"Leszek" jak już uruchomisz to stilo, to wez wy...ol te stare przekazniki fiatowskie i zapodaj te...bedziesz mial spokój na lata. Mnie tez kiedys krwi napsuły, np. swaitla zgasly podczas jazdy, wycieraczki zginely, sygnal przestal dzialać., palic nie chciał.http://https://allegro.pl/oferta/prz...kro-7132360626
trzymamy kciuki.PRZEKAZNIK-SAMOCHODOWY-12V-40A-4-PIN-ZWIERNY-MIKRO (1).jpg
Ostatnio edytowane przez Braval ; 17-11-2020 o 21:56
Może jest tak jak piszesz. Ja pisze z własnego doświadczenia, które uwalnia od wysokich kosztów i nakładów pracy. Wymiana kostki to 30 minut i niewielki koszt. Większość mechaniorów albo chciała wymieniać multum rzeczy po kolei(patrząc po błędach-przypadkowych). Czujnik położenia wału, body, itp. także koszty spore. U mnie mechanik w ASO Fiata wyłapał, że anomalie powoduje kostka stacyjka - przez przypadek. Po odpaleniu za którymś razem ruszył przypadkowo kluczyk i auto zgasło. Oczywiście sprawdzał elektryke masy, akumulator itp. Na błędy akurat nie patrzył bo ilość była zbyt duża i zbyt przypadkowa żeby wymieniać jakiekolwiek elementy. A elektryka w stilo niestety jest wredna.
Witam wszystkich , i dzięki za rady, wiem pablos_206 już walczę z nim przez długi czas i nie chce gadać niestety kurde, dlatego postanowiłem się poradzić was co z tym fantem zrobić.I wiem doskonale że elektryka w fiatach nie tylko stilo ale w innych także to tragedia jest, ale powiedziałem choćbym miał dłubać i dłubać w nim to się nie poddam dopóki nie zagada i nie odpuszczę mu za chorobę. Im bardziej jest oporny pacjent tym bardziej nie odpuszczam.
ampro dzięki ci wielkie za twoje rady, sprawdzę jeszcze tą stacyjkę bo na oko po ściągnięciu obudowy do zmiany pętli na nową, zerknąłem też na kostkę i przewody ale jej nie wypinałem, i wydawała się ok. Ale coś jeszcze przykuło moją uwagę tej stacyjki w tym stilo, wkładając kluczyk obojętnie jeden lub drugi ma ona taki jakby dziwny luz, chodzi mi o luz kluczyka w stacyjce na moje oko nie powinien taki być ( mam porównanie z roboty bo robi e w FCA i jak jest sztywny włożony kluczyk do stacyjki u mojej teściowej w pandzie, akurat auto w moim opisie). Zdaje mi się że jest za duży luz, i też musiał bym sprawdzić w innym stilo jak to jest, poproszę sąsiada bo ma takie stilo i zobaczymy, porównać też nie zaszkodzi.Ale stacyjkę sprawdzę i ten prąd na bezpieczniku jak radziłeś też. Zapisuję wszystko sobie na kartkę żeby nie zapomnieć co mam sprawdzić, w niedzielę będę w garażu się zabierał za niego.
Dzięki tobie też Braval za wskazówkę co do tych przekażników poddam pod rozwagę właścicielce auta, jak już zagada.
Ciężko jest u mie z czasem bo robię wszystko z doskoku, i dojść trzeba do garażu a robota na 2 zmiany to też utrudnia, no ale jak powiedziałem o wszystkim będę informował jak najbardziej na bieżąco, jeszcze raz dziękuję wszystkim za rady i wskazówki.
Leszek tu sobie zerknij ,chlopaki walczyli z podobnym problemem.
Skrzynka BSI 1.9 JTD 140KM - Klub FIAT STILO Polska
skrzynka bezp. stilo jtd.jpg.
Po sprawdzeniu stacyjki, sprawdz zasialnie przekaznikow od sterowania silnikiem.
Wczoraj dla celów edukacyjnych oraz praktycznych prób na żywym organizmie otrzymałem używany sterownik od stilo 1.9 jtd nr. 0281 010 337 .
Po podłączeniu na szybko na stole rozczarowanie , Multiecuscan nie łączy się z ECU . Po kilku nieudanych próbach zamiana na AlfaObd i tu sukces . Nie odpuszczam korekta ustawień portu i Multiecuscan również się połączył . Wnioski dla Leszka
- KK-L działa i można się połączyć z tym ECU
- właściwe ustawienie portu jest niezbędne
- musi być zasilanie w gnieździe OBD2 pin 4.5 masa pin 16 +12V
- można sprawdzić ciągłość linii k omomierzem OBD2 pin 7 duża wtyczka ECU pin 48 , oraz czy niema zwarcia do masy
- trzeba sprawdź czy po przekręceniu stacyjki załącza przekaźnik T9 (pojawi się napięcie na bezpiecznikach F17 i F22 ).
- ponieważ zasilają one piny 4 oraz 5 warto sprawdzić czy napięcie dociera do celu dokonując pomiaru bezpośrednio na
wtyczce ECU (można nakłuć przewody cienką igłę )
- co dziwne , ale załącza się również na stałe przekaźnik T10 od pompy paliwa
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Błąd U1600 nie opisuje wszystkich możliwych przyczyn jego wystąpienia .
W tym przypadku moduł nie jest podłączony do sieci Can i niema o tym wzmianki .
Gdyby się okazało , że masz taki błąd to sugerował bym sprawdzenie przewodów sieci CAN .
Podobno wiązka kabli lubi się przecierać gdzieś w okolicach akumulator lewe nadkole .
Cześć wszystkim. Właśnie wróciłem z garażu, zimno jak 100 bandziorów, no ale cóż trzeba wszystko sprawdzić jak powiedziałem.daję znać co tam w temacie. I teraz tak, po przekręceniu stacyjki w pozycję MAR i sprawdzeniu bezpiecznika F16 / 7.5 A napięcie jest, sprawdzałem miernikiem i próbnikiem. IMG_20201122_132004.jpg. Natomiast po sprawdzeniu dużej kostki od sterownika silnika na obecność zasilania zonk, nie ma zasilania w kostce na na żadnym pinie 4,58,5. Postanowiłem sprawdzić próbnikiem czy dochodzi napięcie do kostek pod spodem skrzynki bezpieczników przy akumulatorze i co ciekawe, na tych przewodach z tej kostki IMG_20201122_132843.jpg nie ma w ogóle napięcia, na pozostałych dwóch jest napięcie na każdym przewodzie. Po wyciągnięciu wtyczki i zmierzeniu na samych pinach skrzynki, napięcie występuje tylko na środkowym pinie IMG_20201122_133857.jpg na skrajnych nie. I sprawa samej wtyczki w niej są tylko 2 wsuwki skrajne, środkowej brak, czy tak to powinno być czy powinna być dodatkowa wsuwka czy nie ? ja niestety nigdzie nie zauważyłem wiszącej luzem. IMG_20201122_133803.jpg IMG_20201122_133928.jpg IMG_20201122_133922.jpg
ampro jutro w domu będę próbował na spokojnie połączyć się z samym sterownikiem OBD2 4.5 masa, 16 +12V i 7 sygnał pin 48 sterownika. I sam jestem ciekaw czy zagada, kurde to auto doprowadzi mnie do szewskiej pasji.
Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 22-11-2020 o 18:23
Dzięki za odpowiedź ampro , tak sprawdziłem na wypiętej kostce i na przekręconej stacyjce i na pinie 58 nie było napięcia. Mam też pytanie w sterowniku na krótko to pin 4,5,58 to + 12V, 1 masa, 48 sygnał ? Jak sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy?, pytam bo akurat tego nie wiem trzeba też umieć się przyznać do własnej niewiedzy, taki obcykany w elektryce nie jestem ale i coś nie coś człowiek potrafi chociaż nie wszystko, jak Ja to mówię człowiek uczy się całe życie. A co z tymi kostkami tak to powinno być.
Zwarcie do masy to oczywiście omomierzem . Jeżeli nie dociera napięcie na pin 58 to jest przyczyna niedziałania samochodu .
Oczywiście jeżeli się nie pomyliłeś w określeniu tego pinu . Ja bym teraz sprawdził przejście omomierzem pomiędzy pinem 58 wtyczki ECU a pinem 9 wtyczki C skrzynki bezpieczników .
Popatrz na schemat .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak jak na schemacie 4 i 58 +12V masa 1 i 48 linia K . Wystarczy tylko pin 4 bez 5-tego .
To i ja sie wtrące.Leszek jestes juz blisko! Wwką tej kostce idą dwa przewody , patrzylem w swoim. Nie posądzam Cie,ze nie sprawdziles,ale przy klemie + masz "potezne" bezpieczniki 100A i 150A. Sprawdziles je?! Ja bym sprawzdal obwody pradowe ,zarowka min. 21W. Jestem sklonny sie zalozyc o flaszkę,ze masz cos ze skrzynkę bezp. kolo aku ,mimo ,ze ją sprawdziles.
Dzięki za odpowiedź ampro , będę sprawdzał najpierw sterownik na krótko, a jak będę miał czas chwilę to podejdę do garażu i sprawdzę to przejście między 58 ECU a 9 wtyczki C. Co jeżeli nie będzie przejścia ? Dam znać co i jak.
W wolnej chwili zrobiłem ECU na virgin i podłączyłem pod BSI .
Sławetny błąd U1600 został usunięty . Pozostałe błędy z racji ,że sterownik
nie jest podłączony do żadnych czujników ,wtrysków , przekaźników , oczywiście pozostały .
Jako ciekawostkę powiem ,że sterownik nie używa sieci CAN do dialogu z testerem diagnostycznym .
Zarówno Vag kkl jak i Elm 327 łączy się z ECU tylko i wyłącznie poprzez linię k .
Cześć Braval powoli mi nerw puszcza (mówiąc kulturalnie i nie używając niecenzuralnych słów) z tym autem, jeżeli chodzi tobie o te bezpieczniki to są ale 150, 50, 60, 70 A jak na fotce, czy mogę je sprawdzić miernikiem ? IMG_20201012_211912.jpg , przyznam się że takich bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem. Czy na mierniku przy sprawdzaniu mają mieć tyle ile napisane na nich w Amperach? Dzięki za info w sprawie tej kostki. No i powiem tak ampro w sprawie podłączenia tego sterownika na stole pod tzw. niebieski kabel vag / kkl, dzisiaj zabrałem się za podłączenie wcześniej przygotowałem sobie kabelki z wsuwkami do połączenia ( w kkl 4.5 masa, 16 +12V , 7 sygnał. sterownik jak z fotki 4,58 +12V, 1 masa, 48 sygnał, dodam że 12V z aku i masa na - z aku ) i co? i d..... do bani, nie łączy się na stole, nie pomyliłem pinów sprawdzałem ze 4 razy. Już sam nie wiem czy coś źle robię? Mam pytanie do ciebie ampro czy możesz mi powiedzieć czy dobrze są ustawione wszystkie ustawienia na kompie i w interfejsie, na foto? ATTACH=CONFIG]39270[/ATTACH] ,IMG_20201128_165828.jpg , IMG_20201128_165932.jpg , IMG_20201128_170444.jpg bo nawet nie mam jak sprawdzić nie mam nikogo znajomego kto by mnie poratował na miejscu,
Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 28-11-2020 o 19:38