Fiat troche zawalil, że nie zrobił Stilo z silnikiem 2,4 JTD, to by była miazga.. tylko przy nim 2,4 benzyna to musiałaby być z turbo , żeby nie być słabszym w klasyfikacji.
Fiat troche zawalil, że nie zrobił Stilo z silnikiem 2,4 JTD, to by była miazga.. tylko przy nim 2,4 benzyna to musiałaby być z turbo , żeby nie być słabszym w klasyfikacji.
Prawda, Stilo ogólnie stało się koziołkiem ofiarnym. Ale to 2.4 z Lancii z turbo musiałoby ładnie jeździć.
czy Stilo w roczniku 2006, który ma już białe zegary i te śmiesznie tapicerowane siedzenia powinien mieć nową atrapę grilla?
Podepnę się pod temat - czy istniała wersja diesla z 6 biegową skrzynią biegów? Wiem, że istniała, no, istnieje! wersja benzynowa z taką skrzynką, ale nie mogę znaleźć info o dieslu.
Fiat Stilo 1.4 16v 2005 5 drzwi
Moc: 95.3 KM
Silnik o pojemności 1368 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 3 drzwi
Moc: 119.6 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna Fiat Stilo 1.2 16v Active 2001 3 drzwi
Moc: 80.1 KM
Silnik o pojemności 1242 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 5 drzwi
Moc: 119.6 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.4 16v 2005 3 drzwi
Moc: 95.3 KM
Silnik o pojemności 1368 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 16v 2006 3 drzwi
Moc: 150.1 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.9 JTD MultiJet 16v 2006 5 drzwi
Moc: 150.1 KM
Silnik o pojemności 1910 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Fiat Stilo 1.2 16v Active 2001 5 drzwi
Moc: 80.1 KM
Silnik o pojemności 1242 cm3
Typ nadwozia: Hatchback (4/5)
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 27-12-2013 o 03:16
jest jeszcze 6 biegowa wersja Stilo MultiJet 140 KM.
przejechałem się dzisiaj Stilo 1.6 16V. no niestety d-py nie urywa. jeździ tak jak moja padlinka. zdecydowanie lepiej zbierało się 1.4 16V 95KM (zwłaszcza od dołu), więc albo zajeżdżony egzemplarz twgo 1.6 albo... sam nie wiem. przecież zgodnie z tym co wymarałem na autocentrum, moment obrotowy w 1.6 zdecydowanie ciekawszy, 145Nm przy 4000 obr. w 1.4 128Nm przy 4500 obr. co o tym myślicie? robił ktoś porównanie 1.4 i 1.6?
witam, od 2 miesięcy jestem posiadaczem stilo 1.6 z 2003, mam też focusa 1.6 z 99r( na sprzedaż jakby co) stilo w wersji dynamic 5d, focus to rakieta w poruwnaniu ze stilo , silnik w focusie plynniej chodzi i jest bardziej elastyczny. Stilo z silnikiem 1.4 jest ewidętnie słabszy , jeździłem takim pare razy to mam porównanie(sasiad ma) i to wersja 3d. dlaczego przesiadłem sie na stilo z foki?-rdza, brak klimy, stilem zrobilem juz prawie 2tys km, i narazie odpukac spoko, choć fotele so do d...y ale grzane ). z tymi silnikami nie sa to auta na wyscigi ale do normalnego przemieszczania sie z pktA do B
miałem identyczne wrażenie po przesiadace z Escorta 1.6 90KM na Bravo z identycznym jeśli chodzi o pojemność i moc motorem. Bravo jest słabe od dołu, nie czuć przyspieszenia. wykresy momentu wszystko wyjaśniają. Escort ma najwyższy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej. generalnie jeździłem już kilkoma różnymi autami z silnikami 1.6 i niestety Bravo wypada najsłabiej. ale wracając do Stilo, ciekawe jak w porównaniu z silnikiem fiatowskim 1.6 wypada silnik Opla, który montowano w końcówce produkcji Stilo. wykresy momentu i mocy na korzyść Opla. najważniejszą różnicą jest brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego w tej nowszej oplowskiej jednostce. niektórzy odnotowali ubytki oleju. z tego silniki Opla są raczej znane
A w fiatowskim 1.6 jak z ubytkami?
W moim 1.6 od wymiany do wymiany (co 10 000) jakichś znaczących ubytków oleju brak.
Powiem coś od siebie ponieważ miałem stilo 1.6 16v 103km, a obecnie mam 1.9 jtd 115.
Silnik 1.6 faktycznie lubi olej, ale tragedii nie ma, mysle, ze okolo 1,5 litra dolalem na przestrzeni 20 tys (przebieg 60 do 80 tys i byl oryginalny).
Dynamika tego silnika nie jest zła, ale na niskich obrotach nie jedzie - 3-3,5tys i się budzi. Silnik generalnie bezproblematyczny, ale cewki padają.
Największa wada to spalanie. To auto przez to, że trzeba trochę je "podkręcać" pali ok 10,5-11 w mieście co spokojnie przewyższa 1.6 innych producentów o 1-1,5l, a to dużo jak się pomnoży.
1.9 jtd - przebieg oryginalny 150 tys, mam go od 100 tys. Oleju nie bierze wcale tzn. nie dolewam między wymianami co 15tys i jak w tym czasie wskaźnik spadnie o kropkę to dużo. Spalanie w tych samych warunkach (korki, duże miasto) nie jest 10,5-11 jak w 1.6, a 7 litrów. Różnica dla portfela ogromna. Jak na razie 150 tys i nic nie było ruszane jeżeli chodzi o sprzęgło, dwumas, wtryski, turbo i nie ma objawów, że w najbliższym czasie będzie to konieczne.
Dynamika 1.6 i 1.9 jest podobna, ale charakterystyka totalnie odmienna, 1.9 "ciągnie" z dołu, ale na wyższych obrotach jedzie jak na niskich, a 1.6 się rozkręca i np. jak wyprzedzasz tir-a to tylko z trójki bo nie pojedzie. 1.9 zdecydowanie wolniej się nagrzewa, na postoju w zimie nie nagrzeje się nigdy, trzęsie się na niskich obrotach jak zimny i ogólnie jest głośniej. Mimo iż sercem jestem przy silnikach benzynowych, a diesla kupiłem tylko dlatego, że sprzedawał znajomy który miał to auto od nowości, to jak kupować stilo to tylko jtd - bezproblematyczny silnik, bardzo oszczędny.
Swoją drogą klima w jtd jest dużo bardziej wydajna niż w benzynie (być może inna jest sprężarka), ale różnica jest znaczna jak są mega-upały.
dzięki kemtak za ten wpis. chciałem przeczytać co na temat JTD ma do powiedzenia ktoś kto wcześniej jeździł benzynowcem ze szczególnym uwzględnieniem silnika 1.6 16V. co do benzyny to niestety... spalanie to pięta achillesowa w Stilonach. nawet nie tylko w Stilonach, bo przecież BBMy też miały nienajlepsze notowania. sam posiadam Bravo 1.6 16V i zdaję sobie sprawę, że 10L/100km to niestety normalność. ponoć silnik oplowski montowany w Stilo pali mniej i mieści się w 8,5L w trybie miejskim. warto to odnotować. chciałbym się jeszcze przejechać 1.8. ponoć moment obrotowy pozwala cieszyć się mocą już przy niskiej prędkości obrotowej. wiem, że trochę marudzę, ale chciałbym mieć auto, które nie tylko wygląda ale i "jedzie"