Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 51
Like Tree14lubi to!

Temat: Zakup Flotowy do firmy Fiat Tipo LPG  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Zakup FLotowy do firmy Fiat Tipo LPG

    Cytat Napisał Cobrettiiii Zobacz post
    Czyli nie ma na forum osób które uważają że to jest zły wybór....
    Tylko pytanie ile macie przejechane...

    Bo to jest wyznacznik,
    wiadomo że samochód jest świeży ale słyszałem od kolegi że w jednej firmie mieli 5 sztuk
    I niestety problem zaczął być po pół roku...

    Pytanie co może się psuć? i jak często ....
    Wiadomo że silnik bez turbiny będzie dla nas lepszy gdyż nie każdy studzi turbinę....
    Były przypadki uszkodzenia głowicy w egzemplarzach u taksówkarzy , z montowaną instalacją w ASO w zwykłym 1,4. Pewniejszym rozwiązaniem będzie 1.4 turbo z fabrycznym LPG, gdzie głowica jest specjalnie dostosowana do gorszych warunków pracy. O turbo nie musisz się obawiać bo ten model ma start&stop więc turbo spokojnie zniesie użytkowanie w mieście.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.
    Posty te dotyczyły fabrycznej instalki w t-jet a nie MPI


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    t-jet z fabrycznym lpg nie ma start stop... zamiast tego przycisku na konsoli jest przełączanie zasilania pb-lpg...

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Były przypadki uszkodzenia głowicy w egzemplarzach u taksówkarzy
    Wiecie o tym,że w trakcie regeneracji głowicy można utwardzić gniazda zaworowe?

    Czytałem o tym w innych tematach przy innych autach, Tipo nie było jedynym za jakim się rozglądałem, i przyjąłem, że skoro w tamtych autach zdarza się wypalanie gniazd zaworowych, to jeśli zajdzie taka potrzeba odda się głowicę do utwardzania od razu i po kłopocie. Koszt takiej operacji to ok. 1500pln, ale ma się spokój. Nawet gdzieś czytałem o zakładzie który to robi w Częstochowie, znane nazwisko się tam pojawiało dot. sportów motorowych, ale nie mogę sobie przypomnieć. Może ktoś wie o kogo chodzi?

  6. #20
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,747
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zakładów regenerujących głowice jest pełno. Tu chodzi chyba o wymianę gniazd na nowe. Stare gniazda się usuwa frezując (za starych czasow się spawało so zaworu i wybijało:-),głowice się nagrzewa, nowe gniazda schładza i wkłada do głowicy. Podem dociera pod zawory i gotowe. Mając maszyny nie jest to skomplikowane i można gniazda wymienić np z żeliwnych na spieki. Swoją drogą myślę że innych gniazd niż kompozytowe już się do głowic alu nie wsadza alemoże ktoś lepiej zna niuanse technologiczne i się wypowie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-07-2017 o 18:35

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,744
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Moze i były jakies przypadki uszkodzenia glowicy przez LPG a moze to bajeczka stworzona z plotek.

    Niestety niektorzy nie uwazaja instalacji gazowej za stan szczegolny dla silnika, tak jak to okreslaja sami ich producenci, gdzie trzeba dbać o silnik i o samą instalcje o wiele bardziej niz w normalnym uzytkowaniu. I to niestety to ryzyko na ktorej decydujemy sie zakladajac lpg. Jednak mozna je zminimalizowac odpowiednio dbając i na czas serwisujac. Dodatkowo producent Tartarini zaleca co 4 baki LPG przejechac ok 100 km na benzynie, a juz na forum spotkalem sie ze zdaniem ze to zbyteczne i niepotrzebne. Ma to zminimalizowac ryzyko wypalnia sie gniazd zaworowych. Potem niestety biora sie narzekania ze silnik zły, ze marka nie taka itp
    pawka i rafal.benitez lubią to.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Brylancik13 - masz 100% racji. A te przypadki remontu głowic po 40k km przez taksówkarzy to moim zdaniem błąd Taxi driver'ów. Pewnie jeździli tylko na lpg bez przelotów na pb. Pamiętajmy iż każda "złotówa" podchodzi do tego inaczej- jedni dbają inni "wy...bane"


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,744
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak sie dba - to sie ma stare powiedzenie ale wciąż aktualne
    rafal.benitez lubi to.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,747
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czy może ktoś uzasadnić po co te przebiegi na benzynie bo ja w tym logiki nie widzę. Pisano tutaj że niby po to żeby mapy na Pb silnik sobie przypomniał. Dobrze zestrojona instalacja nie wymaga takich czarów. Co da zaworom przelot 100km na benzynie ???Naprawde pytam z ciekawości. No i pytanie do osób z fabrycznym Lpg w T-jecie czy w intrukcji jest podobny zapis?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-07-2017 o 23:08

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,744
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Autogaz – wtrysk sekwencyjny: Katowice | Evo01 Tartarini

    Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 24-07-2017 o 23:18

  12. #26
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,747
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Autogaz – wtrysk sekwencyjny: Katowice | Evo01 Tartarini

    Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.
    Ale ja pytam o instalkę fabryczną tzn Landi i instrukcję samochodu. Co do wtryskiwaczy to wystarczy lać benzyny premium tzn. z detergentami+ dolać ewentualnie dodatki. To co na rozruchu im wystarczy. Takie są moje doświadczenia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-07-2017 o 23:23

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Brylancik13 - masz 100% racji. A te przypadki remontu głowic po 40k km przez taksówkarzy to moim zdaniem błąd Taxi driver'ów. Pewnie jeździli tylko na lpg bez przelotów na pb. Pamiętajmy iż każda "złotówa" podchodzi do tego inaczej- jedni dbają inni "wy...bane"


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Przy nowym samochodzie nie ma za bardzo o co dbać, mój brat przejechał w Stilo już ponad 100 tys. na gazie z takim samym silnikiem, bez przebiegów na benzynie i wszystko jest ok. Problemy w Tipo mogą wynikać jedynie ze źle ustawionej instalacji, chyba że w obecnie produktowych 1.4 16v głowica jest delikatniejsza niż w starych wersjach. Jazda od pierwszych kilometrów nowego silnika na gazie też pewnie nie pomaga.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    42
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.
    I to chyba jedyny argument żeby czasem przegonić auto na benzynie.

    Argument że taksiarze nie jeździli na Pb i od tego padły gniazda to argument za przeproszeniem z du*y.
    Te 100km na cztery baki to ledwie 5% przebiegu więc na ewentualne wypalanie gniazd (niezależnie czy spowodowane wadliwym montażem czy słabym materiałem gniazd) pomogło by jak umarłemu kadzidło.
    pelikan1 lubi to.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    ŻuczekM- o samochód trzeba dbać od nowości - sprawdzanie oleju na przykład co 1000km.

    Joozwa- skoro jest w instrukcji tak napisane to jak to argument z du..py. Biorą samochody w leasing i maja gdzieś instrukcje i dbanie o auto. Nie sprawdzają poziomu oleju i nie jeżdżą na pb w ogóle. Ja nigdy nie miałem samochodu na gaz i zamierzam się stosować do : sprawdzania oleju co 1k km i dolewki i przejazdów na pb. 3 wcześniejsze samochody tez były nowe i dbałem od pierwszych km i nic im nie było. Dbajmy i latajmy jak najdłużej naszymi Tipkami.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    42
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Skoro argument nie z du*y to napisz w jaki sposób przejechanie 100km na benzynie na każde 2000km na gazie ma uchronić gniazda przed wypaleniem?
    Tym bardziej że dla FABRYCZNEJ instalacji takiego ZALECENIA jak dla dealerskiej Tatarini nie ma.

    Z drugiej strony nie wiem dlaczego zakładasz że taksiarze nie stosują się do instrukcji i nie robią kontroli o których piszesz. Znajomy któremu padła głowica mówił mi jakie dolewki oleju robi i kontrola bagnetu to dla niego czynność codzienna.

    A wracając do tematu.
    Nie obawiał bym się raczej zakupu Tipo z fabryczną instalacją bo musi być dobrze dopracowana i zbadana przed jej wypuszczeniem w świat.
    Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś testował i kalibrował w Bielsku instalacje fabryczne LPG przed ich wprowadzeniem do Bravo. Opowiadał jak bardzo dokładnie badali wpływ położenia dysz gazu w kolektorze na skład mieszanki. Wystarczyło przesunięcie dyszy o 2mm i lekka zmiana kąta żeby skład mieszanki wychodził mocno poza standardy (co może prowadzić do wypalania gniazd na przykład)

    Niestety zupełnie inaczej jest z instalacją dealerską którą każde ASO może założyć jak mu pasuje i nie sądzę że wszyscy są tak skrupulatni jak fabryka w spełnianiu norm.
    A druga kwestia to czy jednak z czymś tam nie przyoszczędzili w tym silniku 1,4 95KM i dlatego zdarzają się takie problemy z głowicami.

    Więc jak dla mnie jeżeli Tipo z LPG to tylko T-jet i instalka fabryczna, na pewno nie dilerska.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  2. Czy warto? Zakup TIPO Hatchback z dodatkowymi opcjami
    Napisany przez SeA33 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 03-06-2017, 12:10
  3. Zakup kontrolowany - Fiat Tipo HB
    Napisany przez tedybear na forum Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 29-03-2017, 22:20
  4. Odstąpię zakup Fiata Tipo
    Napisany przez NimnuL na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 10:39
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-02-2015, 18:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo dla firmy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl