Ostatnia moja wiadomość do Pana Tomasz z FCA zawierała pytanie czy w innych sprawach (jak dziura pomiędzy 1 a 2 biegiem)też można sie do niego zgłaszać. Jeszcze nie odpisał
Ostatnia moja wiadomość do Pana Tomasz z FCA zawierała pytanie czy w innych sprawach (jak dziura pomiędzy 1 a 2 biegiem)też można sie do niego zgłaszać. Jeszcze nie odpisał
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Czekam z niecierpliwością co tobie odpisze Pan Tomasz
A ja wysmazyłem cos takiego do międzynarodowej obługi klienta:
Good Morning
I have bought Fiat Tipo HB 2017 with T-Jet engine and I have problem with reaction the car for accelerator pedal. Especially during change between 1st and 2nd gear every time there is significant slowdown. Smooth acceleration needs equilibristics with accelerator and clutch pedals (with the harm to the last one), that makes driving horrible and sometimes dangerous.
Please don't understand me wrong, it is not the issue of my driver's skills, I have driven about 500 kkm, much of them in Fiat/Alfa Romeo which are my favourite brand cars but there is something wrong with adjustment of throttle answer in Tipo.
I exactly know the T-jet engine from Your other cars and I know it is not the issue of its performance. In my opinion (based on my surveys with diagnostic tools) there is strong disproportional answer of throttle for accelerator pedal position in low range, causing choking the engine during gear change .
The problem is quite wide (both in 95 HP and 120 HP engine versions), I am active member of internet fiat forum and dozens of people have the same issue, that irritating them and cause doubt of right choice and purchasing this car.
The Polish Fiat representative claims that everything is OK, the authorised workshops make useless operations of throttle self adaptation or say "it is cheap car, that is the reason" or "the computer calculates throttle position". Of course this is pretext because without help of producer of ECU software, they can't help and change the main reason.
So in the name of all Polish owners of Tipo I would like to ask You for help and changing the adjustments I think with the great favour for Your brand image.
In case the message is not suitable for reading person, please re-send to the proper departament.
Waiting for Your answer, Your Sincerely
Może trafi do kosza ale co tam szkodzi napisać. A W ASO swoją drogą zgłoszę
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-11-2017 o 12:44
Super pomysł Adamie mam nadzieję że ktoś kompetentny odpisze na twoją wiadomość
marx30 swietnie że napisałeś. Ja bym jeszcze wysłał do FCA
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
ja to wysłałem tam:
mediarelations@fcagroup.com
chyba dobrze ?
Chodzi o to ze im więcej zgłoszeń tym lepiej.
Na pojedyncze przypadki nie zareagują tak jak potrzeba , będą mataczyć i kombinować.
Jeśli stwierdza ze skala problemu jest duża w końcu się za to zabiorą.
Dziś byłem u nich na kompie, standardowo adaptacja przepustnicy i raport podobno ma być przesłany do centrali.
Także do dzieła. ...👍
było słać na customer care a nie media relations...
Lepszy
Power
Gamoniu
Mario 47 mi też tak samo się wydaje, miałem przed fiatem tipo seata cordobe 1,4 75km i teraz nim córka jeździ. 25 koni więcej a różnicy niema. Na światłach 1 do 3,5tyś obrotów potem 2 do 3,5tys obrotów i wszyscy mnie wyprzedzają.
panowie zobaczcie nowy post o owej dziurze pomiedzy 1 a 2 biegiem i jak ktos zainteresowany niech to ladnie opisze
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Tomasz kilka postów wyżej marx30 opisał problem w języku angielskim.
Ostatnio edytowane przez marnyd4d ; 21-11-2017 o 19:17
A w mito w trybie N wyglada tak: [procent wcisniecia gazu/ procent przepustnicy]: 34/16, 40/19, 45/23 50/28, 60/40, 70/50, 75/58, 80/66, 85/75, 90/85, 95/95.poniewaz silnik zimny to prawdopodobnie przepustnica ustawiona na "ssanie" i ponizej 15% sie nie zamykala. Ale na oko widac zenawet w trybie N jest lepiej zestrojona np w mito 36=17 a w tipo 37=12,5, w mito 45=23 a w tipo 45=18, w mito 60%=40 w tipo 58=31.powyzej jest juz bardzo podobnie
chyba ze sa jakies korekty po temperaturze trzebaby nagrzac oba auta ami sie juz k..wa nie chce
Ten silnik musisz wkręcać na wyzsze obroty jak chcesz być pierwszy spod świateł (i unikać dzielnic w których jezdzą Ferrari, Alfy itp)
http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...-4-95km-39271/
Rozmywamy temat, więc z mojej strony tutaj o tym to wszystko.
Zatem mail poszedł i zobaczymy co na to Panowie z FCA. Czekamy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaż ja się dziwię bo gdybym był takim faciem z FCA odpowiedzialnym za sprzedaż czy promo produktu to takie forum to skarbnica wiedzy. Dlaczego tu nie zaglądają?
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Ja tą dziurę czułem przez pierwsze tys. km, teraz mam 18 tyś i już tej dziury nie ma. Możliwe że wam z czasem również ona zniknie.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry