Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez mazzoll

Temat: problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,4 benzyna + LPG  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017

    problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,4 benzyna + LPG

    Dzień dobry

    Chciałbym przywitać się na forum - cześć :-)

    Mam pytanie; na zimnym silniku, podczas odpalenia auta zapala się lub miga żółta kontrolka silnika (nie za każdym razem), silnik nie ma pełnej mocy, pracuje nierówno, prycha/strzela, na zewnątrz auta czuć intensywny zapach spalin. Po 3, 4, 5 krotnym odpaleniu i zgaszeniu, ewentualnie przejechaniu około 500 m i ponownym uruchomieniu silnika auto zaczyna pracować prawidłowo, znika żółta kontrolka silnika.
    Świece wymienione, nie jest to wina cewek.
    Co może być przyczyną?
    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Fiat Doblo Maxi 2017 rok, około 50 tyś przebiegu, 1,4, 70 KW, benzyna + LPG.
    Zdjęcie błędów silnika:
    https://drive.google.com/file/d/1R5k...ew?usp=sharing
    Link do filmu przedstawiający problem:
    https://drive.google.com/file/d/1Ju1...0J4E3Tdtxd_Yno



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    38
    Postów
    72
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Świece, przewody, kiedy ostatnio elpidzi regulowałem i wymieniałeś filterek ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    świece świeże, przewody nie zmieniane - listwa dochodzi do fajek/cewek, gaz regulowany miesiąc temu u Adama Rogowskiego , filtr gazu zmieniony. Usterka występuje przy uruchamianiu auta na benzynie.
    Ostatnio edytowane przez mazzoll ; 01-10-2020 o 19:21

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,732
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zamknij zaworek lpg na butli i wyjeźdź gaz z instalacji aż zdechnie auto i niech przejdzie na pb (zakładam ,że sekwencja ) i tak zrób z parę km .Tak go zgaś i rano odpal dalej na pb -obczaj wtedy co się dzieje . U mnie kiedyś nie trzymał jakiś elektrozawór na reduktorze (?) i gaz rozprężał się powoli w układzie dolotowym ,powstawała mieszanka trudnopalna dla samochodu -tak jak opisałem nakazał sprawdzić gaziarz i tak szybko doszedł problemu z porannym odpalaniem .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cześć
    Dzięki za wskazówki.
    Po likendzie zrobię tak jak podałeś i zobaczę. Napiszę o efekcie.
    Pozdrawiam :-)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cześć

    Zrobiłem tak jak napisał kolega rajtkezjusz jednak bez jakichkolwiek zmian.
    Kolega z wątku założonym przeze mnie na FB https://www.facebook.com/groups/1555...62112967297814 podpowiedział mi, że u siebie we Fiacie Doblo 2 1.4 T 120 KM na taki sam problem jak mój - z pozytywnym skutkiem - zastosował preparat "Pro-Line Regenerator wtrysków benzyna" - Liqui Moly LM20453 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-...ow-benzyna/428.
    Zastanawiam się nad kupnem preparatu Liqui Moly LM20453 lub Liqui Moly 20451
    "Lubryfikator do ochrony zaworów w silnikach zasilanych LPG" https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Lubr...lanych-LPG/426
    Może ktoś z Was używał takich lub podobnych preparatów i zechciałby podzielić się opinią na ich temat :-)
    Dodam jeszcze, że mój Fiat Doblo na gazie ma przejechane około 25 tyś. km
    Z góry dzięki :-)
    Ostatnio edytowane przez mazzoll ; 10-10-2020 o 20:10

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cześć

    Po zastosowaniu "Pro-Line Regenerator wtrysków benzyna" usterka znika na kilka dni po czym powraca.
    Jestem teraz na etapie szukania dobrego, rzetelnego mechanika w woj. mazowieckim.
    Może ktoś z Forumowiczów ma jeszcze jakieś pomysły? :-)
    Auto ma przejechane 55 tyś. Dziwi mnie, pojawienie się takiej usterki przy tak niskim przebiegu.
    Z góry dzięki.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    34
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair, Doblo 1.4T
    Rocznik
    2016,2019
    U mnie podobny problem występował. Pomogła szczegółowa regulacja lpg z korektami obd, ponieważ źle ustawiony sterownik lpg powodował rozjeżdżanie sie mapy benzyny.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cześć

    dray, dzięki za informację.
    dray, mam kilka pytań; czy u Ciebie po zakręceniu instalacji LPG i jeździe na samej benzynie problem również występował?
    Który rok samochodu, jaki silnik i jaki przebieg?
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Obecnie u mnie po wyczyszczeniu odmy i przepustnicy oraz wymianie termostatu problem nieco zmalał.
    Usterka rzadziej ale jednak dalej powtarza się w sytuacji gdy samochód postoi kilka dni na zimnym i wilgotnym powietrzu. W porównaniu do sytuacji sprzed wymianom termostatu, czyszczeniu odmy i przepustnicy obecnie silnik szybciej zaczyna pracować poprawnie ale początkowo obroty silnika nieco falują (dzisiaj mi zgasł przy próbie odpalenia) i czasem słychać ciche strzelanie z wydechu/silnika.
    Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły; za które bardzo dziękuję.
    Przypomnę: auto Doblo Maxi z 2017 roku, 1.4 benzyna + LPG, 70 KW, około 57 tyś km przebiegu.

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :-)
    Ostatnio edytowane przez mazzoll ; 31-12-2020 o 10:03

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2020
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Doblo 1.4
    Rocznik
    2017
    Dzień dobry
    Problem został rozwiązany - pomagała dokładna regulacja, dostrojenie instalacji LPG.
    Źle wyregulowana instalacja LPG powodowała zalewanie świec przez co występował problem z uruchamianiem samochodu na benzynie.
    Obecnie silnik pracuje idealnie, nie ma żadnych problemów z uruchamianiem, obroty silnika nie falują. Poprawiła się kultura pracy silnika oraz przybyło trochę mocy.
    Dziękuje Wszystkim za wskazówki.
    dray lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Doblo
    Rocznik
    2012
    tak z ciekawości, czy ten silnik jest aż tak mało ruchliwy? mam identyczny zestaw 1.4 + LPG

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    499
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Niestety żeby był dynamiczny trzeba go wysoko kręcić, taki urok wolnossaka. Za to nie będzie w przyszłości problemu z turbo i dwumasą.


 

Podobne tematy

  1. Nierówna praca na zimnym silniku/problem z odpalaniem
    Napisany przez Laniek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-10-2020, 09:04
  2. Problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,9 150km
    Napisany przez Pirzmak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 06-01-2019, 20:35
  3. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez użytkownikGrandePunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2015, 13:40
  4. witam , problem z odpalaniem na zimnym silniku fiat siena 1,6 bp-lpg
    Napisany przez krzysiek1104 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-08-2013, 21:13
  5. Problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-06-2012, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl