Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 51
Like Tree14lubi to!

Temat: Zakup Flotowy do firmy Fiat Tipo LPG  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Joozwa- ja tylko pisałem o stosowaniu się do instrukcji. Nie wrzucam wszystkich Taxi driver'ów do jednego worka ale jest duża ich cześć co nie sprawdza poziomu oleju i tez duża cześć brała ten silnik 1.4 95KM. A tam ASO im zakładało lpg. I tak jak mówisz : w każdym ASO są inni pracownicy i jedni zrobią to lepiej a drudzy gorzej - w ich instrukcji jest napisane o tych przelotach ba pb.
    I też podzielam twoje zdanie co do fabrycznej instalacji. Tam już to jest sprawdzane i są lepsze komponenty. Tu się zgadzam. Nie czytałem jeszcze instrukcji bo nie mam samochodu. Mówisz że z fabryczna nie trzeba tych przelotów w ogóle robić? To dobra wiadomość, nie wiedziałem. Dzięki za info.


    Sent from my iPhone using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post

    Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś testował i kalibrował w Bielsku instalacje fabryczne LPG przed ich wprowadzeniem do Bravo. Opowiadał jak bardzo dokładnie badali wpływ położenia dysz gazu w kolektorze na skład mieszanki. Wystarczyło przesunięcie dyszy o 2mm i lekka zmiana kąta żeby skład mieszanki wychodził mocno poza standardy (co może prowadzić do wypalania gniazd na przykład)
    A w tym silniku dodatkowo jak ktos nie zna dokładnie budowy kolektora łatwo koncertowo spierdzielić instalkę
    Tu są zdjęcia i widać klapy zasłaniające połowę dolotu. Jak gazownik sie wwierci nie z tej strony co trzeba to w pewnym zakresie obrotów ze składem mieszanki może być rzeźnia

    General: its on a gp 1.4 16v star jet engine but not on a panda 100hp and some photos - Page 2 - The FIAT Forum

    W załaczonym PDF jest instrukcja montażu AutoGaz Śląsk LPG do wolnossaka 1,4. Na 16 stronie jest zdjecie kolektora z miejscem wkręcenia dysz. Zdjęcie jest takie że nic na nim nie widać i nawet nie wiem czy tam jest pokazany kolektor od tego silnika. Jak jakiś gazownik robi to tylko na podstawie zdjęć z instrukcji (bo niektórzy mechanicy czytać za dużo nie lubią) to jest bardzo duże prawdopobieństwo że to spieprzy gdyż nie uwzględni właśnie istnienia klap wirowych. No chyba że ich w Tipku nie ma tak jak wariatora ale z tego co widziałem kolektor jest taki sam jak w Starjecie.
    W kolektorze do montażu fabrycznego (w Tjecie) są miejsca na dysze i nie trzeba tego wiercić na czuja i to może być główna kwestia rózniąca te instalacje.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-07-2017 o 15:31

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Instrukcja dostępna poprzez szukajkę
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j...3b9g6XO6QY6fAQ

    W zasadzie trzebaby to przenieść do wątku o Tipo i LPG
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-07-2017 o 17:39

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak czytam te wasze wypociny na temat LPG w Tipo to mam wrażenie ze dopiero wymyslili tą technologie jezdzenia na gazie a zna te tajniki pan Mietek co montuje w garazu najlepsze instalki i tylko on, nikt inny.
    Jak brałem swoj egzemplarz, gotowy z placu, to czekałem na odbior ponad tydzien...czemu? Bo auto stało w kolejce do MONTAŻU LPG. Tak, co drugi Tipek w tym salonie wyjezdzal z silnikiem 1.4 95 km i mial montowany gaz. Szkoda ze tak jak uwazacie te wszystkie auta nie dojezdzą 50 tys km bo padnie silnik przez hvjowy montaż gazu i partaczenie serwisu ASO.
    Nie ma prostszego w budowie i bardziej przyjaznego LPG silnika niz ten wyzej wspomniany. A na gazie to jezdzą jednostki V8 4.2L i dają rade, a co najwazniejsze nie ma przy tym tyle płaczu co tu.
    ZAFFERANO, pawka i pelikan1 lubią to.

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jesteś w błędzie. To nie jest silnik prosty do gazowania a już na pewno do gazowania przez papraków. Marx30 ma rację co do korektora. Mój znajomy oddał G. Punto do zagazowania z tym silnikiem do pierwszego lepszego gaziarza i to był błąd. Gość oddał samochód z checkiem i powiedział, że się poddaje. Znajomy musiał jechać do speca prawie 100 km żeby to ustawić. Idealnie jednak nigdy nie było i ostateczne kalibracja tej instalacji to była niekończąca się opowieść...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #36
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tym tokiem rozumowania to żaden silnik nie znosi gazu bo ktos cos spierdolił. Instalacje sa coraz lepsze i mniej problemowe jak kiedys wiec powtorze, nie takie silniki sie gazuje i jeżdżą bezproblemowo wiele kilometrow, oczywiscie przy należytym serwisie*

    *nie dotyczy taksówek
    ZAFFERANO, pawka i IT_spec lubią to.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Tym tokiem rozumowania to żaden silnik nie znosi gazu bo ktos cos spierdolił. Instalacje sa coraz lepsze i mniej problemowe jak kiedys wiec powtorze, nie takie silniki sie gazuje i jeżdżą bezproblemowo wiele kilometrow
    Ja nie mówię że się nie da, bo sam tym objęchałem ziemie dookoła prawie 4 razy (obecnie 147 tys km). Ale pokazałem Wam że rutynowo podchodzący gazownik może to spieprzyć poprzez małe niunse techniczne jakie ma ten silnik. I sam o mało nie padłem ofiarą tegoż, jak koleś który mówił "panie te fiaty 1400 pojemności gazowaliśmy nie raz", już brał się za wiercenie w kolektorze w złym miejscu (oczywiście bez ściągania). Dopiero jak pół godziny pooglądał zdjęcia które tu wkleiłem zaczęło do niego docierać że nie jest alfą i omegą i że ma do czynienia z NIECO innym silnikiem niż dotychczas. Tylko dla nich to jest obraza jak ich klient poucza i na dzień dobry od tagiego chłopiny usłyszałem że "najgorsi są ci co za dużo czytają".
    Przeceniacie gazowników a w większości to ludzie działający rutynowo bez zbytniej wyobraźni i nasuwa mi się tu analogia z budowlańcami bo tą grupę równie dobrze znam. I jedni i drudzy chcą zrobic swoje żeby im się klient nie wpierdzielał a jak coś nie wyjdzie to już jego zmartwienie.
    Umiejętności społeczne już pomijam ale traktowanie klienta jak wroga jak zapyta dlaczego nie da się tego zrobic tak a nie inaczej to raczej norma niż wyjątek.
    marnyd4d lubi to.

  9. #38
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    OffTopic:

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Dopiero jak pół godziny pooglądał zdjęcia które tu wkleiłem zaczęło do niego docierać że nie jest alfą i omegą i że ma do czynienia z NIECO innym silnikiem niż dotychczas. Tylko dla nich to jest obraza jak ich klient poucza i na dzień dobry od tagiego chłopiny usłyszałem że "najgorsi są ci co za dużo czytają".
    Wiesz co, to prawda. Obecnie borykam się z ludźmi z szeroko pojętej budowlanki i wykończeniówki (domów) i cholera mnie bierze, bo czasami jak do słupa byś mówił. Jak im patrzysz ciągle na ręce - zrobią ok, jak tylko odejdziesz na chwilę już trzaskają po swojemu, byle szybko. Jak zwrócisz uwagę to musisz podejść jak do dziecka, byle się nie obraził i pieprznął tej pracy. Taki nadal ten polski robotnik jest...
    PiotrM66 lubi to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    46
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Jak czytam te wasze wypociny na temat LPG w Tipo
    Wiesz Brylancik gdybym nie miał żadnego sensownego argumentu za swoim zdaniem to pewnie też nazywał bym wypocinami to co piszą mający inne zdanie niż ja.
    Na szczęście to otwarte forum na którym jak na razie każdy może wyrazić swoje zdanie i podzielić się nim z innymi.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Szkoda ze tak jak uwazacie te wszystkie auta nie dojezdzą 50 tys km bo padnie silnik przez hvjowy montaż gazu i partaczenie serwisu ASO.
    Nigdzie tego nie napisałem i nikomu źle nie życzę. Nawet więcej, mam szczerą nadzieję że każdy z Was kto ma LPG w tym silniku przejeździ nim bezproblemowo 200kkm i więcej. Polecam jedynie zadbanie o instalację.

    Napisałem za to o tym że ZNAM jeden przypadek awarii przed 50kkm a osoba która miała taką awarię zna jeszcze kilka. Więc zastanawiam się nad przyczynami takich awarii (zły montaż + słaby serwis i/lub słabe gniazda) i sensownością montażu LPG w tym silniku bo o to pytał autor wątku.
    Ostatnio edytowane przez Joozwa ; 26-07-2017 o 12:47

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Mój zrobi na gazie montowanym w ASO 180 tysi i nic mi nie zaszkodzi. Pamiętam szum wokół LPG i deklaracje producentów aut że z gazem każdy silnik wyzionie ducha zanim wyjedzie z salonu... Ile mln samochodów jeżdżą na lpg w EU?

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Ale dyskusja nie dotyczy instalacji LPG jako takiej, tylko miejsca montażu - ASO kontra wyspecjalizowany zakład.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Znam "paprochów" z wyspecjalizowanych zakładów z akredytacją producenta, dobrych specjalistów z ASO, i odwrotnie... Wcześniej w 3 samochodach zakładałem u tego samego magika i zawsze było dobrze. Tipo gazowałem w ASO. Po 15tys. jest też dobrze. Oby tak zostalo do 180K
    Swoją drogą jak ktoś z B-szczy szuka sprawdzonego zakładu montującego LPG, mogę polecić z czystym sumieniem.
    Ostatnio edytowane przez pelikan1 ; 27-07-2017 o 00:17

  14. #43
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jako że jeden z kolegów (dzięki Giannini :-) pokazał mi gdzie jest aktualny eper grzebnąłem tam i w T-jecie z fabrycznym LPG jest inna głowica niż bez LPG
    Joozwa lubi to.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    i wałek jest inny i kolektor... i pewnie jeszcze kilka rzeczy się znajdzie
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #45
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    i wałek jest inny i kolektor... i pewnie jeszcze kilka rzeczy się znajdzie
    Jaki wałek? Jak myślę nie mówisz o rozrządzie.
    Kolektor owszem nawet widać różnice na rysunkach.
    Poza tym oprócz innych wcześniej już kiedyś wymienionych (np. zegary, przyciski itp.)jest inny zbiornik paliwa,
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-08-2017 o 17:18


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  2. Czy warto? Zakup TIPO Hatchback z dodatkowymi opcjami
    Napisany przez SeA33 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 03-06-2017, 13:10
  3. Zakup kontrolowany - Fiat Tipo HB
    Napisany przez tedybear na forum Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 29-03-2017, 23:20
  4. Odstąpię zakup Fiata Tipo
    Napisany przez NimnuL na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 11:39
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-02-2015, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo dla firmy

fiat gdzie dysze lpg klapa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl