witam a czy pewny jesteś tego mechanika który robił rozrząd? może masz coś przestawione ?
witam a czy pewny jesteś tego mechanika który robił rozrząd? może masz coś przestawione ?
To wszystko jest tak, że on wymienił rozrząd, ale nie wiem czy na blokadach. Możliwe, że kiedyś był źle ustawiony, a on ustawił bez blokadach na poprzednim ustawieniu. Ta noerówna praca była już jak go kupiłem. Jest jedno miejsce gdzir mogą mi sprawdzić ten rozrząd, ale wołają sobie za samo sprawdzenie 170,-
no to trochę dużo ale wszystko wskazuje że to rozrząd myślę że za jakieś 100 zł już kupisz blokady i sam możesz sprawdzić
Byłem z Stilo w ASO Fiat, "fachowcy" sprawdzili rozrząd i go ustawili. Powiedzieli, że rozrząd był przestawiony o 2 zęby -,- Wyjeżdżam samochodem, a tam najmniejszej zmiany... Walczę dalej.
Zrobiłem kilka wykresów parametrów silnika.
Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest chyba zbyt duże bo wynosi 407-438 mBar. Z informacji, które udało mi się zebrać powinno wynosić 330-350 mBar. ciśnienie dolot.png | Fotosik.pl
Przy wcześniejszym "badaniu" występowało duże spalanie stukowe na drugim cylindrze. Zamieniłem cewki z 2 cylindra na 3.
Zamieniłem cewki i zrobiłem wykresy jeszcze raz:
Knock sensor przy ~2000obr: knocksensor 2000obrmin.png | Fotosik.pl
Knock sensor przy obrotach jałowych (po zamianie cewek nadal coś nie tak na 2 cylidrze): knocksensor jałowy.png | Fotosik.pl
Sondy lambda:
- przy 2000obr/min: lambda 2000obrmin.png | Fotosik.pl
- przy przy obrotach jałowych: lambda jałowy.png | Fotosik.pl
Czasy ładowania dla wszystkich cewek to 1,550ms dla każdej.
umnie jest podobnie.wiec tak.poszla uszczelka pod glowica.nastepnie zona pojechala jeszcze 30km gdzie plyn caly wywalilo.efekt poszla glowica.kupione wszystko,uszczelki,rozrzad pompa wody i glowica po regeneracji.wszystko zlozone i auto zapalilo normalnie.ale ze bylo malo plyny,wiec zostawilem az doleje plynu.dzien drugi.plyn dolany odpalam a ato chodzi nierowno,szarpie,gasnie.dopiero po 5 min zaczyna chodzic,ale obroty ma niskie okolo 600,pracuje nierowno,swiece czarne.niewiem o co chodzi.krokowy wyczyszczony,przepustnica tez.przed wymiana palila do konca i chodzila rowno.sonde odlaczalem i to samo.rozrzad robiony na blokadach,ale demontowane byly kola rozrzadu i przy zalozeniu zauwazylem,ze one maja duzy luz o jakis jeden zabek.i jedyne sensowne rozwiazanie tego problemu to ponowne ustawienie rozrzadu.
U mnie bez zmian
ufff.... zrobione.wina rozrzadu.kola popuscilem,ustawilem,dokrecilem,zapalilem i jak ta lala.nieszarpie,chodzi rowno,i co wazne nie dymi z rury para.a i zdradze mala tajemnice.napisalem,ze robilem to z blokadami,bo zaraz byscie mowili,ze sie nieda.robilem to bez blokad.zebatka na wale ustawiona do kreski na kolach zrobilem pozioma linie markerem.tylko zgubil mnie ten luz na zebatkach rozrzadu.ale wszystko jest ok.
Tak jak mówiłem u mnie żadnych zmian. Ostatnio zamieniłem przekaźnik T9 (Sterowanie silnikiem/elementy układu wtrysku) z przekaźnikiem T6, niestety nic, a nic się nie polepszyło. Po tej zamianie przejechałem jednorazowo 25km. Następnego dnia myłem samochód, po myciu dziwnie zapalił... Zawsze długo kręcił, ale tym razem wyjątkowo i odpalił na raty (załapywał, załapywał, aż w końcu załapał), wjechałem do garażu. Nazajutrz odpalam samochód, a tam silnik skacze jakby miał wypaść, tłumik aż urwać chciało. Szybko zamieniłem z powrotem przekaźniki i odpalił już normalnie.
Dodam, że nie ważne jak się jedzie jest okopcona cała końcówka, nawet w dieslach takich końcówek nie widzę ;/ Check zapala się zazwyczaj gdy jadę spokojnie jedną prędkością. Błąd jaki wyskakuje to P0420, czyli katalizator, a przecież był wymieniany. Po wymianie był spokój z checkiem przez 500km, potem jak już wyskoczył tak wyskakuje.
Obroty falują zazwyczaj delikatnie, aczkolwiek bywa też, że prawie gaśnie. Mocno faluję kiedy delikatnie musnę gazem, wtedy zaczyna falować mniej więcej jak na tym filmiku, trzeba w tym momencie dać gazu do co najmniej 2500obr/min. bo inaczej zgaśnie. https://www.youtube.com/watch?v=yEd_HcFrq5I
Zrobiłem też kilka wykresów, może ktoś coś tu wyłapie. Coraz więcej wskazuje na to, że to komputer, bo takie rzeczy jakie wychodzą na wykresach są nie na moją głowę, żaden z nich nie wygląda tak jak powinien.
Sondy:
lambda1.png | piotr55122 | Fotosik.pl
Podciśnienie w dolocie jakby był nieszczelny kolektor ssący, przestawiony rozrząd, albo ewentualnie chlaśnięty ECU:
ciśnienie w dolocie1.png | piotr55122 | Fotosik.pl
Zastanawiające czasy ładowania cewek, ponieważ wszystkie trzymają sztywno 1,5500ms, a jedynie z czwórką jest coś nie halo:
czas ładowania cewek.png | piotr55122 | Fotosik.pl
Ponadto spalanie stukowe padaka, zwłaszcza na dwójce. Dodam, że u góry jest anomalia z 4 tutaj zaś z 2, a okopcona świeca jest na drugim cylindrze... Jeden z mechaników po tym jak zobaczył te parametry u siebie na komputerku podpowiadał mi żebym sprawdził ECU i taki jest jego typ :
spalanie stukowe1.png | piotr55122 | Fotosik.pl
Mam jeszcze wykresik czasów wtrysku:
czasy wtrysku.png | piotr55122 | Fotosik.pl
sprawdzales cisnienie w cylindrach?moze to byc glowica.w alfie mialem podobnie jak mialem nieszczelny zawor ssacy na 1 i wydechowy na 3
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
moze zle miales ustawiony rozrzad i wypalilo lub skrzywilo zawor
Rozrząd jest ustawiony dobrze, sprawdzany w 2 warsztatach. Ciśnienie jak pisałem wcześniej też nie odbiega od normy, tzn 12Bar na każdym cylindrze.
Pojeździłem trochę dłużej ok 1000 km bez z "checkiem" i dzisiaj po podłączeniu okazało się, że oprócz P0420 (katalizator) wyskoczył nie znany mi wcześniej P0201 (Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka; wysoki sygnał). Może znacie problem? Wina musi leżeć po stronie wtrysku czy może go powodować np walnięta cewka?
Siema Piotrek i jak udało Ci się wyeliminować to trzęsienie na luzie bo ja kupiłem stilo i mam ten sam problem jak podjeżdżam na skrzyżowanie to dostaję szału trzęsie jak na rodeo i mechanik stwierdził że jest to poduszka pod silnikiem ale auto też dziwnie pryka w miejscu jest dośc głośne więc obawiam się że wymiana poduszki nic mi nie da.
Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi
Miałem coś podobnego w moim 1,6 i po wymianie poduszki to się zmieniło, tyle tylko że moja poduszka była uszkodzona. Najlepiej sprawdzić to tylko 2 śruby.