Witam Wszystkich kolegów.
Opiszę tutaj problem koleżanki z pracy, z fiatem stilo 1.9 JTD / 80 KM / 192A3000 / 192BXF1A11B. Może ktoś z kolegów pomoże w diagnozie nieszczęsnego stilo, który stoi u mnie w garażu już miesiąc, i niestety ale już moje pomysły i możliwości się wyczerpały.
Stilo nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka patrzę a tu choinka na desce się świeci ( check engine na liczniku,spirala świec żarowych,trójkąt z wykrzyknikiem,woda w filtrze paliwa - kanisterek , akumulator, kontrolka oleju, lampka wysokiej temperatury silnika (chociaż wskazówka leży na C) i najgorsze badziewie jakie kiedykolwiek widziałem samochód z kłódką i info - car security, loose conection faliture na wyświetlaczu, pompa paliwa w baku nie chodzi, ale dostaje napięcie)
No to mówię ok trzeba pod kompa pacjenta wziąć, podłączam viakenowski elem 327 v2 STN 1110 ( wszystko dobrze skonfigurowane na vin 7 stery ,porty prędkości itd) i zonk nie łączy się z ECU silnika ). Może wysiadł kabel ? biorę drugi niebieski z suwakiem też viakena i co? też nie łączy się z ECU silnika, natomiast z ABS bez najmniejszych problemów wszystko skonfigurowane jak należy i obydwa kable przechodzą test jak należy). Dlatego proszę kolegów o pomoc ponieważ bez diagnozy komputerem nic więcej nie zrobię niestety to szukanie igły w stogu siana, może któryś z kolegów w pobliżu pomógłby w uruchomieniu pacjenta?
Po przeszukaniu wzdłuż i wszerz internetu postanowiłem po kolei sprawdzać wszystko co może powodować wyświetlanie takich komunikatów zostało sprawdzone:
1.Podmiana akumulatora na sprawny, mój prywatny z auta- było podejrzenie brak odpowiedniego napięcia na aku - brak rezultatów
2. Sprawdzenie czujnika wału ( wyciągnięty z auta)- zmierzony miernikiem, zakres ohm prawidłowy, oraz w pracy przez elektroników - sprawny
3. Sprawdzenie czujnika wałka rozrządu - zmierzony miernikiem - zakres ohm prawidłowy - sprawny
4. Rozłożenie na czynniki pierwsze skrzynki bezpieczników obok akumulatora, czyszczenie oraz spryskanie środkiem kontakt spray do elektryki na poprawę przewodności styków elektrycznych - wszystko sprawne czyste bez najmniejszych śladów jakiejkolwiek korozji , wody itp.
5. Sprawdzenie wszystkich bez wyjątków bezpieczników w skrzynce obok akumulatora, na tzw oko,czy nie przepalone, oraz miernikiem na przejście - wszystkie sprawne
6. Sprawdzenie wszystkich przekaźników miernikiem na przejście , oraz na działanie cewki w skrzynce obok aku - wszystkie sprawne
7. Sprawdzenie oraz przeczyszczenie wszystkich mas które znalazłem ( na podłużnicy z lewej, pod akumulatorem, na skrzyni, na alternatorze. przy akumulatorze - zaciski,masa na małej puszce obok siłownika klapy, masa obok kielicha amortyzatora prawego,itp)
8. Sprawdzenie przeczyszczenie, potraktowanie kontakt sprayem, złączy ECU, pompy ABS, D4 i wszystkich pod skrzynką bezpieczników koło akumulatora.
9. sprawdzenie wszystkich przekaźników i bezpieczników obok kierowcy miernikiem na przejście i działanie cewki - wszystkie sprawne
10. Sprawdzenie raz przeczyszczenie , potraktowanie kontakt sprayem złączy w BSI - zrobione
11. Sprawdzenie miernikiem świec żarowych na stykach modułu świec żarowych - jedna świeca ostatnia wymieniona przez właścicielkę ( 1-0,9 ohm, 2-0,9 ohm, 3-0,9 ohm 4-1,2 ohm) - według wójka gogle i innych wyszukanych parametrów świec - sprawne powinny mieć od 0,8 do 1,2 ohm - czyli wszystko w normie
12. Sprawdzenie przewodów w złączu ECU, ABS, i pod akumulatorem - co jest częstym miejscem uszkodzeń przewodów w wiązce na obecność przetarć, przełamań, pokruszeń - brak widocznych- sprawdzone 2x
13. Założona nowa pętla inaczej antena immobilizera na stacyjkę, oraz dokładne sprawdzenie wzrokowe przewodów obok licznika, stacyjki, i samej cewki na zerwanie,lub luźne połączenie - wszystkie ok
14. Oddanie ECU silnika, oraz BSI wraz z kluczykami na sprawdzenie poprawności łączenia cię kluczyków, poprawności zapisania ich w odpowiednich miejscach, oraz samego sprawdzenia wewnątrz, ECU na zimne luty. Do firmy KO-Car Tychy zajmującej się naprawą sterowników silnika i elektroniki do Fiata - panowie twierdzą że wszystko jest w porządku i łączy się ze sobą na stole, wygenerowano nowy pin do kluczy, ponieważ właścicielka nie posiada karty kodów do auta. Do awaryjnego odpalenia auta i dorobienia ewentualnych kluczy, lub awaryjnego odpalenia, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
15. Założyłem używany czujnik obecności wody w paliwie bo poprzedni przy wymianie filtra paliwa mechaniory uwalili i zostawili resztę czujnika wpiętą w wiązkę kostki i przymocowali trytytką - po prostu fuszerka.
Próbowałem także odpalić awaryjnie niestety benzynę da się odpalić diesla niestety nie, w tym konkretnym przypadku, na różnych forach także piszą iż diesla nie da się odpalić przy pomocy kodów z karty awaryjnie -sprawdzone nie da się.
Na tzw. pilacka nie próbowałem odpalać.
Dlatego moja prośba do kolegów jest o pomoc w rozwiązaniu tego problemu oraz pytanie czy zostaje mi tylko wywalić z niego całą wiązkę silnika a następnie sprawdzić każdy przewód we wiązce na przejście ? na tzw przedzwonienie każdego przewodu we wiązce z osobna? Nie ma innego wyjścia na pozbycie się w/w komunikatu, lub samo jego obejście aby odpalić auto? zostaje tylko serwis i eksaminerr serwisowy aby się połączyć z ECU silnika?
Za wszystkie wskazówki dziękuję bardzo, jeżeli będzie potrzeba dodać dodatkowych informacji bo może coś zapomniałem to uzupełnię.