Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    12
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013

    Wypadający zapłon na 1 cylindrze.

    Mam dwa błędy w pandzie 1.2 benzyna. Są to:
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów
    p0301 - cylinder 1 - wypadanie zapłonów
    auto jest słabsze zarówno na benzynie jak i na gazie i świeci się check silnika.
    Sprawdziłem świece, wszystkie w miarę lekko brązowe takiego samego koloru. Samemu mogę jeszcze podmienić świecę z cylindra 1 na 2 i sprawdzić czy błąd wyskoczy teraz na drugim cylindrze. To samo mogę zrobić podmieniając przewód do świecy.
    Z tym, że patrząc od przodu na silnik z lewej strony jest 1 cylinder a 4 od akumulatora czy odwrotnie?

    Cewka jest zespolona także jej nie sprawdzę? Jakie jest napięcie na poszczególnej cewce? 12V? Mógłbym podmienić przewody na cewce i zamienić cylinder 1 z 2?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,217
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Kolejność cylindrów numeruje się od strony napędu rozrządu. Do sprawdzenia świece/cewki/przewody WN jeśli występują i luz zaworowy na końcu kompresja silnika.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    12
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Zamieniłem świece i przewód z 1 cylindra na 4. Skasowałem błędy. Po przejechaniu 50 km, zapłon przy wysprzeglaniu wypada. Auto tak jakby lepiej pracowało ale nadal nie jest to co było, jest słabe. Błędów na wyświetlaczu nie pokazuje i multiecusan tez nie. Co dalej sprawdzać?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,217
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Kompresji i luzu zaworowego nie sprawdzisz bezpośrednio przez OBDII Sprawdź w multiecuscan jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na wolnych obrotach, powinna oscylować 0,3-0,35 w ten sposób wykluczysz teoretycznie luz zaworowy. Jeśli chodzi o cewkę można pomierzyć opór elektryczny obwodu pierwotnego i wtórnego, zamień wyjścia z cewki na świece 1 z 4 i sprawdź czy wypadanie zapłonu przejdzie na 4 cylinder. Możesz też zamienić cewki względem siebie przepinając przewody WN i wtyczkę zasilania jednakowo. Problem na PB po dłuższej jeździe też występuje? Jaka instalacja lpg która generacja?
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 22-03-2019 o 10:01

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    12
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
    To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

    Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
    p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

    Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,217
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jeśli masz 494mBar na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnik to podciśnienie masz za wysokie. Pierwsze do sprawdzenia to luz zaworowy na wszystkich cylindrach, lub nieszczelność samego kolektora.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał fiatopad Zobacz post
    Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
    To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

    Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
    p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

    Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?
    Tak, jeśli podmieniłeś również podłączenie przewodów WN na cewce pomiędzy 1 i 4 cylindrem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    12
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Zmieniłem przewód z cylindra 4 na 1 i błędy te same także chyba święcę trzeba podmieniać i sprawdzić. Dziś miałem podmienić ale same świece z większym gwintem miałem.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2019
    Skąd
    Świdnik
    Postów
    1
    Auto
    Panda 3 1.2
    Rocznik
    2018
    Odepnij złącze do cewek, rozbierz gniazdo i lekko podoginaj piny. Ja też to miałem. teraz nie ma już problemu "wypadania" zapłonu.


 

Podobne tematy

  1. Nie ma kompresji na 1 i 2 cylindrze
    Napisany przez Darek06fg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2017, 20:45
  2. Wypadające zapłony
    Napisany przez marcij na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-08-2014, 22:42
  3. Wypadający zapłon - Cewka 1.6
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-06-2014, 23:35
  4. Wypadający wsteczny...
    Napisany przez Marnek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-08-2013, 13:11
  5. Wypadający 2 bieg i wsteczny
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2011, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpanda-442wypadajacy-zaplon-na-1-cylindrze-44097

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl