Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1,6 103KM PB+LPG

    Wymiana sondy lambda Stilo 1.6 103KM

    Witam kolegów,

    mam pytanie dotyczące wymiany sondy lambda w swoim Stilo.
    Model auta: Stilo 1,6 103km 05r. PB+LPG.

    Ok 3tyg temu pojawił mi się na desce rozdzielczej błąd silnika. Sądziłem, że może być to problem z gazem słabej jakości (takie informacje udzielił mi sprzedający auto w okolicach końca marca 2013). Wiedząc, że mam zaplanowaną wizytę w ASO na wymianę kilku rzeczy eksploatacyjnych postanowiłem tego nie ruszać. Kilka dni temu pojechałem do ASO Fiat w Poznaniu gdzie robiłem regulacje gazu, wymianę oleju, filtrów itp. W ASO mechanicy stwierdzili, że błąd pojawia się ponieważ uszkodzona jest sonda lambda 2 (ta za katalizatorem). Wypytałem się o szczegóły i otrzymałem informacje iż sonda została sprawdzona i jest uszkodzona na 100%. Jak się zresztą później dowiedziałem producent zaleca wymianę sondy co 160k km a ja mam przejechane 168k więc może się pokrywać jedno z drugim. W ASO za wymianę zażyczono sobie 500zł. Postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce i zakupiłem we własnym zakresie sondę Boscha konkretnie tą, która powinna być za katalizatorem (zapłaciłem za nią 280zł). I teraz moje pytanie - czy wymiana sondy wiąże się z jakimiś poważniejszymi problemami lub zabiegami? Z tego co widziałem na kanale to wygląda na to jakby trzeba było ją tylko odkręcić i odłączyć a w jej miejsce umieścić nową. Czy mogą mnie napotkać jakieś nieprzyjemne niespodzianki? Podobno sonda lambda często nie chce się tak łatwo dać wykręcić i może się ukruszyć - nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś to skomentować? Czy muszę być w posiadaniu jakiegoś specjalistycznego sprzętu, kluczy itp. czy wystarczy dostęp do kanału i podstawowe klucze? Widziałem gdzieś na forum dokładny opis jak wymienić sondę w Punto II aczkolwiek do Stilo nigdzie nie znalazłem i stąd moje wątpliwości.

    Pozdrawiam serdecznie i proszę o opinie na ten temat.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał msikorski Zobacz post
    I teraz moje pytanie - czy wymiana sondy wiąże się z jakimiś poważniejszymi problemami lub zabiegami?
    Sondę wymieniasz i to wszystko. Błąd na komputerze zostanie zapisany ale kontrolka po którymś tam odpaleniu czy iluś tam km też powinna zgasnąć.. Może być też tak że padł katalizator..

    Cytat Napisał msikorski Zobacz post
    Czy mogą mnie napotkać jakieś nieprzyjemne niespodzianki?
    Trzeba tylko uważać przy jej odkręcaniu bo nie chodzi nawet o to że ona się ukruszy tylko możesz urwać wspawaną w rurę układu wydechowego nakrętkę.. Z wyczuciem, na ciepłym wydechu z ew. jakimś WD40 i powinno pójść normalnie. Są do tego specjalne nasadki ale spokojnie sobie poradzisz zwykłym kluczem płaskim lub oczkowym..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Poznań
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1,6 103KM PB+LPG
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Sondę wymieniasz i to wszystko. Błąd na komputerze zostanie zapisany ale kontrolka po którymś tam odpaleniu czy iluś tam km też powinna zgasnąć.. Może być też tak że padł katalizator..
    W ASO stwierdzili, że katalizator jest ok i tylko sonda odmówiła posłuszeństwa. Czy gdyby katalizator był uszkodzony miałbym problem ze spalinami? Miałem badane dosłownie 2 dni temu spaliny (przy przeglądzie na stacji diagnostycznej) i powiedziano mi, że spaliny są jak najbardziej w porządku.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Trzeba tylko uważać przy jej odkręcaniu bo nie chodzi nawet o to że ona się ukruszy tylko możesz urwać wspawaną w rurę układu wydechowego nakrętkę.. Z wyczuciem, na ciepłym wydechu z ew. jakimś WD40 i powinno pójść normalnie. Są do tego specjalne nasadki ale spokojnie sobie poradzisz zwykłym kluczem płaskim lub oczkowym..
    Ok, dzięki za wskazówki. A jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. O ile widziałem gdzie wkręcona jest sonda, o tyle nie widziałem dokładnie gdzie ona jest podłączona. Czy atakować to od góry czy lepiej od dołu? Gdzie mniej więcej znajduje się podłączenie sondy?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał msikorski Zobacz post
    W ASO stwierdzili, że katalizator jest ok i tylko sonda odmówiła posłuszeństwa. Czy gdyby katalizator był uszkodzony miałbym problem ze spalinami? Miałem badane dosłownie 2 dni temu spaliny (przy przeglądzie na stacji diagnostycznej) i powiedziano mi, że spaliny są jak najbardziej w porządku.
    Nie wiem jak oni sprawdzili katalizator no ale jeżeli przeszedł testy spalin i zonda nie daje oznak życia to na 99% padła ona.. Wymień - od tego trzeba zacząć.
    Cytat Napisał msikorski Zobacz post
    Gdzie mniej więcej znajduje się podłączenie sondy?
    Jak kupisz nową dedykowaną z taką samą wtyczką to będziesz widział jaki długi jest kabel i gdzie Cię zaprowadzi Nie wiem jak jest w Stilo. Wejdź pod auto i poszukaj..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Tarnowskie Góry
    Wiek
    37
    Postów
    81
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16v + LPG
    Rocznik
    2004
    Hej!

    odświeżam temat, bo w sumie problem podobny do mojego. Wyskakuje błąd P0420...
    niby katalizator, ale może coś z sondą lambda i teraz pytanie, w którą stronę iść. Kat czy bawić się sondą?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    kolego Respus nie dubluj pytań w każdym temacie związanym z lambdą
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez Seraphim na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-12-2018, 17:13
  2. wymiana sondy lambda
    Napisany przez seth na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 06-11-2014, 08:01
  3. Emulator sondy lambda - czy ktoś korzystał? Stilo 1.8
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2013, 00:11
  4. Wymiana sondy lambda
    Napisany przez dalbert na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2012, 11:48
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2012, 21:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sonda lambda fiat stilo

sonda lambda stilo 1.6

sonda lambda fiat stilo 1.6

sonda lambda stilo 1.6 16v

sonda lambda fiat stilo 1.6 16v

wymiana sondy lambda stilo

wymiana sondy lambda fiat stilo

fiat stilo sonda lambda

jakwymienic sonde lambda stilo 16 16

emulator sondy lambda fiat stilosonda lambda stilolambda sonda fiat stilo 1.6 16vstilo emulator sondyuszkodzona sonda lambda stilowymiana sondy lambda stilo 1.6 16vwymiana sondy lambda za katalizatorem stilostilo 1.6 emulator sondynieorginalna sondo lambda w stilo 1.6orginalna sonda lambda stilo 1.6wymiana sondy lambda stilo 1.6sonda lambda jaka kupic stilo 1emulator sonda lambda stilowyciaganie sondy stiloiatcena wymiany sonda lambda foat stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl