Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 15 PierwszyPierwszy ... 412131415 OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 216
Like Tree33lubi to!

Temat: Czy warto nowego Fiata Tipo?  

  1. #196
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał michalak_83 Zobacz post
    Ja przesiadłem się z Bravo Sport 2.0 MJTD 165 KM 365Nm w standardzie, po modyfikacji 202 KM i 454 Nm na Tipo 1.0 100KM.
    Oczywiście Bravo nadal posiadam, ale co do Tipo - jestem tym silnikiem pozytywnie zaskoczony
    Przyznam, że to bardzo ciekawe, że jest tak dużo pozytywnych opinii. Jestem starej daty i trudno mi uwierzyć, że tak mały, bardzo wysilony silnik da radę napędzić ponad 1200kg samochód ... tylko jak długo pozostanie bezawaryjny?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Przyznam, że to bardzo ciekawe, że jest tak dużo pozytywnych opinii. Jestem starej daty i trudno mi uwierzyć, że tak mały, bardzo wysilony silnik da radę napędzić ponad 1200kg samochód ... tylko jak długo pozostanie bezawaryjny?
    Myślę, że 100KM z 1 litra to nie jest mocno wysilony silnik.
    Te same silniki montowane są w 500X oraz jeep renegade o mocy 120 KM, to już trochę dużo.
    Ale oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.
    I nie oszukujmy się - ja kupując Bravo 2.0 Sport mający teraz 202 KM byłem jeszcze kawalerem. Nie ukrywam, samochód daje mi dużo frajdy z jazdy, ale już kawalerem nie jestem a potrzebowałem drugiego samochodu. Oczekuję od Tipo w miarę bezawaryjnej jazdy (wiadomo, nie ma samochodów nieawaryjnych), małych kosztów utrzymania (przeglądy, ubezpieczenia, w razie czego części) oraz trochę przyjemności z jazdy, co 1.0 100 KM mi daje.

  4. #198
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    511
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jako do użytkownika pozwolę sobie zadać kilka pytań odnośnie nowej jednostki: Jak wygląda spalanie w stosunku do Bravo którego używasz ( trasa, miasto).
    Jak wyciszenie przy prędkościach 120-140km/h ?
    Jak szybko nagrzewa się w takich warunkach pogodowych jak obecnie ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #199
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jako do użytkownika pozwolę sobie zadać kilka pytań odnośnie nowej jednostki: Jak wygląda spalanie w stosunku do Bravo którego używasz ( trasa, miasto).
    Jak wyciszenie przy prędkościach 120-140km/h ?
    Jak szybko nagrzewa się w takich warunkach pogodowych jak obecnie ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ciężko porówna oba samochody:
    - Bravo jest z silnikiem diesla 2.0 202 KM 454Nm. Na trasie jak jeździ żona to spalanie 6 litrów, jak jeżdżę ja to 6.5 . W mieście to nawet nie sprawdzam dokładnie, ale coś w granicach 7 - 7.5 (korki, hamowanie, ruszanie itp.). W dalekiej trasie (Serbia, Albania, Macedonia, Chorwacja i Grecja - ok 5500 km) przy pełnym obciążeniu, klimatyzacji spalanie wyszło 5.9 l/100km.
    - Tipo 1.0 100KM (benzyna) - na trasie jak jeździ żona to też 6 litrów, jak ja to ok 6.5 - 7, ale samochód ma dopiero 1500km przejechane, więc zakładam, że po ułożeniu spalanie trochę, pewnie nieznacznie ale spadnie.

    Wyciszenie Tipo (wersja sedan) przy prędkości 120 - 140 km/h - OK, nie zauważyłem nic niepokojącego. Obecnie opony zimowe.
    A co do nagrzewania to bardzo szybko się nagrzewa.

  6. #200
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    511
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Spalanie w Bravo super, co do Tipo faktycznie za wcześnie żeby sprawdzać. A jak kultura pracy trzycylindrowca ? Rozumiem, że skoro nie narzekasz to Tipo z tym silnikiem nie sprawia wrażenia zawalidrogi w odróżnieniu od wcześniejszego 1.4 95KM?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #201
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    500
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Śmieszą mnie teksty, że to auto z silnikiem 95KM to zawalidroga. Jeżdżę sześć lat i nigdy nikt na mnie nie trąbił jak na jakąś Elkę. Mało tego często i gęsto ja wyprzedzam spokojnie innych. I to bez przekraczania 3 tyś. obr. W innych markach wcale nie ma większych mocy w najtańszych opcjach w cenniku a nawet jest mniej mocy.
    jacekviola lubi to.

  8. #202
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Spalanie w Bravo super, co do Tipo faktycznie za wcześnie żeby sprawdzać. A jak kultura pracy trzycylindrowca ? Rozumiem, że skoro nie narzekasz to Tipo z tym silnikiem nie sprawia wrażenia zawalidrogi w odróżnieniu od wcześniejszego 1.4 95KM?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Mi kultura pracy się podoba, szczególnie jak wciśnie się mocniej pedał gazu, słychać taki rasowy dźwięk

  9. #203
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    511
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    Śmieszą mnie teksty, że to auto z silnikiem 95KM to zawalidroga. Jeżdżę sześć lat i nigdy nikt na mnie nie trąbił jak na jakąś Elkę. Mało tego często i gęsto ja wyprzedzam spokojnie innych. I to bez przekraczania 3 tyś. obr. W innych markach wcale nie ma większych mocy w najtańszych opcjach w cenniku a nawet jest mniej mocy.
    Jakbyś jeździł też mocniejszym samochodem to byś wiedział o czym piszę. Do spokojnej jazdy jest ok ale niska elastyczność dobija na dłuższej trasie. Na drogach szybkiego ruchu jest też nieciekawie. Przy dużo większym momencie obrotowym w silniku 1.0 zrobienie większej trasy nie powinno być już tak frustrujące.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #204
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    720
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jakbyś jeździł też mocniejszym samochodem to byś wiedział o czym piszę. Do spokojnej jazdy jest ok ale niska elastyczność dobija na dłuższej trasie. Na drogach szybkiego ruchu jest też nieciekawie. Przy dużo większym momencie obrotowym w silniku 1.0 zrobienie większej trasy nie powinno być już tak frustrujące.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


    wiesz, oprócz tego kto czym jezdzil ma jeszcze znaczenie inna rzecz - doswiadczenie, dystans, drobina pokory i racjonalności.

    Jeżdzę tez 190konnym mercedesem .

    Mam skalę porównawczą - jezdzilem wieloma autami - prywatnymi i sluzbowymi - od 90 roku.

    I powiem ci tyle - wszystko zalezy od tego czy kierowca potrafi się dostosować do prowadzonego samochodu. Wszystko jest dla ludzi. Mozesz jezdzic tez sprawnie i elastycznie tipo 95KM o ile masz minimum doswiadczenia i wiesz jak jezdzic.
    Jak czytam takie teksty ze "95KM nie jedzie" to wiem ze mam do czynienia albo z kimś kto nigdy tym nie jechał albo kimś który uwaza ze moment i moc to wszystko.

    Przed tipo mialem golfa TDI, vectre 140KM i parę innych aut o mocy powyzej 120KM. Kupilem tipo 95KM na poczatku pandemii bo na gwalt potrzebowalem nowego auta i bralem co bylo na placu. Jezdze glownie na trasach Zabrze - DolnySlask, 3Miasto, Warmia&Mazury, pare razy w roku. Kilka dni tmu wracallismy z ferii w Sopocie - 5osób, bagaj zaladowany po dach . Auto normalnie jechalo, normalnie wyprzedzalem, nie bylem zawalidrogą. Samochód byl elastyczny i ani przez moment nie powodowal wkurzenia - ale trzeba czasem uzyc minimum mozliwosci szarej masy miedzy uszami ( ufam ze tez ją posiadasz ) i dostosowac sie do tego czym jedziesz.
    Jasne - im wiecej mocy i momentu tym lepiej - ale pisanie że 95KM nie jedzie - swiadczy tylko o piszącym takie baje.
    pablos_206 i Qvadrat lubią to.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  11. #205
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    12
    Auto
    Tipo Sedan 1.4
    Rocznik
    2020
    No tak, nowy 1.0 w tym samochodzie normalnie powinien się nazywać Tipo SRT Hellcat Różnica do 1.4 95 hp wręcz kolosalna uniemożliwiająca praktycznie jazdę starszą konstrukcją
    Jak się sprawdza, to OK, ale wypisywanie, że 1.4 przy 1.0 nie jedzie, jest delikatnie mówiąc śmieszne... Wielkie starcie słabeuszy, tak bym nazwał to porównanie. Jeżdżą obydwa, są OK. Tyle i aż tyle...
    Ostatnio edytowane przez Maro66 ; 24-02-2022 o 19:53

  12. #206
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Można jeszcze porównać moment obrotowy w obu silnikach: 127Nm przy 4500 obr./min vs 190Nm przy 1500 obr./min

  13. #207
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,717
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tylko co to porównanie dla większości gawiedzi znaczy?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #208
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    12
    Auto
    Tipo Sedan 1.4
    Rocznik
    2020
    Można dużo porównywać, niestety nie ma się czym w obydwu podniecać. Niby cyferki różne, a sprint do setki taki sam, ze wskazaniem na starszą konstrukcję. Prędkość maksymalna niby w nowym lepsza, tylko gdzie z taką jeździć i ile drogi trzeba, żeby się rozpędzić przy tych "demonach mocy" pod maskami?

  15. #209
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2020
    Skąd
    Łomża
    Wiek
    42
    Postów
    14
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    02.2020
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jakbyś jeździł też mocniejszym samochodem to byś wiedział o czym piszę. Do spokojnej jazdy jest ok ale niska elastyczność dobija na dłuższej trasie. Na drogach szybkiego ruchu jest też nieciekawie. Przy dużo większym momencie obrotowym w silniku 1.0 zrobienie większej trasy nie powinno być już tak frustrujące.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Jakie drogi szybkiego ruchu w Polsce? 120-130 to są prędkości przy których 95km świetnie sobie daję radę no chyba że masz na myśli autobahny w Niemczech no to już fakt jest słabo. Ale jazda po naszych drogach w miarę z dozwolonymi prędkościami jest jak najbardziej w porządku. I nie piszczcie że niczym innym nie jeździłem to się nie znam bo na co dzień jeżdżę służbową Octavią III 150KM to porównanie mam. Jedyny minus że przy wyprzedzaniu trzeba brać większą poprawkę a tak jest jak najbardziej ok. Zresztą jaka kasa taki samochód.

  16. #210
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    511
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    wiesz, oprócz tego kto czym jezdzil ma jeszcze znaczenie inna rzecz - doswiadczenie, dystans, drobina pokory i racjonalności.

    Samochód byl elastyczny i ani przez moment nie powodowal wkurzenia - ale trzeba czasem uzyc minimum mozliwosci szarej masy miedzy uszami ( ufam ze tez ją posiadasz ) i dostosowac sie do tego czym jedziesz.
    Jasne - im wiecej mocy i momentu tym lepiej - ale pisanie że 95KM nie jedzie - swiadczy tylko o piszącym takie baje.
    Ten silnik faktycznie jest elastyczny - przykładowo na 6 tym biegu elastyczność 80-120 to grubo powyżej 20 sekund, po prostu rewelacja.
    Jeśli trzeba mieć umiejętności prowadzenia Kubicy oraz być geniuszem intelektualnym żeby sprawnie poruszać się Tipo z silnikiem 1.4 16v to niestety widocznie nie jestem godzien docenić osiągów tego potwora.
    Ja osobiście zrobiłem wozem z tym silnikiem ponad 50 tys. km i było to totalne rozczarowanie. I nie chodzi o moc, bo ta wydaje się przyzwoita. Problem jest w tym, że to chyba najgorszy silnik dostępny obecnie na rynku pod względem osiągów w okolicach 100KM a na pewno najgorszy którym miałem okazję pojeździć. Śmiesznie krótka skrzynia, fatalna elastyczność na najwyższych biegach, słaba reakcja na gaz, niechęć silnika do osiągania wysokich obrotów, śmiesznie niski maksymalny moment - można długo wymieniać jego wady.
    Następca tej jednostki , silnik 1.0 turbo musi być lepszy. Jeździłem konkurencyjnym 1.0 TSI i komfort jazdy w trasie był nieporównywalny z 1.4 Fiata. Jak dla mnie bajka biorąc pod uwagę niską maksymalną moc.
    Przy takim silniku stary 1.4 sprawia wrażenie strasznego muła , dlatego użycie stwierdzenia że „ nie jedzie” jest całkiem na miejscu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 

Podobne tematy

  1. Zakup nowego Tipo
    Napisany przez ArekBo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-02-2019, 00:57
  2. Kluczyki do nowego tipo
    Napisany przez BZYK70 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 11-01-2019, 17:28
  3. Ubezpieczenie nowego Fiata Tipo
    Napisany przez speedhub na forum Tipo
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post: 03-09-2017, 13:21
  4. manual nowego tipo
    Napisany przez skosla na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-01-2017, 12:49
  5. Dni Otwarte Nowego Fiata 500L w Salonach Fiata 14 – 17 lutego 2013
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2013, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914514

silnik fiata 1.0 t3

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914515

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914513

fiat tipo kombi silnik 1.0 opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl