdkę fiata i kie mam we Wrocku praktycznie razem, salony sąsiadujące ze sobą, ostatnio z jazdy próbnej fiatem od razu przesiedliśmy sie do kii i sama jazda była przyjemniejsza. Dynamiką Kia lekko słabiej niż fiat i opel, ale w mojej ocenie nie jest to duża różnica.I ta dwumasa w Fiacie to chyba od niedawna, wiec też nie wiadomo jak bedzie się sprawować.
Pietros333- a ile tys km robisz rocznie ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
15k km rocznie
Wracając do wyglądu Kia vs Fiat
https://www.chceauto.pl/kia-ceed-16-...5-66529/foto9/
Zdjęcie nr 3 w galerii - Fiat Tipo | Ceny w Polsce | Hatchback i kombi w gamie
Kia jakos źle nie wygląda
U mnie kia odpadła ze względu na silnik lubiący wysokie obroty (moment przy prawie 5tys, moc przy ponad 6tys). Jeśli mieliby jakiś sensowniejszy silnik, brałbym bez zastanowienia. Co do jakości/niezawodności kia, mam styczność z rio, 5 lat i kompletnie się nic z tym nie dzieje, przejechane prawie 70tys.
Również myślę tipo/astra. Cenowo wychodzi bardzo podobnie, astra może ma minimalnie lepsze wyposażenie i wydaje się cichsza. Kolejna zaleta to dłuższa skrzynia biegów, w tipo tjet chyba skrzynie z terenówki wzięli, jedynka niewiele dłuższa niż w dusterze. Jazda autostradowa to też wycie silnika. Jakość wykonania oceniam podobnie po oględzinach. Astra miała problemy z tłokami w turbo, ale ponoć już to poprawili. Że jeszcze kilka miesięcy mam do zakupu (od dłuższego czasu śledze forum fiata i opla), poczekam na rozwój sytuacji, przy okazji będzie więcej wiadomo na temat tipo.
Na razie fiat robi wszystko by ułatwić wybór korygując cenniki Jeszcze niech ograniczą promocje to bede witał się z oplem
Pietros333- to przy tym przebiegu ja bym się nie martwił dwumasem i turbina - nie powinny ci się zepsuć w ogóle. No chyba ze będziesz trzymać ten samochód ponad 10 lat. Poza tym turbinę się regeneruje jak padnie- jak nowa- koszt od 1tys do około 3-4tys. W zależności. Raz na całe użytkowanie moim zdaniem to żaden koszt. Dwumas i sprzęgło - jak oczywiście do tego dojdzie- tez jakieś niewielkie koszty z twoim przebiegiem. Co do wyboru - ty nim będziesz jeździł i sam musisz dokonać wyboru. Pozdrawiam.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Albo turbina i dwumasa albo moment przy niskich obrotach. Chyba po to ten wynalazek jest aby własnie na niskich obrotach tlumic drgania.Silnik Kii nie wydaje się żeby był jakoś sprawdzony w dłuższym okresie czasu. Nie wiem jak w silnikach DI wyglada sprawa wymiany wtryskiwaczy czy jesli wystąpi taka konieczność kiedyś tam, nie będzie to jakiś finansowy armagedon.
Warto zgłębić temat.
Juz gdzies pisalem do fiata za pare stów kupicie oprogramowanie diagnostyczne w pelni funkcjonalne ogarniajace wszystkie moduły. Do pozostałych chyba nie. Może to mieć znaczeniedla osób które czasem coś samemu robią lub nie lubią wyłączności ASO
O ile dobrze widzę w Kii nie ma wskaznika temperatury silnika, to niby drobiazg ale dla mnie nie do przyjecia. Chyba ze jest gdzies w menu ukryty. W tipo w menu jest wskaznik temperatury oleju. Tipo ma chyba najbrzydszą kierownicę.
No i jeszcze jesli chodzi o silniki na wtrysku bezposrednim trzeba sie powoli zastanawiac bo zaraz zaczą wkładać filtry cząstek stałych(zaczyna obowiązywać euro 6c), jest tu gdzies wątek o tym
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-07-2017 o 23:37
Dwumasa w Fiacie jest od 10 lat czyli od momentu premiery silnika T-Jet. Jedyne co się psuło w układzie napędu to skrzynia M32 od Opla, którą początkowo Fiat montował.
Jeśli twierdzisz, że Kia jest dość dynamiczna to oznacza, że jeździłeś głównie po mieście. Na trasie wyszla by główna wada tego silnika czyli fatalna elastyczność. Pod tym względem nie ma startu do Astry i Fiata. Jak dla mnie wolnossący silnik na bezpośrednim wtrysku jest bez sensu - ani to szybkie ani oszczędne.
Jeśli masz zamiar nowym samochodem jeździć dłużej niz 5 lat to weź pod uwagę, że Kia może mieć słabe zabezpieczeni antykorozyjne (tak bynajmniej było z wcześniejszą generacją). W naszych warunkach pogodowych w kilkuletnich samochodach korozja na drzwiach czy pokrywie bagażnika mocno daje się już we znaki.
Astra to zdecydowanie najnowocześniejszy samochód w tym zestawieniu, najlepiej się prowadzi i cechuje się dobrą dynamiką. Wiąże się też z największym ryzykiem potencjalnych awarii.
Tipo to sprawdzona konstrukcja, w której Fiat unikał eksperymentów. Jest zwycięzcą pod względem kosztów i nie powinien sprawiać problemów serwisowych. Idealny wybór dla zwolenników jazdy na gazie Niczym nie zachwyca ale też ciężko się czegoś czepiać.
Silnik gdi 1.6 135 KM jest na rynku juz od wielu lat i ludzie sobie chwalą, nie ma z nim jakiś większych problemów, wskaźnik temperatury silnika jest w menu elektronicznym i mozna go sobie ustawić na stałe już to sprawdzałem. Co do filtrów DPF to tez o tym słyszałem ,że wszystkie benzyny będą mialy te badziewie, ponoć Grupa VAG już od tego roku bedzie instalować DPF w benzynach. Na wtryskiwacze KIa daje 7 lat gwarancji w oplu masz tylko na 2 lata, a tam też jest bezpośredni wtrysk plus turbina.W KIi martwi mnie bardziej zawieszenie gdzies czytałem ,że zapakowna po dach trze podwoziem o asfalt , ale nie wiem ile w tym było prawdy i jaka to była generacja co do lakieru to w mercedesach juz po roku wychodziła rdza w Kii masz 5 latek gwarancji na lakier nie wiem jak jest we fiacie tego zapomniałem zapytać.Kią jeżdziłem na ekspresówce i po miescie, i dalej podtrzymuje ,że z dynamika nie ma tragedii, jeżdzimy teraz seatem leonem reference 1,2 turbina 110KM , więc mam jakieś tam porównanie do reszty.
Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 03-07-2017 o 00:17