Jak na dzisiejsze czasy to chyba standard, i stosunkowo łatwo do ogarnięcia.
Jak na dzisiejsze czasy to chyba standard, i stosunkowo łatwo do ogarnięcia.
No i wyglada na to ze zamiast 500tki bedzie yaris w hybrydzie na full opcji tzn selection style+smart w automacie (ponoć pancernym). Ale to na miasto jako uzupelnienie tipo ktore zostaje bo nie ma auta lepszego niz tipo w tjet/lpg w kwestii dynamika vs koszt kilometra i włożony piniondz.
Ale prawdą jest że za 100 kilka zl mamy ceeda też w automacie ktory jednak wyprzedza tipo designem. Imho z wielkim smutkiem marka fiat lekko tonie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-06-2023 o 13:01
Ale odpowiadajac na pytanie z wątku przy dzisiejszej ofercie bym tipo nie kupił a jednak wspomnianego ceeda gdybym takiego auta potrzebował. Gdybym mial jeszcze raz podjac decyzję z 2017 - tak zrobilbym tak ponownie
Krówka co z Ceedem nie tak? Bo w tym tyg podjęcie decyzji i chciałbym znać wszystkie za i przeciw różnym autom.
Co prawda siedziałem w XCeed, czyli nadmuchany Ceed, ale:
1. Na zewnątrz fajnie, fajne kolory, podoba się.
2. Czar w moim przypadku prysł po wejściu za kierownicę - natychmiastowe rozczarowanie:
- ciasno, od razu poczułem, że to nie to. Jeszcze mniej miejsca nad głową w przypadku szklanego dachu.
- nie trawię kierownicy, która nie jest w osi siedzenia, jest przesunięta w lewo.
- wcześniej na forach widziałem posty, co prawda Sportage, ale 1.6 z GPF - szybko się zapychają filtry. Nie wiem jak w XCeed i czy rozwiązali - na FB KIA krzyczy, że nei dotyczy XCeed, a Sportage marginalnie
- zabezpieczenie antykorozyjne, po macoszemu, od dołu byle jak.
W moim przypadku nie było sensu dalej oglądać.
Musisz sam dokładnie obejrzeć i pooglądać, podejrzeć fora w temacie problemów z tymi samochodami.
U mnie pierwsze wrażenie przeważyło na minus.
Cena - wyposażenie - tym naganiają do siebie klientów, jednak co z pozostałymi tematami? Gdzieś trzeba oszczędzić.
Ps. Już nie mogę doczekać się odbioru Ateci, od zeszłej środy jest na placu u dilera, dziś lub jutro przegląd 0, a potem formalności, w czerwieni wygląda super Szybko poszło, 1,5 miesiąca od zamówienia.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2023 o 13:29
Rozważałem kompakta ale na dziś na 90% yaris 4 - to zamiast malucha 500 do jazdy w mieście. Kryteria były proste: >100 KM minimum, ma mało palić, mieć automat ale bezawaryjny (niezbyt prosta sprawa a ten jest pancerny), mozliwość jazdy w korku na tempomacie adaptacyjnym (tu akurat jest tak sobie bo jak staniemy na dłuzej to trzeba knefel wcisnac albo pyknąc gaz-choć to akurat rozumiem ze względów bezpieczeństwa) i dwustrefową klimę(sam automat bez dwóch stref u mnie nie ma sensu bo mamy z żoną odmienne zapotrzebowanie na ciepło)). I nie mieć silnika wysokiego ryzyka czyli opadają puretechy, ecoboosty czyli fordy, citroeny, peugeoty, avenger i pewni kolejne jego klony. A nie chce czekać kolejne dwa lata jak sie okaże że mała alfa jest z tym gównem albo tylko elektryczna.
DSG też nie jest najlepszą skrzynią na takie potrzeby (jednak sporo jazdy na półsprzęgle). Reszta typu miejsce z tyłu, bagażnik - sprawa marginalna
No i mi ma mi się podobać a ta toyka całkiem fajnie wygląda, polubiłem te krojcowane nieco zabawkowe zegary, razi tylko sterczący tablet (choc go przynajmniej jakoś obudowali). Już wiem że będzie do wygłuszenia (choć na jazdach testowych był zadziwiająco cichy ale "ekszperci" narzekają) i do zabezpieczenia antykorozyjnego ale to już ogarnę. Zacnie przyspiesza - 9,7 s do setki dupy może nie urywa ale sam start i ta część elektryczna bardzo przyjemne. Spaliniak mimo ze ma 9 nie robił takiego wrazenia. Ale corroli na zaminę za kompakta bym nie wziął
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-06-2023 o 15:49
Na to są patenty, np. wprowadzenie w tryb manualny i zrzucenie na 1, unikanie ciągłego podjeżdżania, a w zamian podjeżdżanie co dwa (może być to wkurzające dla innych, ale już rozumiem, jak widzę takie akcje).
Tego w Atece nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, testowa, którą jeździłem, nie miała opcji jazdy w korku, samo ACC działało w korku, ruszał z opóźnieniem, ale i tak trochę strach. W moim jest już opcja, więc ciekawość jest.
tu też nie jest to asystent jazdy w korku tylko "zwykłe" acc działające od zera ale chyba daje radę. Cos takiego mi wystarczy zwłaszcza że jak piszą userzy nie trzeba naciskać gazu wystarczy reaktywować kneflem na kierze. I losowanie skrzynią mnie nie interesuje, pewnie i tak jedzie na prądzie. Dwusprzęgłówka przy najmniejszych prędkościach musi na półsprzęgle jechać bo jak inaczej?
Tym samym wyeliminuję rzecz która mnie najbardziej w jeździe wkurza: zmęczenie nóg, stratę paliwa, zużycie hamulców, sprzęgla itp. Tylko straconego czasu nie odda.
Tu się jakiś gość produkuje:
https://www.youtube.com/watch?v=gAk3Gti-gm4.
ale lepiej widac tu:
https://youtu.be/kX0Mel4wBs8
W sumie to nie wiem czym to sie rózni od ful "asystenta"
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-06-2023 o 16:54
Pokazali 600-tkę. To jeszcze 500x to mialo swoj styl w calosci a tu chgw. Elektryczna 500-tka tylko wieksza ale klamki z tipo .
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-06-2023 o 23:49
No i stało się ;-/. Moim następnym samochodem nie będzie fiat ani nic z rodziny stellantis. Rok albo wiecej czekania na brennero to kolejne podwyzki cen. Citroeny odpadly na wstępie za nieakceptowalny design,ciekawy bylem peugeota ale po drodze sie napatoczył opel (nigdy nie oglądałem w salonie ostatnich generacji). Wnetrza ktore na fotach wyglądały interesująco na żywo sprawiły że nie czułem się tam fajnie. Lubię jak coś jest urozmaicone ale ilość ostrych krawędzi kątów, trójkątów przytłacza i dla takiego ludka jak ja nie jest przyjemna w odbiorze zarowno w pugu jak i oplu. Sześciaokątna kiera w pugu też jest ok tylko na zdjęciach, ale na żywo nieprzyjemna w użyciu, pomijam odwrotny obrotomierz. Gdyby to bylo ok poczekalbym na nowe wcielenie puretecha na łańcuchu bo obecny też nie jest do zaakceptowania. Zamówiłem więc Yariskę w hybrydzie. Fajna zewnątrz, przyjezniejsza w srodku i jak dotad bez niespodzianek technicznych (oprocz egr-a na zachlorowanym paliwie). Dwustrefowa klima, automat, HUD, asystent jazdy w korku super fotele i design cieszą, niefajna tylko cena ale co dzis jest tanie. Nie sadze zebym zszedl ze spalaniem do 2.8 jak widzialem w jedym filmiku gdy gosc przejechal tak miasto ale 3.5-4 wydaje sie realne. Tipo zostaje jako auto na dluzsze trasy.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-06-2023 o 23:36
Jechałem niedawno Yaris Cross w hybrydzie.
Autko fajnie się zbiera i mruczy .
Fajny wygląd , jedynie audio mnie trochę rozczarowało , w tipku gra znacznie lepiej ...
Cross juz troche muli bo ciezsza i juz wykracza poza definicje malego autka.. A w kwestii audio jakis kolo od wygluszen pokazal glosniki pioniera jakie tam wsadzają. Magnes wielkosci 5 zlotowki. To jest do ogarniecia bo jak z kazdym autem bede wygluszal i przy okazji (groszowe sprawy) Ale najwazniejsze ze nie ma wad konstrukcyjnych jak ecoboosty, puretechy itp. Nie ma sprzegla, dwumasy, paska rozrzadu(ktory np. musze wymienic teraz tylko dlatego ze mu lata lecą a nie ma przebiegu). Zawsze uwazalem yariski i wgl toyoty za auta dla przedstawicieli i emerytow ale ta ma design calkiem zacny. Tylko cena taka jak 2 szt. tipo kupione w 2017 i trzeba czekac pol roku.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-06-2023 o 11:53
A to wątek o Tipo czy o Yarisie?
Bo już nie ogarniam.
Na marginesie - bez sensu porównywanie Tipo do Yarisa. Może porównać S8 do Pandy?
W dzisiejszych czasach sensu próżno szukać gdziekolwiek. Zwłaszcza w motoryzacji. Jeszcze 5 lat temu można było kupić duże tipo w cenie fabii lub jeszcze mniejszego yarisa, teraz. . . Ech, szkoda szczępić ryja.
Teraz jazda yarisem ma sens z uwagi na koszty eksploatacji chociażby.
Lepszy
Power
Gamoniu