Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 41 z 41
Like Tree1lubi to!

Temat: Niepokojące dźwięki na zimnym silniku  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,787
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Fajny materiał :-) zapisałem sobie na potem, przyda się przy samodzielnej wymianie oliwy :/)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #33
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Leje się do momentu przelania przez otwór wlewowo-inspekcyjny..
    W życiu Ameryki, korek masz od góry mechanizmu różnicowego. Jest wlewowy, a nie kontrolno-wlewowy. Chyba że ta kontrola polega na grzebaniu przez otwór. Zmieniałem po 60kkm i wlałem równe 2l oleju gdzie książka podaje 1,8l i nic się nie przelało. A w skrzyni pewnie zostało jeszcze z 200ml oleju starego, nigdy nie zlejesz całego do końca.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  5. #34
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Może ktoś wstawić zdjęcie, którędy wlewać do skrzyni olej. Chodzi mi o tę z tjeta 6 biegową. Gdzieś od góry, pod akusem? Którą śrubę dokładnie wykręcić i może jakiś szerszy opis jak najsprawniej to zrobić. Też kiedyś czytałem, że zaleca się lać więcej oleju niż fabrycznie ale chodziło o ducato.
    Najlepszy dostęp jest od strony lewego koła poprzez otwór w podwoziu gdzie przechodzi drążek kierowniczy. Korek na imbus, rozmiaru nie pamiętam. Jest on na górze korpusu nad mechanizmem różnicowym. Spustowy na dole mechanizmu różnicowego. Wlewać najlepiej za pomocą przewodu i lejka od strony komory silnika wprowadzasz przewód do otworu.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    W życiu Ameryki, korek masz od góry mechanizmu różnicowego. Jest wlewowy, a nie kontrolno-wlewowy.
    Według dokumentacji jest po boku skrzyni, na wysokości półosi napędowej, chyba nawet kiedyś się temu przyglądałem. Niestety teraz nie mam możliwości tego zobaczyć, żeby na 100% potwierdzić. Jeżeli leje się jednak górą, to poszli śladem francuskiego badziewia, gdzie to usunęli korek wlewowo-kontrolny, a olej trzeba lać odpowietrznikiem...

  7. #36
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Według dokumentacji jest po boku skrzyni, na wysokości półosi napędowej, chyba nawet kiedyś się temu przyglądałem. Niestety teraz nie mam możliwości tego zobaczyć, żeby na 100% potwierdzić. Jeżeli leje się jednak górą, to poszli śladem francuskiego badziewia, gdzie to usunęli korek wlewowo-kontrolny, a olej trzeba lać odpowietrznikiem...
    Jest od góry korek wlewowy, normalnie wlewasz korkiem wlewowym od tego jest a nie odpowietrznikiem.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jest od góry korek wlewowy, normalnie wlewasz korkiem wlewowym od tego jest a nie odpowietrznikiem.
    Co do odpowietrznika to podałem przykład francuskiego dziwadła Puga 206. Nie do końca poprawnie sformułowałem, myślałem o francuzie, wciągnąłem w to FIAT-a.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Według dokumentacji jest po boku skrzyni, na wysokości półosi napędowej, chyba nawet kiedyś się temu przyglądałem. Niestety teraz nie mam możliwości tego zobaczyć, żeby na 100% potwierdzić.
    Potwierdzam, że w moim jest gumowy korek obok półosi (na zdjęciu akurat widać drążek kierowniczy), jak w dokumentacji opisali - udało się go dojrzeć po skręceniu kół w prawo. Nie trzeba męczyć się odkręcaniem śruby u góry. Dostęp idealny, tylko wiadomo, trzeba przez rurkę lać, tudzież strzykawą.
    Niestety lekki brudas, po błocie jeździ. Proponuję spojrzeć na skrzynię, może w TIPO też ten korek jest, a jak nie ma, to coś zmienili, albo w poprzednich wersjach nie było. Lepszej fotki nie udało mi się zrobić, brakuje 3 ręki, żeby bardziej doświetlić.

    korek.jpg
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-12-2021 o 20:58

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    217
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Z tym wlewaniem od "góry" nie ma tragedii. Wystarczy demontaż akumulatora i jego podstawy (3 śruby).
    Warto zaopatrzyć się wcześniej w 60cm węża ogrodowego 1/2 i lejek. Dodatkowo korek spustowy i wlewowy mają dość duży rozmiar klucza imbusowego (chyba 14 albo 16) których nie ma w standardowym zestawie, więc je też trzeba wcześniej skombinować.

    Aha i ważna rzecz. Nim spuścisz olej, sprawdź czy możesz korek wlewowy wykręcić

  10. #39
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Nie trzeba Aku demontować tak jak pisałem wyżej, dobry jest dostęp od strony lewego koła chyba że nie dla każdego. Mi tam nie straszne, nie raz się odkręcalo śrubki z pomocą lusterka.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  11. #40
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co do odpowietrznika to podałem przykład francuskiego dziwadła Puga 206. Nie do końca poprawnie sformułowałem, myślałem o francuzie, wciągnąłem w to FIAT-a.


    Potwierdzam, że w moim jest gumowy korek obok półosi (na zdjęciu akurat widać drążek kierowniczy), jak w dokumentacji opisali - udało się go dojrzeć po skręceniu kół w prawo. Nie trzeba męczyć się odkręcaniem śruby u góry. Dostęp idealny, tylko wiadomo, trzeba przez rurkę lać, tudzież strzykawą.
    Niestety lekki brudas, po błocie jeździ. Proponuję spojrzeć na skrzynię, może w TIPO też ten korek jest, a jak nie ma, to coś zmienili, albo w poprzednich wersjach nie było. Lepszej fotki nie udało mi się zrobić, brakuje 3 ręki, żeby bardziej doświetlić.

    korek.jpg
    Nie zauważyłem jak zmieniałem, może przeoczyłem ale patrzyłem po jakiejś stronie z manualne i tez nie bylo nic wspomniane o tym dodatkowym korku.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  12. #41
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    To jest dość ciekawe. Na szybko nie znalazłem w sieci zdjęcia C635 z tym korkiem. Swoją drogą w C514.5 jest śruba wlewowo-kontrolna, aż dziwi, że taka krzywa sytuacja jest w C635. Może jest to związane z tym, że w 500X/Renku ta skrzynia występuje też w wersji DDCT i żeby coś ułatwić w tym modelu jest korek - gdybam w tym momencie.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. 1.9 16v stuki na zimnym silniku
    Napisany przez marajan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 31-03-2018, 23:52
  2. klekotanie na zimnym silniku
    Napisany przez michal1232 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-10-2017, 22:16
  3. Dlawienie sie na zimnym silniku
    Napisany przez dgr2001 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-04-2017, 18:36
  4. słaba praca na zimnym silniku
    Napisany przez chris79 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2015, 12:20
  5. Odpalanie na zimnym silniku
    Napisany przez radziodom na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-02-2011, 16:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531niepokojace-dzwieki-na-zimnym-silniku-44025

brzmienie silnika fiat tipofiat tipo 1.6 multijet stuki w silniku1.6multijet glosn apraca na zimnym silniku

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl