Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 19 z 104 PierwszyPierwszy ... 917181920212969 ... OstatniOstatni
Posty od 271 do 285 z 1547
Like Tree205lubi to!

Temat: Ile kosztuje przegląd  

  1. #271
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jako, że miałem chwilę przyjemność pracować w autoryzowanym serwisie Landi jako przynieś-wynieś-pozamiataj to mam swój pogląd na ten temat. I gwarantuję, że nie ma czegoś takiego jak uniwersalna mapa. ZAWSZE trzeba poprawić korekty. Nawet jeśli centralka jest sparowana przez OBD. Nawet w legendarnych Bifuel od Volvo. I 152kkm nie robi jakiejś wielkiego halo. Przeciętny silnik atmosferyczny skonwertowany przez partacza w stodole przejedzie 150-200 tyś. na LPG i remont. Gorzej z Turbo - tam już trzeba wiedzieć, że są inne przyciski w sofcie niż "Autoadaptacja" słynna właśnie z polityki CZAKRAM'u, która jest obiektem pośmiewisk w środowisku LPG. Potem ludzie prawią, że LPG szkodzi silnikowi itd.

    Ja w swoim Tipo zrobiłem, z Panem serwisantem Tartarini ponad 50 km strojąc auto w różnych warunkach. I nawet zaobserwowaliśmy jaka jest tolerancja samodzielnych korekt po OBD dla Evo 01 - czego próżno szukać w manualu serwisowym. Tak samo jak co poniektórzy twierdzą, że dotrysk benzyny jest powyżej 4k obrotów, a to jeden z warunków. Możemy mieć dotrysk przy 2,5k. Pytanie jak mamy zadany dotrysk przy odczytach z mapsensora. Bla bla bla.

    Ale to Ja. Pytanie czy faktycznie pomoże to plastelinowym gniazdom Zobaczymy za dwa lata.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #272
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Jako, że miałem chwilę przyjemność pracować w autoryzowanym serwisie Landi jako przynieś-wynieś-pozamiataj to mam swój pogląd na ten temat. I gwarantuję, że nie ma czegoś takiego jak uniwersalna mapa. ZAWSZE trzeba poprawić korekty. Nawet jeśli centralka jest sparowana przez OBD. Nawet w legendarnych Bifuel od Volvo. I 152kkm nie robi jakiejś wielkiego halo. Przeciętny silnik atmosferyczny skonwertowany przez partacza w stodole przejedzie 150-200 tyś. na LPG i remont. Gorzej z Turbo - tam już trzeba wiedzieć, że są inne przyciski w sofcie niż "Autoadaptacja" słynna właśnie z polityki CZAKRAM'u, która jest obiektem pośmiewisk w środowisku LPG. Potem ludzie prawią, że LPG szkodzi silnikowi itd.

    Ja w swoim Tipo zrobiłem, z Panem serwisantem Tartarini ponad 50 km strojąc auto w różnych warunkach. I nawet zaobserwowaliśmy jaka jest tolerancja samodzielnych korekt po OBD dla Evo 01 - czego próżno szukać w manualu serwisowym. Tak samo jak co poniektórzy twierdzą, że dotrysk benzyny jest powyżej 4k obrotów, a to jeden z warunków. Możemy mieć dotrysk przy 2,5k. Pytanie jak mamy zadany dotrysk przy odczytach z mapsensora. Bla bla bla.

    Ale to Ja. Pytanie czy faktycznie pomoże to plastelinowym gniazdom Zobaczymy za dwa lata.
    Może i sie wszyscy śmieja z autoadaptacji czy czegoś tam co stosuje BRC ale wolę taką sytuację (jak zaznaczam żadnych błędów czy nieprawidłowego działania) niż jeżdżenie z kolesiem i laptopem po czym znów check engine. IMHO ten drugi silnik będzie sie szybciej nadawał do remontu. Nie wiem czemu raz opracowany wsad do ECU LPG dla tego samego silnika nie może byc uniwersalny i pasować do wszystkich tak samo jak to jest z softem komputera benzynowego. Warunki pracy silników moga się różnić o kilka procent (zużycie, jakośc LPG itp) i z takim marginesem blędu dzisiejsza elektronika powinna sobie poradzić. Wygląda na to że jest jakiś problem z powtarzalnością hardwareową instalacji i stąd te szopki ze strojeniem itp.

  4. #273
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wiercenie otworow pod wtryskiwacze? Nie wiem czy to jest powtarzalna czynnosc idealnie co do setek milimetra

  5. #274
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Może i sie wszyscy śmieja z autoadaptacji czy czegoś tam co stosuje BRC ale wolę taką sytuację niż jeżdżenie z kolesiem i laptopem po czym znów check engine.
    Albo po prostu zmienić "majstra" na ogarniętego?


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem czemu raz opracowany wsad do ECU LPG dla tego samego silnika nie może byc uniwersalny i pasować do wszystkich tak samo jak to jest z softem komputera benzynowego.
    Bo wtryski z tej samej partii produkcyjnej mogą mieć ciutkę inne parametry. Bo odległość dysz wtryskiwaczy i ich kąt względem komory spalania może być inny. Nie porównuj softu silnikowego gdzie masz multum czujników i szeroki zakres adaptacji do warunków pracy względem sterownika lpg (aczkolwiek od czasów synchronizacji przez OBD oczywiście jego możliwości wzrastają).


    ALEEEE... W harmonogramie nie ma. To jest to o czym rozmawialiśmy w innym temacie. Może być tak, że nawet użytkownicy aut z fabrycznym LPG nie mają możliwości dokładnego wystrojenia mapy. Jeszcze zależy kto robi jakie przebiegi. Ty jako przeciętny użytkownik auta zrobiłeś tamtym przez 10 lat 150k km. i jesteś zadowolony z druciarstwa i gotowej mapy, bo działa. Nieważne, że dysze wiercone na aucie gdzie popadnie/w różnych odległościach itd. Wytrzymuje takie używanie. A taki drugi zarżnie to w dwa lata i będzie nie zadowolony.

    Co prawda problem lokalizacji dysz aut z fabrycznym lpg odpada - bo są powtarzalne i taka gotowa mapa ma większy sens i może się sprawdzić na dłuższą metę. Ale gwarantuję, że można zrobić lepiej. I tyle.

    Ja w swoim mam magiczne Tartarini. Jak odbierałem auto, spojrzałem na kolektor i zapytałem czemu wiercone na aucie, a nie ściągane - zwłaszcza, że auto nowe i nie ma problemów z demontażem i ponownym montażem to usłyszałem: "Po co ściągać kolektor do wiercenia? Jest plastikowy." - OK, nie mam pytań. I efekt jest taki, że zaraz po gwarancji, będę musiał się poradzić jaka centrala ogarnie wtryski z Evo 01, wszystko wypruć, kolektor ściągać, zaślepiać i wiercić na nowo tak jak powinno być.

    I też miałem gotową mapę wgraną (przebieg wzrósł o 1km od kiedy go zostawiłem). Się uparłem i powiedziałem, że odbiorę dopiero po jeździe i ustawieniu korekt w trakcie jazdy. Pan instalator podszedł bardzo niechętnie, ale w trakcie jazdy się zorientował, że w sumie mam pojęcie i nawet przyjemnie spędziliśmy ten czas wspólnie korygując tą dobrą mapę gdzie korekty latały po 10-15% różnicy względem benzyny

    Ale to nie temat o LPG!

  6. #275
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Albo po prostu zmienić "majstra" na ogarniętego?

    Nie porównuj softu silnikowego gdzie masz multum czujników i szeroki zakres adaptacji do warunków pracy względem sterownika lpg (aczkolwiek od czasów synchronizacji przez OBD oczywiście jego możliwości wzrastają).

    Nieważne, że dysze wiercone na aucie gdzie popadnie/w różnych odległościach itd. Wytrzymuje takie używanie.
    Dlatego z dwojga złego lepsze przygotowanie softu na hamowni niż średnio ogranięty majster a jak widać sporo takich zwłaszcza w ASO które z założenia nie są warsztatami montującymi LPG). A 150-200 kkm na afetermarketowej to mega wystarczający czas bezawaryjnej pracy dla zwykłego zjadacza chleba.

    Tu racja -od czasu możliwości odczytu przez obd jest mniej mozliwości pomyłek (błędnego umiejscowienia czujników, złe podłączenie pod sondy itp) centralka dostaje dobre "cyferki" albo wcale. I w sumie nie jest skomplikowanym zadaniem przeliczyć czasy wtrysku dla różnych obciążeń. A jeśli ECU gazowe jest w stanie współpracować z ECU silnika z błogosławieństwem producenta auta (patrz fabryczna) i np.odczytać SHRT FT, LONG FT i się do tego dostosować to co chcieć więcej?

    No i tu Cię zaskoczę -u mnie ściagali kolektor. Co prawda z grobowymi minami bo wcale nie mieli ochoty bo kupę roboty ale ich nastraszyłem tymi klapami zmiennej geometrii. Ten warsztat nie robił tego silnika wcześniej, choć BRC (w sensie centrali) miało temat opanowany. Widać mają braki w komunikacji ale nie większe niż większość ASO fiata z samym Tartarini.
    Podsumowując - nie mogę narzekać mimo że nie odczyniano przy tej instalce różnych obrzędów.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-02-2018 o 10:11

  7. #276
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A jeśli ECU gazowe jest w stanie współpracować z ECU silnika z błogosławieństwem producenta auta (patrz fabryczna) i np.odczytać SHRT FT, LONG FT i się do tego dostosować to co chcieć więcej?
    Jest to bardzo ograniczony zakres adaptacji mimo wszystko. Evo 01 ma 6-7%. LR Omegas poniżej 10%. Inna sprawa, że to i tak sporo. Różnica w korektach nie powinna latać więcej niż 2-3%.

  8. #277
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jest to dla mnie pierwsza instalacja Gazowa jak usłyszałem że trzeba wiercić w kolektorze to się za głowę złapałem dla mnie oczywiste by było wymienić taki Kolektor który domyślnie by miał już otwory pod dysze wtrysków no ale wiem że idzie się po kosztach żeby było jak najtaniej i potem pan z ASO sobie wierci jak chce niestety

  9. #278
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    https://www.youtube.com/watch?v=a2xtWxzoxs8

    TEGO SZUKAŁEM WCZEŚNIEJ! Mam Fiat Ale zajebista lokalizacja dyszy gazowych! Ja pierdykam!

  10. #279
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tu producent mógł sie trochę wysilić. Wiedząc że to auto będzie w dużym stopniu gazowane mogliby dawać kolektory z portami pod wtryskiwacze (tak jak w fabrycznej ale zaślepionymi). Mogliby sobie dopisywać marketingowo "LPG Ready" albo coś. A w ogóle ciekaw jestem czemu sie nie stosuje adapterów pod wtryski benzynowe -coś na kształt trójnika bez całej tej rzeźby z wierceniem.
    brylancik13 lubi to.

  11. #280
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dokladnie, nawet jak koszt instalacji mialby teoche byc wyzszy to napewno jakos samej instalacji bylaby o wiele wieksza

  12. #281
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    https://www.youtube.com/watch?v=a2xtWxzoxs8

    TEGO SZUKAŁEM WCZEŚNIEJ! Mam Fiat Ale zajebista lokalizacja dyszy gazowych! Ja pierdykam!
    Że od dołu i daleko?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-02-2018 o 10:41

  13. #282
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Powinny patrzeć w stronę komory spalania, najbliżej zaworu pod kątem

    https://www.youtube.com/watch?v=TiLh...=youtu.be&t=81 <- Tylko wyłączyć dźwięk bo straszny. Nie wypowiadam się do reszty instalacji, bo nie oglądałem całego filmiku. Chodzi stricte o dysze i ich lokalizację. Te na filmiku z fabryki wyglądają co najmniej tak jakby to były dysze od systemu wtrysku w fazie ciekłej - aczkolwiek bez sensu bo zbyt daleko zlokalizowane

    Skończmy Panowie offtop

  14. #283
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Czy w silniku 1,4 95KM z instalacja lpg tartarini trzeba wymieniać świece co 30k km? Na benzynie wg instrukcji co 60k km. Tjet z fabrycznym lpg wg istrukcji na wymianę świec co 30k km. Pytań się bo zbliża mi się przegląd gwarancyjny po 30k km i w aso gość pytał się czy mam gaz. Z Wymiana świec koszt przeglądu ~700PLN.

  15. #284
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Czy w silniku 1,4 95KM z instalacja lpg tartarini trzeba wymieniać świece co 30k km? Na benzynie wg instrukcji co 60k km. Tjet z fabrycznym lpg wg istrukcji na wymianę świec co 30k km. Pytań się bo zbliża mi się przegląd gwarancyjny po 30k km i w aso gość pytał się czy mam gaz. Z Wymiana świec koszt przeglądu ~700PLN.
    Gdzie tyle za przegląd ze świecami?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

  16. #285
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Jestem po pierwszym przegladzie 1.4 95k sedan . Przeglad robiony w ASO REISKI Bydgoszcz. Koszt przegladu 200 zl bez browara
    Graty mialem swoje kupione za 267 zl ( w cenie ponad programowy filtr kabinowy i przesylka)


 

Podobne tematy

  1. Ile kosztuje około butla i jej wymiana do legalizacji gazu ?
    Napisany przez Christopherek na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-07-2016, 23:24
  2. Fiat Tipo - ile kosztuje? Znamy polskie ceny
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2016, 14:30
  3. ile kosztuje usluga
    Napisany przez kazik51005 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2013, 18:40
  4. TEMPOMAT W FIAT PUNTO 1.2 16V ILE KOSZTUJE I JAK DZIAŁA
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-06-2010, 17:22
  5. [zamek] ile kosztuje dorobienie klucza z imobilizerem?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-05-2010, 20:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo przeglady gwarancyjne

koszt serwisu fiata tipo

fiat tipo przeglad gwarancyjny

przeglad gwarancyjny fiat

ile kosztuje przeglad techniczny w fiacie

ile kosztuje przeglad w fiacie

przeglad tipo wlasne czesci site:fiatklubpolska.pl

tartatini jasnogorska

fiat tipo przeglady w aso

pierwszy przeglad fiat tipo cena

wymiana oleju aso fiat

https:fiatklubpolska.pltipo-531ile-kosztuje-przeglad-34161

ile kosztuje przeglad fiata

przeglad fiat tipo

orzeglad fiat cena

tolerancja przebiegu fiat tipo

pierwszy przeglad tipo koszt

ile kosztuje pelny przeglad lacznie z silnikiem i zawieszeniem

fiat tipo przeglad gwarancyjny na 30 000

pierwszy serwis fiat tipo LPG

drugi orzeglad fiat tipo

przeglaf samochodu druki fiat tipo

fiat tipo koszt przeflodow

serwis punto koszt

pierwszy przeglad fiat tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl