Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 15 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 216
Like Tree33lubi to!

Temat: Czy warto nowego Fiata Tipo?  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    No właśnie ta różnica Vmax mnie zastanawia - w salonie powiedzieli mi, że skrzynie mają takie same. Czyżby te 4cm podwyższenia powodowały taką różnicę w aerodynamice?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Co ciekawe 1.4 ma 0-100 w 11.5-11.8 s (różnie podają pewnie starsze szybciej). Litrówka ma 11.8 .i tylko nieco większą Vmax o 7 km/h (185 kontra 192). Chciałbym zobaczyć wyścigi takich dwóch tipo .
    A cross z litrówką ma 12.2 s do setki i vmax 187, czyli w teorii większy muł niż 1.4
    A jak wyglądają krzywe momentów obrotowych dla tych silników?
    Może tutaj jest różnica?

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    45
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    A jak wyglądają krzywe momentów obrotowych dla tych silników?
    Może tutaj jest różnica?
    1.4 wolnossak nie ma szans.
    1.0 ma turbo i moc dostępną przy mniejszych obrotach i wi ęcej niutonometrów i tu nie ma co badać krzywych. Konie mechaniczne nie mają wielkiego wpływu na dynamikę.

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Jutro jadę w trasę, 3 osoby dorosłe i pełny bagaż. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby Tipo z silniczkiem 1.0 temu podołało ... więcej niż jeden raz Być może myślę stereotypowo i to jeszcze po staroświecku

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    45
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Jutro jadę w trasę, 3 osoby dorosłe i pełny bagaż. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby Tipo z silniczkiem 1.0 temu podołało ... więcej niż jeden raz Być może myślę stereotypowo i to jeszcze po staroświecku
    Umów się gdzieś na jazdę testową samochodem 1.0 , 1.2 z turbiną może to byc skoda, fiat lub renault i wtedy sie wypowiesz. Mówię o dynamice, a nie trwałości, bo tego nie wiem co dłużej pojeździ. Życie pokazuje,że te silniki przetrwały próbę czasu np: tsi w skodach i tce w renówkach. Pojemność to nie znaczy moc.
    Ostatnio edytowane przez bartusssp ; 20-08-2021 o 22:12

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @bartusssp

    Ja z kolei nie mówię o dynamice
    Samochód już kupiłem ... i nigdy nie wybrałbym takiego z silnikiem 1.0. To tak, jakby do ciągnięcia ciężkiego wozu zaprząc konia wyścigowego, zamiast pociągowego Perszerona

  8. #82
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,536
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale wlasnie perszeronem jest litrówka która max moment ma na dużo niższych obrotach, tych użytecznych na których jezdzimy. A nie przy 4,5tys obr. W praktyce oznacza to dużo mniej wajchowania biegami. A moc max 1.4 ma przy 6000 a litrówka przy 5000. No to który jest bardziej wyścigowy ? . Gdybym miał wybór to wybrałbym litrówkę albo lepiej 1.3 . W sumie juz widzialem silniki z 1.3 z 500x na allegro. Ciekawe czy trzebaby wymieńiać wiązki w litrówce jakby chcieć przeszczep zrobić.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-08-2021 o 00:31

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No ale wlasnie perszeronem jest litrówka
    Ona nawet nie ma czterech "kopyt" To jest wyżyłowany, delikatny silnik na sterydach.

  10. #84
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,536
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Ona nawet nie ma czterech "kopyt" To jest wyżyłowany, delikatny silnik na sterydach.
    Jak na dzisiejsze standardy niezbyt wyżyłowany ma 100 KM z litra. Mniej niż tjety w alfach. Abarthach tam z litra mamy nawet 128 KM (wersje 180 KM). Oczywiście kwestia trwałości ale nie trudno znaleźć taki z przebiegiem > 200 kkm.O ile czegoś nie skopali z chłodzeniem jak w ecoboostach,rozrządem jak w puretechach itp. to nie powinno sie nic dziać.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    No właśnie ta różnica Vmax mnie zastanawia - w salonie powiedzieli mi, że skrzynie mają takie same. Czyżby te 4cm podwyższenia powodowały taką różnicę w aerodynamice?
    Na to wygląda. 500x ma multiaira z korzystniejszym przebiegiem momentu, mocą o 20 KM większą niż bazowy Tjet a vmax i przyspieszenie gorsze. +Wieksze koła i opony. Tzn jest inna skrzynia więc to też może mieć wpływ ale zwykle pogarsza to jeden parametr a poprawia drugi. A jego brat bliźniak czyli jeep renegade -kanciak którego aerodynamikę każdy intuicyjnie postrzega jako słabą to już wgl te dwa parametry ma prawie takie jak wolnossące 1.4 w tipo.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-08-2021 o 10:06
    Yarpen lubi to.

