Bardzo ciężko schodzi. Podważ czymś. To tylko zaczep gumowo choinkowy
Pozwolę sobie wskrzesić temat.
Pytanie dotyczy tego posta znalezionego na innym forum - https://nuovabravoklub.pl/viewtopic....t=1040#p135854
Dokładniej mówiąc, samej jego końcówki.
Ktoś jest w stanie to potwierdzić, ja osobiście mam duży problem z pobraniem najnowszej wersji instrukcji obsługi.W nowym Tipo pojawił się już nawet zapis w instrukcji, które pozwala wybrać pomiędzy ACEA C3 a API SN, które VST 5w40 spełnia.
To może trzeba było tam zapytać?
Wpisz w google
instrukcja obslugi tipo pdf 2019 i wyskoczy Ci kilka stron z instrukcjami do pobrania.
Najnowsza instrukcja czyli jaka? Z którego roku? Jeśli masz wątpliwości czy można lać inny olej napisz do FCA czy to potwierdzą.
Edit. Strona 205 dla 1.4 95Km tipo chatchbeck
Olej do silników
benzynowych (wersje
1.4 16v 95 KM)
SAE 5W-40
ACEA C3 / API SN 9.55535-S2
SELENIA K P.E.
Contractual Technical
Reference N°F603.C07
Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 10-11-2020 o 20:44
Witam ja wlałem Castrol magnatec 5w/40 c3, na moje jest dużo lepszy od tego oleju Selenia .Tylko interwały olejowe ustaw sobie na 10 000.Pozdrawiam.
Motorek niewysilony więc czy warto niżej niż 15 tyś km robić wymianę ? wiadomo ,że nowy olej to nowy ,ale ...
Niby masz rację ale podobnie można myśleć jeśli rocznie przejeżdża się np. 8kkm i teoretycznie raz się mówi żeby wymienić co rok innym razem w książce jest, że można co 2 lata. Ciekawi mnie czy kiedyś ktoś robił analizy degradacji oleju np. po przejechaniu rocznie 5kkm i po 2 latach z sumarycznym nalotem 10kkm?
Witam silnik jest nie wysilony ale przebiegi 15tyś to kończenie na własne życzenie silnika ,a dokładnie uszczelniaczy na zaworach pracując w przepalonym oleju .Producent specjalnie wydłuża interwały oleju by było bardziej EKO. Gwarancję mamy na 2 lata a potem się panie bujaj i płać ze swojej kieszeni.
Na pewno Nie wiem z jakiego gównolitu by musieli to robić. Do tego 15tyś i przepalony olej... W takim razie mój niewysilony już dawno nie powinien jeździć, a wymieniam właśnie co 15tyś, ma już prawie 230tyś. przebiegu. Chyba zepsuty jest
Jeżeli ktoś chce wymieniać co 1tyś., to niech wymienia
Lepszy
Power
Gamoniu
Byłbym gotów założyć się, że każdy przyzwoitej jakości olej 5W40 będzie dobry do tego silnika i nie zrobi istotnej różnicy, przy zmianach co 15kkm. Co więcej, przypuszczam, że 5W50 albo 0W40 też by się nadał. :-)
Kiedyś w instrukcji do Corsy B miałem zalecanych kilka różnych lepkości oleju, w zależności od strefy klimatycznej. A silnik w tipo to też nie jest kosmiczna technologia.
Ostatnio edytowane przez kjk ; 15-11-2020 o 22:37
Jest taka stara zasada : raz na rok /przebieg . Olej w silniku niejeżdżonym też ulega degradacji ,chłonie wilgoć itd . Mojego ojca auto robi max 6 tyś na rok i olej co rok wymiana . 30 tyś /rok wprowadzono dla ściemy ,a oleje mają np. niskie TBN aby wytrzymywały jakoś tam te przebiegi choć już wiadomym jest ,że to mordowanie silnika w długim okresie czasu . Jednostka niewysilona to spoko 15 tyś /rok ,olej C3 bo kat jest TWC i taki zalecany jest . Każdy robi jak uważa oczywiście . w Swoim wysilonym z witaminką wymyśliłem sobie zasadę ,że jeśli Selenia to wymiana co 10 tyś km /rok ,jeśli syntetyk jaki leję to 12500/rok ,ale to silnik z turbo/lpg
Wymieniałem olej co 15 kkm i auto poszło do żyda z 205 kkm przebiegu ze sprawnym silnikiem (silnik 1,1 :-), kolejny z takim samym interwałem wymiany poszedł do żyda ze 155 km przebiegu (silnik 1,4 ten co w tipo), i ten pewnie też pójdzie w pełni sprawny do zyda, itd. Wszystkie na LPG W miedzy czasie będa sie sypac mniej lub bardziej istotne pierdoły , jakiś osprzęt itp ale to co zależy stricte od oleju bedzie zapewne w nienagannym stanie. Zmiana co 10 tys albo mniej to absurd chyba że to auto do grobu chcecie zabrać ale wtedy tez trzeba równie pieczołowicie dbać o każdy inny detal. Więcej to auto cierpi przy wymianie jak te kilka sekund nie ma smarowania :-).
15 tys to i tak maly interwal w Klekotach tipo ma wymiane oleju co 35 tkm ja osobiscie wymieniam co 17 ale znam przypadki co servisowane sa tylko w aso bo tu takie podejscie w Austri ludzie maja gdzies swoje auta jak zapala sie lampka wymien olej to jada do aso i te auata tez jezdza a po 5 latach jada do takich krajow jak Polska i co da wymina oleju Co 10 tys jak auto przez pierwsze lata jezdzilo np na zachodzie a tu sie wymienia tak jak pisza w ksiazce, a mieszkam od dziecka w Austri i nieznam ani jednego Austyjaka ktury sie przejmuje swojim olejem jak zapala sie kontrolka to wymieniaja... te auata tez jezdza po 300 tysl.. wiem ze w polsce malo Fiatow kture maja 300 tys ale na zachodzie to normalny przebieg po 5. 6 latach w polsce tylko takie cuda ze 15 letnie diesle maja po 180 tys