święta prawda kolego
święta prawda kolego
Oj, jakaś dziwna faza z tego powstaje...
Moim zdaniem nie jest głupcem ten kto kupuje nowe ani ten, kto kupuje używane auto. Rzecz w tym jakie są ich oczekiwania.
Jako człowiek, który spróbował i jednej i drugiej opcji, mogę dodać, że jedna i druga ma swoje wady i zalety. Wydają się dość oczywiste.
Kupując tańsze auta jako nowe w salonach za 40-50 tys. zł zauważamy mniejszą utratę wartości (w kwocie). W przypadku droższych aut, po upływie 4 lat, utrata wartości może sięgnąć 60- 100 tys. zł i to jest zauważalne. Jako, że zmieniam auta średnio co 4 lata i zawsze mam dwa, będę pewnie kupował tak nowe jak i używane zależnie od potrzeby, okazji i sytuacji materialnej.
Mając nowe auto mamy miły komfort posiadania czegoś od początku naszego. Mając droższe auto używane mamy komfort związany z lepszej jakości wykonaniem, konstrukcją, silnikiem, wyposażeniem ale musimy włożyć dużo więcej wysiłku w znalezienie odpowiedniego egzemplarza i dokładne sprawdzenie go przed zakupem. Często używane auto jest droższe od taniego nowego auta w salonie.
Nie róbcie z tego kolejnej płaszczyzny do kłótni. Dyskusje są fajne, ale kiedy czytam o "głupcach", robi się jakoś nieswojo.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 03-10-2016 o 21:32
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Punto dla komfortu ma 15" koła. Wtedy dobrze wybiera. Co do ukł. kierowniczego i zawieszenia nie zdziwiłbym się, jeśli są to takie same/ bratnie/ bliźniacze konstrukcje.
Tipo jest zbudowane na tej samej podłodze co GP/Punto/Punto Evo, Linea i wiele innych. Tipo jest na podobnym poziomie technologicznym.
Punto w bogatej wersji może mieć sporo i na bank miało szerszą gamę silników.
Największym atutem Tipo nie jest technologia, tylko cena, rozmiar i atrakcyjny wygląd.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Ha,ha,ha....ciekawe rzeczy tu można przeczytać...auto wielkości BRAVO II powstaje na płycie GP...
cytat z motofaktów:
Tipo AD 2016 powstało na płycie podłogowej z której korzystają także Fiaty 500X i 500L oraz Jeep Renegade. Na pierwszy rzut oka widać, że samochód znacząco urósł. To odpowiedź konstruktorów na zarzuty wobec poprzedników, których nadwozia były wąskie i mniej estetyczne. Auto ma 4,53 m długości, 1,79 m szerokości i 1,49 m wysokości. Rozstaw osi to 264 cm. Na uwagę zasługuje spory, jak na tę klasę bagażnik aż 520 litrów ładunku.
Dzięki za wyprowadzenie z błędu.
Wszystko się zgadza. To ta sama płyta opracowana z Oplem pod Grande Punto i Corsę: "GM Fiat Small platform" https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform
Ta płyta ma kilka wersji: Small/ Small LWB/ Small Wide LWB /Small Wide 4x4
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 04-10-2016 o 10:53
No prawie się zgadza...jednak Tipo powstaje na szerszej podłodze niż GP,czy Linea....
Zgadza się, zgadza. Najbliżej mu do 500L.
A platformy zwykle mają kilka wersji. Choćby Bravo II i Delta III - przecież to ta sama płyta a w Delcie np. rozstaw osi to 2700 mm.
Jak już tu padło, to nic złego, że zbudowali Tipo na bazie sprawdzonej konstrukcji. Nie jest to jednak żadna rewolucja w Fiacie.
Nadeszła jesień, deszczowe dni, jak tam w tipkach sprawuje się ogrzewanie, mocno szyby parują?
Po chwili leci tak naprawdę ciepłe powietrze z nawiewów. Jak pada deszcz, szyby parują więc trzeba używać AC
ta skóra na kierownicy i na gałce zmiany biegów to jest chyba ze świni bo na pewno nie z prawdziwej skóry