  11. #85
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Jutro jadę w trasę, 3 osoby dorosłe i pełny bagaż. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby Tipo z silniczkiem 1.0 temu podołało ... więcej niż jeden raz Być może myślę stereotypowo i to jeszcze po staroświecku
    Taka wycieczka z bazowym 1,4 to właśnie wyzwanie, 1.0 poradziłby sobie bez większego problemu. Pojemność nie ma tutaj nic do rzeczy, oczywiście żeby z 1.0 wyciągnąć tyle mocy to z 1.4 musi być bardziej skomplikowanym i wykonanym z wytrzymalszych materiałów silnikiem ale nie będzie mniej wytrzymałym o ile producent czegoś nie skopie. Oczywiście stosowanie takich jednostek wymaga od wytwórcy większych nakładów technologicznych i kosztów produkcji, dlatego bronili się oni od downsizingu jak długo tylko mogli. Dla klienta to głównie plusy, bo ma oszczędniejszy i wydajniejszy samochód.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Yarpen lubi to.

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Rozmowa o wszystkim i o niczym.
    Udowadnianie na siłę wyższości czegoś nad czymś.
    Jeżeli ktoś ma chodź kilka klepek pod deklem, to potrafi sam podjąć decyzję.
    Czy wybierze 1,4 T-Jet po to żeby raz na kilka lat wyprzedzić tira pod górkę, robiąc przy tym wir w baku jak w Ikarusie, czy muła 95 albo silnik z kosiarki, który już nie będzie tak bezawaryjny, to już jego problem.

    Dla każdej wersji można znaleźć po 10 zalet, po czym robić z tego ołtarzyk i błogosławić bez końca.
    Tylko nie dla każdego te same wartości są tak samo istotne jak dla drugiego.
    Inaczej ujmując - nie zadowolisz każdego bo żadna z wersji silnikowych nie jest idealna i co najważniejsze - kierowana do innych odbiorców.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 22-08-2021 o 12:51

  13. #87
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Czy warto nowego Fiata Tipo?

    Tak może pisać ktoś, kto nie jeździł ani t-jetem ani trzycylindrowym 1.0. Ja akurat miałem 1.4 16v , miałem T-jeta i ponad 10 tys. zrobiłem 1.0 TSI 90KM ( bardzo zbliżony silnik do Fiata 1.0) . Wiem jakie są różnice pomiędzy tymi jednostkami i nie widzę powodów dla których można rozważać starego 1.4 ( oczywiście poza ceną zakupu). T-jet jest najlepszym wyborem pod względem osiągów ale spalanie może wielu zniechęcić, szczególnie jak jeżdżą głównie po mieście. 1.0 jest świetny w mieście a i na krajówkach dobrze daje sobie radę, paląc tyle co samochody miejskie z dużo słabszymi silnikami. A 1.4 16v ? Jeździ tak, jak przeciętne samochody 20 lat temu i tylko tyle. Technika jednak poszła do przodu i wymagania też wielu ma większe. Na pewno silnik jest jest ok jak ktoś przesiada się z Punto z bazowym silnikiem ale np. po Fiacie Siena 1.6 16v będzie już rozczarowanie..


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #88
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2014
    Skąd
    .
    Wiek
    34
    Postów
    12
    Auto
    .
    Rocznik
    .
    A jak się przesiada z 1.9 SDI ?

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Trzeba zapytać kogoś kto jeździł 1,0 Mpi

  16. #90
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,225
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Mam 1.4tjet średnie spalanie 9-10l LPG/100km, wcale go nie oszczędzam. Super oszczędny nie jest, ale do smoka mu daleko. Jakoś sobie cenię wieksze bezpieczenstwo w trasie przy wyprzedzaniach i itp. a jeżdżąc energicznie 1.4 95km też spali nie mało. Mam Punto 2 1.2 16v i przy prędkościach autostradowych rzędu 140km/h pali bardzo podobnie jak Tipo kombi z 1.4tjet.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


 
Strona 6 z 15 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup nowego Tipo
    Napisany przez ArekBo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-02-2019, 23:57
  2. Kluczyki do nowego tipo
    Napisany przez BZYK70 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 11-01-2019, 16:28
  3. Ubezpieczenie nowego Fiata Tipo
    Napisany przez speedhub na forum Tipo
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post: 03-09-2017, 12:21
  4. manual nowego tipo
    Napisany przez skosla na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-01-2017, 11:49
  5. Dni Otwarte Nowego Fiata 500L w Salonach Fiata 14 – 17 lutego 2013
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2013, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914514

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-49145

silnik fiata 1.0 t3https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914515https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-nowego-fiata-tipo-4914513fiat tipo kombi silnik 1.0 opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl