Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
Mają to wszyscy, tylko nie każdy na to zwraca uwagę. W Giuliettach od 2010 r. było to samo i też nie jeden marudził. Serwisy walczyły z tym nieskutecznie, jedyne co poprawiały to wbijanie pierwszego biegu z którym w pierwszych wersjach skrzyni był problem. I co? Giulietty z tech roczników mają już po 200 tys. i więcej i nikt nie narzeka na skrzynię. Nie ma co się niepotrzebnie stresować tylko jeździć
Pytanie czy u mnie znowu po zdjęciu skrzyni będzie uszkodzone słoneczko i wyciek z wysprzęglika bo objawy są te same co za pierwszym razem? No nic niebawem będę wiedział.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Czekam z niecierpliwością na Twoją informację.
Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
Drodzy forumowicze. Dziś ze swoim kumplem dokonaliśmy przeglądu komory silnika w związku z moją przypadłością. Zapraszam do odwiedzenia kanału na YT "Fiat Tipo" gdzie są zamieszczone jako publiczne poprzednie moje klipy sprzed pierwszej naprawy a dziś właśnie kończą się dogrywać kolejne kwiatki jakie dziś nakręciłem dotyczące mojej przypadłości oraz 2 dodatkowe kwiatki tj. spocona skrzynia biegów oraz wyciek z okolicy czujnika położenia wału korbowego. Filmów zamieszczam z dziś łącznie 9, część się nadal dogrywa także należy odświeżyć link co jakiś czas do czasu ich pełnego zamieszczenia. Zapraszam do komentarzy tu na forum ale też jak ktoś chce pod filmami. Spadam na zakupy cześć.
https://www.youtube.com/channel/UCai...uIG5YUw/videos
C635 jest tez w benzynowych wersjach fiata jak i w alfach, to nie jest zmodyfikowana m32 tylko całkowicie inna konstrukcja.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mam co prawda inny pojazd ale T-jet 120 kucy + skrzynia C635.
1. skrzynia C635 standardowo sie poci przez odpowietrzenei wybieraka - to tak ma i z tym trzeba zyć
2. zgięta złaczka wysprzeglika, standardowo jest lużna, trzyma sie na blokadzie to tez tak ma ...
3. stukanie, przyznam sie tez takowe mam , nie wiem czy aż tak głosne, przejechalo 75 tys km nadal żyje.
4. co do przegubów półosi nie wypowiadam się, może jak będe zmieniac koła to sobie spojrze, ale to logiczne że one sa w jakis sposób swobodne w końcu koło pracuje góra dół na zawieszeniu.
Litości, co chwilę się dowiaduję, że tak ma być z jakąś częścią, tak ma być z tym hałasem bo TTTM
Jak może się wysprzęglik tak ruszać , no jak? przypominam Ci że na bloku skrzyni stał płyn hydrauliczny a po drugiej stronie wężyka był wyciek na złączce, jak podpompowaliśmy sprzęgło a kumpel objął ręką to miejsce (wcześniej mój fantastyczny mechanik który to namierzył a nie te partacze z aso) to na dłoni był płyn czyli wyciek.
może mieć mały malutki luz ale mi chodzi głównie o te mataliczne stuki jak już to powinno to być takie głuche brzmienie a nie metal o metal jak u mnie. Te luzy w końcu wyjebią mechanizm różnicowy tylko patrząc na politykę firmy to starch pomyśleć co by dali w ich miejsce.
Powiem tak: same dzwieki mechanizmu zmiany biegow wydaja sie OK. Ale telefon nie oddaje w pelni dzwiekow wiec sie nie spieram. Luzy osiowe polosi mam takie same i takie same mialem w alfie. Tez metalicznie stuakaja stukały i tutaj 26 kkm za mna w alfie ponad 150 kkm. Naped pracowal ok za wyjatkiem podrdzewialych juz ciegien-zapodanie do nich oleju poprawialo prace mechanizmu.Wycieki sa na pewno nie ok i moze to jes glowna przyczyna?. Tak czy inaczej biegi powinny wchodzic jednym palcem- przynajmniej u mnie tak wchodza. I to w taki charakterystyczny sposob że na jpierw przez kilka mm jakby tak ciężej a potem lzej cos w stylu samodomykania" sie biegu.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-10-2019 o 00:00
Ten odpowietrznik to i u mnie mokry... myslalem ze coś cieknie a tu tttm... trudno....
Lepszy
Power
Gamoniu
Nie duże zapocenia w okolicach odpowietrznika to normalna sprawa, jest tak rozwiązany jak jest. Mam w rodzinie Merivę która była kupiona z przebiegiem 40kkm, i tam to było konkretne zapocenie tzn. pomieszanie oleju z kurzem w okolicach odpowietrznika też myślałem że jest wyciek. Nie ruszałem tego, plam w garażu nie było i teraz ma 85kkm po 5 latach i stan rzeczy jest taki sam. Taka jest konstrukcja tego elementu w skrzyniach biegów, powinien być filtr antybryzgowy z odpowietrznikiem.
w grande punto wybierak skrzyni biegów jest notorycznie zapocony olejem, kiedyś na gwarancji wymienili mi go na nowy ale pomogło tylko na pół roku, potem wycieki wróciły. Nie są to kosmiczne wycieki więc olałem temat. Teraz mam nalatane grubo ponad 100 tys km, a auto praktycznie nie widziało mechanika, są pewne TTTM z którymi trzeba żyć, jedne są bardziej upierdliwe drugie mniej
IMG_20191005_091904_BURST001_COVER.jpg
U mnie kostka pracuję równolegle do skrzyni (przebieg 40k km). Brak wycieku na przewodzie hydraulicznym sprzęgła.
Miałeś wyciek przed wymianą dwumasy?? Może do tego stanu doprowadził zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła??
Tak, czy inaczej w ASO powinni zauważyć wyciek z tego przewodu.
No dobra to może inaczej.
1. Czy u Was wysprzęglik stoi pod kątem w bloku skrzyni biegów?
2. Czy u Was też jest spocona skrzynia biegów?
A co sądzicie o naszych nowych kołach dwumasowych np takich:
https://www.youtube.com/watch?v=XqTW...AzKH3cSQb5WU7o
to filmik poglądowy ale tu daje link do naszego koła zamachowego dwumasowego, gdzie nawet producent zakłada luzy w tym krawędziowe do 2,9mm. Chyba faktycznie minęły czasy starej dobrej motoryzacji. Ja kupując t-jeta liczyłem na kupno jeszcze normalnego silnika ale zaczynam żałować że skusiłem się na nowe auto.
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/....4-120KM/88KW-[940-B7.000]#opis_start
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U Ciebie widać, że wysprzęglik jest osadzony prawidłowo, równo, praktycznie przylega do bloku skrzyni. U mnie zwłaszcza na tym filmiku widać, że stoi pod kątem i jest zbyt wysunięty od bloku a docisnąć go nie idzie. Nie dziwię się, że niewysprzęgla prawidłowo. Nic nie ruszam, pokaże to w poniedziałek fachowcą z aso.
wysprzeglik.png to mój
wyp2.jpg a to Twój
Z taką samą myślą kupowałem swoje Tipo. Silnik jest w pożądku tylko niemiecki osprzęt do dupy. Tak się zastanawiam, jeżeli nowe koła dwumasowe mają takie luzy "fabryczne" to czy byłoby dobrym pomysłem oddać nasze fabryczne koło do regeneracji i skasować te luzy. Tak pytam z czystej ciekawości, może ma ktoś doświadczenie w tym temacie.
Był: Fiat Tipo 1.4 i.e
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
VW T4 Multivan 2.5 TDI
Jest: Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Lounge "Lusso"
Przyjrze sie wyciekom bo mam ostatnie dni gwarancji. W skrzyni c514 (taką miałem w alfie)normą jest wyciek z wybieraka. Jest tam simering który przepuszcza po jakims czasie. Wymiana jest łatwa koszt simmeringa ok 20 pln no ale wiadomo lepiej żeby tego nie było. W okolicach odpowietrznika też miałem lekki syf. Co do koła dwumasowego luk produkuje je pewnie dla wielu marek?