Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 136KM
    Rocznik
    2004

    Exclamation Low oil press. po wymianie oleju

    Witajcie.

    Tak jak w tytule - komputer przy wyłączaniu silnika na chwilę pokazuje błąd Low Oil Press, czyli niskie ciśnienie oleju.
    Przed wymianą oleju problemu takiego nie było (samochód używany, kupiony w lutym br.). Nie wiem jaki olej był wcześniej - teraz zalałem motula x-cess 5w40.
    Razem z olejem wymieniłem filtr oleju, paliwa i powietrza.

    O co chodzi?

    Pozdrawiam :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze filtr oleju bez zaworu bocznikowego w srodku? Poczytaj sobie o filtrze OP 537/2.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 136KM
    Rocznik
    2004
    Właśnie założyłem filtr FILTRON OP 537/2.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2018
    Skąd
    台北市
    Wiek
    64
    Postów
    3
    Auto
    Lancia Kappa
    Rocznik
    19999
    Good as you

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał jameswen Zobacz post
    Good as you
    .
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 02-04-2018 o 11:32

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 136KM
    Rocznik
    2004
    Wybaczcie ludzie, ale nie wiem o co chodzi. Wymieniłem olej i filtry zgodnie z zaleceniami producenta. Może ktoś logicznie wytłumaczyć dlaczego coś takiego występuje?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    sprawdz jakie jest rzeczywiste ciśnienie oleju w układzie, zawsze zanim pompa oleju sie rokręci (1-2 sekundy) ciśneinie wtedy słabe. podepnij kompa i zobacz co widzi komp (jakie ciśnienie widzi) potem dla pewności, wykręcasz czujnik ciśneinia oleju wkręcasz tam maonometr i odpalasz fure, patrzysz jakie ciśnienie, jak prawidłowe to czujjnik padł (albo komp glupieje) jak nieprawidłowe to szukasz przyczyny to zaczołbym od filtra (może jego zawór bocznikowy padł, nowy nie znaczy ze padnięty, albo się zapchał) a jak wymiana fitru nie pomoże (to dosc tanie) to bierzesz się za pompę (to już drogie)

    oczywiści emożesz na początek wymienić sam filtr, tylko spuśc olej (potem go ponownie wlejesz...no chyba że jakiś szlam z miski z nim wyleci co też mozliwe to odradzam)

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Moze filtr oleju bez zaworu bocznikowego w srodku? Poczytaj sobie o filtrze OP 537/2.
    A zawór nie jest przypadkiem w obudowie filtra a nie w samym filtrze??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 136KM
    Rocznik
    2004
    Powiem wam, że dzisiaj pojeździłem nim trochę i ani razu nie krzyczał o ciśnienie oleju... hmm a tak korzystając z okazji - gdzie wypieprzyć taki mały zbiorniczek czarny przyczepiony zaraz pod filtrem powietrza? Już go dwa razy odczepiłem, bo auto tak niskie, że o próg w garażu mi uwadza czasem...

    I w ogóle jakby ktoś mógł wytłumaczyć za co ten zbiornik jest dokładnie odpowiedzialny - wiem tyle, że nazywa się to chyba "szlam olejowy", ale do czego to ma służyć to nie mam pojęcia...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Zmieniłeś olej ,filtr oleju i przy gaszeniu zaczął pojawiać się błąd/brak ciśnienia oleju/.
    Co może być przyczyną?Filtr oleju-mało prawdopodobne.Opisywany wyżej zawór bocznikowy służy do tego żeby przepuścić olej w przypadku zatkania się filtra.
    Nie wiesz w jakim stanie jest silnik,jakim olejem był zalany i jakie "uszlachetniacze" miał dodane.Przyczyną może być zbyt dobry olej do tego silnika /jego stan/.
    Mam benzyniaka i u mnie takie czarne pod filtrem powietrza to była dodatkowa puszka nazwę ją "rezonansowa".Tez miałem z nią problemy/kilka razy urwałem/.Wyrzuciłem ten wynalazek a otwory zaślepiłem.Przy
    ok.3000 obr. pojawił się dodatkowy szum w układzie dolotowym.Ale w moim rzęchu nie ma to większego znaczenia.


 

Podobne tematy

  1. Inspekcja po wymianie oleju
    Napisany przez pawel2408 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-03-2021, 14:27
  2. Spostrzerzenia po wymianie oleju
    Napisany przez maciejka38 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-11-2015, 14:12
  3. stuki po wymianie oleju .
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-08-2015, 20:37
  4. Niebieski i Czarny dym po wymianie oleju
    Napisany przez jacek5000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2015, 21:47
  5. O wymianie oleju...
    Napisany przez BART_osz na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-07-2011, 09:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo blad po zmianie oleju

zbiornik od odmy fiat stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl