Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 209
Like Tree27lubi to!

Temat: Wyjasnienie zagadki dziury  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    firemanek - rozumiem za to niestety ty dalej nie rozumiesz ....i na tym zakończmy ten wywód muskaj i wciskaj sobie dalej po swojemu.

    kjk - twoja dedukcja jest porażająca ..... więc zmień bieg zobaczysz co się stanie .... i potem nam elaborat napiszesz że ta dziura to pikuś bo ty krater odkryłeś.

    Ok kończę wypowiedzi w tym temacie .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    kjk - twoja dedukcja jest porażająca ..... więc zmień bieg zobaczysz co się stanie .... i potem nam elaborat napiszesz że ta dziura to pikuś bo ty krater odkryłeś.
    To u Ciebie jest napisane, że jeżeli zmiana biegu na wyższy przy 5krpm powoduje spadek obrotów do 3krpm, to zmiana biegu przy 3krpm spowoduje spadek do 1krpm. A to nieprawda! Przedszkolak się myli w obliczeniach

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post

    Facet kręci na jedynce do ok 5100 rpm i zmienia bieg na dwójkę .....ile ma obrotów silnika po zmianie biegu? ....chyba widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm .... pokażcie mi jakiekolwiek auto które przy 1000 rpm nie będzie się zastanawiać tylko wystrzeli jak z procy bo ja jeszcze takiego nie spotkałem.

    Ps. Pozdrawiam wszystkich którzy jednak tej dziury nie mają :-)
    Obroty spadają o 2000 przy zmianie biegu ? Trafiłeś na to forum bo masz tipo czy przypadkiem? Właśnie pokonałem całkiem długi odcinek i przy zmianie biegu obroty spadają max o 1000, a przy wyższych biegach w granicach 500-700, nie wiem skąd wzięło się 2000... przecież tym by się jeździć nie dało

  5. #79
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ch.j nie skrzynia. Dla porownania zrobie Wam wykres dla D w mito. Skrzynia jest taka sama.

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    A to nie jest tak ze skoro przepustnica działa nieliniowo to wystarczy nieliniowo wciskać ten pedał ? Czyli chcemy dodać 25% gazu a ta wartość jest przy 50% wciśnięciu to wciskamy na 50 a nie 25, itp itd, wystarczy noga odpowiednio manewrować żeby to wszystko zniwelować

  7. #81
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Problem mnie nie dotyczy ale brzmi to niedorzecznie, ze kierowca ma kombinować i noga korygować nieociągnięcia bądź celowe "ograniczenia" (wprowadzone by spełnić jakieśnormy) producenta...

    Auto winno byc jak długopis, bierzesz i piszesz a nie kombinujesz pod jakim kątem przyłożyć go do kartki bo inaczej nie pisze albo wali kleksa albo przerywa - wsiadasz i jedziesz...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Nie trzeba kombinować tylko jeździć, każdym autem jeździ się inaczej, a to sprzęgło inaczej działa, a to hamulec delikatniejszy, inne przełożenia skrzyni itp, idąc twoim tokiem myślenia wszyscy producenci aut powinni to ustandaryzować żeby Kowalskiemu się pisało tak samo maluchem jak i mercedesem....

  9. #83
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No cos w tym jest, ja wsiadłem i jeżdżę...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    A dziurę pewnie tez masz tylko dobrze operujesz gazem

  11. #85
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie mam żadnej dziury... Tjet idzie jak szalony...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    No tu piszą ze to kwestia oprogramowania i tjet tez ma

  13. #87
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Ciekawostka: Kolega ma Alfe Giuliette. Dalem mu kiedys Tipo zeby sie przejechal zaraz po kupnie i tylko czekalem az bedzie skakac auto i cos powie o tej dziurze a tutaj ani nie szarpie ani sprzeglem nie strzela, normalnie gladko jedzie od samego poczatku. On tam ma silnik 240koni z turbo, wiec zupelnie co innego ale moze Fiat (a wiec i Alfa) jakos inaczej zestrajaja skrzynie? (tez ma w manualu)
    Nie ma innych przyzwyczajen bo wczesniej tez mial alfe, ja za to nie jezdzilem nigdy nowym fiatem ani alfa (jedynie 126p) - przyzwyczailem sie do audiczek, jezdzilem tez toyota i mercedesem. Mozliwe ze rozne marki maja inaczej zestrojone skrzynie/ustawiane przepustnice i stad niektorzy czuja ta "dziure". Najlepiej jak by napisal kazdy czym wczesniej jezdzil i czy czuje "dziure" Moze sie okazac, ze jezdzacy wczesniej alfami lub fiatami rzadziej czuja i auto im nie skacze

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    39
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Mogę napisać, nic nie kosztuje:
    Golf 1.6D 54KM
    ford sierra 2.0 DOHC 115KM
    ford sierra 2.9 24v 197KM
    mercedes W124 300E 180KM
    VW golf 1.6TD 70KM
    vw passat b4 1.8 75KM
    polonez truck 1.6 75KM(chyba tyle to miało)
    daewoo lanos 1.5 16v 100KM
    opel astra J 1.6 115KM
    vw passat b5 1.8 125KM
    Fiat Panda 1.1 54KM.
    Jedynie w passacie B4 na gazie był problem z opóźnieniem przyspieszania ale tylko na gazie, i po wymianie silnika krokowego od 2gen gazu problem zniknął.
    Oprócz tego nie miałem nigdy problemów z autami, a już tym bardziej nie miałem problemu, że ja mu gaz a on h**.

    Owszem, auta miały bardzo różnie zestrojone skrzynie biegów, ale co ma skrzynia biegów do tego że puszczasz sprzęgło, wciskasz gaz, i nic. Co ma piernik do wiatraka? Nie dziwię się marx30, że już nerwy powoli traci, bo też zaczyna mi się ciśnienie dźwigać jak słyszę, że źle zmieniam biegi albo źle wciskam pedał gazu.
    pozdrawiam.

  15. #89
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2017
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    2
    Auto
    Renault clio
    Rocznik
    2005
    Nie mam Fiata Tipo ale się nad nim zastanawiam stąd moje pytanie(dot tjet) :
    Jak wygląda dynamicznie ruszanie (rondo/skrzyżowanie/wymijanie - typowo miejskie) z mocno wciśniętym gazem ewentualnie z podbiciem obrotów przy wysprzęgleniu? Oraz jak wygląda delikatne ruszanie / toczenie się na dwójce przy dojeździe do świateł? Szarpie czy idzie łagodnie/liniowo?

    Co do odczuwania dziury - przy podobnym silniku w astrze j też trzeba mocniej go wkręcać albo przytrzymać gaz/bardzo szybko zmienić bieg bo obroty mocno spadały i auto zamulało.

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Służbowo jeżdżę różnymi samochodami słabszymi i mocniejszym od tipo. Małymi i większymi i tylko w Tipo mam to upośledzenie kończyn, że nie potrafię płynie przyspieszać po zmianie na dwójkę. Śmieszy mnie to jak co po niektórzy chcą wmówić że takie zjawisko nie występuje. występuje tylko u niektórych, ale jest. Dla mnie temat do końca gwarancji jest zawieszony. A jak będę chciał posłuchać że wszystko jest ok to pojadę po raz kolejny do ASO :-).


 
Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bardzo proszę o wyjasnienie i pomoc
    Napisany przez rafal198128 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2017, 14:36
  2. Identyfikacja dziury
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-06-2017, 14:37
  3. 3 Pytania zagadki ........
    Napisany przez Subaru na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-10-2016, 09:33
  4. Prośba o wyjasnienie racji - Zbulwersowany
    Napisany przez Rick na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-04-2012, 11:56
  5. [silnik] zagadki nierozwiązanej c.d. [1.9 JTD]
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-06-2010, 21:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia fiat tipo site:fiatklubpolska.pl

inter autoandersa opinie

fiat 1.4 16v 95km muli przy starcie

fiat tipo 1.4 muli

spadek mocy fiat tipo 1.4

fiat tipo szarpie podczas jazdy

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wyjasnienie-zagadki-dziury-38820

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl