Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 137
Like Tree22lubi to!

Temat: Konserwacja podwozia  

  1. #31
    Guest
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    101
    Auto
    Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    A do czego Ci taka oslona? Chyba tylko po to zeby nie uszkodzoc miski olejowej jesli jezdzisz po jakichs wertepach
    Ja przed Tipo jezdzilem Oplem Astra ktory przez 17 lat zył bez oslony i nic mu nie bylo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    289
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    W Sienie przez 18 lat tez nie było osłony, a jednak z osłona bylo by mniej syfu, a moze i alternator by tak nie siadał.
    Trzeba tylko uważać u mechaników bo lubią sobie zapomnieć jej założyć, juz nie mówiąc ze z każdą wizytą coraz mniej śrub jest na swoim miejscu.
    Ostatnio edytowane przez mis888 ; 06-11-2016 o 14:03

  4. #33
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,651
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał jedi Zobacz post
    A do czego Ci taka oslona? Chyba tylko po to zeby nie uszkodzoc miski olejowej jesli jezdzisz po jakichs wertepach
    Ja przed Tipo jezdzilem Oplem Astra ktory przez 17 lat zył bez oslony i nic mu nie bylo
    Jeśli plastikowa osłona ochroni miskę przed poważnym uszkodzeniem (co najwyżej przed kamyczkami, zarysowaniami), to nie mam pytań - kolega widać nie wie, do czego ona jest.

    Mam dołożoną od nowości w Grande Punto, mam oryginalnie założoną w fabryce w Viagrze - czystość komory silnika jest bez porównania, co ma wpływ na osprzęt, paski,... W Pugu 206, którym jeździła żonka, zanim założyło się osłonę, był pod maską jeden wielki syf.
    Z dodatkowych plusów, w zimę miska nie jest zbytnio wychładzana i nie dostaje bezpośrednio bryłami śniegu (czasem nie da się ominąć).

    Wypowiedź brzmi podobnie do tej z tematu dokręcania śrub kół kluczem dynamometrycznym... "po co, kiedyś dokręcali na pałę i dobrze było, po co to zmieniać"...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-11-2016 o 14:27

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    To samo miałem napisać Dziękuję za wyręczenie. Ja chcę mieć czystą komorę silnika jak komuś na tym nie zależy to jego sprawa.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    29
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Mam nadzieję że jest ten ocynk i oby było tak jak piszesz.
    W fabryce pomimo ocynku i lakieru część podwozia jednak zabezpieczyli masą PU i barankiem, niektóre miejsca niestety ominęli, pewnie księgowość tutaj się kłania.
    Puszka baranka 1 litrowa na pistolet kosztuje 15 zł i godzina pracy Dużo mnie to nie kosztowało, a spokój bezcenny.
    Natomiast co do rdzy, to w każdym tipo znajdę miejsce gdzie już kwitnie rdza. Są to punkty, na których podtrzymywane było auto
    w fabryce na linii montażowej. Tych punktów jest 6. Tak się łapy z fabryki odcisnęły, że nawet lakieru w tych miejscach brakuje.
    A wiem co piszę, bo sprawdzałem już kilka Tipo i w każdym widziałem to samo.
    Ja też naprawiam wszystkie swoje auta i również wiem co piszę
    Witam
    Chciałbym troszkę temat odgrzać, żeby nie zaśmiecać forum nowym tematem.
    Trzy tygodnie temu miałem termin odbioru swojego fiata, i zachęcony radami znajomych i użytkowników forum pojechałem wyposażony w miernik lakieru oraz niezbędną wiedzę teoretyczną Samochód obejrzałem z każdej strony (oprócz podwozia - czego trochę żałuję) i byłem zadowolony. Po tygodniu użytkowania oświeciło mnie i wjechałem na kanał. Moim oczom ukazała się zgroza (według mnie) i jako wieloletni użytkownik leciwego audi byłem przerażony.
    W miejscach położenia gumy jest mnóstwo uszkodzeń, gdzie widać albo gołą blachę (ocynkowaną?) albo jakiś zielonkawy podkład. Obawiam się, że w związku z tym, iż dużo jeżdżę, po pierwszej zimie będzie masakra. Zdenerwowany tym faktem pojechałem do ASO, w którym Pan mi powiedział, że tak mają wszystkie i około 5 lat powinno to wytrzymać (mogę ewentualnie zrobić sobie fachowo konserwację). Teraz moje pytania: 1) czy faktycznie każdy fiat tipo ma takie uszkodzenia? 2) czy w takim wypadku mogę wykonać konserwację bez utraty gwarancji? 3) jakie mam prawa po odbiorze auta, żeby coś takiego reklamować? 4) czy tak wyglądają miejsca trzymana łap na linii produkcyjnej (jak napisał JackTheNight w cytacie) jak na załączonych zdjęciach?
    W załącznikach zdjęcia.
    PozdrawiamIMAG0188.jpgIMAG0189.jpgIMAG0192.jpgIMAG0193.jpgIMAG0194.jpgIMAG0196.jpg

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    277
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2008
    to kolejny dowód na to, iż dodatkowa konserwacja nie jest zła a raczej polecana jeśli ktoś chce jeździć tym autem dłużej niż 5 lat. Pytanie czy samowolna konserwacja nie spowoduje utraty gwarancji?

  8. #37
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,651
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Z takimi "ubytkami" konserwacji jeżdżę GP od 10 lat... Jeśli Tipo nie jest z gównolitu, to nie ma co siać paniki.

  9. #38
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał jmarcinj Zobacz post
    to kolejny dowód na to, iż dodatkowa konserwacja nie jest zła a raczej polecana jeśli ktoś chce jeździć tym autem dłużej niż 5 lat.
    Tak, dla zdrowia psychicznego właściciela. Jeżeli blachy okażą się słabe, to po zapaćkaniu ich jakimś barankiem będą gniły praktycznie tak samo, tylko nie będzie tego widać, dopóki fotel nie wypadnie na jezdnię.
    kmlnvm lubi to.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    29
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    2017
    Dotarłem do informacji, że podwozie jest ponoć cynkowane podwójnie. Niestety nie wiem czy oznacza to, że a)blacha ma dwie warstwy cynku jedna na drugiej , albo czy b) blacha jest ocynkowana z zewnętrznej i wewnętrznej strony....

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Profile zamknięte na pewno warto prawidłowo zakonserwować odpowiednim środkiem. Ja tam ocynku pod farbą nie widzę, widziałem natomiast skorodowane Fiaty które na 100 procent były bezwypadkowe. Jeśli ktoś ma warunki do konserwacji i nie ma dwóch lewych rąk to za 100 złotych może zapewnić sobie święty spokój.
    Patrząc na usilne oszczędności producenta w tym samochodzie niczego nie można być pewnym.
    manio20 lubi to.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2017
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    101
    Auto
    EASY 1,4 sedan
    Rocznik
    2016
    Spotkałem się z autami gdzie konserwacja działała jak gąbka trzymała wilgoć między blachą a warstwą konserwacji co przyspieszało korozję , mam 18 letniego od nowości seicento nigdy nie widział konserwacji , tylko to co zapaćkała fabryka i trzyma się idealnie więc myślę że technologia raczej nie cofa się do tyłu

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    370
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star
    Rocznik
    2016
    Niestety oszczędności księgowych producentów aut będą za kilka lat nas kosztowały - widać to np. u Fiata. Jestem w stanie uwierzyć że nawet fiat o którego się odpowiednio dba....czyli częste mycie, woski, garażowanie, odpowiednie warunki klimatyczne będzie skutkowało tym,że nawet 10 letnie auto nie będzie skorodowane pod spodem oraz nie będzie wymagało dodatkowej konserwacji.....ale do tej grupy aut będzie należała mniejszość fiatów, ponieważ nie każdy ma garaż, nie każdy często woskuje auta i robi zaprawki lakiernicze, nie każdy myje dokładnie podwozie po każdej zimie. Dlatego warto po kilku latach użytkowania pokłonić się nad naszymi FCA i zajrzeć pod podwozie i poprawić zabezpieczenie antykorozyjne w tych miejscach gdzie już widzimy jakieś pierwsze ubytki czy newralgiczne miejsca. Przy pomocy nowoczesnych środków do konserwacji można punktowo wzmocnić fabryczne zabezpieczeni. Są to np. nowoczesne woski ( nie mylić masami bitumicznymi), które dobrze łączą się z blachami tworząc powłoke odporną na sól, wodę, kamienie itp. polecam np. produkty valvoline Tectyl.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    29
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    2017
    Widzę, że zdania są mocno podzielone. Osobiście skłaniałem się ku wykonaniu takiej konserwacji już teraz, póki ruda się jeszcze nie rozgościła. Dziś jednak rozmawiałem z kolegą, który jest posiadaczem fiata pandy z 2006 roku. Zrobił profesjonalną konserwację podwozia zaraz po zakupie nowego auta z salonu. W tym roku zauważył małe wybrzuszenia na progu, pojechał do blacharza i okazało się, że samochód z zewnątrz wyglądał ok, ale pod warstwą baranka trawiło go tak, że ponoć sypał się rękach. Dlatego postanowiłem narazie nie działać, a obserwować. Jak skończy się gwarancja, a zobaczę jakieś ogniska korozji, to wtedy wykonam za zaleceniem Rafal79 dodatkową konserwację.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Fiat Tipo HB 1.4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2000 / 2017
    Jeśli Tipo jest antykorozyjnie tak dobrze zabezpieczone, jak te piętnastoletnie Doblo - to jestem spokojny


  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    423
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Dawno temu sprzedawałem 6 letnie Seicento , które miałem od nowości. O korozji w ogóle nie było mowy . Był to jeden z najtańszych samochodów na rynku i nie robiłem mu żadnej konserwacji podwozia . 6 lat stania pod chmurką , nigdy nie zaznał garażu. Tematu rdzy w nim nie było .... .
    Za to opel astra II - na wyposażeniu papier ścierny , zaprawka , antykor , pędzelek.
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato


 
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Konserwacja podłogi
    Napisany przez kamikk93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-07-2015, 11:19
  2. Konserwacja napinaczy
    Napisany przez michal95 na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-02-2015, 13:42
  3. Remont podwozia...
    Napisany przez azure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-09-2014, 07:46
  4. Środek do konserwacji i ochrony podwozia/nadkoli
    Napisany przez byrrt na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 22-07-2014, 14:00
  5. Środki antykorozyjne i zabezpieczenia podwozia
    Napisany przez Etiuda na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-11-2012, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

konserwacja podwozia forum

samodzielna konserwacja panda

koszt konserwacji podwozia fiat bravo 2

kosz konserwacji fiat punto

konserwacja podwozia fiat

tipo konserwacja

zabezpieczenie podsozia tipo

fiat panda konserwacja podwozia

konserwacja podwozia tipo

grande punto korozja podlogi

ile kosztuje konserwacja podwozia brawa

tipo konserwacja samochodu

tipo rdza

fiat tipo zabezpieczenie antykorozyjne

koserwacja w tipo

koserwacja tipo

tipo koserwacja

fiat tipo korozja

Koszt konserwacji fiata panda

panda korozja podwozia

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl