Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    4
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013

    Wypadający zapłon na 1 cylindrze.

    Mam dwa błędy w pandzie 1.2 benzyna. Są to:
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów
    p0301 - cylinder 1 - wypadanie zapłonów
    auto jest słabsze zarówno na benzynie jak i na gazie i świeci się check silnika.
    Sprawdziłem świece, wszystkie w miarę lekko brązowe takiego samego koloru. Samemu mogę jeszcze podmienić świecę z cylindra 1 na 2 i sprawdzić czy błąd wyskoczy teraz na drugim cylindrze. To samo mogę zrobić podmieniając przewód do świecy.
    Z tym, że patrząc od przodu na silnik z lewej strony jest 1 cylinder a 4 od akumulatora czy odwrotnie?

    Cewka jest zespolona także jej nie sprawdzę? Jakie jest napięcie na poszczególnej cewce? 12V? Mógłbym podmienić przewody na cewce i zamienić cylinder 1 z 2?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Kolejność cylindrów numeruje się od strony napędu rozrządu. Do sprawdzenia świece/cewki/przewody WN jeśli występują i luz zaworowy na końcu kompresja silnika.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    4
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Zamieniłem świece i przewód z 1 cylindra na 4. Skasowałem błędy. Po przejechaniu 50 km, zapłon przy wysprzeglaniu wypada. Auto tak jakby lepiej pracowało ale nadal nie jest to co było, jest słabe. Błędów na wyświetlaczu nie pokazuje i multiecusan tez nie. Co dalej sprawdzać?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Kompresji i luzu zaworowego nie sprawdzisz bezpośrednio przez OBDII Sprawdź w multiecuscan jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na wolnych obrotach, powinna oscylować 0,3-0,35 w ten sposób wykluczysz teoretycznie luz zaworowy. Jeśli chodzi o cewkę można pomierzyć opór elektryczny obwodu pierwotnego i wtórnego, zamień wyjścia z cewki na świece 1 z 4 i sprawdź czy wypadanie zapłonu przejdzie na 4 cylinder. Możesz też zamienić cewki względem siebie przepinając przewody WN i wtyczkę zasilania jednakowo. Problem na PB po dłuższej jeździe też występuje? Jaka instalacja lpg która generacja?
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 22-03-2019 o 10:01

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    4
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
    To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

    Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
    p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

    Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    365
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Jeśli masz 494mBar na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnik to podciśnienie masz za wysokie. Pierwsze do sprawdzenia to luz zaworowy na wszystkich cylindrach, lub nieszczelność samego kolektora.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał fiatopad Zobacz post
    Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
    To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

    Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
    p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
    p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
    p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

    Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?
    Tak, jeśli podmieniłeś również podłączenie przewodów WN na cewce pomiędzy 1 i 4 cylindrem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2019
    Skąd
    d
    Postów
    4
    Auto
    Panda
    Rocznik
    2013
    Zmieniłem przewód z cylindra 4 na 1 i błędy te same także chyba święcę trzeba podmieniać i sprawdzić. Dziś miałem podmienić ale same świece z większym gwintem miałem.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2019
    Skąd
    Świdnik
    Postów
    1
    Auto
    Panda 3 1.2
    Rocznik
    2018
    Odepnij złącze do cewek, rozbierz gniazdo i lekko podoginaj piny. Ja też to miałem. teraz nie ma już problemu "wypadania" zapłonu.


 

Podobne tematy

  1. Nie ma kompresji na 1 i 2 cylindrze
    Napisany przez Darek06fg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2017, 20:45
  2. Wypadające zapłony
    Napisany przez marcij na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-08-2014, 22:42
  3. Wypadający zapłon - Cewka 1.6
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-06-2014, 23:35
  4. Wypadający wsteczny...
    Napisany przez Marnek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-08-2013, 13:11
  5. Wypadający 2 bieg i wsteczny
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2011, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl