Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 51
Like Tree14lubi to!

Temat: Zakup Flotowy do firmy Fiat Tipo LPG  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Skoda Superb 2.0 307 KM
    Rocznik
    2017

    Zakup Flotowy do firmy Fiat Tipo LPG

    Witam wszystkich.

    Chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat Fiata Tipo...
    Rozbiega się o to że już zaczynam czytać forum, ale jest dużo informacji rozsiane po całym forum a potrzebuje dowiedzieć się kilka konkretnych rzeczy.

    Firma w której pracuje chce zrobić duży zakup samochodów.

    Samochód ma być w miarę duży i przestronny i tani w utrzymaniu.

    Stąd fiat Tipo ( kombii)
    Instalacja gazowa jest wynikiem dużych km po miastach a nie w trasach więc diesel nie będzie dobrym pomysłem ( wiecie DPF itd)
    Samochody będą robić nawet 10 tys. km w miesiącu.

    1. Jak wygląda awaryjność tych samochodów ? Czy wytrzymają dużą ilość km?
    2. Przy instalacji LPG jak często są serwisy i szacowany koszt serwisu?
    3. Jak wygląda spalanie w LPG? Jest to 2 litry gazu i 1 litr benzyny?
    4. Czego mogę się spodziewać ? Najczęstrze usterki...



    Proszę o pomoc. z góry dzięki...
    ps. Przeczytałem : http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...po-lpg-33761/6 ( wszystkie strony)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    O awaryjnosci ciezko pisac, bo to wiek dziecięcy tego modelu.

    LPG masz przeglad co roku, sam serwis gazu to nie są jakies wielkie wydatki, filtr gazu itp. Serwis jest co 15 tys.

    Auto na LPG spala LPG, rozruch następuje natomiast na benzynie PB i po to jest potrzebna w baku, a także zeby nie zajechac pompy paliwa. Przy takich przebiegach zaleca sie co czwarte tankowanie LPG, przejechac ok 100 km na benzynie.

    Usterek na razie nie ma, to znaczy w jakis ilosciach bardzo powtarzalnych, pojawilo sie pare przypadkow problemow z Tipo ale powiedzmy sa to problemy jak z kazdym autem i przy tej ilosci aut tego modelu w Polsce to i tak jednostkowe przypadki
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 12-07-2017 o 22:39

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post

    Przy takich przebiegach zaleca sie co czwarte tankowanie LPG, przejechac ok 100 km na benzynie.
    Nie znam takiego zalecenia ( czemu miałoby służyć?) choć już trzecie auto na lpg drę (w sumie ponad 400 tys. km).

    Spalanie benzyny w większych ilościach niż tylko na rozruch jest w autach które mają lpg i wtrysk bezpośredni i benzyna jest tam używana aby chłodzić wtryskiwacze ( np. fabryczne instalki w autach grupy VAG z TSI np.skodach. Tipo ma MPI we wszystkich wariantach mocy. Eksplatacja najtańsza i najmniej kłopotliwa będzie w silniku 1.4 16V 95 KM. Ten silnik nie ma turbiny i najbardziej nadaje się do katowania po mieście.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-07-2017 o 00:29

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Takie zalecenie przedstawione w instrukcji instalacji tartarini ktorą posiadam.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Takie zalecenie przedstawione w instrukcji instalacji tartarini ktorą posiadam.
    Też mam Tartarini i jest ten zapis- co 3 lub 4 zbiorniki gazu przejechać ok 100km na Pb. Jak jest w fabrycznej instalacji tego nie wiem.
    WojnA00 lubi to.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja nie robię jakiś dużych przebiegów ale mi to odpowiada zalewam 10 l paliwa jeżdżę na gazie, gdzieś około cztery zbiorniki potem mi trochę zostaje to wyjeżdżam paliwo żeby zatankować świeże

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Też mam Tartarini i jest ten zapis- co 3 lub 4 zbiorniki gazu przejechać ok 100km na Pb. Jak jest w fabrycznej instalacji tego nie wiem.
    Chodzi o to, że sterownik LPG zbiera mapy zapłonu dla benzyny i później adaptuje ją do LPG. Zaleca się, aby co jakiś czas przejechać trochę na PB, aby ECU odświeżyło sobie mapę dla Pb.
    Ja miałem i mam auta z LPG i przyznam się, że nie pilnuję tego, raz co jakiś czas faktycznie jadę na Pb, ale to tylko dlatego, że mam taką ochotę lub LPG mi brakło. Co jakiś czas sprawdzam mapy i nie mam jakiś rozbieżności, wszystko chodzi dobrze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Chodzi o to, że sterownik LPG zbiera mapy zapłonu dla benzyny i później adaptuje ją do LPG. Zaleca się, aby co jakiś czas przejechać trochę na PB, aby ECU odświeżyło sobie mapę dla Pb.
    Niby ma to sens ale brzmi trochę jak jakiś dupochron instalatora przed złą regulacją gazu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014

    Zakup FLotowy do firmy Fiat Tipo LPG

    Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb i później jak uspokoisz obroty - wraca na lpg. Chyba chodziło o jakiegoś klienta który przyszedł do ASO się pożalić że jak jedzie na gazie to schodzi mu tez Pb. Jest już kilku użytkowników z fabrycznym lpg. Tez tak macie?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez rafal.benitez ; 13-07-2017 o 13:26

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Kumpel ma vw up 1.0 mpi w gazie. U niego jest tak, że jak obroty są powyżej 4 tys to sie przełącza na PB. Zauważył to dopiero jak próbował zrobić v-max. Tak samo jak nie można pałować samochodu na postoju. Odcinka przy 4 tys i pozdro
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Niby ma to sens ale brzmi trochę jak jakiś dupochron instalatora przed złą regulacją gazu.
    Instalacja Tartarini Evo 01 taka ktora montuja w Tipo ma taką funkcję, że sama adaptuje się do map z benzyny tak aby na gzie hulało jak na PB

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb i później jak uspokoisz obroty - wraca na lpg. Chyba chodziło o jakiegoś klienta który przyszedł do ASO się pożalić że jak jedzie na gazie to schodzi mu tez Pb. Jest już kilku użytkowników z fabrycznym lpg. Tez tak macie?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Czyli jak ktos ma ciężką nogę to na gazie ma pojeżdzone i cały misterny plan z kupnem samochodu LPG poszedł w pizdu

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb
    Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Skoda Superb 2.0 307 KM
    Rocznik
    2017
    Czyli nie ma na forum osób które uważają że to jest zły wybór....
    Tylko pytanie ile macie przejechane...

    Bo to jest wyznacznik,
    wiadomo że samochód jest świeży ale słyszałem od kolegi że w jednej firmie mieli 5 sztuk
    I niestety problem zaczął być po pół roku...

    Pytanie co może się psuć? i jak często ....
    Wiadomo że silnik bez turbiny będzie dla nas lepszy gdyż nie każdy studzi turbinę....

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.
    Mam sterowniki STAG400 i tam jest taka opcja, że mogę ustawić, że powyżej zadanej ilości obrotów przełączy sam na LPG. Ja mam ustawione 6 tys. i rzadko osiągam taką wartość, ale faktycznie gdy mu depnę i przejdzie te 6 tys. obrotów to przerzuci na Pb. Jeżeli komuś dzieje się powyżej 4 tys. obrotów to tylko dlatego, że tak ktoś ustawił. Praktycznie większość takich ustawień da się wyklikać.

    Stag.PNG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tu na razie nie ma przebiegów tych aut w setkach tysięcy, wiec nie dowiesz sie jak te auta zachowuja sie po takich przebiegach. A jesli ktos ma takie auta w firmie sporo jezdzi, to podpytaj co to za problemy byly i co ktos chcial miec za tą cenę. Sporo osob jezdzi w malych firmach Daciami a to marka od ktorej nie mozna cudow wymagac, to samo od budzetowego modelu Fiata.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  2. Czy warto? Zakup TIPO Hatchback z dodatkowymi opcjami
    Napisany przez SeA33 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 03-06-2017, 13:10
  3. Zakup kontrolowany - Fiat Tipo HB
    Napisany przez tedybear na forum Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 29-03-2017, 23:20
  4. Odstąpię zakup Fiata Tipo
    Napisany przez NimnuL na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 11:39
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-02-2015, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo dla firmy

fiat gdzie dysze lpg klapa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl