Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: Wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2021
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    58
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2017

    Wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze

    Dzień dobry!
    Mój tipo niedawno przekroczył 100 tys. km i się zaczęło.
    Wypalił się zawór wydechowy na 4 cylindrze. Wymieniono wszystkie zawory wydechowe w renomowanym zakładzie naprawy głowic. Rozebrał mi to i poskładał mój bardzo dobry mechanik, który serwisuje mi samochody od ponad 20 lat. Oczywiście nowe świece i rozrząd. Samochód po tej poważnej naprawie chodzi tak jak przed czyli bardzo dobrze. Spalanie jest takie same jak przed.
    Niestety jest jeden problem: Komunikat; wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Nie ma znaczenia czy na Pb czy na LPG.
    Zamiana cewek nic nie daje.
    Przeczytałem forum i nic nie znalazłem.
    Proszę o pomoc!
    Pozgrawiam!
    Jacek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    A gaz masz ?
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Tak, napisał, że na Pb i LPG to samo.

    Do autora: dlaczego szukasz pomocy na forum, zamiast reklamować remont u tego swojego super mechanika?
    Chyba nawet na tym forum były tematy, że zawodowy mechanik założył odwrotnie uszczelkę głowicy, takie te Fiaty są "proste" konstrukcyjnie. Więc różnie bywa (ale trochę wstyd, że "zawodowców" pokonują silniczki wywodzące się z rodziny FIRE).

    Poza robotą w głowicy (płaszczyzna, zawory, uszczelka), do weryfikacji instalacja LPG, sposób montażu (czy prawidłowy, np. długości wężyków) i wtryskiwacze. Układ paliwowy (benzyna), ciśnienie paliwa i też wtryski (czy nie leją i odwrotnie, nie przytkane).

    PS
    Samochód przed i po remoncie pracuje tak samo "dobrze"? No chyba nie za bardzo...
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 27-01-2023 o 00:05

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jaka instalacja lpg? Jakie wtryski lpg? Wypadające zapłony to również objaw końca wtryskiwaczy.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Spytaj mechanika jakie świece wsadził po remoncie, miałem podobnie po remoncie u mnie jak mechanik użył zamiennik z Boscha. Po powrocie na NGK problem nie występuje

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,916
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wlasciciele tipkow ,troche do poczytania wieczorkami...
    https://www.wheelsjoint.com/fiat-tip...and-diagnosis/
    zbychbor i MKr lubią to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2021
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    58
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2017
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Niestety wszystkie oczywiste tematy, czyli świece, cewki itp. zostały ogarnięte. Świece nawet dwa razy, oczywiście NGK. Zapłony wypadają na benzynie i na gazie. Wtryski gazu też zostały wymienione. Do czasu naprawy głowicy wszystko było ok. Dlatego szukam porady na forum, bo wszystko jest teoretycznie dobrze a chek się świeci.
    Pozdrawiam!

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sprawdziłbym kompresję i ustawienie rozrządu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2021
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    58
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2017
    Dziękuję za podpowiedź. Rozrząd ustawiony idealnie ze znakami, a kompresja książkowa i równa na wszystkich cylindrach. Odcięta instalacja aby wyeliminować przepuszczający ewentualnie reduktor. Bez zmian. Silnik pracuje równo i dobrze wchodzi na obroty, tylko ten chek.
    Czy mają Koledzy jakiegoś takiego specjalistę Fiaciarza na Śląsku lub okolicy?
    Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam!
    Jacek

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Jacek Zet Zobacz post
    Dziękuję za podpowiedź. Rozrząd ustawiony idealnie ze znakami, a kompresja książkowa i równa na wszystkich cylindrach. Odcięta instalacja aby wyeliminować przepuszczający ewentualnie reduktor. Bez zmian. Silnik pracuje równo i dobrze wchodzi na obroty, tylko ten chek.
    Czy mają Koledzy jakiegoś takiego specjalistę Fiaciarza na Śląsku lub okolicy?
    Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam!
    Jacek
    Gaz zakręcić i najlepiej spuścić z przewodów do testów. Podmienić cewki na 2 i 3 cylindrze względem 1 i 4 cylindra. Jeśli po remoncie jest problem to stawiałbym na elektrykę, posprawdzać wtyczki i czy czasem od lpg coś w instalacji się nie odlutowało. Można wypiąc sterownik lpg do testów, ale trzeba wiedzieć które piny zmostkować w wtyczce do sterownika lpg bo bez sterownika lpg nie odpali.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Błąd wypadanie zapłonu na 2i3 cylindrze nie musi oznaczać że występuje on na obydwóch cylindrach tylko może występować na jednym z nich, bo niektórzy producenci mają tak zaprojektowaną jednostkę że iskra występuje równocześnie na 1-4 cylindrze i 2-3 cylindrze i dlatego jest opis błędu na dwóch cylindrach. Szczelność dolotu sprawdzona za pomocą wytwornicy dymu, bo miałem kiedyś jakieś auto (teraz nie pamiętam konkretnie marki) które miało podobny błąd ale na 1i4 cylindrze a przyczyną była nieszczelność kolektora ssącego na 1 cylindrze i łapał lewe powietrze.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    W Tipo są osobne błedy na wypadanie zapłonu na każdy cylinder P0301-304

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jacek Zet Zobacz post
    Rozrząd ustawiony idealnie ze znakami,
    Jakimi znakami? Fachura, który to robił, niech swe partactwo poprawi.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Może nie na temat ale miałem kiedyś wypadanie zapłonu w Seicento 1,1. Wszystko co mogło mieć przyczynę wymieniłem, niestety nie pomogło i w końcu się poddałem i tak jeździłem z wypadającymi zapłonami kilka lat. I tak do czasu kiedy postanowiłem wymienić (sam zresztą) pasek rozrządu z pompą. Jakież było moje zdziwienie bo po wymianie paska wypadanie zapłonu ustało. Dodam, że stary pasek był jeszcze w idealnym stanie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2021
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    58
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2017
    Dziękuję serdecznie za wszystkie porady. Niestety nic nie pomogło. Bardzo serdecznie proszę o polecenie jakiegoś dobrego, sprawdzonego warsztatu specjalizujacego się w Fiatach, na Śląsku lub okolicy.
    Dziekuję i pozdrawiam!
    Jacek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wypadający zapłon na 3 cylindrze
    Napisany przez more90@o2.pl na forum 500
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-12-2022, 08:21
  2. Wypadający zapłon na 1 cylindrze w bravo 2 1.4 90 km
    Napisany przez Mamula22 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 15-04-2020, 16:19
  3. Wypadający zapłon na 1 cylindrze.
    Napisany przez fiatopad na forum Panda
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-09-2019, 06:54
  4. Stilo - brak zapłonu na trzecim cylindrze
    Napisany przez fidi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-12-2018, 18:31
  5. Nie ma kompresji na 1 i 2 cylindrze
    Napisany przez Darek06fg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2017, 20:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wypadanie-zaplonu-na-2-i-3-cylindrze-51508

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl