Od dobrych 7 lat po każdym myciu nakładam wosk polimerowy na mokro.
Woda spływa jak po kaczce ( nie mylić z polityką )
Pytanie jak to się odnosi do powłoki polimerowej nakładanej komercyjnie.
Od dobrych 7 lat po każdym myciu nakładam wosk polimerowy na mokro.
Woda spływa jak po kaczce ( nie mylić z polityką )
Pytanie jak to się odnosi do powłoki polimerowej nakładanej komercyjnie.
Witam, jak uważacie, czy konserwacja profili zamkniętych kończy się na zdjęciu zaślepek z progów i rozpyleniu wewnątrz preparatu, czy psikalibyście jeszcze w jakieś inne miejsca?
Zamówiłem do tego celu noxudol 700.
Pozdrawiam![]()
Drzwi , maska, klapa (przez odplywy), profile wewn pod podlogą, progi przez zaslepki.
Tylko się nie daj nabrać na "konserwację" KROWN ktorą usilnie reklamuje taki jeden jutuber z brodą i w japonkach. Oni wiercą wszedzie dziurytak to sie robilo w latach 80. Aaa i konserwują w kilka.godzin. i trzeba co rok odnawiac.
Aha. Sugeruję zastosowanie wosku silnie penetrującego - np z sika czy fertanu. Wnika w kazdą szczelinę, podobno lepiej niz typowe fluidole czy inne tego typu.
Ostatnio edytowane przez jacekviola ; 27-10-2022 o 15:58
Dziękuję za odpowiedziczy Wam też rdzewieją sanki? Radzę żebyście zwrócili uwagę, bo u mnie dosyć postępuje korozja. Jak będę konserwował to wrzucę krótką relację
Ps: nie znalazłem nowych sanek/zamienników (z ASO się nie kontaktowałem).
Witam, chciałbym podzielić się z Wami informacją w jaki sposób konserwowałem podwozie w swoim tipo sedan z 2017 roku. Od razu powiem, że ta konserwacja nie ma absolutnie nic wspólnego z profesjonalizmem, aczkolwiek uważam, że lepiej wykonać taką niż żadną. Nie zdejmowałem całej osłony silnika, tylko odkręciłem w jednym miejscu i odginałem, żeby dojść z chemią gdyż nie miałem zbyt wiele czasu a i moje podejście jest takie, że ostatecznie to tylko kawałek blachy. Wiem, że wielu z Was ma podejście typu, że jak już robić to porządnie, ale zrobiłem jak zrobiłem. Czasu nikt nie cofnie
Progi potraktowałem noxudolem 700 (brak zdjęć) i po czterech dniach założyłem zaślepki na swoje miejsce. Następnie przystąpiłem do podwozia.
Wygląd przed:
przed2.jpg
przed3.jpg
przed4.jpg
IMG_20221111_072226.jpg
Następnie jako, że chyba wszystkie preparaty na rdzę w składzie mają głównie kwas fosforowy od 30 do 50% żeby było taniej nałożyłem kwas fosforowy 75%(nie mam zdjęć ze wszystkich miejsc w których wykonywałem zabieg):
e1_1.jpg
e2_2.jpg
Po dwóch dniach umyłem podwozie myjką ciśnieniową a miejsca po kwasie przetarłem szczotką drucianą oraz benzyną. Umyłem też benzyną resztę podwozia.
Efekt:
efekt_1.jpg
efekt2.jpg
efekt3.jpg
efekt4.jpg
Następnie nałożyłem wosk noxudol 750 na miejsca w których był kiedyś kwas fosforowy a nadmiar wosku który mi pozostał wykorzystałem na resztę podwozia:
wosk1.jpg
wosk2.jpg
wosk3.jpg
wosk4.jpg
wosk5.jpg
wosk6.jpg
wosk7.jpg
Dla porównania przed i po:
porównanie przed.jpg
porównanie po_1.jpg
Następnie po czterech dniach przystąpiłem do malowania elementów które na samym początku były trochę zardzewiałe. Użyłem preparatu noxudol 900 do pistoletu (bo taniej) ale użyłem pędzla.
Ostateczny efekt:
final1.jpg
final2.jpg
final3.jpg
final4.jpg
final5.jpg
final6.jpg
final7.jpg
I jeszcze jako dodatek, miejsce pod które podkładam lewarek przed i po:
IMG_20221111_083303.jpg
IMG_20221111_083327.jpg
Pozdrawiam wszystkich /Daniel.
Dużo czasu i pracy poświęcone co rdzę na pewno na dłużej odpędzi![]()
Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
i to jest porządna robota a nie pobiezne usunecie rudej, pominiecie inhibitorów i walenie na to "konserwacji"
Ostatnio edytowane przez jacekviola ; 11-11-2022 o 15:39
Stowarzyszenie Blechhammer1944
https://www.facebook.com/blechhammer1944/
Dziękuję za miłe słowoMam w planach w przyszłym roku zaaplikować we wszystkie otwory od spodu (w profile zamknięte) noxudola 700. Myślę że chyba warto.
D4ni3l zawsze coś, ale na wymianę klocków/tarcz/łożysk/przegubów/wahaczy i itp w przyszłości oddawaj auto do mechanika, chyba że chcesz sam na siebie klnąć![]()
Co masz na myśli? Chyba nie zrozumiałem![]()
Ja tez nie kumam wypowiedzi. Mechanik tak dokładnie jak ja sam nie zmieni mi tarcz i klocków, nie poczysci wszystkiego tak jak ja i nie upuści starego płynu z zacisków bo nie ma na to czasu. A sam sobie zrobię dokładnie i lepiej niż mechanik.
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja mam alergię na "mechaników". Z czymkolwiek bym auto nie oddał (co zdarza się jedynie sporadycznie, od 1996 r. od kiedy jeżdżę autami można to policzyć na palcach dwóch rąk i to głównie na początku) zawsze coś nie halo. Za komuny oszustwo to była norma, a niechlujstwo pozostalo do dziś. Nawet w Aso drobnostki typu nie pozapinane spinki, nieumocowane wężyki po naprawie itp. Dopóki mi zdrowie pozwoli i możliwości techniczne (bo nie wszystko w garażu się zrobi)będę robił sam. Właśnie przymierzam się do rozrządu w 500 i tipku. Za chwilę serwis oleje filtry płyny, jakiś przeglądzik lpg. A odnośnie konserwacji: te tipki doczekają zakazu aut spalinowych.
W sumie racja
Zakaz aut spalinowych ma obowiązywać w 2035 roku , chociaż Prezes dziś obiecał ze zalatwi to do 2055 .
No tyle to Tipek nie da rady ...