Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 28 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 417
Like Tree97lubi to!

Temat: Kto zrobił najwięcej kkm swoim Tipo?  

  1. #241
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tanioazpadnie Zobacz post
    1. Instalacje mam tartarini ( ale znam osobiście konkretne przypadki gdzie ta sama awaria była przy instalacji BRC oraz stag więc tu przy tej awarii rodzaj instalacji nie ma znaczenia)
    2. Kolega co bez remontu głowicy przejechał juz 120tys km też ma 1,4 95KM i LPG tartarini
    3. Głowica naprawiona na gwarancji ( tyle że tam niewiele było do naprawy bo 15 zaworów i 16 gniazd zaworowych było w stanie doskonałym tylko że jeden zawór zwyczajnie popękał / pokruszyl się )
    4. Sugerowałem żeby może założyć wzmocnione zawory i wzmocnić gniazda ale jeśli chcesz mieć dalej gwarancję to musisz robić na oryginalnych częściach)
    Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
    1. Czy jezdziłeś przed tym zaworem bez włączonego dotrysku w Tartarini? Jak tak to przy jakim przebiegu Ci włączyli dotrysk?
    2. Czy przypadki ze STAG i BRC, które znasz też miały podobną usterkę? (jeden zawór a reszta idealna)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    [QUOTE=tanioazpadnie;330099]
    3. Głowica naprawiona na gwarancji ( tyle że tam niewiele było do naprawy bo 15 zaworów i 16 gniazd zaworowych było w stanie doskonałym tylko że jeden zawór zwyczajnie popękał / pokruszyl się )
    Ssący czy wydechowy?

  4. #243
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    mnie tylko ciekawi jedna rzecz, najlepiej gdyby ktoś z właścicieli bravo 1,4 gaz się wypowiedział. Czy tego typu awarie zdarzały się w starym silniku, a jeżeli nie to czy Fiat oszczędzając na kosztach coś w tym silniku zje....ał

  5. #244
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Ciekawe czy Fiat zbiera dane dotyczących awarii silnika 95KM z instalacja lpg.

  6. #245
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM LPG
    Rocznik
    2017
    1. Tak jeździłem bez dotrysk przed awaria. Po naprawie od razu zaprogramowali komp. LPG na niewielki dotrysk PB ( powyżej 4tys obr/min i powyżej 80% obciążenia silnika jest około 5% dawki benzyny)
    2. Dokładnie tak samo było we wszystkich znanych mi osobiście przypadkach. Zwyczajnie popękał pokruszyl się jeden zawór wydechowy.

    Wg mnie coś blokuje prace zaworu i on się zwyczajnie nie domyka aż wreszcie popęka...
    TipoSedan lubi to.

  7. #246
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    [QUOTE=marx30;330104]
    Cytat Napisał tanioazpadnie Zobacz post
    3. Głowica naprawiona na gwarancji ( tyle że tam niewiele było do naprawy bo 15 zaworów i 16 gniazd zaworowych było w stanie doskonałym tylko że jeden zawór zwyczajnie popękał / pokruszyl się )
    Ssący czy wydechowy?
    A może to wina oleju. Może jest za rzadki i hydraulika wariuje. Na czym wcześniejsze silniki jeździły?

  8. #247
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli przyczyna inna niz zwykle. Zwykle wypala sie najpierw gniazdo. Moze faktycznie kasowniki luzu. Moj przejezdzil 153 kkm (dalej jezdzi, kompresja w normie) na lotosie vs elfie 5w40
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-05-2018 o 22:37

  9. #248
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Hy hy hy. - w temacie LPG wyżej.

    Jako ciekawostkę dodam, że w naszej "flocie" i serwisie obserwujemy zależność - gniazda zaworowe padają w autach które od "pierwszego km" jeździły na LPG. Auta które przejechały "trochę" - zazwyczaj 2 tyś.km+ na benzynie problemu nie mają (a dobijają niektóre 100 tyś. - z dotryskiem i bez. Stag i Tartarini).

    28 tyś. km. - zaraz kolejny przegląd.

    Do wcześniejszej listy usterek:
    - Prawa półoś (20 tyś)
    - Łączniki stabilizatora (oba) (22 tyś).
    - Poprawki lakiernicze (łuszczenie się lakieru zderzak przód i tył - zaprawki)
    - Regulacja spasowania klapy bagażnika i drzwi (szczeliny były nierówne i mnie drażniło)

    Wszystko bez gadania w ramach gwarancji. Dziwnie długo czekałem na półoś.

    @edit:
    Cytat Napisał tanioazpadnie Zobacz post
    4. Sugerowałem żeby może założyć wzmocnione zawory i wzmocnić gniazda ale jeśli chcesz mieć dalej gwarancję to musisz robić na oryginalnych częściach)
    A nieprawda. Kolega gdzie serwisuje samochód? Fiat nie dostarcza owych gniazd. Serwis naprawia w ramach gwarancji "po taniości", bo Fiat Polska przyoszczędza na naprawie gwarancyjnej - on się rozlicza z dilerem. Diler ma przykaz zrobić po taniości ale zgodnie ze sztuką. Dostawcą gniazda jest podwykonawca który przygotowuje głowicę (wymiana gniazd, planowanie, złożenie, test szczelności). Można wstawić gniazda na wypasie tylko trzeba to załatwić "po za fakturą". Więcej latania ale jak diler jest normalny to idzie się dogadać.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 29-05-2018 o 23:44
    TipoSedan lubi to.

  10. #249
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Uu troche mnie zasmuciles bo niestety jezdzilem na LPG od poerwszego km, ogolnie sam potem troche zalowalem ze go nie dotarlem na benzynie nawet gdy nie znalem tego tematu z glowicami ale mam lekko ponad 20 tys km i jedziemy dalej mnie jesli remont dopadnie to po gwarancji chyba ze postanowie przedluzyc a na to jeszcze nie jedem zdecydowany

  11. #250
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Ciekawe czy Fiat zbiera dane dotyczących awarii silnika 95KM z instalacja lpg.
    Bardzo dobre pytanie Damiano !
    Obawiam się że jednak zbierają te dane bardzo szczątkowo. W przypadku moim i moich kolegów nikt nie pochylił się nad tematem DLACZEGO ZAWÓR WYDECHOWY SIĘ WYKRUSZYŁ !? oczywiście nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń do wykonania naprawy gwarancyjnej, jednak wygląda to tak jak by przykleić plastry na krwawiące rany ... Bez analizy dlaczego leci krew

  12. #251
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jako ciekawostkę dodam, że w naszej "flocie" i serwisie obserwujemy zależność - gniazda zaworowe padają w autach które od "pierwszego km" jeździły na LPG. Auta które przejechały "trochę" - zazwyczaj 2 tyś.km+ na benzynie problemu nie mają (a dobijają niektóre 100 tyś. - z dotryskiem i bez. Stag i Tartarini).
    .
    Welcome again

    Mój miciak tez ze 2 tys zrobił na benzynie. Może po prostu ktorys z dodatków do benzyny "utwardza" zawory. Coś gdzieś czytałem że coś takiego się działo z czteroetylkiem olowiu w starych benzynach ale głowy nie dam czy nie popieprzyłem.
    Te do fabrycznego LPG moga juz byc poddane jakiejś dodatkowej obróbce a może w silniku turbo są sodowane.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post

    Do wcześniejszej listy usterek:
    - Prawa półoś (20 tyś)
    - Łączniki stabilizatora (oba) (22 tyś).
    - Poprawki lakiernicze (łuszczenie się lakieru zderzak przód i tył - zaprawki)
    - Regulacja spasowania klapy bagażnika i drzwi (szczeliny były nierówne i mnie drażniło)
    A jak łozyska Mc personów? Były wymieniane? Bo nie pamiętam.

  13. #252
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jako ciekawostkę dodam, że w naszej "flocie" i serwisie obserwujemy zależność - gniazda zaworowe padają w autach które od "pierwszego km" jeździły na LPG. Auta które przejechały "trochę" - zazwyczaj 2 tyś.km+ na benzynie problemu nie mają (a dobijają niektóre 100 tyś. - z dotryskiem i bez. Stag i Tartarini).
    Ciekawe czy to przypadek ale pewnie nie. Ilu było konserwatystów na forum mówiących że nowe auta lepiej też na wszelki wypadek docierać, że najlepsze dziadkowe sposoby i jak z nich szydzili... a tu proszę Poza utwardzaniem jest też taka możliwość, że ludzie jezdzący od początku na LPG jezdzili statystycznie dłużej bez dotrysku bo info o akcji dotryskowej było ok pół roku temu dopiero (chyba ze stagów tam już jezdzi na tyle dużo, że można je brać pod uwagę jak chodzi o statystykę?)

  14. #253
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    3city
    Wiek
    34
    Postów
    30
    Auto
    Tipo SW 1.4 lpg
    Rocznik
    2017
    35k z LPG montowanym w Wejherowie. Zero problemów

  15. #254
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Uu troche mnie zasmuciles bo niestety jezdzilem na LPG od poerwszego km, ogolnie sam potem troche zalowalem ze go nie dotarlem na benzynie nawet gdy nie znalem tego tematu z glowicami ale mam lekko ponad 20 tys km i jedziemy dalej mnie jesli remont dopadnie to po gwarancji chyba ze postanowie przedluzyc a na to jeszcze nie jedem zdecydowany
    Znam osobiście konkretne przypadki gdzie koledzy jeździli od pierwszego kilometra na LPG i nie wystąpiła u nich awaria zaworów. Ja natomiast przejechałem pierwszy tysiąc na PB a drugi tysiąc 50% PB / 50% LPG i miałem awarię wypalenia zaworu wydechowego, więc teoria z jazdą na PB czy LPG jest obalona niczym flaszka na kawalerskim ...

  16. #255
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Jaworznik
    Wiek
    46
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 AT Lounge
    Rocznik
    2016
    U mnie jest już 82500[emoji16] zero awarii. 1.6 AT + LPG.
    Przy 75 tyś. wymieniłem olej w skrzyni.
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 17 z 28 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?
    Napisany przez bibi na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4381
    Ostatni post: Wczoraj, 11:06
  2. Co dziś zrobiłeś w swoim aucie?
    Napisany przez rajtkezjusz na forum 500X
    Odpowiedzi: 379
    Ostatni post: 07-11-2024, 10:11
  3. Fiaty, które chciałbyś mieć w swoim garażu
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-02-2013, 07:46
  4. Czy jesteśmy wierni swoim autom?
    Napisany przez ciril na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-07-2012, 09:09
  5. Co dziś zrobiłem/am w /z swoim autem.
    Napisany przez Ali na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-03-2011, 12:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531kto-zrobil-najwiecej-kkm-swoim-tipo-358802

https:fiatklubpolska.pltipo-531kto-zrobil-najwiecej-kkm-swoim-tipo-35880

fiat tipo po duzym przebirgufiat tipo 1.4 95 km 180 tys przebiegu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl