Witam,
zastanawiam się nad zakupem nowego Tipo czy ktoś może już odbył jazdę próbną? jakieś opinie? pierwsze wrażenie? ciekawy jestem waszych opinii.
pozdrawiam
Witam,
zastanawiam się nad zakupem nowego Tipo czy ktoś może już odbył jazdę próbną? jakieś opinie? pierwsze wrażenie? ciekawy jestem waszych opinii.
pozdrawiam
Może sam podjedziesz do salonu i zrobisz jazdę próbną. A potem podzielisz się wrażeniami
Ja niestety tego nie zrobię bo po pierwsze nie planuję obecnie zakupu Tipo a po drugie brak czasu.
Koleżanka kupiła tipo easy z 1.4. Siadłem, wymacałem, wyoglądałem na wszystkie strony. Jeździć nie miałem czasu, ale auto jak auto. Koleżanka bardzo zadowolona. Przesiadła się z cromy 2006 i wrażenia na plus. W sedanie bardzo duża przestrzeń załadunkowa. Pozytywne wrażenie robi spasowanie elementów. Do niedawna myślałem, że w fiacie się po prostu nie da zrobić samochodu żeby nic nie trzeszczało. Jednak się da. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne.
Oglądałem w salonie i w krotkiej jezdzie demo. Spasowanie jak przedmówcą mówi jest dobre w porównaniu np. do Audi. Kusi mnie właśnie ten bagaznik, ale bardziej kombi bo zbliżają się narodziny drugiego potomka. Co mnie drażni to mała gama silników. Poza tym w porównaniu do np. Auris to jest dużo na plus zwłaszcza, że o Auris zawsze miałem takie samo zdanie - proste auto, z deska przypominająca kredens z dużego pokoju, z tekturowymi cyferblatami. Silnik 1.6 w Auris też nie zachwyca, trzeba go mocno kręcić aby cos wycisnąć. Ten Tipowski ma dla mnie lepsza charakterystykę. Poza tym auto jak auto. Szkoda, że dość krótka gwarancja.
Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 17-03-2016 o 09:00
Gwarancję można przedłużyć nawet do 5 lat,ale trzeba za to dopłacić....W hatchbacku ma być też dostępny silnik 1,4 T-Jet 120 kM,więc będzie 5 silników...to nie tak mało.Ja też oglądałem sedana w salonie...była to wersja "opening edition"...ładne alufele 16",czujniki parkowania tylne,chromowane klamki i listwa na klapie bagażnika,sterowanie radiem w kierownicy,poduszki boczne i kurtynowe,tylne szyby też elektr....cena 51 500zł,ale już widzę w cenniku obniżyli na 48 600zł...zwykły golas nie posiada tych dodatków.Sedan mi się podoba,ale to najmniej praktyczne nadwozie...czekam na hatchbacka i kombi...zobaczymy...ogólnie to kawał fury...większe od 301 i C-Elysse i lepiej wykonane.W C-Elysse np. sterowanie przednimi szybami jest jak w Dacii na konsoli środkowej przy dźwigni zmiany biegów i tak ogólnie w środku to niskobudżetowo wygląda.
Jeździłem więc może się wypowiem Silnik 1.4 95KM jest troszkę słaby ale i tak wystarczający dla normalnego zjadacza chleba ciągnie tak samo jak 1.4 w stilo (w końcu to ten sam silnik, więc bolączki są znane) niestety na odcinku prostej 6KM przy prędkości około 100km/h przyśpieszenie do 140km/h(przy np wyprzedzaniu) trwa wieki i trzeba go dosyć mocno kręcić bo moment jednak niski a autko waży swoje, więc przy załadunku 4 dorosłych osób + bagaż to będzie masakra (a może mi się wydaje bo mam 1.9JTD) , skrzynia na początku bardzo mi się podobała ponieważ miała 6 biegów (do trasy)które niestety są dosyć ciasno zestopniowane i ja się namachałem wajchą trochę co bardzo mnie wkurzało i potem jednak doszedłem do wniosku że 5 do miasta byłaby strzałem w 10 a automat to byłaby bajka (ale to tylko moja opinia), zawieszenie jest troszeczkę twardsze niż np. w stilo, lecz na szybszych zakrętach i tak jest miękki i ja nie pokusiłem się o szybsze wchodzenie w zakręty bo jednak nie wyczute autko, fakt faktem na felgach 16" dosyć ładnie tłumił polskie doły i mogę się pokusić by powiedzieć że niczym na + czy na - nie odbiega od stilo...ot normalne zawieszenie. Wygłuszenie autka praktycznie nie istnieje xD no dobra może przesadziłem ale tak do 70/80 jest "w miarę" (pod warunkiem że obroty są poniżej 4 tysięcy ) potem to już radyjko trzeba podkręcić bo słychać wycie silnika i dosyć mocno wszystkie szumy, niemniej jest całkiem w porządku. Układ hamulcowy też jest OK i nic więcej, bałbym się hamować jednak awaryjnie z V-max do 0 ...lecz najbardziej denerwującym faktem jest to że mamy XXIw. a z tyłu są BĘBNY! które nie wyglądają estetycznie, to już w pewnej serii fiata 125p były wszędzie tarcze...klima OK, radia nie testowałem jakoś specjalnie to nie wypowiem się na ten temat...lecz denerwujące jest że ten wyświetlacz mógłby być troszkę większy a nie marne 5", siedzenia są solidnie wykonane ale siedziało mi się w nich gorzej niż w stilo które też nie grzeszą wygodą...podłokietnik za daleko od wajchy zmiany biegów...ja np lubię jak ręka wygodnie leży i mogę wygodnie złapać gałkę, tutaj niestety tak się nie da, albo ja mam za krótkie rączki. Plastiki w boczkach rodem ze stilo, które po kilku upalnych latach będą pękać, deska rozdzielcza bardzo mi się spodobała jak na turasów to bardzo dobrze spasowali ją i nic nie trzeszczało czy skrzypiało...ale wiadomo to nowe autko więc nie ma prawa, zobaczymy za kilka lat
Najlepsze w tym aucie jest to że jest śliczne i mnie urzekł wygląd i się w nim zakochałem Na felgach 17" i w kolorze bordowym wygląda po prostu świetnie Reszty niestety jakoś nie testowałem bo to zajęło by mi kilka dni
Tanie autko, świetnie wyglądające, bardzooo proste i praktyczne i łatwe w obsłudze, mające swoje mankamenty jak każde autko, dla normalnego użytkownika który ceni sobie ekonomię i to że będzie tanie w eksploatacji (myślę że będą pasowały niektóre części ze stilo,bravo,punto) i dodając np. instalacje gazową.
Ja szczerze polecam. Świetna cena za bardzo dobre autko i bardzo mocno się zastanawiam czy nie sprzedam stilo i kupię tipo
Nie zdziwię się jak Tipo w Polsce będzie bardzo popularne, dorównując popularnością Punto
Podobnierz jest ssanie na nowe Tipo w Polsce. Wstrzelili się, nie to co się dzieje z 500.
Ciekawe o tych bębnach z tyłu jest tak samo z tego co pamietam w rapid albo fabia w podstawowej wersji z tyłu są bębny natomiast w wyższych już tarcze może tutaj będzie podobnie ...
Tarcze producent przewidział dla silnika 1.6 MultiJet....wolałbym jednak poczekać aż wyjdzie wersja hatchback z silnikiem 1.4 T-Jet
Jeździłem. Bardzo mi się auto podoba i się na nie nakręciłęm...
Piękny wygląd, w środku bardzo ładna deska rozdzielcza, nie wygląda jak konsola kontroli z boeinga z pierdylionem guzików (jak w Oplach), wszystko schludne spasowane, czytelne, ładnie podświetlone.
Super grające radyjko jak na zestaw fabryczny, zdaje się, że Blaupunkt tam wkładają.
Jest sporo twardego plastiku, ale za taką kasę nie można mieć wszystkiego, a porównując do plastików np. z droższej octavii to te w Tipo nazwałbym premium
Fotele wygodne, z tyłu bardzo ok. (mam 185cm), nie obiłem swoich kolan i nerek kierowcy, nie przytarłem głową o podsufitkę. Bagażnik mega, 530L mało który podskoczy, no może Octavia (ale skodziarzem nie mam zamiaru się stać).
Felgi 17" w salonowym były, ale na polskie dziurawe drogi to 16" brać będzie rozsądniej.
Silnik pracuje nie za głośno, jeżdziłem podstawowym 1.4 - znana sprawdzona konstrukcja, bez szału ale i bez zonków, do jazdy nie wyścigowej tylko do pracy i na urlop więcej nie potrzeba, poza tym jednostka fantastyczna do gazu. Prosta w naprawie jak budowa cepa.
Genialnie precyzyjna jak na fiata skrzynia biegów, dobrze zestopniowana.
Dużo miejsca w komorze silnika - żarówki można wymieniać w garniturze i po ciemku (nie trzeba zdejmować zderzaków jak w KIAch itp.). Trzeba pamiętać, że auto jest lekkie - ok. 1250kg a więc chyba najlżejsze w segmencie C, nie trzeba mu tyle mocy co rywalom by się bujnąć.
Ktoś marudził, że z tyłu bębny? No i co? hamuje jak trzeba, a chyba o to chodzi. To nie samochodzik do szpanery malowanymi szczękami. Hamowanie tyłem to tak z 25%. Nie ma ani wagi ani silnika wymagającego tarczowych z tylu. Tyle.
Co ciekawe w Turcji dają 5 lat gwary, u nas 2 i ew. można dokupić...
Czego mi brakuje w Tipo? - elektrycznie składanych lusterek. Poza tym IMHO git. Piękna linia, italian design, nie jedzie ani helmutem ani tuchajbejem!
Ostatnio edytowane przez Colombo ; 20-03-2016 o 14:20
Witam.
Posiadam te auto czyli Tipo w wersji Lounge i powiem szczerze, że za tak małe pieniądze dostajesz wielki prezent. Dobrałem do tej wersji 17" felgi i jest naprawdę soko. Fakt faktem by mogło być parę kucy wiecej. Na jeździe testowej (4osoby) dawał sobie radę.
Wnętrze naprawdę na wysokim poziomie i w dodatku duży wyświetlacz na konsoli bardzo ładnie się prezentuje. Naprawdę polecam te auto.
Witam,
Posiadam wersje 1.6 BENZ w automacie w wersji Opening Edition Plus. Jak narazie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przez pierwsze 600 km średnie spalanie wyniosło u mnie 7,7 L/100km ( komputer pokazał 7,5). Trasa głównie to miasto + odcinki 20-25 km poza miastem. Prędkość do 100km/h. Przez pierwsze 2000 km nie piłuje auta na wysokich obrotach. Po przesiadce z diesla czuć niski moment obrotowy przy niższych obrotach ale dzięki 6-cio stopniowemu automatowi redukcja i wyprzdzanie odbywa się płynnie. Fabryczne radio gra przyzwoicie, nie słychać charczenia przy głośniejszym odsłuchu. POLECAM !
Czy masz może w instrukcji lub jakiś dokumentach co to za skrzynia tam siedzi? To jakiś ZF czy coś innego?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Instrukcja w formie papierowej przyszła do dealera dzień przed odbiorem auta tj. 17.03.2016. Posiadam ją ale nigdzie nie znalazłem producenta skrzyni. Sprzedawca powiedział mi ze najprawdopodobniej będzie to japoński AISIN.
Cześć
Mam Tipo od kilku dni. Do tej pory zrobiłem niewiele, bo ponad 500km. Mój Tipek to wersja Longue, czerwony amore na 17" feldze z chromami i paroma innymi detalami. Póki co mam w zasadzie same pozytywne wrażenia. Dużo elementów uprzyjemniających życie kierowcy typu podgrzewane fotele czy kamera cofania. Dobrze sprawuje się UConnect. Radio całkiem nieźle gra. Wg mnie wyciszenie autka jest OK. Jedyne zastrzeżenia to wspominany w wielu materiałach brak uchwytu do zamykania w bagażniku oraz silnik, który musiał zostać sprzęgnięty z 6-biegową skrzynią, żeby zrekompensować mały moment obrotowy. Na razie generalnie nie wkręcam go powyżej 4 tysięcy obr/min, ale już zauważam dwa oblicza tego autka. Jedno, kiedy rozwijamy prędkości do 70-80km/h, bardzo sprawnie, szybko, skrzynia ma przyjemną charakterystykę, słychać klik przy włączaniu biegów. Powyżej tej prędkości jest drugie oblicze, nieco bardziej powolne i ospałe. Być może moja ocena podyktowana jest tym, że drugie autko ma około 200KM i 6 cylindrów (pojemność dokładnie 2 razy większa niż w Tipo).Podsumowując jestem jak najbardziej na plus. Jakość materiałów, nawet zapach, wyposażenie, dokładność spasowania, wszystko jest jak w pełnowartościowym kompakcie, a nie jak to się przyjęło mówić w budżetowym wozidle. Myślę, że śmiało mogę polecić każdemu, kto będzie wiedział, że silnik 1.4 nie może być mega rakietą i nie rozwiniemy prędkości przy której interweniuje elektroniczny ogranicznik (250:-) ).