Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2018
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    36
    Postów
    14
    Auto
    tipo 1.4
    Rocznik
    2017

    Tipo LPG problem na zimnym silniku

    Witam
    Niedawno założyłem instalację STAG do Fiata Tipo (1.4, 100km, 2016r.) - (szczegóły instalacji dopisze)
    Po założeniu instalacji auto jedzie ładnie, spalanie ok. 8,5.
    Jednak pojawił się problem - nierówna praca na zimnym silniku. Diagnoza gazownika - za bogata mieszanka, kalibracja i przez moment było ok.
    Po kilku dniach problem powraca, auto pracuje nierówno poodpaleniu rano, "strzela", potrafil zgasnąć samo z siebie po odpaleniu kiedy stał bez ruchu.
    Dodatkowo jadac na 1 biegu, auto nie było w stanie przekroczyć 1100 obrotów, mumio gazu w podłodze. Jednocześnie czasem wyskakiwał check - wg gazownia błąd na cylindrze raz 3, raz 5.
    Po chwili takiej "brzydkiej" pracy silnik łapał temperaturę (ale jeszcze nie przeskakiwał na gaz) i pracował ładnie i równo.
    Dokonano wymiany świec bo to miał był problem - bez skutku.
    Auto oddane do gazownika który podobno zdemontował całą instalację i założył ją ponownie wymieniajac uszczelki i wężyki - stwierdził że nie widział usterki ale po tym problem zniknął.

    Po ok 2 tygodniach i 1k km problem zaczyna chyba wracać, auto po odpaleniu rano zrywa.


    Pomocy bo nie wiem co mam już z tym robić.
    Auto ma mniej niż 50k przebiegu, sporo w trasie.
    Przed instalacja auto było na przeglądzie u innego mechanika, wszystko ok, nigdy nie było problemów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,274
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Tak jak dowiedziałeś się na lpg forum. Skoro problem nie istnieje jak zaczniesz jezdzić tylko na Pb, to problem jest z instalacją lpg. Zapewne kwestia regulacji. Zapytaj się montera czy stroił auto w trasie na korekty OBD i AFR. Nie mogłeś mieć błędu na cylindrze 5, bo go fizycznie nie ma. Jeśli błędy wypadania zapłonów są tylko na określonych cylindrach, to podmień cewki miejscami i sprawdź czy błędy pojawiły się na podmienionych cylindrach. Najlepiej jak monter lpg nie ogarnia, żeby Ci ktoś rzucił na tą instalację okiem na montaż i regulację. Ale ktoś kto ma pojęcie, jakbyś mieszkał bliżej to bym rzucił okiem i sprawdził AFR nawet. Niestety starsze Fiaty były bardziej odporne na błędy montażu i regulacji, nie były tak restrykcyjne w sterowaniu jak obecne.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    4
    Auto
    Fiat tipo
    Rocznik
    2017
    Witaj ja mam ten sam problem prawdopobnie , jakies rozwiazanie udalo

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2020
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    39
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2017
    Miewałem podobne problemy z nierówną pracą na zimnym silniku - wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe, nie tylko świece. Sprawdź czy nie wypada zapłon na którymś konkretnym cylindrze. To, że problem nie występuje na Pb nie oznacza, że go nie ma. Na gazie po prostu niektóre problemy występują wcześniej, tak jak właśnie gdy dogorywają ci świece czy cewki.

    Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2019
    Skąd
    Czechy
    Wiek
    46
    Postów
    7
    Auto
    Tipo 2019 1.4 70kw kombi
    Rocznik
    2019
    Witam z Czech. Mam to samo auto na LPG STAG QNEXT plus. miałem te same problemy przy temperaturach nieco powyżej zera. Serwis lpg nic nie pomógł. problem tkwił w korektach obd, które zawsze po jakimś czasie rozjechaly sie po podstawowej regulacji lpg. Przyjrzałem się opcjom autoadaptacji OBD. Wyczyściłem mapy z jednostki sterującej silnikiem (nie LPG tylko benzynowe główne) przez alfaODB androida, przejechałem trochę benzyny z funkcją auto zapisującą docelową mapę adaptacji benzynowej, a następnie włączyłem trwalom autoadaptację przez LPG OBD. Problem zniknął. Wcześniej miałem z rana v chlodu LTFT na poziomie -8% teraz 0%.
    Serwis LPG nie ma ani czasu, ani ochoty na dopracowanie LPG. Są raczej mechanikami niż programistami. Na szczęście STAG ma wiele tutoriali i filmów. Po prostu zawsze robią podstawową korektę mnożnika i tyle.
    Należy uważać na poprawki mieszanki 3 rzędu. Nie są one wyświetlane przez OBD więc trzeba wyczyścić mapę benzynową lub przejechać około 40km na benzynie w różnych trybach zanim zaczniemy regulować LPG.

    Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2020
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    39
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2017
    Miałem nieco podobne cyrki - problem nie był akurat w instalacji gazowej, ale w świecach i cewkach - po wymianie wszystkich problemy ustąpiły. A dlaczego na benzynie jeździ wtedy poprawnie? Dlatego, że na gazie wychodzą wszelkie problemy z cewkami czy świecami dużo szybciej. A świece 15-30k km i wymiana.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2015
    Skąd
    Silesia
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 TJet
    Rocznik
    2018
    Cześć.

    Odkopię temat by nie zakładać nowego bo sytuacja z moim wozem jest jednak całkiem podobna do opisywanego problemu, a bez sensu "zaśmiecać" forum.
    U mnie "problemy" trwają już całkiem długo ale ciągle brak czasu... No ale po kolei:
    1. Z odpalaniem na zimnym silniku problemów nigdy nie miałem ale w zeszłym tygodniu wydarzyło się coś dla mnie nietypowego. Po odpaleniu obroty zaczęły falować (od około 800-1400) i trwało to parędziesiąt dobrych sekund zanim się ustawiły jak trzeba. Zdarzyło się, że przy tym falowaniu silnik zgasł. Oczywiście nie było mowy o żadnej jeździe - naciskając pedał gazu (nawet prawie do oporu) auto zwyczajnie nie jechało, tak choćby nie było paliwa. Dopiero po chwili trzymania gazu auto zaczynało przyspieszać. Być może jest to związane z poniższym (tego jeszcze nie wiem)...
    2. Za każdym razem jak odpalam samochód (nieważne czy stał całą noc, czy np. 1h) próbując ruszyć w miarę energicznie samochód zwyczajnie jakby nie reagował na gaz. Dopiero po chwili czuć, że samochód idzie do przodu. I tak za każdym razem. Jest to ultra denerwujące...

    Byłem u swojego gaziarza celem pomiarów (jeszcze na wszystkich opisywanych problemach) i wyszło z nich:

    obraz_2023-05-09_130821532.png

    Gaziarz powiedział bym na chwilę zapomniał o LPG i jeździł wyłącznie na PB. No to tak aktualnie czynię i zaobserwowałem po kilku dniach (jazda w różnych warunkach i przejechaniu blisko 200KM), że:
    1. Nie mam problemu rano z obrotami. Auto odpala jak odpalało ale problem falowania ustąpił.
    2. Problem z reagowaniem na gaz niestety dalej trwa...

    Czy kolega @steyr (bo wiem, że jest dobrym fachowcem od eLPeGa) lub ktokolwiek inny może coś mądrego w tej kwestii napisać?
    Świeczki wymienione jakby ktoś pytał.

    Strasznie mi przeszkadza ten brak reakcji na pedał gazu... :/

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam!

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,274
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    mic1986 temat znany w tjet z lpg w Tipo. Zacząłbym od skasowania parametrów samoadaptacyjnych, wcześniej sprawdzić korekty FRA, DTV1, DTV2 przez Multiecuscan. Następnie regulacja instalacji lpg, pod warunkiem ze jest dobrze zamontowana z dobrymi podzespołami. Regulacja instalacji lpg z podglądem na korekty i AFR. Tjet ma sondę NBO, szybko wchodzi w OL i korekty lecą na 0 i można wróżyć wtedy. Lub pobieżnie sprawdzać napięcie na sondzie NBO. Napisz jaką masz instalację z jakim sterownikiem.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 09-05-2023 o 14:35

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    649
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Trzeba było od razu zrobić reset adaptacji i nie bawić się w jazdę tylko na benzynie. Jeśli poprawa nastąpiłaby od razu to świadczyłoby to o źle zestrojonej instalacji LPG, bo rozjeżdża ona mapy benzynowe.


 

Podobne tematy

  1. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez Bingo1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-02-2023, 05:01
  2. problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,4 benzyna + LPG
    Napisany przez mazzoll na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-11-2021, 13:45
  3. Problem z obrotami na zimnym silniku
    Napisany przez Abram95 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 14-12-2015, 00:04
  4. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez użytkownikGrandePunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2015, 14:40
  5. Problem z odpaleniem na zimnym silniku
    Napisany przez bart1991 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2015, 22:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl