Spozycjonowanie Tipo w klasie kompakt to tylko zabieg marketingowy. Nie należy on również do segmentu B, podobnie jak nie należała do niego Linea ani Siena/Palio Weekend.
Ostatnio edytowane przez drucikfiat ; 13-06-2018 o 15:35
@Qvadrat : dostałem ofertę na Tipo i Ceeda (i Civica 1.5, ale to inna półka cenowa). Ofertę na wóz ze stocku:
- Tipo SW T-Jet Lounge z doposażeniem (ksenon, koło zapasowe, lakier): 73 200
- Cee'da SW 1.6 M+ Smart: 72 040
Porównaj wyposażenie i powiedz mi, że Tipo Lounge jest lepiej wyposażony niż ten Ceed. Bo tańszy to na pewno nie jest...
Ten sam segment, ta sama buda, silnik o podobnej mocy. Porównaj wyposażenie i powiedz mi, że Tipo jest tańsze. Konkurencja Tipo nie zaczyna się ani nie kończy na Golfie i Civicu. Pewnie, Kia ma w tej chwili przewagę bo wyprzedaje odchodzącą wersję Ceeda. Ale nowa ma być około 10000 droższa. Więc będzie 82000, za co można kupić S-Design. Też wyspoażeniowo do Kii w tym pakiecie nie ma podejścia.
Ostatnio edytowane przez zarathos ; 13-06-2018 o 15:37
Od kiedy Ford-Werke AG ma siedzibę w Kolonii, gdzie projektuje, buduje i sprzedaje swoje samochody na rynek europejski.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ksenon poświeci ze dwa lata? Koło zapasowe do Tipo w salonie kosztuje ponad 450 zł, a na Allegro 70 zł... Kto za to płaci...
No, a Opla Astrę tłuką w Gliwicach, to czyni go autem polskim
Idąc za ciocią Wiki:
"The Ford Focus is a compact car (C-segment in Europe) manufactured by the Ford Motor Company since 1998."
"Ford-Werke GmbH is a German car manufacturer (...) a subsidiary of Ford of Europe, which in turn is a subsidiary of Ford Motor Company."
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeśli chodzi o klasyfikację aut, to sprawa jest prosta:
"Euro Car Segment; a car classification loosely definedby the European Commission"
Jeżdżę, więc jestem.
Wóz ze stocku, przecież pisałem. Akurat bez ksenonu SW nie mieli, a ten komplet wyposażenia był i tak tańszy niż najtańszy HB Lounge. Jak pisałem: Tipo poza bieda-wersją jest drogi.
Paradoksalnie rzecz biorąc jakbym doposażył wersję Easy w te elementy które chce mieć i zamówił z fabryki, to byłoby 10000 taniej niż ta Lounge. A różnica byłaby chyba tylko w światłach i systemie multimedialnym.
Ostatnio edytowane przez zarathos ; 13-06-2018 o 15:46
Przecież nie będziemy rozmawiać o własności spółek akcyjnych, bo jeśli Ford-Werke AG ma siedzibę w Kolonii i tam jest wpisany do sądu rejestrowego jako nowy podmiot, to w świetle prawa międzynarodowego jest przedsiębiorstwem niemieckim, nie amerykańskim.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja "kupiłem" Tipo za 42.600 zł, kazałem go odrzeć ze wszystkiego, włącznie z kołem zapasowym, lakierem na lusterkach, ich elektrycznym sterowaniem i przynajmniej wiem, że taniej się nie da.
1.tipo tjet+lpg
2. tipo mjet
3. duster 110dci 4x4 (da się wyłączyć na stałe S&S ponoć)
4. kia w benzynie + dołożenie gazu
5. hyundai w benzynie + dołożenie gazu
patrzę że wszystko idzie wyrwać tak do 73-75 tys brutto.
Co byś brał???
Jedno ale - w tipo-tjet gaz będzie smigał przez lata jak laleczka bo to znana jednostka.
W kijance niestety gdzie nie czytam to że jedynie dobry warsztat dołoży a i tak będzie dotrysk Pb aby chłodzić wtryski.
W sumie fajnie że tu trafiłem (forum) bo może ułatwi mi to wybór auta a kupić coś muszę bo obecne już swoje wyrobiło.
A czy ja gdziekolwiek napisałem, że chcę T-Jeta z LPG, albo w ogóle że chcę zakładać gaz?
Za te pieniądze jest już Astra...
Pewnie masz na myśli i30 ... według mnie przyjemniejszy niż Cee'd.
Z tej piątki brałbym pod uwagę #2 i #3 w zależności od potrzeb. Z punktu widzenia ekonomicznego (spalanie) i wizualnego (szczególnie wewnątrz) skłaniałbym się ku #2.
Spójrz też na Astrę, w tym budżecie dostaniesz 140KM w automacie i LPG (sedan) lub wersję K (HB lub kombi) ze 150KM.
Na otomoto automat 1.6 115KM stoi poniżej 7 dych (https://www.otomoto.pl/oferta/opel-a...tml#43284f1606), ten silnik daje się zagazować.
lub nowszy model:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-a...tml#43284f1606
Jeśli nie masz parcia na automat to w tym budżecie dostaniesz solidnie doposażoną Astrę z silnikiem 150KM.
Ja osobiście bardzo lubię sedany (lub liftbacki), więc to mnie mocno ograniczało w wyborze. Kolejnym będzie prawdopodobnie Civic X 182KM sedan lub Insignia B liftback ...
Jeżdżę, więc jestem.
Przypominam, że w tym budżecie jest też używane Cayenne.
Widzę, że dopisałeś odpowiedź, więc jeśli masz parcie na LPG to raczej Tipo lub Astra 1,4 turbo (z fabrycznym gazem) - choć widzę, że nie Astra (dlatego, że w HB lub kombi wygląda się jak przedstawiciel handlowy? czyli tak samo jak w Octavia, Fabia itp?
Alternatywą jest jeszcze P301 w dieslu (świetne diesle za niski pieniądz) lub C'elysee w gazie, choć według mnie wnętrze tej cytryny mocno odstaje od Tipo ... na pewno Fiat nie będzie złym wyborem.
Jeżdżę, więc jestem.