Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007

    1.9 16v stuki na zimnym silniku

    Witam,
    borykam się z problemem stukającego "czegoś" w silniku. Gdy silnik jest zimny to stuki słychać dość głośno, słychać przez zamkniętą maskę a nawet w kabinie. Po dobry rozgrzaniu auta trochę cichnie ale słychać w tle postukiwanie. Częstotliwość stukania zwiększa się wraz z obrotami silnika.

    Co zostało zrobione:

    - wtryskiwacze zostały sprawdzone dwukrotnie u tego samego gościa (serwis bosch) w tym jeden został zregenerowany. Mimo to korekcje na 1 i 2 cylindrze oscylują… : [B]zimny - około[B] 2,0 ciepły ok 1,2-1,5 pozostałe dwa 0,2-0,4. Gość twierdzi, że wtryski są na pewno dobre, dawkę mają wszystkie równą, robił nawet test, zamrażając je i podłączając na stół diagnostyczny w celu sprawdzenia czy nie stuka i niby jest dobrze.
    - Sprawdzony został rozrząd, wymienione jest koło rozrządu wału korbowego, miało lekko wyszczerbiony klin, całość została złożona na blokadach więc powinno być dobrze.
    - zdjęta została pokrywa zaworów, niby tam sprawdzili i wszystko jest ok. żaden popychacz nie odstawał i wszystkie były równo...
    - koło pasowe niby też jest dobre

    Teraz moje pytania:
    1. Czy korekcje wtrysków mogą być zwiększone przez np stukający zawór? Jakie czynniki wpływają na korekcje wtrysków?
    2. Czy możliwe jest że silnik stuka z powodu zmiany oleju z motula na selenie wr5w40?
    3. Jakie są wasze sugestie? Co może tak stukać? Silnik chodzi jak sieczkarnia czasami... kasa wydana a dalej jest to samo...

    Wrzucam link do filmu, co prawda z zamkniętą maską ale może coś podpowie dla ucha
    https://www.youtube.com/watch?v=cEUqbPCfet8
    Ostatnio edytowane przez marajan ; 31-03-2018 o 17:44 Powód: coś się skrzaczyło



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Czytam ten post i nasuwa mi sie utrata kompresji co do dodatnich korekt..
    Stuki hm.. skoro wszystko sprawdzone to moze dwumas- ale z tym dwumasem to luzna sugestia..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    kurcze nie pamiętam już czy byly odatnie czy ujemne, palnąłem z głowy, pójdę zaraz sprawidzić jesze raz.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Tak wogole to na korekcje ma wplyw niemal wszystko. Trzebaby sprawdzic wskazania przeplywomierza, uklad paliwowy, głównie pompę skoro wtryski sa ok - cisnienie paliwa na listwie, szczelnosc ukladu dolotowego, podkladki pod wtryskiwaczami, kompresja.. na ta chwile tyle mi przychodzi do glowy..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    sprawdziłem jeszcze raz korekcje
    na zimnym:
    cyl.1 ok. --1,8
    cyl.2 ok. 2,9
    cyl.3 ok -- 0,9
    cyl.4 ok 0,5

    na ciepłym
    cyl.1 --0,63
    cyl.2 0,66
    cyl.3 -- 0,15
    cyl.4 0,13

    Ogólnie na ciepłym teraz wyszło w miarę dobrze, mimo to po zagrzaniu auta i przegonieniu stukało to coś ciągle.
    Korekcje korekcjami, chcę się pozbyć tego stukania stąd też pytanie czy uszkodzony zawór lub popychacz miał by wpływ na korekcje.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    co do zaworow i ich nieprawidlowego dzilania na pewno mialoby to wplyw na korekcje
    No a co z dwumasem, na pewno sprawny?


    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 31-03-2018 o 19:40

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    co do zaworow i ich nieprawidlowego dzilania na pewno mialoby to wplyw na korekcje
    No a co z dwumasem, na pewno sprawny?


    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Dwumas jak dla mnie jest ok. Dźwięk się nie zmienia po wciśnięciu sprzęgła i ruszaniu lewarkiem. Odpala gładko i gaśnie, nie wibruje. Zamówiłem sobie stetoskop, jak przyjdzie to go jeszcze „zbadam”


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo Sport
    Klapki wirowe na miejscu?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    nie sprawdzałem jeszcze, od spodu da rade?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo Sport
    Nie. Trzeba zdejmować górę silnika.

    Jak dla mnie masz urwaną na 2 cyl. Spadła kompresja i stąd na zimnym taka wysoka korekta. A hałas to tłuczące się w cylindrze resztki klapki. Czym prędzej sprawdzić bo może tylko jeden cylinder na razie dostał.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Faktycznie.. klapki. Warto sprawdzic. Sam mam 8V i stad umknelo mi to.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,900
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Patrzcie! Tylu mechanikow kase wyrwalo i nic nie pomogli...a na forum gratis.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Witam,
    zaciekawił mnie ten watek, tym bardziej, ze te "stukanie" mam rowniez i ja w swoim 150km bravo z 2008r, dzwiek jest identyczny jak u kolegi. Myslalem, ze to jest normalny odglos tego silnika a tu sie okazuje co innego. Napewno to nie jest wina dwumasy, gdyz u siebie wymienialem z 4 miesiace temu i z dzwiekiem silnika nic sie nie zmienilo.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Patrzcie! Tylu mechanikow kase wyrwalo i nic nie pomogli...a na forum gratis.
    Gratis to są sugestie, jak naprawisz za „flaszkę” to będzie gratis naprawa


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 12v stuki na zimnym silniku
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 31-12-2016, 21:26
  2. Stuki w silniku
    Napisany przez zales898 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-12-2016, 00:19
  3. Stuki na zimnym silniku 1.2 16v Fiat
    Napisany przez Robo9123 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-03-2016, 00:24
  4. Stuki w silniku
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 22-02-2014, 22:21
  5. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 20:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stukanie na zimnym silniku 1.9 jtd

croma 1.9 stuki na zimnym silniku

stuki w zimnym silniku fiat

stukanie w zimnym silniku

puka w kole gdy zimno fiat

Fiat bravo 1.9 jtd klepie wtrysk

1.9 multijet klekotanie na zimnym

fiat brava zimny silnik klekoce

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl