Zobaczcie czym papież jeździ
http://www.caradisiac.com/le-pape-ro...ipo-110948.htm
Zobaczcie czym papież jeździ
http://www.caradisiac.com/le-pape-ro...ipo-110948.htm
ad. 1 Nie planowane są większe moce silników i raczej takowych nie będzie.
ad. 2 Raczej nie.
ad. 3 Jeśli Bravo Ci się zaczyna sypać to jak najbardziej ale są to technicznie pokrewne wozy z tymi samymi silnikami (tyle że bez mocniejszych wersji) także dużego progresu technologicznego w nowym modelu nie ma.
ad. 4 Fiat tnie koszty, automat tylko w jednej wersji silnikowej dla uproszczenia procesu produkcyjnego. Do tego silnika mają tylko tylko skrzynię manualną 5 biegową, nie było sensu wprowadzać takiej wersji bo niewielu było by na taki tandem chętnych.
Oglądałem wczoraj przedpremierowe kombi i hatchback w bilexie w Łodzi, diler twierdzi, że hatchback będzie kosztować od około 50k zł a kombi od 53k zł, z tym że podstawowe wyposażenie to pop.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Hatchback jest już dostepny u dilerów i sprzedaż rusza pełna parą, takze czas na małe podsumowanie obydwu wersji :
plusy wersji hatchback:
1. Bardziej praktyczne nadwozie - łatwiej wykorzystać potencjał bagażnika, większy otwór załadunkowy.
2. Tylne hamulce tarczowe w każdej wersji silnikowej
3. Możliwość zamówienia T-jeta.
4. Nowocześniejsza deska rozdzielcza wraz z ekranem 7 calowym w topowej wersji Lounge.
5. Ładniejsze klosze lamp przednich , przyciemnione, z wbudowanymi ledami dziennymi oraz soczewkami od wersji Easy.
6. Możliwość zamówienia android auto/carplay do 7 calowego ekranu.
7. Osłony gumowe zabezpieczające próg przy tylnym błotniku od kamieni itp. fajna rzecz, szkoda że poskąpili na przednim błotniku.
8. Krótsza bryła i lepsza widoczność z tyłu - łatwiejsze manewrowanie w mieście.
plusy wersji sedan
1. Niższa cena
2. Możliwość zamówienia wersji Tipo, czyli maksymalnie zubożonej wersji w bardzo niskiej cenie.
3. Większy bagażnik pod względem pojemności w litrach.
4. Nieco więcej miejsca na tylnej kanapie na nogi.
5. Niższa masa własna.
6. Bogatsze wyposażenie wersji Easy i Lounge w standardzie.
Jak przeoczyłem jakieś różnice to piszcie śmiało
sedan ładniejszy i jeszcze raz ładniejszy i z tyłu ma więcej miejsca dla pasażerów
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
A na podstawie jakich danych to wnioskujesz? We wszystkich Tipo wnętrze ma takie same wymiary, różnice są w wielkości bagażnika. Gdyby nie to, że Hatchback ma bogatszą gamę silnikową wybrałbym może sedana, ale silnik 1.4 T-Jet to właśnie to czego szukałem, inaczej byłby wolnossący 1.6. Kombi nie brałem pod uwagę, bo nie jest mi w tej chwili potrzebny.
@ŻuczekM
plusy wersji sedan
1. Niższa cena
- prawda, jednakże na cenę wpływają też różnice w wyposażeniu standardowym czy raczej w samej konstrukcji.
2. Możliwość zamówienia wersji Tipo, czyli maksymalnie zubożonej wersji w bardzo niskiej cenie.
- j.w.
3. Większy bagażnik pod względem pojemności w litrach.
- większy a jednocześnie nie ma to znaczenia bo otworek do włożenia czegokolwiek malutki, to mnie najbardziej zaskoczyło gdy oglądałem auto w salonie, to samo miała Linea - co z tego, że mam większy bagażnik, kiedy będę się musiał gimnastykować z włożeniem czegoś o niestandardowych wymiarach (wózek czy podobne rzeczy), nie wożę samych walizek, gdyby tylna klapa otwierała się wraz z szybą (np. Skoda Octavia sedan) to było by to świetne auto.
4. Nieco więcej miejsca na tylnej kanapie na nogi.
- nie wiem skąd ta informacja, kiedyś w instrukcjach podawano wymiary wewnętrzne - teraz już się tego nie robi, przypuszczam, że to s-f.
5. Niższa masa własna.
- ma to znaczenie wyłącznie przy 1.4 95,
6. Bogatsze wyposażenie wersji Easy i Longue w standardzie.
- hm w Tipo HB i SW też mają bogatsze wyposażenie od sedana w odpowiadających wersjach.
Siedziałem w dwóch wersjach w tym samym czasie i różnica w miejscu na tylnej kanapie jest zauważalna. Około 1 cm więcej miejsca na kolana w stosunku do oparcia przedniego fotela, czyli całkiem sporo.
Dokładnie jak piszesz, tylko że większość wybiera właśnie ten silnik. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, dlaczego dłuższy wersja jest lżejsza od krótszej...
Podaj mi konkrety bo ja widzę jedynie braki w wyposażeniu standardowym w stosunku do sedana np. Lounge i Easy nie ma czuników deszczu i zmierzchu, w Lounge pakietu chrom itd.
Prawdopodobnie ta belka pod tylną szybą spina nadwozie i wystarczy mniej żelastwa do utrzymania sztywności tylnej części.
Ta wielka dziura z tyłu, za którą zresztą ceni się hatchbacki, to jest spore wyzwanie jeżeli chodzi o wytrzymałość i sztywność.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
O tym jak dużą różnicę stanowi 150 kg miałem okazję się przekonać gdy przesiedliśmy się do podstawionej przez ubezpieczyciela astry. Silnik o takiej samej mocy, obciążenie takie samo (zbliżona do maksymalnego), a samochód prawie nie chciał jechać. Nawiasem mówiąc, to co zmieściło się spokojnie w tipo dla astry było zbyt dużym wyzwaniem - dość powiedzieć, że dwa piwa dałem panu od lawety, bo za bardzo się nie chciały już zmieścić.
Słuchajcie - po to robi się tyle wersji nadwozi by każdy miał co to mu najbardziej odpowiada, daleki jestem by krytykować samą formę nadwozia - jednym podobają się blondynki innym brunetki, ja wolę rude - gdybyśmy wszyscy jeździli czarnymi bryczkami z daszkiem zaprzężonymi w jednego konia było by to strasznie nudne
Osobiście cieszę się, że Tipo to ładne autko i ma szansę naprawdę na dłużej zagościć na naszym rynku. A najbardziej cieszę się z tego, że moje Tipo jest już w Tychach i w przyszłym tygodniu będę je odbierać - i tym optymistycznym akcentem życzę wszystkim spokojnego weekendu
Mniejsza masa sedana to wada. Jak kiedyś oddasz na złom to mniej dostaniesz w
Potrafi się to i owo
Jak byś kiedyś poświęcił trochę czasu i przeczytał jakiś test w gazecie motoryzacyjnej to przekonasz się ,ze centymetr różnicy przy rozmiarach kabiny to nie tak mało. Na tylnej kanapie może decydować czy kolana opierają się o przedni fotel, czy nie. SKODA w każdym porównaniu kilku modeli "Auto Świata" centymetr urywa to tu, to tam, a na końcu wygrywa cały test
Oczywiście masz rację, że hatchback i tak będzie dużo lepszym wyborem przy tych wersjach nadwoziowych i 1 cm nie powinien decydować o wyborze sedana ale staram się być obiektywny, więc wspomniałem o tej różnicy.