Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 11 z 15 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Posty od 151 do 165 z 216
Like Tree33lubi to!

Temat: Czy warto nowego Fiata Tipo?  

  1. #151
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Ale co mnie moment obchodzi? Liczy sie finalne przyspieszenie. Oczywiście nizej umieszczony moment jest wygodniejszy ale nie mozna mowic, że 1.4 95KM nie jedzie jak sie nim nie umie jezdzic. Kazdy silnik ma pewna charskterystyke ktora trzeba nauczyc sie wykorzystywac.
    Ad 2 Skoro posalem o tipo to chyba logiczne ale jezeli nie to 1.4 16v montowany w Tipo II

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Kiedys w robocie mialem kolegeb ktory twierdzil, że moje benzynowe turbo 200KM w autcie segmentu d objedzie swoim diselem 140KM porownywalnym autem w dieslu bo on ma wyzszy moment. Nie bral jednak pod uwage obrotow czy przełożeń xd



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #152
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Oczywiście nizej umieszczony moment jest wygodniejszy ale nie mozna mowic, że 1.4 95KM nie jedzie jak sie nim nie umie jezdzic.
    Potem płacz, że ten wolnossak olej żre i swoje pali, nic dziwnego, jak do 5500 się ciągnie, żeby to "jechało", sama przyjemność, miałem okazję, nigdy więcej To 95KM jakoś 4 liter nie urywa porównując do 77KM.

    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Ale co mnie moment obchodzi? Liczy sie finalne przyspieszenie.
    No tak, bo moment obrotowy nie jest jedną ze składowych przyspieszenia...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-10-2021 o 10:11

  4. #153
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    313
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    To prawda ,1,4 95 KM to żaden demon prędkości.
    Ja widzę największy problem przy wyprzedzaniu.
    Trzeba zrobić redukcję na 5 lub 4 inaczej masakra .
    W sobotę zrobiłem trasę 720 km na Śląsk.
    Przy 120 czy 130 jakoś się leci ale te wyprzedzanie ....🤣
    Ostatnio edytowane przez Krzycholu ; 04-10-2021 o 10:54 Powód: F

  5. #154
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Kiedys w robocie mialem kolegeb ktory twierdzil, że moje benzynowe turbo 200KM w autcie segmentu d objedzie swoim diselem 140KM porownywalnym autem w dieslu bo on ma wyzszy moment. Nie bral jednak pod uwage obrotow czy przełożeń xd
    Nie mam na myśli szczeniackiej jazdy w stylu od świateł do świateł, kto lepszy , a normalną przyjemną jazdę.

  6. #155
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie mam na myśli szczeniackiej jazdy w stylu od świateł do świateł, kto lepszy , a normalną przyjemną jazdę.
    Kupując auto o danych osiagach aby je wykorzystac trzeba jezdzic "szczeniacko".

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Potem płacz, że ten wolnossak olej żre i swoje pali, nic dziwnego, jak do 5500 się ciągnie, żeby to "jechało", sama przyjemność, miałem okazję, nigdy więcej To 95KM jakoś 4 liter nie urywa porównując do 77KM.


    No tak, bo moment obrotowy nie jest jedną ze składowych przyspieszenia...
    Jest wiele skladowych przyspieszenia ale po to producent podaje przyspieszenie od 0-100km/h i v max zeby nie bylo glupiej rozkminy. Wlasnie w takich wartościach zawarte sa najwazniejsze dane. I oczywiscie mozna zaklinac rzeczywistość ale realia sa takie, że auta o podobnej mocy będą mialy podobne osiagi z rozna charekterystyka silnikow. Podobnie jak realia sa takie ze silniki 3cyl telepia buda czy sie komus to podoba czy nie.
    Jtos mi tu pisze, że ziemia jest plaska a o dieselku dalej nie mam wiedzy :/

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Krzycholu Zobacz post
    To prawda ,1,4 95 KM to żaden demon prędkości.
    Ja widzę największy problem przy wyprzedzaniu.
    Trzeba zrobić redukcję na 5 lub 6 inaczej masakra .
    W sobotę zrobiłem trasę 720 km na Śląsk.
    Przy 120 czy 130 jakoś się leci ale te wyprzedzanie ....🤣
    Tak sie jezdzi silnikami wolnossacymi. Mniejsze skomplikowanie i nizsze ceny w zamian za mniej "wygodna" dla niektorych jazde

  7. #156
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał Krzycholu Zobacz post
    (...)
    Trzeba zrobić redukcję na 5 lub 6 inaczej masakra .
    Hmm ... ?

  8. #157
    Klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Płońsk
    Postów
    313
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    4 -ke
    Wiadomo
    Jacek K. lubi to.

  9. #158
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tipo jest spier..ne podwójnie w dolnym zakresie obrotów czyli tak gdzieś do 2500-3000. Charakterystyka szesnastozaworówki doprawiona zamuleniem gazu. W Tjecie idzie to przeżyć bo w którymś moomencie turbo wstaje i jest wesoło ale w wolnossaku już nie. To sprawia że to jako auto do miasta jest nie najlepszym wyborem Mówie właśnie o jezdzie od świateł do światel a raczej sytuacji gdy świateł nie ma i trzeba sie szybko zbierać w zakresie powiedzmy 0-50 kmh. A w trasie w wolnossaku ujawniają się wady związane z brakiem mocy przy wyprzedzaniu przy nieco większych prędkościach.
    A jak ktoś w dziurę w gazie nie wierzy zapraszam do porównania z innym autem tegożsamego producenta (już nawet boję się tu wpisywać innej nazwy niż Tipo które na papierze ma gorsze przyspieszenie i v max. Sam chętnie poznałbym na żywo wyniki takiego porównania .

  10. #159
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    (...) To sprawia że to jako auto do miasta jest nie najlepszym wyborem Mówie właśnie o jezdzie od świateł do światel a raczej sytuacji gdy świateł nie ma i trzeba sie szybko zbierać w zakresie powiedzmy 0-50 kmh. A w trasie w wolnossaku ujawniają się wady związane z brakiem mocy przy wyprzedzaniu przy nieco większych prędkościach.
    Hmm ... ja mam odwrotne wrażenie Problemem jest właśnie jazda od świateł do świateł, gdzie wszyscy chcą zdążyć na zielone, a Tipo się nie rozpędza > jest najwolniejsze (oczywiście wykluczam zarzynanie silnika na wysokich obrotach) ... wyprzedzanie na 4-ce w większości przypadków daje radę.
    I zgoda > jeżdżenie z tą 6-o biegową skrzynią w mieście/korkach to masakra.

  11. #160
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    W mieście 6 bieg nie jest potrzebny i tu 5 biegów w 1.0 będzie idealne.
    A ściganie od świateł do świateł, byle by zdążyć na zielone przerabiałem bardzo długo.
    Wniosek ?
    Czy będziesz "zaedalał" jak szalony z wirem w baku, czy pojedziesz normalnie, to i tak spotkacie się...... na następnych światłach, albo w miejscu docelowych z różnicą w czasie max. 1 minuta.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 04-10-2021 o 14:03
    Qvadrat lubi to.

  12. #161
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @Killer King

    Trochę źle odczytałeś mój post:
    - nie chodzi o 6-ty bieg, tylko skrzynię z krótkimi przełożeniami
    - co do "zapierd.....a" od świateł do świateł, to nie chodzi o mnie (już nie > jestem emerytem i się specjalnie nie spieszę ), tylko tych, którzy mnie "cisną", bo spowalniam ruch. Może u Ciebie w mieście jeździ się spokojniej, ale tu w stolicy, większość "zapierd..a"

  13. #162
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    W mieście 6 bieg nie jest potrzebny i tu 5 biegów w 1.0 będzie idealne.
    A ściganie od świateł do świateł, byle by zdążyć na zielone przerabiałem bardzo długo.
    Wniosek ?
    Czy będziesz "zaedalał" jak szalony z wirem w baku, czy pojedziesz normalnie, to i tak spotkacie się...... na następnych światłach, albo w miejscu docelowych z różnicą w czasie max. 1 minuta.
    6 biegow w sumie nigdzie nie jest potrzebne. Wazne, aby 5 byla dluga. 6 bieg czasem jest bez sensu bo jest 6 biegow a 6 za krotka jak w 1.4T

  14. #163
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    6 biegow w sumie nigdzie nie jest potrzebne. Wazne, aby 5 byla dluga. 6 bieg czasem jest bez sensu bo jest 6 biegow a 6 za krotka jak w 1.4T
    Hmmm, wiesz po co jest 6 bieg? Żeby zmniejszyć zużycie paliwa. W którym 1.4T 6 jest za krótka? W mojej FPT C635 ożenionej z 1.4T, co prawda MA, za krótka jest 1, do 6 nic absolutnie nie mam - jedzie od 70km/h do (powyżej maks. autostradowej w Polsce, a ile, cóż, daje radę, otwiera drugą setkę na liczniku).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-10-2021 o 14:43

  15. #164
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Jacku nie cytowałem twojego posta.
    Wypowiedziałem się, że 6 bieg w 1.4 nie ma racji bytu w mieście, gdzie operujesz 3-4-5 i tu 5 biegów w 1.0 jest lepszym rozwiązaniem.
    No i przełożenia inne.
    A szczerze, to co się przejmujesz tymi co cisną z tyłu ?, no chyba, że jesteś na lewym pasie i robisz się strasznie życzliwy

  16. #165
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Jacku nie cytowałem twojego posta.
    (...) to co się przejmujesz tymi co cisną z tyłu ?, no chyba, że jesteś na lewym pasie i robisz się strasznie życzliwy
    A to sorry, tak odebrałem to do siebie . Wiesz, nie przejmuję się zbytnio, ale niepokoi mnie jak gość jedzie metr za mną ... oczywiście jeżdżę przepisowo, prawym pasem


 
Strona 11 z 15 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup nowego Tipo
    Napisany przez ArekBo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-02-2019, 00:57
  2. Kluczyki do nowego tipo
    Napisany przez BZYK70 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 11-01-2019, 17:28
  3. Ubezpieczenie nowego Fiata Tipo
    Napisany przez speedhub na forum Tipo
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post: 03-09-2017, 13:21
  4. manual nowego tipo
    Napisany przez skosla na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-01-2017, 12:49
  5. Dni Otwarte Nowego Fiata 500L w Salonach Fiata 14 – 17 lutego 2013
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2013, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914514

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-49145

silnik fiata 1.0 t3https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914515https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914513fiat tipo kombi silnik 1.0 opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl