Witamy na Fiat Klub Polska
2lubi to! -
Klubowicz wykluczony
1.9 nie jest zły, ale nie wytrzymuje konkurencji na przykład z 2.0 HDi od PSA. Największa różnica jest chyba w kulturze pracy i spalaniu. Zjeździłem trzy fiatowskie 1.9 i pięć 2.0 HDI w różnych wersjach mocy i wiem, że diesel od PSA to chyba najlepsza konstrukcja dwudziestolecia.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
tzn?
tipo 1,4tjet z lpg fabryczym a tipo z m-jetem to różnica poniżej 5 tys PLN z tego co kiedyś patrzyłem.
-
Klubowicz wykluczony
Ta różnica zwróci się po kilku miesiącach w kosztach paliwa.
-
Nowy klubowicz
na korzyść diesla jak zakładam bo pali mniej?
-
Klubowicz wykluczony
Nie, na korzyść benzyny z gazem. Pali 8.5 litra za 2 zł. A diesel?
-
Nowy klubowicz
no tego nie wiem bo ta jednostka jest mi obca.
Natomiast żeby twoje obliczenia adekwatne do mojej sytuacji to paliwo diesla licz w cenie netto a PB+LPG z 50% VATem 
Koszt przeglądu (Okresowego badania technicznego) diesla w ciągu 3 lat wynosi zero bo nowe a benzyniaka z LPG?? Do tego obsługa LPG czyli filterki (w obecnym jeden to co 10tys a drugi co 15 czy 20 tys), niby nic ale jednak na serwis jedziesz i płacisz.
-
Klubowicz wykluczony
Tak? Ja nie jeżdżę i nie płacę. Przegląd gazowy jest o 70 zł droższy, na trzy lata daje to 210 zł, tyle zaoszczędzam na gazie w tydzień w porównaniu do benzyny.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Nikita_Bennet
A tak poważnie - 1,9M-jet był awaryjny?
W sumie sam jestem ciekaw tego 1,6 Mjet w tipo.
W normalnie eksploatowanym 1,9 JTDM , nie było większych problemów. Największą wadą w mocniejszych wersjach był kolektor ssący z urywającymi się klapami.
W TIPO silnik 1,6 JTDM , to zmniejszona wersja 2,0 JTDM , który jest bardzo mało problemowy. Ja osobiście mam go w AR159 , przebieg 220.000 km i jedyne co zrobiłem to koło dwumasowe i sprzęgło. Reszta to sama eksploatacja , rozrząd , paski , filtry , olej.
Jedyny istotny problem tych silników , to małą gówniana uszczelka smoka oleju (zabudowanego w misce). Twardnieje na kamień i pompa zaczyna ciągnąć olej z powietrzem. Temat znany w Alfach 159 i Insigniach. Warto wymieniać co dwa lata bo kosztuję kilkanaście złotych. Jedyny problem , trzeba zdjąć miskę
-
Klubowicz wykluczony

Napisał
giannini
Ja osobiście mam go w AR159 , przebieg 220.000 km i jedyne co zrobiłem to koło dwumasowe i sprzęgło.
Ja mam dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło w Mercedesie W124 z roku 1987 jeszcze oryginalne, przebieg nieznany, pewnie z półtora miliona.
-
Nowy klubowicz

Napisał
drucikfiat
Tak? Ja nie jeżdżę i nie płacę. Przegląd gazowy jest o 70 zł droższy, na trzy lata daje to 210 zł, tyle zaoszczędzam na gazie w tydzień w porównaniu do benzyny.
Jak ty to liczysz?
Auto nowe bez gazu to przez trzy lata koszt przeglądu wynosi 0,00zł bo jest wbity na 3 lata. Przez 5 lat od zakupu to masz zrobić 1 przegląd za 98 zł (nowe ma na 3 lata OBT a następnie na 2 lata). W 5 lat za przegląd zapłacisz 98zł.
Auto z gazem to przegląd co rok czyli w 5lat zapłacisz 4x(98+63zł) -> 644zł (w dowodzie masz ograniczone z 3 lat do roku w nowej furze).
644-98 daje ponad 500stówek a to dwa tankowania auta pod korek (no prawie bo teraz paliwa powyżej 5zł) lub dwa wachacze kupione 
Do tego (tak mam w pandzie) wymiana oleju silnikowego nie pokrywa się z wymianą filterków gazu (no i z tym muszę dymać do gazownika) średnio raz w roku jak nie dwa a to dodatkowe koszta.
Widzę że chyba niezbyt dokładnie liczysz wydatki na auto.

Napisał
giannini
...Jedyny istotny problem tych silników , to małą gówniana uszczelka smoka oleju (zabudowanego w misce). Twardnieje na kamień i pompa zaczyna ciągnąć olej z powietrzem. Temat znany w Alfach 159 i Insigniach. Warto wymieniać co dwa lata bo kosztuję kilkanaście złotych. Jedyny problem , trzeba zdjąć miskę

A miska jest pewnie na masę uszczelniającą??
A jak z DPFem? W loganie mam niby DPF2 generacji i jest w niego wstawiony 5 wtryskiwacz który ma go wypalać - nie wiem jak to działa bo na razie nie mam z nim problemów.
Jak sprzęgło, dwumasa, wtryski???
-
Klubowicz wykluczony
Nie liczę, bo ich nie ponoszę. Przegląd zrobię w moim Tipo raz, może dwa, bo przez dwa lata nakręcę 250.000 km i się grata pozbędę. To aż całe 300 zł z kawałkiem. 500 zł na paliwo wydaję w niespełna tydzień. Gdybym jeździł na benzynie, nie zaoszczędziłbym na normalny, używany samochód.
-
Klubowicz

Napisał
krowka1978
Co do GP - moje waży 1250kg, a to tylko benzynka 1,4 8V.
Nie wiem co to twoje GP ma na pokładzie. Moje (świadectwo homologacji) 1.4 8v wersja estiva blue and me waży 1115.
-
Master

Napisał
aegean
Nie wiem co to twoje GP ma na pokładzie
Kierowcę słusznych rozmiarów :-D
-
Master

Napisał
aegean
Nie wiem co to twoje GP ma na pokładzie. Moje (świadectwo homologacji) 1.4 8v wersja estiva blue and me waży 1115.
Wjedź samochodem na wagę, to się przekonasz i są warte dane z homologacji
-
Nowy klubowicz
neiwiem ja mam 1.6 mjet juz 75tkm w 1.5 roku i Zero poroblemow a ma program na 154 km naprawde daje rade
1.3 pewnie jest slabawy
Podobne tematy
-
Napisany przez BuJaN1234 na forum Śląskie
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 09-08-2017, 16:19
-
Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 13-11-2015, 22:39
-
Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
Odpowiedzi: 68
Ostatni post: 26-07-2012, 10:25
-
Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 51
Ostatni post: 26-10-2009, 10:21
-
Napisany przez rafal1977 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 23-09-2008, 18:47
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
czy kupno fiata tipo 1.3 multijet ma sens
,
Tipo 1.3 MultiJet Opinie forum
,
https:fiatklubpolska.plsilniki-diesla-tipo-535w-jakim-celu-ludzie-kupuja-1-3-diesel-39798
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:03.
W sieci od 2007 roku.