Te lepsze to już były. Odnoszę wrażenie, że co nowa linia to gorsza od poprzedniej. I nie mam to na myśli fiata, ale każdą markę.
Te lepsze to już były. Odnoszę wrażenie, że co nowa linia to gorsza od poprzedniej. I nie mam to na myśli fiata, ale każdą markę.
FIAT STILO 1.9 JTD 115KM
FIAT SEICENTO 900 SX
FIAT TIPO SW 1.4 T-JET LOUNGE 120KM + LPG
Kiedyś się kupowało auta poliftowe , bo producenci usuwali wady wieku dziecięcego, teraz raczej przedliftowe, dlaczego ?
odpowiedź jest chyba prosta ...
A tak z ciekawości czy ktoś słyszał o takich olejach firmy Professional Motor Oil ? PMO 5w40 - osobiście pierwszy raz się z nimi spotkałem. Spełnia normy ACEA3 i API SN/CF.
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...40#w1606804882
Zamawial ktos w tym sklepie?
Ja tam kupilem selenie 5l, bez problemu wszystko
A Panowie zalał ktoś do tjet-a olej o lepkości 5W-40 który nie spełnia normy C3 i tej Fiata? Z tego co się orientowałem Fiat zaleca olej z normą dla DPF i LL. I tak olej będę zmieniał co 15kkm przebiegu, a dodatkowo te oleje z ta normą jak i Selenie KPE ma niską zawartość TBN co wpływa znacznie na gorsze właściwości myjące oleju.
Nie do tjet tylko 1.4 16v zalałem Olej który nie ma tej aprobaty/normy fiata. Pozostałe wymagania spełnia. Jest już po gwarancji.
Moze ktos sie zna i porowna to z Selenią K PE. Wiem ze ten olej nie ma normy Fiata ale inne specyfikacje chyba podobne. Link ponizej.
https://eneos.jpoils.pl/wp-content/u...G-LIFE-PDS.pdf
Damiano co zalałeś?
Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 06-04-2019 o 11:59
Millers ee. 210PLN za 5l czyli taniej niż selenia z aso
Nie odczułem specjalnie jakiejś różnicy w porównaniu do seleni. Przez 6k ubyło 1/3 na miarce.
Ale wszyscy znaffffcy powiedzą ze zmiana Selenia K Pe to od razu auto jezdzi...
W poprzednim fiacie 1,4 8V był lany olej z aso i silnik go spalał (nie pamiętam ile ale było tego torchę skoro pamiętam). Po gwarancji przeszedłem na valvoline max life i problem znikł. Tak więc w obecnym aucie też przejdę na ten olej po gwarancji
5 litrów seleni poza ASO kosztuje 150-160 zeta....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tak zamawiałem, osły tak spakowały paczke że opakowanie oleju do skrzyni sie rozwalilo kurier nie dostarczyl paczki bo ciekła odesłał do nich, do dzisiaj (od lipca 2018) czekam az dostarcza brakujący olej.... kase wzieli towaru nie ma, kasy tez nie oddali a sie zobowiązali mailowo, szarpac z nimi mi sie juz nie chce.
W uzupełnieniu tematu ,ja mam zalany Mobil 1 FS 0W/40 i spełnia on, lub przewyższa następujące wymagania
API,SN,SM,SL
ACEA A3/B3,A3/B4
Fiat 9.55535-M2
Odnośnie MOBIL 1 0W40
Mam pytanie czy widzisz różnicę w pracy silnika tzn. czy pracuje gładko? Ja mam wrażenie że ten silnik pracuje "twardo i chropowato".
Przeszedłem z seleni na motula i to samo kilak dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...nikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że następny olej będzie zwykły nie C3.
Wkleję tylko wniosek:
Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu âczystegoâ oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.
Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.
Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.
Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?