Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 67
Like Tree1lubi to!

Temat: Sygnalizacja zmiany biegów  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    58
    Postów
    316
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Cytat Napisał Rafiki23 Zobacz post
    Dzisiaj szukałem u siebie i niestety ani na wyswietlaczu ani na radiu nie mam mozliwosci skonfigurowania i wyłączenia tego
    z moich obserwacji...te strzaleczki gora dol...pokazuja sie jak sie jezdzi delikatnie natomiast przy dynamiczniejszej jezdzie brak ich...tez szukalem co by je zdezaktywowac i nie znalazlem...czyli TTTM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Kot66 Zobacz post
    z moich obserwacji...te strzaleczki gora dol...pokazuja sie jak sie jezdzi delikatnie natomiast przy dynamiczniejszej jezdzie brak ich...tez szukalem co by je zdezaktywowac i nie znalazlem...czyli TTTM
    menu - wyświetlacz

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    38
    Postów
    223
    Auto
    Ar
    U niebrak, jak i polowy opcji dostepnych w instrukcji... >

  5. #34
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A Twoje auto w jakiej jest wersji? I czy ta wersja ma wszystko co opisane w instrukcji czy tylko cześć rzeczy bo za inne trzeba było dopłacić? Nie rozumiem Twojego postu, uważasz ze powinieneś mieć w aucie wszystko co jest w instrukcji opisane? Jak za to zapłaciłeś to powinieneś mieć...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2018
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    U mnie część opcji jest dostępna tylko gdy stacyjka jest w pozycji 1. Po uruchomieniu silnika są już niedostępne (zapewne aby nie bawić się nimi podczas jazdy). Sprawdź u siebie.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przy silniku T-Jet i MultiAir Turbo jak najbardziej mozna zmieniać biegi przy 2tyś. obrotów. Co więcej np. MultiAir 140KM ze skrzynią C635 przy 100km/h ma ok 2100 obr. na 6-tce.
    Oczywiście trzeba brać pod uwagę również sytuację na drodze.
    Dwumasa akurat w TB jest mniej obciazona niz w dizlu.
    Taki Ecodriving niszczy podzespoły.
    Ani to pewnie zdrowo dla silnika ani dla dwumasy. proponuję poczytać w necie "jak dbać o dwumasę"

  8. #37
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Taki Ecodriving niszczy podzespoły.
    Ani to pewnie zdrowo dla silnika ani dla dwumasy. proponuję poczytać w necie "jak dbać o dwumasę"
    Ecodriving Przy 160km/h silnik ma 3500 obrotów na 6-tym biegu. Silnik jest do tego dostosowany, a dwumasa w TB dostaje mniej niż w TD. Gdybym biegi zmieniał przy 3tys, to w mieście na 2-gim biegu bym jeździł..., a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys). Ważne jest aby czuć i znać zachowanie silnika i dostosowywać obroty i biegi do warunków (górki itp, wtedy inaczej się jeździ, co też ekonianka podpowiada - sugeruje redukcję).
    Co do czytania w sieci - czytałem, w tym bzdury, że szkoda gadać. Znam zachowanie silnika i auta, więc wiem na co mogę sobie pozwolić, aby szrota nie zrobić.
    Ważne jest, aby na wyższych biegach nie schodzić poniżej 1500 obr, tak jak i w wolnossaku 1.4 8V. Niżej pozwalam sobie tylko na jedynce (korki itp).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-04-2018 o 22:38

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    178
    Auto
    Fiat 500X 1.6
    Rocznik
    2017
    Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.

    Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    menu - wyświetlacz
    Mam ten bogatszy wyswietlacz miedzy zegarami i strzalek nie idzie wylaczyc, mozna tylko centralny element (nie pamietam co tam mam) i prawy gorny (domyslnie jest temperatura).

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał grandekropka Zobacz post
    Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.

    Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
    To w pincecie z MultiAir Turbo jest bezzasadne i idiotyczne w trakcie normalnej jazdy. Dlaczego, to już napisałem. Kwestii wyrzucania pieniędzy wydechem poruszał nie będę.
    Z drugiej strony. Jak w takim razie zmienia biegi automatyczna skrzynia dwusprzeglowa 6-tka, czy AT9?

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    58
    Postów
    316
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Mam ten bogatszy wyswietlacz miedzy zegarami i strzalek nie idzie wylaczyc, mozna tylko centralny element (nie pamietam co tam mam) i prawy gorny (domyslnie jest temperatura).
    dobrze ze to napisales...tez mam ten wyswietlacz i nie ma mozliwosci wylaczenia strzalek...koniec tematu...

  13. #42
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał grandekropka Zobacz post
    Mając Bravo T-jeta, zawsze starałem się nie mieć mniej niż 2000 obrotów, czyli biegi zmieniałem przy ok 3 - 3.5 tys.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    a na 4-tym pewnie PJ bym stracił (muszę sprawdzić prędkość na czwórce przy 3tys).
    Sprawdziłem, na 4-ce w MultiAir przy 3tyś. jest 90km/h... Potem są posty, że TB chleją na potęgę, jak się kręci w mieście wyżej niż trzeba...

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    39
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Ja posiadam 1.4 95km i o takim silniku sie wypowiadalem. Sprobuj tym silnikiem ponizej 2000 jechac i jeszcze jak sie gorka trafi

    Wysłane z mojego ZTE BLADE V7 LITE przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    @krowka1978
    widzę, że w MultiAir jeat rozsądnie zestopniowana skrzynia biegów. W T-Jet zmarnowali potencjał tego silnika i jadąc na 6 biegu 120 km/h jest już 3tyś obr. Ogólnie jest mała różnica przełożeń pomiędzy 5 a 6 biegiem.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    W T-Jet zmarnowali potencjał tego silnika i jadąc na 6 biegu 120 km/h jest już 3tyś obr. Ogólnie jest mała różnica przełożeń pomiędzy 5 a 6 biegiem.
    Niekoniecznie. Dla mnie jako prawie przepisowego użytkowanika najważniejsze jest aby auto na szóstym biegu bez redukcji przyspieszało płynnie od 75-80 km/h. Z takich moich doświadczeń -najczęściej na drogach szybkiego ruchu na skrzyżowaniach z podrzednymi trafiam na ograniczenia do 70. Zwolnienie do tych 75-80 sprawia że już ryzyko złapania na suszarkę jest niewielkie, wiec interesuje mnie taki zakres prędkości bez redukcji. I to w T-jecie mi odpowiada, rzadko latam powyżej 120-130 bo nie ma gdzie. I do takich zastosowań jest to zaprojektowane. Jak ktoś jeździ głównie po autostradach >140 to lepiej mu spasi jakas inna skrzynia/silnik.
    Ale znaleźć coś, aby jeździć taniej niż T-jetem z LPG przy podobnej dynamice nie jest łatwo.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-04-2018 o 10:50
    juri lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Skrzynia biegów, zgrzytanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 16:53
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2016, 23:21
  3. [skrzynia biegów] Ciężko pracujący lewarek zmiany biegów
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-04-2013, 13:25
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 10:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 17:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531sygnalizacja-zmiany-biegow-40739

jak zmieniac biegi fiat tipoasystent ruszania fiathttps:fiatklubpolska.pltipo-531sygnalizacja-zmiany-biegow-407392
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl