Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 58
Like Tree3lubi to!

Temat: Tipo jako samochód na dłuższe trasy?  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Z tym że 1,4 77 KM ze względu na brak szóstego biegu przy tych 140 kmh wyje w niebogłosy.
    1,4 8V to silnik do miasta nie na autostradę.
    nie ma głosnych samochodów tylko system audio jest za słaby.... szczerze to obecnei opony zimowe robią wiekszy hałas niż ten silnik, ale fakt przy predkości 140 km/h to puntolotto ma 4000 obrotów, niemneij wystarczy zejśc do 120-130 km/h i juz sie robi 3000-3500 obrotów i jest ciszej, a na odcinku 200 km raptem 5 minut dłuzej sie jedzie i zdecydowanie ekonomiczniej (nie pociagniesz ciagle 140 km...zawsze ktoś zajedzie i znow trzeba się rozpędzać) :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie widać różnicy Może w T-Jet 6-tki nie włączyłeś...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
    wrzucam wrzucam...ale wiedomo to dostawczak... on i tak zawsze głosny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    inny
    Rocznik
    inny
    Dziękuję wszystkim za odzew
    Szkoda, że Tipo nie daje regulacji lędźwiowej dla pasażera- wszystkie trasy robię z żoną i jej też musi być wygodnie(a może przede wszystkim ). Generalnie fotele mi się spodobały - siedzi się dość wysoko, wydają się być przyjemnie twarde.
    Widziałem przed chwilą jedna z recenzji na YouTube - redaktorzy twierdzili, że do 140 jest ok, a później auto robi się wyraźnie bardzo nieprzyjemne w prowadzeniu (jest za miękkie). Prawda to?

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał nienazwany Zobacz post
    Prawda to?
    Wg mnie nie ale nalezy pamiętać, ze w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.
    IT_spec lubi to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    37
    Auto
    Tipo 1,4 95KM sedan
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał nienazwany Zobacz post
    Dziękuję wszystkim za odzew
    Szkoda, że Tipo nie daje regulacji lędźwiowej dla pasażera- wszystkie trasy robię z żoną i jej też musi być wygodnie(a może przede wszystkim ). Generalnie fotele mi się spodobały - siedzi się dość wysoko, wydają się być przyjemnie twarde.
    Widziałem przed chwilą jedna z recenzji na YouTube - redaktorzy twierdzili, że do 140 jest ok, a później auto robi się wyraźnie bardzo nieprzyjemne w prowadzeniu (jest za miękkie). Prawda to?
    Zobacz sobie pokrowiec profilowany na siedzenie np. firmy Atra. Ja dlatego go właśnie kupiłem że ma wyprofilowany odcinek lędźwiowy.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.
    Oj tam oj tam. Żeś wymyślił, te hamulce są równie skuteczne jak twoje "brembo". No może gdyby to było 15-letnie auto to można się czepiać. Ale tu w nowym samochodzie? nie przesadzajmy......

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Wg mnie nie ale nalezy pamiętać, ze w sedanie z tyłu jest tzw. bębno zamiast Brembo i przy prędkościach 140-170 mieć duzo wolnego z przodu.
    Nie wiem po co tak mieszają raz tarcze raz bębny. Skuteczność z tyłu podobna tam i tak kilkanaście procent siły hamowania.



    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Azja65 Zobacz post
    Zobacz sobie pokrowiec profilowany na siedzenie np. firmy Atra. Ja dlatego go właśnie kupiłem że ma wyprofilowany odcinek lędźwiowy.
    Są w ogóle pokrowce "ortopedyczne". mają poduszki z tyłu z boku jak kanapa w salonie :-)

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    inny
    Rocznik
    inny
    Co do pokrowców to sam nie wiem - nie po to kupuję nowe salonowe żeby mu od razu pokrowiec zakładać ale dobrze wiedzieć, že jest taka możliwość w razie W
    Ostatnio edytowane przez nienazwany ; 30-11-2017 o 11:16

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    I auto mocno i wyraźnie i odczuwalnie myszkuje, szczególnie jak lecisz powyżej 120km jest wiatr i wyjeżdżasz z lasu na otwartą przestrzeń lub wieje Ci wiatr w bok. A tak ogólnie polecam
    Mam Tipo sedan i też tego doświadczyłem:/ przy większych prędkościach mój nie prowadzi się za dobrze. Może przez to że jest lekki, wysoki i do tego ma bagażnik. Może inne wersje są lepsze pod tym względem.
    Jak ktoś szuka samochodu na trasy to może lepiej najpierw przetestować na jeździe próbnej na dłuższym odcinku z V>120km/h.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Oj tam oj tam. Żeś wymyślił, te hamulce są równie skuteczne jak twoje "brembo".
    Równie skuteczne? Czyli np. w Ferrari tez się bębno montuje w zaleznosci od rzutu monetą? Są trochę mniej skuteczne i chłodzenie słabsze ale w silnikach słabszych wystarczające (w ferrari juz jednak silnik mocniejszy i częściej hamujesz z wielkich prędkości bo rozpędzasz się prawie natychmiast, więc bębnowe odpadają). Ja tam wole bębnowe bo duzy przebieg zrobię bez wymiany (dlatego tez na taxi wolą tą wersję) ale nie przesadzajmy, to nie to samo co brembo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem po co tak mieszają raz tarcze raz bębny. Skuteczność z tyłu podobna tam i tak kilkanaście procent siły hamowania.
    Chyba doszli do wniosku, ze w mocniejszym silniku częściej będą uzywane i nie zdązą się wychłodzić, choć większość siły hamowania na pewno idzie na przód.
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 30-11-2017 o 14:25

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Tarcze i klocki się szybciutko wymienia i nie kosztują dużo


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Tarcze i klocki się szybciutko wymienia i nie kosztują dużo
    Od strony serwisowej też wole tarcze.
    Po pewnym przebiegu na bębnie robi się rant a układ kasowania luzu się zapieka i k..wicy można dostać próbując sciągnąc bęben.
    No chyba że w tipo jest jakiś inny patent

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Mam Tipo sedan i też tego doświadczyłem:/ przy większych prędkościach mój nie prowadzi się za dobrze. Może przez to że jest lekki, wysoki i do tego ma bagażnik. Może inne wersje są lepsze pod tym względem.
    Jak ktoś szuka samochodu na trasy to może lepiej najpierw przetestować na jeździe próbnej na dłuższym odcinku z V>120km/h.
    Dziś takie auta niestety robią. Wszystkie cholernie wysokie ciężko kupić coś nowego. Jest moda na jakieś czołgi. A przy sportowych autach dzisiejsze bryki wyglądają jak niedorozwoje. Tipo spokojnie mogłoby być nizsze z 5cm. A tak zostaje tylko założenie sprężyn eibacha

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    475
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Jakby Tipo było niższe o 5 cm to ja bym nie kupił takiego karakana,a kupiłem bo nieźle się do niego wsiada/wysiada i ma spory prześwit.Z powodu zbyt małych prześwitów nie kupiłem np.Aurisa (12 cm),czy Corolli(12,5 cm) ,bo jak takim autem wjechać na chodnik z wyższym krawężnikiem?

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To ile prześwitu ma tipo?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #30
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    To ile prześwitu ma tipo?
    Znacznie więcej niż mito i nieco wiecejniż grande punto
    Tak na oko z 5cm więcej niż mito patrząc po podnosniku. I tak jak powyżej napisano jest to na tyel dużo żeby nie szorować o krawężniki i na tyle mało aby auto nie wywracało się na zakrętach (oczywiście przesadzam) jak SUV-y. Zresztą w pędzie za modą byłem nastawiony na Jeepa Renegade długo wkoło niego łaziłem aż zobaczyłem to (przy hamowaniu tylna oś się unosi do góry więc de facto hamujesz dwoma kołami)
    https://www.youtube.com/watch?v=dCEthdH7iYw
    i to
    https://www.youtube.com/watch?v=o9o7OKqw7wk (zwrotność słaba)
    Nie ma się co dziwić im wyżej położony środek ciężkości tym bardziej tak to wygląda
    I podziękował, dalej szukałem już kompakta możliwie wysoko zawieszonego, tipo wydaje się kompromisem


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 3.0 czy 2.3 na dlugie trasy ?
    Napisany przez AlfaRossa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-04-2024, 21:36
  2. Krótkie trasy, dużo zimnych startów, co na to T-JET
    Napisany przez UWMK na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-06-2017, 16:02
  3. CONNECT Nav+ kilka punktów trasy
    Napisany przez pkuna na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-09-2016, 13:24
  4. Jakość Idei
    Napisany przez mlodybe na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-09-2015, 22:22
  5. A2 Łódź (Stryków) -> S8 Warszawa - prośba o doradzenie wyboru trasy
    Napisany przez vitos na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2012, 23:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo 1.4 forum

fiat tipo 1.4 sedan opinie

dobrze wyciszony samochod na dalekie trasy

Fiat Tipo wyciszenie silnika

fiat tipo wyciszenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl