Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 67
Like Tree1lubi to!

Temat: Sygnalizacja zmiany biegów  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Niekoniecznie. Dla mnie jako prawie przepisowego użytkowanika najważniejsze jest aby auto na szóstym biegu bez redukcji przyspieszało płynnie od 75-80 km/h.
    MultiAir bez problemu daje radę z cięższym autem, to dlaczego nie miałby dać rady T-Jet z tak samo zestopniowaną skrzynią?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    MultiAir bez problemu daje radę z cięższym autem, to dlaczego nie miałby dać rady T-Jet z tak samo zestopniowaną skrzynią?
    Multiair ma max moment niżej o 750 obr.
    T-jet przy 80 kmh na szóstce ma ok. 2000 obr., zejście o 200-300 obr. niżej sprawi, że płynnie nie przyspieszy i trzeba redukować, więc dla moich potrzeb jest tak jak powinno być dla tego silnika.
    Nie patrz przez pryzmat jazdy multiairem na jazdę t-jetem i nie krytykuj ludzi, że biegi zmieniają ok. 2 tys obr. bo nie urodzili sie wczoraj i to po prostu inny silnik.
    Nie wiem jak u innych ale u mnie wybrany z rozmysłem (i poniekąd skłonił do zakupu tego auta).
    Mniejsze skomplikowanie konstrukcji (na dodatek o elementy które ogarnia głównie ASO) i LPG to zalety dla mnie dużo ważniejsze niż jazda z dużymi prędkościami z nieco mniejszymi obrotami.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Kolejny temat w ktorym robi sie bajzel...

  5. #49
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Multiair ma max moment niżej o 750 obr.
    T-jet przy 80 kmh na szóstce ma ok. 2000 obr., zejście o 200-300 obr. niżej sprawi, że płynnie nie przyspieszy i trzeba redukować, więc dla moich potrzeb jest tak jak powinno być dla tego silnika.
    Nie patrz przez pryzmat jazdy multiairem na jazdę t-jetem i nie krytykuj ludzi, że biegi zmieniają ok. 2 tys obr. bo nie urodzili sie wczoraj i to po prostu inny silnik.
    Nie wiem jak u innych ale u mnie wybrany z rozmysłem (i poniekąd skłonił do zakupu tego auta).
    Mniejsze skomplikowanie konstrukcji (na dodatek o elementy które ogarnia głównie ASO) i LPG to zalety dla mnie dużo ważniejsze niż jazda z dużymi prędkościami z nieco mniejszymi obrotami.
    Ja bym jednak wolał aby 6-tka była dłuższa, nawet w 1,6 w automacie na 6 biegu jest 3 tyś obr.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Wymienić skrzynię na tę z multiaira . Swoją drogą co wam przeszkadza? hałas? IMHO przy np. 120 bez znaczenia czy jest 3000 czy 2800 obr. auto od strony grodzi wyciszone całkiem OK a głownie słychać szum opon i wiatru (polecam eksperyment rozpedzić się do >120, wcisnąc sprzęgło a gazem "ustawić sobie powiedzmy te 2500-3000 -zobaczycie różnicę w akustyce). Czy sama świadomość tych obrotów przeszkadza?
    Oczywiście są auta o dłuższej skrzyni - przykładowo z tego co pamiętam 1,4 125 KM w oplu przy 3000 obr na 6-tym ma ok. 140 km/h. tyle że maks moc to tam jest przy 4 tys. obr

  7. #51
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Max moc przy 4 tyś obr.? To chyba diesel.

    Nie chodzi tylko o hałas ale też o mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Podstawowa turbobenzyna 1,4. Moc max osiąga od 4 do 5,6 tys. Do tego w zależności od wersji (z S&S lub bez) moment ma bardziej lub mniej płasko zestrojony.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ecodriving Przy 160km/h silnik ma 3500 obrotów na 6-tym biegu. Silnik jest do tego dostosowany, a dwumasa w TB dostaje mniej niż w TD. Gdybym biegi zmieniał przy 3tys, to w mieście na 2-gim biegu bym jeździł..., a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys). Ważne jest aby czuć i znać zachowanie silnika i dostosowywać obroty i biegi do warunków (górki itp, wtedy inaczej się jeździ, co też ekonianka podpowiada - sugeruje redukcję).
    Co do czytania w sieci - czytałem, w tym bzdury, że szkoda gadać. Znam zachowanie silnika i auta, więc wiem na co mogę sobie pozwolić, aby szrota nie zrobić.
    Ważne jest, aby na wyższych biegach nie schodzić poniżej 1500 obr, tak jak i w wolnossaku 1.4 8V. Niżej pozwalam sobie tylko na jedynce (korki itp).
    A co mnie obchodzi ile ma silnik obrotów przy 160 na 6? Wyraźnie odniosłem się do posta cytowanego przeze mnie (zmiana biegów przy 2000obr)
    Poniżej 2000 silnik bardzo się "męczy" a przyspieszanie z takich wartości obciąża dwumasę i nie tylko. Ciekaw jestem po jakim czasie dwumasa powie papa
    Oczywiście każdy jeździ jak uważa ale polecanie zmian biegów przy 2000 to lekka przesada. Nie patrząc już nawet na zużycie silnika i osprzętu a na bezpieczeństwo nie jest dobre, bo nie mamy do dyspozycji żadnej mocy w sytuacji awaryjnej. Zreszta wystarczy popatrzeć jak w Polsce wygląda włączanie się do ruchu na eskach i autostradach a jak odbywa się to na zachodzie.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    A co mnie obchodzi ile ma silnik obrotów przy 160 na 6? Wyraźnie odniosłem się do posta cytowanego przeze mnie (zmiana biegów przy 2000obr)
    Poniżej 2000 silnik bardzo się "męczy" a przyspieszanie z takich wartości obciąża dwumasę i nie tylko. Ciekaw jestem po jakim czasie dwumasa powie papa
    Oczywiście każdy jeździ jak uważa ale polecanie zmian biegów przy 2000 to lekka przesada. Nie patrząc już nawet na zużycie silnika i osprzętu a na bezpieczeństwo nie jest dobre, bo nie mamy do dyspozycji żadnej mocy w sytuacji awaryjnej. Zreszta wystarczy popatrzeć jak w Polsce wygląda włączanie się do ruchu na eskach i autostradach a jak odbywa się to na zachodzie.
    Zależy jaki silnik, jaka skrzynia i jaka sytuacja na drodze, o czym powtarzam, ale do Ciebie nie dociera. Więc nie generalizuj. Jak w moim padnie dwumasa, to pierwszy się dowiesz Według Twojej teorii powinienem jeździć z moim silnikiem w mieście na 3-cim biegu, żeby jechać te 50 kilka km/h, bo ma być min. 2000obr. Pojeździj więcej niż jednym autem... Ku Twojej wiadomości, w GP 1.4 8V trzymam powyżej 2000, zmieniam przy 3000, bo tam inaczej jest, a dwumasy brak.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-04-2018 o 13:40

  11. #55
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Co tu dużo gadać - to się czuje jak auto jedzie. Zdarza mi się toczyć 60-kilka na szóstce - w sensie utrzymywać prędkość po płaskim i spokojnie da się, ale jako tako przyspiesza od 70 z kawałkiem. I tak jak napisałem jak dla mnie na nasze warunki (dwie autostrady na krzyż) więcej pożytku jest z takiego zestopniowania niż gdyby w tym silniku miała byc długa szóstka.
    No ale wracając do brzegu ten wskaźnik dla kogoś kto nie siedzi pierwszy raz w aucie jest tak samo zbędny jak piszczek od pasów, wskaźnik spalania chwilowego itp. pierdoły.
    Nie wiem tylko po co ECU zapamiętuje ile razy wyświetlił podpowiedź i ile razy posłuchaliśmy jego wskazań.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem tylko po co ECU zapamiętuje ile razy wyświetlił podpowiedź i ile razy posłuchaliśmy jego wskazań.
    Zwłaszcza że wyświetla te głupoty też na luzie [emoji3] dzis tak miałem w korku z górki

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zależy jaki silnik, jaka skrzynia i jaka sytuacja na drodze, o czym powtarzam, ale do Ciebie nie dociera. Więc nie generalizuj. Jak w moim padnie dwumasa, to pierwszy się dowiesz Według Twojej teorii powinienem jeździć z moim silnikiem w mieście na 3-cim biegu, żeby jechać te 50 kilka km/h, bo ma być min. 2000obr. Pojeździj więcej niż jednym autem... Ku Twojej wiadomości, w GP 1.4 8V trzymam powyżej 2000, zmieniam przy 3000, bo tam inaczej jest, a dwumasy brak.
    Nie. Ja twierdzę aby nie zmieniać biegów przy 2000obr.
    Tak się składa, że jeździłem już nie jednym autem, prawka nie mam od wczoraj i nawet niektóre diesle wbrew temu co mówi instrukcja "męczą" się trzymając obroty znacznie poniżej 2000obr.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Sytuacja z dzis: obroty ledwo ponad 2000 nachylenie 9% a on woła o wyższy bieg. Wbrew sobie dla potrzeb edukacyjnych wrzuciłem i ni hu hu słychać że ledwo zipie. Tak że ten tego -ten wskaźnik to sobie można wiecie gdzie wsadzić. I teraz wezmie to blondynka i będzie tego słuchać.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    No niestety, ta eko niańka ma jedynie jakiś sens przy płaskich drogach.

  16. #60
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    No niestety, ta eko niańka ma jedynie jakiś sens przy płaskich drogach.
    Widać soft z funkcją sprawdzania obciążenia silnika i sugerowaniem redukcji jest za drogi do Tipo


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów, zgrzytanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 16:53
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2016, 23:21
  3. [skrzynia biegów] Ciężko pracujący lewarek zmiany biegów
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-04-2013, 13:25
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 10:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 17:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531sygnalizacja-zmiany-biegow-40739

jak zmieniac biegi fiat tipoasystent ruszania fiathttps:fiatklubpolska.pltipo-531sygnalizacja-zmiany-biegow-407392
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl