Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
Like Tree1lubi to!

Temat: Stilo 1.9 JTD - Car Seciurity Faliture - Loose Connection - nie można odpalić  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010

    Stilo 1.9 JTD - Car Seciurity Faliture - Loose Connection - nie można odpalić

    Witam Wszystkich kolegów.
    Opiszę tutaj problem koleżanki z pracy, z fiatem stilo 1.9 JTD / 80 KM / 192A3000 / 192BXF1A11B. Może ktoś z kolegów pomoże w diagnozie nieszczęsnego stilo, który stoi u mnie w garażu już miesiąc, i niestety ale już moje pomysły i możliwości się wyczerpały.
    Stilo nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka patrzę a tu choinka na desce się świeci ( check engine na liczniku,spirala świec żarowych,trójkąt z wykrzyknikiem,woda w filtrze paliwa - kanisterek , akumulator, kontrolka oleju, lampka wysokiej temperatury silnika (chociaż wskazówka leży na C) i najgorsze badziewie jakie kiedykolwiek widziałem samochód z kłódką i info - car security, loose conection faliture na wyświetlaczu, pompa paliwa w baku nie chodzi, ale dostaje napięcie)
    No to mówię ok trzeba pod kompa pacjenta wziąć, podłączam viakenowski elem 327 v2 STN 1110 ( wszystko dobrze skonfigurowane na vin 7 stery ,porty prędkości itd) i zonk nie łączy się z ECU silnika ). Może wysiadł kabel ? biorę drugi niebieski z suwakiem też viakena i co? też nie łączy się z ECU silnika, natomiast z ABS bez najmniejszych problemów wszystko skonfigurowane jak należy i obydwa kable przechodzą test jak należy). Dlatego proszę kolegów o pomoc ponieważ bez diagnozy komputerem nic więcej nie zrobię niestety to szukanie igły w stogu siana, może któryś z kolegów w pobliżu pomógłby w uruchomieniu pacjenta?

    Po przeszukaniu wzdłuż i wszerz internetu postanowiłem po kolei sprawdzać wszystko co może powodować wyświetlanie takich komunikatów zostało sprawdzone:

    1.Podmiana akumulatora na sprawny, mój prywatny z auta- było podejrzenie brak odpowiedniego napięcia na aku - brak rezultatów
    2. Sprawdzenie czujnika wału ( wyciągnięty z auta)- zmierzony miernikiem, zakres ohm prawidłowy, oraz w pracy przez elektroników - sprawny
    3. Sprawdzenie czujnika wałka rozrządu - zmierzony miernikiem - zakres ohm prawidłowy - sprawny
    4. Rozłożenie na czynniki pierwsze skrzynki bezpieczników obok akumulatora, czyszczenie oraz spryskanie środkiem kontakt spray do elektryki na poprawę przewodności styków elektrycznych - wszystko sprawne czyste bez najmniejszych śladów jakiejkolwiek korozji , wody itp.
    5. Sprawdzenie wszystkich bez wyjątków bezpieczników w skrzynce obok akumulatora, na tzw oko,czy nie przepalone, oraz miernikiem na przejście - wszystkie sprawne
    6. Sprawdzenie wszystkich przekaźników miernikiem na przejście , oraz na działanie cewki w skrzynce obok aku - wszystkie sprawne
    7. Sprawdzenie oraz przeczyszczenie wszystkich mas które znalazłem ( na podłużnicy z lewej, pod akumulatorem, na skrzyni, na alternatorze. przy akumulatorze - zaciski,masa na małej puszce obok siłownika klapy, masa obok kielicha amortyzatora prawego,itp)
    8. Sprawdzenie przeczyszczenie, potraktowanie kontakt sprayem, złączy ECU, pompy ABS, D4 i wszystkich pod skrzynką bezpieczników koło akumulatora.
    9. sprawdzenie wszystkich przekaźników i bezpieczników obok kierowcy miernikiem na przejście i działanie cewki - wszystkie sprawne
    10. Sprawdzenie raz przeczyszczenie , potraktowanie kontakt sprayem złączy w BSI - zrobione
    11. Sprawdzenie miernikiem świec żarowych na stykach modułu świec żarowych - jedna świeca ostatnia wymieniona przez właścicielkę ( 1-0,9 ohm, 2-0,9 ohm, 3-0,9 ohm 4-1,2 ohm) - według wójka gogle i innych wyszukanych parametrów świec - sprawne powinny mieć od 0,8 do 1,2 ohm - czyli wszystko w normie
    12. Sprawdzenie przewodów w złączu ECU, ABS, i pod akumulatorem - co jest częstym miejscem uszkodzeń przewodów w wiązce na obecność przetarć, przełamań, pokruszeń - brak widocznych- sprawdzone 2x
    13. Założona nowa pętla inaczej antena immobilizera na stacyjkę, oraz dokładne sprawdzenie wzrokowe przewodów obok licznika, stacyjki, i samej cewki na zerwanie,lub luźne połączenie - wszystkie ok
    14. Oddanie ECU silnika, oraz BSI wraz z kluczykami na sprawdzenie poprawności łączenia cię kluczyków, poprawności zapisania ich w odpowiednich miejscach, oraz samego sprawdzenia wewnątrz, ECU na zimne luty. Do firmy KO-Car Tychy zajmującej się naprawą sterowników silnika i elektroniki do Fiata - panowie twierdzą że wszystko jest w porządku i łączy się ze sobą na stole, wygenerowano nowy pin do kluczy, ponieważ właścicielka nie posiada karty kodów do auta. Do awaryjnego odpalenia auta i dorobienia ewentualnych kluczy, lub awaryjnego odpalenia, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
    15. Założyłem używany czujnik obecności wody w paliwie bo poprzedni przy wymianie filtra paliwa mechaniory uwalili i zostawili resztę czujnika wpiętą w wiązkę kostki i przymocowali trytytką - po prostu fuszerka.

    Próbowałem także odpalić awaryjnie niestety benzynę da się odpalić diesla niestety nie, w tym konkretnym przypadku, na różnych forach także piszą iż diesla nie da się odpalić przy pomocy kodów z karty awaryjnie -sprawdzone nie da się.
    Na tzw. pilacka nie próbowałem odpalać.

    Dlatego moja prośba do kolegów jest o pomoc w rozwiązaniu tego problemu oraz pytanie czy zostaje mi tylko wywalić z niego całą wiązkę silnika a następnie sprawdzić każdy przewód we wiązce na przejście ? na tzw przedzwonienie każdego przewodu we wiązce z osobna? Nie ma innego wyjścia na pozbycie się w/w komunikatu, lub samo jego obejście aby odpalić auto? zostaje tylko serwis i eksaminerr serwisowy aby się połączyć z ECU silnika?

    Za wszystkie wskazówki dziękuję bardzo, jeżeli będzie potrzeba dodać dodatkowych informacji bo może coś zapomniałem to uzupełnię.
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 15-11-2020 o 18:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,247
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Ale co kręci silnik i nieodpala, czy w ogóle nie ma reakcji przekręcenie kluczyka w pozycje zapłon?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Cześć
    Po przekręceniu na mar zapalają się kontrolki i nie gasną świece żarowe, auto z kłódką, olej, akumulator,woda w paliwie i trójkąt z wykrzyknikiem, do tego dochodzi car seciurity faliture i loose connection. Po przekręceniu na zapłon kręci ale nie odpala, nie można połaczyć się z ECU silnika przez Mes.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    852
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Czujnik zderzeniowy, po prawej stronie jak pasażer,sprawdzales, wcisniety? Ta pompa w zbiornku pracuje ,czy nie?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Sprawdzałem czujnik zderzeniowy jak naciśnie się na niego to jest luźny, pompa w zbiorniku po przekręceniu kluczyka w stacyjce na mar nie pracuje, nie słychać jej. Dzisiaj właśnie odkręciłem dekiel górny zdjąłem wtyczkę z pompy i sprawdziłem czy dochodzi napięcie do wtyczki, napięcie jest. łatwiej by było ustalić usterkę po podłączeniu do Mesa, i sprawdzeniu jakie kody błędów są zapisane w sterowniku silnika, ale niestety nie mam możliwości się z nim połączyć jak pisałem wyżej.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,247
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Może problem jest z immo. Próbować podłączyć się innym Mes-em lub innym przyrządem typu KTS i itp, bo tak to szukanie igły w stogu siana jest.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim problemem i za wszelkie sugestie i pomoc z tym związane, także po tym wszystkim jak dotąd myślałem właśnie że problem może być z immo, Mam pytanie do kolegi czy jest możliwość że tak powiem wywalenia tego immo z BSI oraz sterownika silnika? i ewentualnie kto mógłby załatwić to raz a porządnie? Czy w firmie zajmujacej się kodowaniem oraz dorabianiem kluczy dadzą radę to ogarnąć? bo auto niestety stoi w garażu i nie ma możliwości jazdy nim aby gdziekolwiek podjechać do kluczykarza, trzeba będzie szukać kogoś z dojazdem.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,247
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Są firmy które się specjalizują w usuwaniu immo, poszukaj w necie osobiście nie musiałem korzystać z takiej usługi więc nie pomogę.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    192
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Skoro zestaw był sprawdzony na stole przez firmę Ko-car to niema sensu usuwać immo i generować niepotrzebnie koszty .
    Jeżeli na stole jest komunikacja pomiędzy ECU a BSI a w samochodzie jest problem , to albo coś jest z siecią Can albo z zasilaniem .
    Z ECU silnika można się połączyć również poprzez z K-line zwykłym vagiem , piszesz że się nie udało .
    Czyli po Can oraz po K-line jest brak komunikacji . To może wskazywać na problem z zasilaniem ECU silnika.
    Ja bym sprawdził czy dochodzi zasilanie do wtyczki od ECU .
    Na fotce jest zaznaczone minimum aby uzyskać połączenie z modułem . Zgodnie ze schematem plus powinien być również na pinie nr 5 .
    Rozumiem ,że z BSI udało CI się połączyć bez problemu ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    852
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Kol. Ampro ma 100% racje. Jeszcze bym podmienil wszystkie przekazniki kolo akumulatora,szczegolnie te od centralki silnika. Na moje to nie ma zasilania centralka i pompa w zbiorniku.Moze byc uwalone polaczenie w skrzynce, mimo sprawnych bezpiecznikow.Pompką steruje przekaznik,a przekaznik dostaje "minus" z body. Jak nie ma zasilania i pompka nie pracuje ,to nie zapali za...a. Stacyjka byla sprawdzana, "robi" polaczenia. Jak chcesz sprawdzic czy sam silnik jest mechanicznie sprawny , tzn. rozrzad, kompresja, itd. mozesz mu zapodac plaka do kolektora ssacego , za turbiną.Powinien chodzic na plaku ,az go wypali. Jeszcze podmienilbym skrzynkę bezpiecznikow od tego modelu,tą kolo akumulatora

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    192
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Tak wygląda podłączenie na stole do ECU . Tylko 4 przewody i mamy połączenie przez K-LINE .
    To co prawda moduł od Pandy , ale chodzi o zasadę .
    Jest zasilanie , moduł sprawny , mamy połączenie .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    147
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Ja bym jeszcze sprawdzil kostke stacyjki czy nie jest uszkodzona. W stilo 1.4 mialem taki numer ze nie palil loose connection, i gasl samoistnie przy wiekszych poborach pradu (np wspomaganie na postoju). Oczywiscie choinka na zegarach. Po wyjeciu byly nadpalone styki i nie laczylo w pewnych przypadkach. Koszt diagnozy niewielki a problem moze rozwiazac.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Dzięki ampro za rozpiskę szukałem właśnie na necie wszędzie ale nie znalazłem. Znalazłem takie połączenie jednego kolegi z innego forum Stilo #12 https://fiatklubpolska.pl/stilo-444/...na-obd2-37563/ Dlatego chciałem to zweryfikować zanim zacznę cokolwiek z tym działać żeby podpiąć sterownik. Też tak właśnie myślałem że gdzieś we wiązce że tak powiem kulturalnie, strzelony jest któryś z przewodów, ale musiałbym wytargać i sprawdzić każdy przewód z osobna a to roboty do groma.Najpierw sprawdzę połączenie sterownika na krótko, a jak pójdzie wszystko ok to wtedy wytargam tą wiązkę i sprawdzę przewody zasilania przedzwonię je miernikiem i będzie wszystko wiadomo. Jeszcze raz dziękuję wam wszystkim koledzy za pomoc, i będę informował zaraz jak będę miał chwilę czasu o dalszych postępach w pracach nad opornym pacjentem, bo może przyda się dla potomnych.
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 17-11-2020 o 03:47
    irekw lubi to.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,495
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Leszek_70 Zobacz post
    5. Sprawdzenie wszystkich bez wyjątków bezpieczników w skrzynce obok akumulatora, na tzw oko,czy nie przepalone, oraz miernikiem na przejście - wszystkie sprawne
    Ja sprawdzając bezpieczniki wyciągam je na zewnątrz i wkładam z powrotem.
    Kiedyś miałem sytuację, że elektronik, który sprawdzał mi komputer, spalił albo nie, tego nie wiem, włożył zamiast oryginału, jakąś tanią podróbkę bezpiecznika. Ona miała wąski bardziej płaskie niż normalne bezpieczniki. Bezpiecznik nie stykał dobrze i zrobiła się choinka, auto nie chciało zapalić. Podmieniłem na właściwy i teraz jest ok.
    Z przekaźnikami jest podobnie. Zamieniaj śmiało miejscami te które są w tym samym kolorze.

    Czasami naocznie wszystko jest ok, ale dopóki go nie wyciągniesz i nie zobaczysz jak wygląda gniazdo, nie ma pewności że wszystko styka.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    208
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    malutki 1989 skrzynka przy akumulatorze została rozebrana na części pierwsze i sprawdzona, pisałem także w opisie co zostało zrobione ale dziękuję tobie za sugestię, i za zainteresowanie każda informacja jest dla mnie ważna.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błędy na desce + loose connection
    Napisany przez M@niolusz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2020, 08:31
  2. Stilo 1.6 B1029 loose connection
    Napisany przez Mikami na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-05-2020, 16:02
  3. Alternator failure -> loose connection -> Stilo nie odpala
    Napisany przez uarmes na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-03-2020, 10:22
  4. Stilo 1.6 103Km- Loose connection, nie odpala.
    Napisany przez tom3i na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-02-2018, 11:42
  5. Komunikat Loose Connection
    Napisany przez kwiecien91 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-03-2014, 12:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl