Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 164
Like Tree5lubi to!

Temat: Zmiana biegów a dziwny dźwięk.  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Gummersbach DE
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Pierwsze słyszę, żeby C635 miała coś wspólnego z M32. W każdym razie od 2010 roku kiedy weszła ta skrzynia , to były stuki przy przełączaniu pierwszych biegów. I nic z nich nie wynikało, do dzisiaj wozy z tych roczników jeżdżą bez żadnych problemów z dwumasą. TTTM i tyle.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    To ja należę do tych wszystkich szczęśliwców co zostali obdarzeni tą cudowną przypadłością. Albo mają to wszyscy, albo wybrańcy. Nie rozumiem takich wypowiedzi.
    Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
    VW T4 Multivan 2.5 TDI
    Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Mają to wszyscy, tylko nie każdy na to zwraca uwagę. W Giuliettach od 2010 r. było to samo i też nie jeden marudził. Serwisy walczyły z tym nieskutecznie, jedyne co poprawiały to wbijanie pierwszego biegu z którym w pierwszych wersjach skrzyni był problem. I co? Giulietty z tech roczników mają już po 200 tys. i więcej i nikt nie narzeka na skrzynię. Nie ma co się niepotrzebnie stresować tylko jeździć

  4. #108
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Pytanie czy u mnie znowu po zdjęciu skrzyni będzie uszkodzone słoneczko i wyciek z wysprzęglika bo objawy są te same co za pierwszym razem? No nic niebawem będę wiedział.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  5. #109
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Gummersbach DE
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
    Rocznik
    2017
    Czekam z niecierpliwością na Twoją informację.
    Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
    VW T4 Multivan 2.5 TDI
    Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"

  6. #110
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Drodzy forumowicze. Dziś ze swoim kumplem dokonaliśmy przeglądu komory silnika w związku z moją przypadłością. Zapraszam do odwiedzenia kanału na YT "Fiat Tipo" gdzie są zamieszczone jako publiczne poprzednie moje klipy sprzed pierwszej naprawy a dziś właśnie kończą się dogrywać kolejne kwiatki jakie dziś nakręciłem dotyczące mojej przypadłości oraz 2 dodatkowe kwiatki tj. spocona skrzynia biegów oraz wyciek z okolicy czujnika położenia wału korbowego. Filmów zamieszczam z dziś łącznie 9, część się nadal dogrywa także należy odświeżyć link co jakiś czas do czasu ich pełnego zamieszczenia. Zapraszam do komentarzy tu na forum ale też jak ktoś chce pod filmami. Spadam na zakupy cześć.
    https://www.youtube.com/channel/UCai...uIG5YUw/videos

  7. #111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Sławek89 Zobacz post
    Ja mam Diesla i Dwumasy są tylko firmy Valeo.
    Jak będę miał chwilę to wrzucę filmik z ,,nową" dwumasą jak stuka po ruszaniu ręką.

    Tak w ogóle to polecam Niemieckie forum Tipo, tam sporo rzeczy można się dowiedzieć i coś było o stukach i ,,luźnych" dwumasach. Nie wiem czemu ale tam jakoś ASO miało większą wiedzę o problemach i bolączkach fiata.

    Ze skrzyniami był problem w Dieslach, tam jest C635 (zmodyfikowana słynna M32) i wiem że była jakaś gruba akcja naprawcza bo hałasowały jak by miały się rozpaść - u nas cisza na ten temat, chociaż ktoś już tutaj narzekał na podobne problemy.
    C635 jest tez w benzynowych wersjach fiata jak i w alfach, to nie jest zmodyfikowana m32 tylko całkowicie inna konstrukcja.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Drodzy forumowicze. Dziś ze swoim kumplem dokonaliśmy przeglądu komory silnika w związku z moją przypadłością. Zapraszam do odwiedzenia kanału na YT "Fiat Tipo" gdzie są zamieszczone jako publiczne poprzednie moje klipy sprzed pierwszej naprawy a dziś właśnie kończą się dogrywać kolejne kwiatki jakie dziś nakręciłem dotyczące mojej przypadłości oraz 2 dodatkowe kwiatki tj. spocona skrzynia biegów oraz wyciek z okolicy czujnika położenia wału korbowego. Filmów zamieszczam z dziś łącznie 9, część się nadal dogrywa także należy odświeżyć link co jakiś czas do czasu ich pełnego zamieszczenia. Zapraszam do komentarzy tu na forum ale też jak ktoś chce pod filmami. Spadam na zakupy cześć.
    https://www.youtube.com/channel/UCai...uIG5YUw/videos
    mam co prawda inny pojazd ale T-jet 120 kucy + skrzynia C635.

    1. skrzynia C635 standardowo sie poci przez odpowietrzenei wybieraka - to tak ma i z tym trzeba zyć
    2. zgięta złaczka wysprzeglika, standardowo jest lużna, trzyma sie na blokadzie to tez tak ma ...
    3. stukanie, przyznam sie tez takowe mam , nie wiem czy aż tak głosne, przejechalo 75 tys km nadal żyje.
    4. co do przegubów półosi nie wypowiadam się, może jak będe zmieniac koła to sobie spojrze, ale to logiczne że one sa w jakis sposób swobodne w końcu koło pracuje góra dół na zawieszeniu.

  8. #112
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    1. skrzynia C635 standardowo sie poci przez odpowietrzenei wybieraka - to tak ma i z tym trzeba zyć
    Litości, co chwilę się dowiaduję, że tak ma być z jakąś częścią, tak ma być z tym hałasem bo TTTM

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    2. zgięta złaczka wysprzeglika, standardowo jest lużna, trzyma sie na blokadzie to tez tak ma ...
    Jak może się wysprzęglik tak ruszać , no jak? przypominam Ci że na bloku skrzyni stał płyn hydrauliczny a po drugiej stronie wężyka był wyciek na złączce, jak podpompowaliśmy sprzęgło a kumpel objął ręką to miejsce (wcześniej mój fantastyczny mechanik który to namierzył a nie te partacze z aso) to na dłoni był płyn czyli wyciek.

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    4. co do przegubów półosi nie wypowiadam się, może jak będe zmieniac koła to sobie spojrze, ale to logiczne że one sa w jakis sposób swobodne w końcu koło pracuje góra dół na zawieszeniu.
    może mieć mały malutki luz ale mi chodzi głównie o te mataliczne stuki jak już to powinno to być takie głuche brzmienie a nie metal o metal jak u mnie. Te luzy w końcu wyjebią mechanizm różnicowy tylko patrząc na politykę firmy to starch pomyśleć co by dali w ich miejsce.

  9. #113
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Powiem tak: same dzwieki mechanizmu zmiany biegow wydaja sie OK. Ale telefon nie oddaje w pelni dzwiekow wiec sie nie spieram. Luzy osiowe polosi mam takie same i takie same mialem w alfie. Tez metalicznie stuakaja stukały i tutaj 26 kkm za mna w alfie ponad 150 kkm. Naped pracowal ok za wyjatkiem podrdzewialych juz ciegien-zapodanie do nich oleju poprawialo prace mechanizmu.Wycieki sa na pewno nie ok i moze to jes glowna przyczyna?. Tak czy inaczej biegi powinny wchodzic jednym palcem- przynajmniej u mnie tak wchodza. I to w taki charakterystyczny sposob że na jpierw przez kilka mm jakby tak ciężej a potem lzej cos w stylu samodomykania" sie biegu.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-10-2019 o 00:00

  10. #114
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ten odpowietrznik to i u mnie mokry... myslalem ze coś cieknie a tu tttm... trudno....
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #115
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Nie duże zapocenia w okolicach odpowietrznika to normalna sprawa, jest tak rozwiązany jak jest. Mam w rodzinie Merivę która była kupiona z przebiegiem 40kkm, i tam to było konkretne zapocenie tzn. pomieszanie oleju z kurzem w okolicach odpowietrznika też myślałem że jest wyciek. Nie ruszałem tego, plam w garażu nie było i teraz ma 85kkm po 5 latach i stan rzeczy jest taki sam. Taka jest konstrukcja tego elementu w skrzyniach biegów, powinien być filtr antybryzgowy z odpowietrznikiem.

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    w grande punto wybierak skrzyni biegów jest notorycznie zapocony olejem, kiedyś na gwarancji wymienili mi go na nowy ale pomogło tylko na pół roku, potem wycieki wróciły. Nie są to kosmiczne wycieki więc olałem temat. Teraz mam nalatane grubo ponad 100 tys km, a auto praktycznie nie widziało mechanika, są pewne TTTM z którymi trzeba żyć, jedne są bardziej upierdliwe drugie mniej

  13. #117
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2018
    Skąd
    Międzyborów
    Wiek
    34
    Postów
    18
    Auto
    Tipo t-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    IMG_20191005_091904_BURST001_COVER.jpg

    U mnie kostka pracuję równolegle do skrzyni (przebieg 40k km). Brak wycieku na przewodzie hydraulicznym sprzęgła.
    Miałeś wyciek przed wymianą dwumasy?? Może do tego stanu doprowadził zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła??
    Tak, czy inaczej w ASO powinni zauważyć wyciek z tego przewodu.

  14. #118
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    No dobra to może inaczej.
    1. Czy u Was wysprzęglik stoi pod kątem w bloku skrzyni biegów?
    2. Czy u Was też jest spocona skrzynia biegów?
    A co sądzicie o naszych nowych kołach dwumasowych np takich:
    https://www.youtube.com/watch?v=XqTW...AzKH3cSQb5WU7o
    to filmik poglądowy ale tu daje link do naszego koła zamachowego dwumasowego, gdzie nawet producent zakłada luzy w tym krawędziowe do 2,9mm. Chyba faktycznie minęły czasy starej dobrej motoryzacji. Ja kupując t-jeta liczyłem na kupno jeszcze normalnego silnika ale zaczynam żałować że skusiłem się na nowe auto.
    https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/....4-120KM/88KW-[940-B7.000]#opis_start

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał cislaw Zobacz post
    IMG_20191005_091904_BURST001_COVER.jpg

    U mnie kostka pracuję równolegle do skrzyni (przebieg 40k km). Brak wycieku na przewodzie hydraulicznym sprzęgła.
    Miałeś wyciek przed wymianą dwumasy?? Może do tego stanu doprowadził zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła??
    Tak, czy inaczej w ASO powinni zauważyć wyciek z tego przewodu.
    U Ciebie widać, że wysprzęglik jest osadzony prawidłowo, równo, praktycznie przylega do bloku skrzyni. U mnie zwłaszcza na tym filmiku widać, że stoi pod kątem i jest zbyt wysunięty od bloku a docisnąć go nie idzie. Nie dziwię się, że niewysprzęgla prawidłowo. Nic nie ruszam, pokaże to w poniedziałek fachowcą z aso.
    wysprzeglik.png to mój
    wyp2.jpg a to Twój

  15. #119
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Gummersbach DE
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Chyba faktycznie minęły czasy starej dobrej motoryzacji. Ja kupując t-jeta liczyłem na kupno jeszcze normalnego silnika
    Z taką samą myślą kupowałem swoje Tipo. Silnik jest w pożądku tylko niemiecki osprzęt do dupy. Tak się zastanawiam, jeżeli nowe koła dwumasowe mają takie luzy "fabryczne" to czy byłoby dobrym pomysłem oddać nasze fabryczne koło do regeneracji i skasować te luzy. Tak pytam z czystej ciekawości, może ma ktoś doświadczenie w tym temacie.
    Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
    VW T4 Multivan 2.5 TDI
    Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"

  16. #120
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przyjrze sie wyciekom bo mam ostatnie dni gwarancji. W skrzyni c514 (taką miałem w alfie)normą jest wyciek z wybieraka. Jest tam simering który przepuszcza po jakims czasie. Wymiana jest łatwa koszt simmeringa ok 20 pln no ale wiadomo lepiej żeby tego nie było. W okolicach odpowietrznika też miałem lekki syf. Co do koła dwumasowego luk produkuje je pewnie dla wielu marek?


 
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. dziwny dźwięk
    Napisany przez stachstachowiak na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2018, 17:58
  2. Dziwny dźwięk
    Napisany przez harper01 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-03-2016, 16:40
  3. dziwny dźwięk, co to może być
    Napisany przez mostosia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2015, 01:10
  4. Dziwny dźwięk wydobywający się z skrzyni biegów
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-04-2013, 12:02
  5. Dziwny dźwięk ze skrzyni biegów CC 700 93r
    Napisany przez Snorky na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-09-2009, 01:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425973

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-4259711

fiat tipo stuki przy zmianie biegu

tipo sw luz w ukladzie napedowym

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-42597

dzwiek szybkiego wciskania sprzegla bmw

alfa romeo giulietta stuki podczas zmiany biegow

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425972

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534zmiana-biegow-dziwny-dzwiek-425978

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl