Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Niebieski i Czarny dym po wymianie oleju
Witam
wczoraj wymieniłem olej z castrol magnatek C3 DPF 5w40 na castrol edge 5w40 przebieg 165k km ale sądze że jest kolo 300k .
miesiąc temu wywaliłem DPFa fizycznie i wgrałem nowe mapy więc pomyślałem że nie musze kupywać już oleju z normą c3 czy jaka tam jest stosowana do DPF , no i niespodzianka dzisiaj rano odpalam i za mną niebiesko dopuki silnik sie nie zagrzał leciał ciągle niebieski dym pozniej czarny samochód jest słabszy i kopci wiele wiele bardziej i turbo słychać o wiele głosniej a było regenerowane 3 tyg temu, dodam że przy wymianie oleju wyciągłem na długo akumulator bo chciałem porozglądać się koło silnika .
objawy dymienia mogą miec cos wspólnego z zmianą oleju? dodam że głowica była sprawdzana pod kątem nieszczelnosci i tak dalej jakies 3 tyg temu bo wymieniałem uszczelke PG .
Z góry dziękuje za jakieś trafne podpowiedzi.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Nie przelałeś oleju? Sprawdź jego poziom. Nie mam dpfa, mam wgrany nowy program, nie dymi - leję zwykły mobil 5w40.
-
Nowy klubowicz
To nie sprawa samego rodzaju oleju- pojawienie sie problemu zaraz po wymianie to raczej przypadek, z tego co piszesz sporo robiles ostatnio i cos prawdopodobnie nie bylo zrobione do konca jak trzeba. Dosyc prawdopodobna jest awaria regenerowanej turbiny - niebieski dym swiadczy o spalaniu oleju ( a tak, miedzy innymi, dzieje sie gdy uszkodzona turbina puszcza olej) a z kolei czarny dym moze swiadczyc ze turbina nie doladowuje jak trzeba (za duzo ropy, za malo powietrza i pojawia sie sadza). Dodajac do tego ze sam piszesz ze zaczela glosniej chodzic prawdopodobienstwo niestety sie zwieksza. Sam DPF lapie sadze (czarny dym) i po jego usunieciu moze sie ten czarny dym pojawiac ale jesli kopci caly czas a nie tylko przy gwaltownym przyspieszaniu to niezaleznie od DPF-u z silnikiem jest cos nie tak i DPF i tak by sie niedlugo zapchal.
-
Nowy klubowicz
Witam , nie przelałem oleju sprawdzałem kilka razy , natomiast wziołem pod uwage zdanie Bartka i przyglądłem sie turbinie , turbo było słychać jako że bierze powietrze ale w tle było słychać jeszcze jeden dzwięk nieco cichszy i niższy i zaczynał się chwilke po załączeniu turbo , odłączyłem przewód podcisnienia włączający turbo i ten podejrzany dzwięk zamilkł więc napewno coś złego w niej sie dzieje , w poniedziałek jadę do magików gdzie regenerowałem turbo zobaczymy czy gwarancja obejmuje coś takiego , jeszcze jedno pytanie w karcie gwarancyjnej pisze punkt: zaleca sie stosowanie oleju o lepkosci min:10w40 , ja mam 5w40 i on jest bardziej lepki czy mniej bo troche tego nie rozumiem.
Pozdrawiam
-
Doświadczony klubowicz
W karcie gwarancyjnej czego? Regenerowanej turbiny?
Olej 5W40 raczej będzie miał mniejszą lepkość niż 10W40 i nie sądzę żeby ktoś się do tego przyczepił. Wal do tych od turbiny i niech sprawdzają
-
Nowy klubowicz
Witam , turbo tak jak myslalem padło a dokładniej ośka się wytarła w miejscu gdzie jest ta tulejka podająca olej , gość od turbo był zdziwiony że po 1000 km to sie stało ale bez problemu zregenerował całe turbo za co mu chwała , aczkolwiek problem jest głębszy... croma od pierwszych chwil po wymianie (drugiej) turbo kopciła na niebiesko mechanik który teraz mi zdejmował i zakładał turbo powiedział ze IC wymył ale w tłumiku musiał sie olej nazbierać i teraz sie wypala , wszystko ok jezdziłem delikatnie no i kopciła dosyc sporo ale tylko w korkach jak ruszałem i zatrzymywałem się co chwile , przy zwykłej jezdzie 80-170 nie kopci na niebiesko jedynie lekko na czarno ale mam wywalonego DPFa więc to chyba normalne , problem pojawił się po przejechaniu równo 300 km od wymiany turbo , zaswieciła się lampka poziomu oleju musiałem dolac 300ml zeby wrócił poziom do normy , nic nie stuka silnik trzyma bardzo dobrze moc .
Dodam że wymiłem olej z castrol 5w40 na mobil 10w40 , miałem wyciek między silnikiem a skrzynią biegów mechanik mówł że jest tam jakas uszczelka, po zmianie oleju na "gęstszy" wyciek się zatorował no alle silnik chyba padł, możliwe że pierścienie się zapiekły przez inny olej? i czy jest w tym silniku możliwość wyciągnięcia tłoków od dołu tzn żeby nie sciągac głowicy?.
-
Nowy klubowicz
Dalej bede sie upieral ze to nie olej, jasne ze 10w40 to nie to samo co 5w40 ale musialbys naprawde zrobic rajd dakaru zeby taka zmiana zalatwila silnik w kilkaset czy kilka tysiecy kilometrow, zwlaszcza ze mobil 10w40 to nie takie znow byle co, niejeden diesel z turbo jezdzi na gorszych wynalazkach, no chyba ze ktos Ci sprzedal rzepak z biedronki w butelce po mobilu. Jesli dalej kopci na niebiesko to dalej spala olej (zwlaszcza ze piszesz ze ubylo), tylko trzeba znalezc skad sie bierze, na poczatek jeszzce raz rozkrecilbym dolot i zobaczyl czy jest sucho, jak dalej mokro to znow turbina pewnie, to ze na razie trzyma moc to jeszcze niestety nie dowod - moze kreci, a na razie tylko puszcza olej. Jak caly czas kopci na czarno w czasie jazdy to tez cos nie tak, nawet bez DPF-a nie powinien caly czas, tylko przy gwaltowniejszym przyspieszaniu.
-
Klubowicz
Jaki silnik, jaki rocznik? Pytam bo nie widze na tapatalk
-
Nowy klubowicz
Przepraszam źle napisałem , na czarno kopci jedynie przy gwałtownym dokładaniu gazu, dolot mokry od oleju, nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki, chyba zostawie u mechanika niech wymieni pierscionki, możliwe że sie zapiekły podobno, głowice miałem robioną, turbo też, pierscionki zrobie bo tylko to mi zostało .
1.9 jtd 120 km 2008 r.
-
Klubowicz

Napisał
jacek5000
nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki
Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.
-
Nowy klubowicz

Napisał
pu3
Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.
Nie mam puki co gdzie sprawdzic, a jeśli poszedł pierścień olejowy ? słyszałem że może mieć cisnienie ale olej bedzie puszczał.
-
Doświadczony klubowicz
jacek5000 napisał, że dolot mokry od oleju, czy to nie oznacza, że puszcza turbo? Jak dla mnie to ewidentna sprawa skoro układ dolotowy, przed silnikiem, jest zaolejony
Podobne tematy
-
Napisany przez Ebuman na forum Rozmowy o technice
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 17-04-2013, 16:09
-
Napisany przez martin na forum Punto II
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 18-02-2013, 13:40
-
Napisany przez arbe na forum Punto II
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 30-12-2011, 15:15
-
Napisany przez BART_osz na forum Na luzie, po pracy
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 29-07-2011, 09:46
-
Napisany przez BeataH na forum Stilo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 04-06-2011, 22:59
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
niebieski dym po wymianie oleju
,
fiat croma czarny dym
,
czarny dym po wymianie turbiny
,
glosna praca silnika po oleju castrol edge 5w40
,
po wymianie oleju kopci na niebiesko
,
dymienie po zmianie oleju jtd
,
1.9mj 120 kopci na czarno
,
zmiana oleju a kopcenie
,
croma dymi dolot
,
kopci na niebiesko na 5w40
,
fiat croma 1.9 jtd 150km czarny dym
,
Samochud kopci na niebiesko po wymianie oleju
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:47.
W sieci od 2007 roku.