Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 14 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 200
Like Tree30lubi to!

Temat: Zamienniki oleju SELENIA K P.E. dla 1.4 16V  

  1. #106
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał fiacik72 Zobacz post
    Odnośnie MOBIL 1 0W40
    Mam pytanie czy widzisz różnicę w pracy silnika tzn. czy pracuje gładko? Ja mam wrażenie że ten silnik pracuje "twardo i chropowato".
    Przeszedłem z seleni na motula i to samo kilak dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...nikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że następny olej będzie zwykły nie C3.
    Wkleję tylko wniosek:
    Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
    A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu „czystego” oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.

    Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.


    Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.

    Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?
    Ale tipo ma twc i dlatego się c3 wymaga



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2019
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1,4 95 lpg
    Rocznik
    2017
    a co to takiego twc ?

  4. #108
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018

  5. #109
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2019
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1,4 95 lpg
    Rocznik
    2017
    Czym ten katalizator różni się od innych przy których pracują silniki na olejach średnio i wysoko popiołowych ? Jeździłem Octavią z lpg od nowości lałem Mobil 1 5w50 przejechałem 150 tyś i wszystko było OK mam Nissana micre i toyote yaris jeżdzą na Mobil 2000 10w40 mają ponad 120 i 200 tyś i jest OK.

  6. #110
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Pewnie tym ze bardziej czyści spaliny

  7. #111
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    C3 jest głównie wymagany dlatego że przeważnie sią to oleje LL [LongLife] ze względu na interwał wymiany 30kkm. W przypadku TWC stosowanie oleju z normą C3 ma raczej sens w przypadku żeby nie uszkodzić katalizatora jak silnik pobiera znacznie oleju.

  8. #112
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2019
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1,4 95 lpg
    Rocznik
    2017
    Z tego co przeczytałem C3 oznacza olej bez popiołowy, czyli nie posiadający albo posiadający w bardzo małych ilościach dodatki które, tradycyjnie wykorzystywane są jako środki zmniejszające zużycie silników, a po spaleniu osadzają się w katalizatorze w postaci pyłów trudnych do usunięcia. Czyli - moje wnioski - mamy wybór mocniej zużywać silnik - wszystkie elementy trące, albo zanieczyścić katalizator.

  9. #113
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2003
    a korzystacie z olejów shell?? Czytałem że oczyszcza silnik. Spotkał się ktoś z Was z taką opinią??

  10. #114
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tak, mają takie opinie. W swoim starym aucie korzystałem z Shell Hellix, dobra jakosc w stosunku do ceny

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    DJ
    Postów
    119
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    Ja używam Shella w swoim dieselku, jestem z niego zadowolony. Do tego w komplecie z xado i będę miał spokój z silnikiem na długo.


    Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Chipo ; 30-05-2019 o 22:47

  12. #116
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Chipo Zobacz post
    Ja używam Shella w swoim dieselku, jestem z niego zadowolony. Do tego w komplecie z xado i będę miał spokój z silnikiem na długo.


    Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
    a jak wygląda silnik po takim oleju?? Jest w nim nagar? Czytałem że oczyszcza silnik.

  13. #117
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    839
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Mam tego shella w swoim hyundaiu. Silnik czysty, najechane mam 125000 km....

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    DJ
    Postów
    119
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał KrystekP Zobacz post
    a jak wygląda silnik po takim oleju?? Jest w nim nagar? Czytałem że oczyszcza silnik.
    Napiszę tak, ja zwracam uwagę na jakość pracy silnika. czy czyści silnik , to mnie nie interesuje zbytnio. Ważnym jest by nie było problemu z odpalaniem w ujemnych temperaturach, by tarcie tłoków o cylindry było jak najmniejsze. Dlatego większą wagę przywiązuję do drugiego elementu jakim jest ceramizer.

    Ceramizery stosuje w swoich fiatach od 97 roku, Punto I 1.1 przejechałem nim od nowości - 200 tys km, Doblo 1.4 - 150 tys km i z żadnym nie było problemów jeśli chodzi o silnik, a przyznam się, że nie rozpieszczałem aut częstymi wymianami oleju każde z nich jednak miało zaaplikowane ceramizery, teraz w Tipo zrobiłem to samo i jestem przekonany, że znów przez długie km nie będę miał kłopotu z silnikiem.

  15. #119
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    TIPO 1.4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Witam

    [I][I]Ja w BRAVO II Z T-jetm zrobiłem 90 tyś na Mobil 1 new life 0w-40 bez C3 .

    W Tipo po gwarancji przy przebiegu 30 tyś zaleje https://www.ravenol.de/produkte/verw...sae-5w-40.html

    Na temat C3 polecam wątek : użytkownika: CzarnePaliwo na forum https://nuovabravoklub.pl/viewtopic....=149&start=100 ten człowie dysponuje sporą wiedzą na temat olejów i nie tylko

    Cytat
    [I]Prześledziłem cały wątek i zauważyłem, że wielokrotnie pojawia się tutaj pytanie o normę ACEA C3 w kontekście zaleceń Fiata dla silników 1.4 16V czy 1.4 T-Jet.

    Pojawienie się normy C3 w zaleceniach instrukcji obsługi dla tych silników nie wynika z nadzwyczajnego układu katalicznego, ale z założeń związanych z interwałem 30 tys. km, który dopuszcza Fiat. Jest to pewnego rodzaju asekuracja. Jakikolwiek olej, z tych "lepszych" czy "gorszych/tańszych" pod koniec interwału rzędu 30 tys. km nie będzie trzymał swoich parametrów. Co więcej, będzie zanieczyszczony produktami ubocznymi spalania paliwa, które zaabsorbuje do swojej zawiesiny. Producent będąc świadomym ilości zanieczyszczeń w oleju o takim przebiegu sugeruje stosowanie produktów o średniej zawartości popiołów, aby tym samym zmniejszyć ew. ilość pozostałych w silniku depozytów pod koniec tak długiego interwału. Ograniczenie zwartości popiołów w oleju wiąże się z ograniczeniem ilości dodatków typu ZDDP, które są dodatkami przeciwzatarciowymi. Z punktu widzenia ochrony silnika nie jest to dobre rozwiązanie. Zazwyczaj oleje z normami Cx stosuje się w silnikach diesla wyposażonych w DPF. Tam olej o obniżonej zawartości popiołów jest konieczny aby nie doprowadzić do zapchania filtra lub zwiększenia częstotliwości jego wypalania.

    W tym miejscu polecam artykuł: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... sprezarke/

    W związku z tym używanie olejów z C3 do tych silników ma sens jedynie w przypadku, kiedy samochód jest na gwarancji lub kiedy właściciel chce trzymać się wspomnianych 30 tys. km interwału wymiany oleju. Choć ta druga opcja jest nierozsądna. Wychodząc naprzeciw pytaniom "dlaczego?" polecam wysłać próbkę oleju po 30 tys. km do laboratorium celem oznaczenia ilości metali ze zużycia silnika oraz parametrów oleju. W Polsce funkcjonują już laboratoria, które takie usługi świadczą i koszt nie jest powalający. Uogólniając, w zależności od oznaczanych parametrów wynosi od ok. 150 - 250zł (ale to sprawa dość indywidualna).

    Użytkownikom tych silników, którzy nie przekraczają 15 tys. km na danym oleju oraz nie mają już gwarancji polecam trzymać się dwóch wytycznych: lepkości 5w40, normy ACEA A3/B4.

    Do tego dochodzi jeszcze zestaw wszystkich parametrów na podstawie, których ocenia się czy dany olej 5w40 A3/B4 jest kiepski, średni czy naprawdę dobry. Zwraca się uwagę na indeks lepkości, pompowalność, punkt płynięcia, TBN oraz Noack (odparowalność). O odparowalności przeczytacie tutaj: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... ug-noacka/

    Pozdrawiam

  16. #120
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Pisałem parę postów wyżej że olej z normą C3 jest swoistą "dupokrytką" w przypadku jakby użytkownik jednak chciał zmieniać olej co 30kkm. Osobiście też zrezygnuje z oleju z normą C3, i tak zamierzam zmieniać co 15kkm.


 
Strona 8 z 14 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmiana oleju z Castrol 5w30 vs Selenia czy Motul DPF
    Napisany przez pablooo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-05-2016, 19:40
  2. Selenia 20k - Siena
    Napisany przez Damiano.Italiano na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-08-2015, 19:08
  3. Oleje Selenia!! najtaniej
    Napisany przez Spoko na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2014, 17:39
  4. ASO i zamienniki?
    Napisany przez lis_marea na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-04-2014, 14:08
  5. [S] 4L oleju 10W 50 Selenia Abarth Tributo Ferrari
    Napisany przez dantari na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2012, 20:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

selenia k 5w40 zamiennik

jaki olej silnikowy fiat tipo 1.4 z gazem

selenia k 5w40 opinie

selenia 5w40 benzyna opinie

selenia k pure energy 5w40 zamiennik

Zamienniki oleju SELENIA K P.E.

jaki olej tipona 1.4

jaki olej zamiast selenia 5w40

jaki olej zamiast selenia

Tipo olej

Jaki olej fiat 1.4 16v

olej do fiatatipo gaz

SAE 5W-40ACEA C3 API SNspecyfikacja : 9.55535-S2

olej selenia 5w40 kpe c3 opinie

1.4 16v selenia

jaki olej do fiata tipo2

olej selenia k p.e

jaki olej do fiata tipo 1 4

norma oleju silnikowego selenia kp

zamiennik Olej Selena 5w40

Selena k odpowiednik

zamiennik oleju Selenia K.P.E.

selenia.k.czy.selenia.k pe

SELENIA K P.E.

olej selena k 5w40 czy dobry do fiat bravo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl