Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 79
Like Tree2lubi to!

Temat: W jakim celu ludzie kupują 1.3 Diesel  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    jako były posiadacz hondy ze zmienną fazą rozrządu poprawie pisownie i-VTEC



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    I świetnie widać jak powyżej 5,5 tyś. obr. szlanki zaczynają "pływać" i tracimy moment.
    Widać też, że mimo straty momentu aby jak najszybciej przyspieszyc opłaca się dalej kręcić silnik czyli to o czym mówiłem. Do 6000obr opłaca sie jechać a na niektórych biegach nawet wyżej, czyli do 6500. jest też diesel gdzie max obroty to 4500obr
    A tak na marginesie stałe długotrwałe obciążenie dla silnika turbo z w/w tabeli to wedle instrukcji 6500obr.
    Zatem pisanie, że kręcenie silnika turbo powyżej 5000 czy 5500 nie ma sensu mija się z prawdą

  5. #34
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak czy inaczej osiągi multijeta są odrobinę gorsze niż t-jeta. Wg danych fiata 0,4 s gorsze przyspieszenie i wg słowackiego testu elastyczności też nieco gorzej.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Marx30 o tym też pisałem wczEsniej. Praktycznie każdy diesel O tej samej mocy co benzyna ma jednak gorsze osiagi. A tu sa zaklinacze rzeczywistości

  7. #36
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    A tak na marginesie stałe długotrwałe obciążenie dla silnika turbo z w/w tabeli to wedle instrukcji 6500obr.
    Zależy jakiego silnika. Benzynowe FIAT-a, i wiele innych marek, ma odcięcie przy 6tyś., więc jak wyżej kręcić Jadąc na 6-tce wrzucić 1-nkę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Jak nie wiem o czym pisze - przyspieszaj sobie ze stoperem od 0 do 100 zmieniając biegi przy 5 tyś obrotów a drugi raz przy 6000 i wtedy zobaczysz o czym mówię. A jak zmieniasz biegi przy 4000 to znaczy, że nie umiesz wykorzystywać swojego auta na maxa.
    Ze stoperem będzie zakłamany wynik Trzeba skorzystać z odpowiedniego softu i interfejsu podpiętego w OBD2 Wiem jak moje auto zachowuje się w poszczególnym zakresie obrotów na różnych biegach i stąd wiem, że powyżej pewnego zakresu obrotów nie ma co kręcić, bo to nic nie daje, szczególnie, że przy 6tyś. obrotów MA 1.4 Turbo 140KM ma tylko około 170Nm (60Nm straty do maksymalnego).

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    I co z tego że ma mniejszy moment? Dzięki krotszemu przełożeniu i tak może jazda do 6000 być bardziej opłacalna niż zmiana biegu np przy 5500 albo wcześniej. Moment na silniku jest zawsze taki sam ale jest jeszcze skrzynia i straty by ostatecznie dac moment na kolach
    Dobra ja się poddaje. Napisałem jak to jestb podałem przykład z opla astry z różnych silników a Ty dalej swoje. Przyrzyj się tabelce ze zrozumieniem to może pojmiesz. Podpowiem, że zielone pole to użyteczny zakres obrotów na danym biegu
    Ostatnio edytowane przez dam9an ; 20-03-2018 o 12:17

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    Moment na silniku jest zawsze taki sam
    W silniku elektrycznym moment owszem jest zawsze ten sam od dołu do góry, ale nie w spalinowym

    Podajesz suche tabelki Opla Astry, podaj w takim razie dla T-Jet'a i MultiAir'a. Popatrz sobie również na charakterystyki momentu (nie są stałe w całym zakresie obrotów, jak to stwierdziłeś) i mocy tych silników - uprzedzając - ta sama sytuacja. To jak auto przyspiesza i jaką silnik ma sprawność zależy właśnie od przebiegu krzywej momentu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-03-2018 o 12:47

  10. #39
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Z moich doświadczeń wynika, że za przyśpieszenie do setki odpowiadać moc silnika i tu pomiędzy dieslem a benzyną o tej samej mocy nie ma różnicy. Natomiast przewaga TD nad benzyną jest, jeżeli chodzi o jazdę z dużym obciążeniem (np. jazda pod górę albo z przyczepą), wtedy diesel ma więcej "pary" dzięki większą wartością Nm aby poradzić sobie z oporami toczenia.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Z moich doświadczeń wynika, że za przyśpieszenie do setki odpowiadać moc silnika i tu pomiędzy dieslem a benzyną o tej samej mocy nie ma różnicy.
    Dlatego tak jest, bo w sprincie korzysta się z niskich biegów (nie sprawdzałem w pincecie, ale pewnie 100km/h będzie spokojnie osiągalna na trójce) i strata momentu tak nie boli, opory powietrza są mniejsze niż przy np. 150km/h. Na wyższych biegach braki Nm przy wysokich obrotach szybciej wychodzą, dlatego dojazd do prędkości maksymalnej trochę trwa + zwiększające się opory powietrza wraz z prędkością, robią swoje. Moc silnika wzrasta, a jednak auto nie chce przyspieszać, bo siła "pchająca" uciekła w dół. Wszystko zależy od silnika (przebieg krzywej momentu i mocy) , ciężaru auta, opon, współczynnika cx itd. Różne auta mogą zupełnie inaczej się zachowywać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-03-2018 o 14:20

  12. #41
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw
    W 4:41 jest porównanie. ktos pisał że Multijet ma na trójce nieoptymalne obroty do tych prędkości, może wartoby rozkminić w jakim zakresie na tym biegu przyspiesza się z 70 do 100. Z tego co widać przy 100 ok 4 tys więc chyba nie tak źle. Posiadacze Multijeta - przetestujcie
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-03-2018 o 14:40

  13. #42
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    W swoim 1.9 MJ miałem skrzynię piątkę i na 3 biegu i ile pamiętam to niewiele przekraczało 100km/h i trójka najlepiej darła od 60 do niecałej setki. Przypuszczam, że w skrzyni sześciobiegowej, 3 będzie jeszcze krótsza, więc optymalnym biegiem do przyspieszania z 70 do 100km/h będzie jednak 4 bieg.
    Ostatnio edytowane przez kartonik ; 20-03-2018 o 17:33

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W silniku elektrycznym moment owszem jest zawsze ten sam od dołu do góry, ale nie w spalinowym

    Podajesz suche tabelki Opla Astry, podaj w takim razie dla T-Jet'a i MultiAir'a. Popatrz sobie również na charakterystyki momentu (nie są stałe w całym zakresie obrotów, jak to stwierdziłeś) i mocy tych silników - uprzedzając - ta sama sytuacja. To jak auto przyspiesza i jaką silnik ma sprawność zależy właśnie od przebiegu krzywej momentu.
    taki sam w danym zakresie obrotów. po raz setny mam pisać o przełożeniach skrzyni biegów itp?. Do fiata nie mam takiej tabelki
    Po co Ci tabelki kiedy wiesz lepiej? Ani nie umiesz ich odczytać ani zrozumieć tylko dalej opowiadasz kocopoły o zmianie biegów przy jakichś śmiesznych obrotach.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    I dalej twierdze, że benzyne kręci się do 6000 a niektóre nawet wyżej/ diesel do 4500 poza może nielicznymi wyjątkami gdzie jest sens kręcić dalej. Może pokażesz mi jakiś wykres gdzie jednak nie ma to sensu?

  15. #44
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    taki sam w danym zakresie obrotów. po raz setny mam pisać o przełożeniach skrzyni biegów itp?
    Teraz sprecyzowałeś, że w danym zakresie obrotów i to jest prawda.
    Gdybym nie zmieniał biegów przy śmiesznych obrotach w moim MA, to auto paliłoby mi średnio 30l, albo i lepiej, chwilowo 60, a w mieście może zarzuciłbym trzeci bieg... Ekonomicznie brak uzasadnienia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    I dalej twierdze, że benzyne kręci się do 6000 a niektóre nawet wyżej
    Nikt Ci nie zabroni tak jeździć i twierdzić - wszystko zależy od silnika i jego charakterystyki, praktyka z moim autem pokazuje coś innego i nie kręcę go wyżej niż 4500 obrotów przy wyprzedzaniu na 4-tym biegu, bo nie ma to żadnego sensu oprócz walenia paliwa w wydech - wigor obrotomierza opada. Utrata momentu oznacza spowolnienie wyprzedzania. To moment obrotowy robi robotę, a nie moc. Moc jest wartością wyliczoną z momentu i obrotów. Normalnie "kręcę" góra do 2,5tyś. obr

    Co innego, gdy charakterystyka momentu obrotowego jest płaska i przyjmuje przy tych 6tyś. obrotów wartość zbliżoną do maks. Wtedy kręcenie ma sens, bo silnik nadal ma wysoką sprawność.

    Dodam jeszcze, gdybyś nie zauważył, że zazwyczaj wolnossaki 16V mają maksymalny moment obrotowy w okolicach 5,5tyś. obrotów Chyba, nie muszę tłumaczyć co to znaczy? Owe 6tyś - takie silniki trzeba kręcić, żeby jechały - wiem, bo jeździłem takimi wolnossakami i od FIAT-a i np. Renault. Małe turbawki mają nieco inaczej Owa zależność jakie auto, silnik itd.

    Wolnossaka 1.4 8V pomijam.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-03-2018 o 19:32

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Teraz sprecyzowałeś, że w danym zakresie obrotów i to jest prawda.
    Gdybym nie zmieniał biegów przy śmiesznych obrotach w moim MA, to auto paliłoby mi średnio 30l, albo i lepiej, chwilowo 60, a w mieście może zarzuciłbym trzeci bieg... Ekonomicznie brak uzasadnienia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Nikt Ci nie zabroni tak jeździć i twierdzić - wszystko zależy od silnika i jego charakterystyki, praktyka z moim autem pokazuje coś innego i nie kręcę go wyżej niż 4500 obrotów przy wyprzedzaniu na 4-tym biegu, bo nie ma to żadnego sensu oprócz walenia paliwa w wydech - wigor obrotomierza opada. Utrata momentu oznacza spowolnienie wyprzedzania. To moment obrotowy robi robotę, a nie moc. Moc jest wartością wyliczoną z momentu i obrotów. Normalnie "kręcę" góra do 2,5tyś. obr

    Co innego, gdy charakterystyka momentu obrotowego jest płaska i przyjmuje przy tych 6tyś. obrotów wartość zbliżoną do maks. Wtedy kręcenie ma sens, bo silnik nadal ma wysoką sprawność.

    Dodam jeszcze, gdybyś nie zauważył, że zazwyczaj wolnossaki 16V mają maksymalny moment obrotowy w okolicach 5,5tyś. obrotów Chyba, nie muszę tłumaczyć co to znaczy? Owe 6tyś - takie silniki trzeba kręcić, żeby jechały - wiem, bo jeździłem takimi wolnossakami i od FIAT-a i np. Renault. Małe turbawki mają nieco inaczej Owa zależność jakie auto, silnik itd.

    Wolnossaka 1.4 8V pomijam.
    W takim układzie nie rozumiem po co ta dyskusja skoro na koniec sam piszesz to o czym ja pisze od początku?
    Moment zleży też od przełożeń skrzyni biegów i po raz kolejny odwolam się do wykresu opla astry. Zobacz, że wyższe moment jest na niższym biegu nawet przy 6500 niż np na wyższym biegu w najbardzije opłacalnym zakresie obrotów. A to jest silnik turbo.
    Wlasnie przełożenia powodują to, że jest sens kręcić, niektóre silniki do 6500 niekóre do 6000 ale poniżej raczej nie. Oczywiście wszystko to po to aby max przyspieszyc. gdybyśmy jezdzili w zakresie obrotów np do 3000 diesel by gniótł każdą benzynę


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ludzie z Zabrza
    Napisany przez BuJaN1234 na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2017, 17:19
  2. Nie kupuj samochodów na F - sprawdzamy, czy ten mit jest aktualny
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2015, 23:39
  3. Dlaczego na motocyklach jeżdżą bezrozumni ludzie?
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 26-07-2012, 11:25
  4. Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 26-10-2009, 11:21
  5. ludzie pomocy
    Napisany przez rafal1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-09-2008, 19:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-diesla-tipo-535w-jakim-celu-ludzie-kupuja-1-3-diesel-39798

czy kupno fiata tipo 1.3 multijet ma sensTipo 1.3 MultiJet Opinie forumfiat doblo 1.3 multijet forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl