Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 61 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 915
Like Tree97lubi to!

Temat: Tipo a LPG  

  1. #181
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Ale i tak oszczedzasz. Zamiast wydac 400 zl miesiecznie na paliwo wydasz max 200 zl . W 2 lata zwraca ci sie lpg a potem juz czysty zysk.
    Żeby to tak kolorowo było, że 200 PLN co miesiąc na czysto jestem do przodu Przejeżdżam w miesiącu ok. 900 km (90% miasto) - wg kalkulatora na gazeo.pl, biorąc pod uwagę wszystkie dodatkowe koszty eksploatacyjne (w tym benzynę do uruchomienia silnika), w ciągu 4 lat eksploatacji zaoszczędzę nieco ponad 800 PLN. To daje 200 PLN rocznie - pod warunkiem, że nic nie strzeli Ale już jeżdżąc 1500 km miesięcznie sprawa wygląda dużo korzystniej - 4 lata jazdy to prawie 4,5 tys oszczędności!

    Jak kiedyś obliczyłem to jeżdżąc moją astrą w gazie przez 6,5 roku, odliczając koszty eksploatacji jak wyżej oraz koszty napraw (czujnik temperatury, wtryskiwacz, raz regeneracja parownika i raz wymiana na nowy, nowy zbiornik), zaoszczędziłem ok. 5000 pln - głównie dzięki temu, że kupiłem auto z już zamontowaną instalacją (a cena nie była wcale wyższa od aut bez LPG).

    Podsumowując - prawdziwa opłacalność LPG zaczyna się moim zdaniem od 1300-1500 km/miesiąc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Pojechałem wczoraj do Autogaz Śląsk na II przegląd instalacji gazowej po 15k /I przegląd i kalibracja też u nich - montaż w ASO/. Do tej pory z samochodem nie było najmniejszych problemów - silnik pracował bardzo dobrze - średnie spalanie z czerwca przy przejechanych prawie 2400km na poziomie 8,1 LPG/rzeczywiste/ - nigdy nie zapaliła się lampka Check.
    W trakcie II przeglądu wymienione 2 filtry/niespecjalnie zabrudzone - bardziej ten od fazy lotnej/ a następnie mechanik podłączył swój komputer do komputera od LPG i pierwsza diagnoza - uszkodzony czujnik temperatury gazu /przy listwie wtryskowej/ - wskazywał coś ok. -25 a powinien podobno podawać coś w plusie . Po wymianie czujnika- jazda kalibracyjna w mieście - wszystko OK - zapłaciłem 136 zł za przegląd i jazda z powrotem do Łodzi . W okolicach Częstochowy silnik stał się trochę "mułowaty" - pracował równo ale odczułem ,że coś jest nie tak. Po chwili zapaliła się lampka Check - szybki telefon do AGŚląsk - nawrotka i powrót do Katowic- Na miejscu komputer i szybka diagnoza błędu check / nieprawidłowy skład mieszanki paliwowej/ - komputer od gazu pokazał natomiast ,że wymieniony czujnik gazu jest walnięty i ten dla odmiany pokazuje -65st.C Ponowna wymiana - jazda kalibracyjna po mieście i powrót do domu. Do teraz przejechałem ponad 500km i wszystko jest OK. Myślę ,że obecnie pracę silnika na LPG mogę określić jako rewelacyjną/jutro zatankuję to zobaczę czy spalanie też jest zadowalające/
    A teraz meritum sprawy -kręcąc się przez parę godzin w AGŚląsk pogadałem co nieco i ustaliłem ,że od pewnego czasu są problemy z tymi czujnikami -jest dużo wadliwych inne szybko padają generalnie jest to g... podzespół. Są tez jak mogę domniemywać problemy z reduktorami / sam rozmawiałem z dwoma właścicielami których tam spotkałem i którzy mieli wymieniane/ widziałem tez jak wymieniali nowy reduktor na kolejny /chyba w nowo montowanej instalacji - brązowy Tipo na blachach SMD.../
    Generalnie dla poprawy humoru dodam ,że obsługa i mechanicy w AGŚląsk są rewelacyjni - pracują szybko i profesjonalnie a przy tym są mega życzliwi dla klientów.
    Ostatnio edytowane przez pawka ; 28-06-2017 o 22:44

  4. #183
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    POtwierdzam że sa problemy z tymi czujnikami

    Uwaga na Fabryczne LPG w Tipo . Dzisiaj przyjechal pan do serwisu i sie kłucil że LPg z uzywa benzyne też. Okazuje sie że fabryczne lpg dodaje też benzyne w czasie jazdy, jak chce sie sztbko wyprzedzić potrafi odciać lpg i iśc tylko na benzynie. Tak powiedział serwis . W oplu tak samo jest

  5. #184
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Fabryczne w sensie tartarini? (wnioskuję po profilu)
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  6. #185
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Dzisiaj przyjechal pan do serwisu i sie kłucil że LPg z uzywa benzyne też. Okazuje sie że fabryczne lpg dodaje też benzyne w czasie jazdy, jak chce sie sztbko wyprzedzić potrafi odciać lpg i iśc tylko na benzynie. Tak powiedział serwis . W oplu tak samo jest
    To jakiś patałach gazownik to robił. Na najmniejszych reduktorach LPG ogarnia do 150 KM na samym LPG. Spada ciśnienie gazu na listwie przy mocnym "ssaniu" gazu przez silnik i kiepskiej regulacji i to najczęstszy powód.
    W ogóle się dziwię że FAP współpracuje z Tartarini i zmusza do tego klientów bo są lepsze/tańsze instalacje. Pewnie jakiś układzik.
    W moim 1,4 16V prawie 150 tys przelatane na BRC ani raz nic mu nie było. Na samym początku owszem przy strojeniu był kłopot z klapami w dolocie (nie wiem czy uproszczona wersja tego silnika jaka jest w Tipo je ma) i miał dziurę mocy. Gościu dzwonił na wsparcie techniczne przyjechał z Rzeszowa ich szpenioi przywiózł mapę z tego silnika z auta strojonego na hamowni we Włoszech, wgrał mi ją i powiedział niech pan jedzie, chyba się już nie zobaczymy. I miał rację.
    W ogóle nazywanie Tartarini instalacją fabryczną (wkładanej w warsztacie niczym nie różniącego się od warsztatów Staga, BRC itp.) to duże nadużycie. Ja też tam próbowałem (bo była gwarancja) ale cena była z dupy wzięta więc zaryzykowałem gdzie indziej (BTW inne elementy samochodu na gwarancji były kilkakrotnie naprawiane więc nie jest prawdą że ona przestaje obowiązywać.
    To co wkładają do Tipka naprawdę fabryce to Landi, co oczywiście też nie jest dzieckiem FCA ale bliżej mu do przydomka "fabryczny".
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-06-2017 o 19:26
    chudar lubi to.

  7. #186
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2017
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    102
    Auto
    EASY 1,4 sedan
    Rocznik
    2016
    Pytanko do gazowników?Jeeżli usterce ulegnie układ zasilania gazem, czyli nie jedzie na gazolinie ,to koniec jazdy ?czy na benzynie pojedzie dalej ?

  8. #187
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał BZYK70 Zobacz post
    Pytanko do gazowników?Jeeżli usterce ulegnie układ zasilania gazem, czyli nie jedzie na gazolinie ,to koniec jazdy ?czy na benzynie pojedzie dalej ?
    Pojedzie. No chyba ze to taka usterka ze spierdzieli sie pol instalacj elektrycznej czy inny armagedon. Gorzej w drugą stronę bo odpala na benzynie.

  9. #188
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    Warmia
    Postów
    84
    Auto
    Panda?
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    POtwierdzam że sa problemy z tymi czujnikami

    Uwaga na Fabryczne LPG w Tipo . Dzisiaj przyjechal pan do serwisu i sie kłucil że LPg z uzywa benzyne też. Okazuje sie że fabryczne lpg dodaje też benzyne w czasie jazdy, jak chce sie sztbko wyprzedzić potrafi odciać lpg i iśc tylko na benzynie. Tak powiedział serwis . W oplu tak samo jest


    Fabryczne czyli zamontowane na linii produkcyjnej czy już po dotarciu autka do Polski gdzie ktoś dołożył instalację LPG.
    Przeglądam ten wątek bo tipo spodobało mi się od samego początku i tak się zastanawiam ale nie wiem czy diesel czy 120KM z fabrycznym LPG.
    Ma ktoś fabryczne LPG ale te założone na linii produkcyjnej? Jaka pojemność zbiornika, jak zamontowany wlew gazu.
    Liczę się z tym że w dowodzie rejestracyjnym będzie od razu wbity termin następnego badania na rok ale jednak te 120KM z fabryczny LPG kusi bardzo.

  10. #189
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Ciekawe , że do Opla Merivy z tym silnikiem dopłata do fabrycznego LPG wynosi 2 tys zł, więc Fiat nieźle leci w uja

  11. #190
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    to jest właśnie problem z forami, wszyscy piszą ale każdy o czym innym... W instrukcji do tipo jest ładnie opisane działanie fabrycznej instalacji (tej z fabryki z Turcji nie od dilera). Takie cyrki, że przy większym obciążeniu (pedał w podłodze lub pod stromą górkę) auto przechodzi na zasilanie benzynowe albo dodatkowo z gazem spala pewną ilość benzyny jest typowe w instalacjach lpg dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (np. w oplu teraz takie są). Tipo ma silnik z pośrednim wtryskiem paliwa i tu instalacja tak nie działa (albo tylko benzyna, albo tylko gaz). Jeżeli jakiś diler wstawił instalację do tipo wyższej generacji przeznaczoną właśnie do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jest tak jak powiedzieli panowie w serwisie - spala benzyną razem z gazem.

    I tu głupotą wielką jest (może nieświadomą) pisanie, że fabryczna instalacja tak ma - wystarczy przeczytać instrukcję by wiedzieć, że nie jest tak jak rzekomo powiedzieli panowie z serwisu. Praktyka pokazuje, że serwis często pieprzy farmazony by tylko zamydlić oczy i wykpić się ze swojego partactwa / pomyłek (w tym przypadku - źle dobranej instalacji)...

    Ludzie, podsumowując - fabryczne LPG (to montowane razem z autem w Turcji), zgodnie z instrukcją pracuje albo na benzynie, albo na lpg - TYLKO! Auto zawsze odpala tylko na benzynie i po osiągnięciu ustawionej temperatury (ustawiana przez złącze diagnostyczne) oraz odpowiednich obrotów (też ustawiane przez złącze diagnostyczne) przełącza się na LPG. Na benzynę przełączy się w przypadku awarii instalacji LPG, spadku ciśnienia gazu w zbiorniku (po prostu jak się gaz skończy) lub po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na konsoli. Co do automatycznego przełączania na gaz - najpierw silnik musi osiągnąć zadaną temperaturę i dopiero potem zwiększenie obrotów do zadanego poziomu spowoduje przełączenie na gaz (oba warunki muszą być spełnione łącznie).

    Niezależnie od rodzaju zasilania,z którego korzystano podczas ostatniego użycia samochodu, przy kolejnym uruchomieniu go, po fazie początkowej zasilania benzyną nastąpi automatyczne przełączenie na LPG.

    Instrukcja strona 45 - a dla leniwych opis powyżej

    Zbiornik fabryczny na LPG (ten montowany w Turcji) ma 53 litry (w konfiguratorze, jak klikniecie z prawej wyświetl dane techniczne to tam jest to info, zbiornik beznynowy 50l a LPG 53l) i można zatankować do niego 42 litry gazu (a to już informacja z instrukcji - strona 48).

    Mam nadzieję, że na ten temat już więcej polemik nie będzie choć świadom jestem, że sporo z forumowiczów myli instalację fabryczną z dilerską (wielu za sprawą dilerów niestety)...

    Co do wiedzy dilerów, na jeździe testowej sprzedawca wiedział z grubsza tylko jak w tipo działa ABS, ESP i kontrola trakcji (te był wstanie opisać), zmienił temat przy pytaniu o asystenta ruszania pod górkę, a wystarczyło tylko instrukcję przeczytać - ja to zrobiłem i wiem a on nie i sprzedaje fury. Po przeczytaniu głupiej instrukcji łatwiej by mu się sprzedawało...

    Się pochwalę, nawet błąd w instrukcji znalazłem i zgłosiłem, będzie errata

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    Ciekawe , że do Opla Merivy z tym silnikiem dopłata do fabrycznego LPG wynosi 2 tys zł, więc Fiat nieźle leci w uja
    A jesteś pewien, że to fabryczne a nie dilerskie LPG. Z mojej wiedzy wynika, że Opel miał fabryczną (montowaną na linii produkcyjnej) instalację tylko do silnika 1.4 turbo 140KM z euro5 a teraz z euro 6 nie ma tej wersji, są 125 i 150KM i są na bezpośrednim wtrysku i nie ma mowy o fabrycznym (montowanym w fabryce LPG). Pewnie tę instalację dokłada już sam diler i stąd ta cena (jak u gazowników).
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 23-07-2017 o 16:01 Powód: drobne błędy
    Joozwa lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #191
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    Ciekawe , że do Opla Merivy z tym silnikiem dopłata do fabrycznego LPG wynosi 2 tys zł, więc Fiat nieźle leci w uja
    To nie jest ten sam silnik a co jedynie podobny. Po drugie za 2 tys. nie zamontujesz zadnej porządnej instalacji LPG więc nie wydaje mi się żeby specjalnie lecieli. Swego czasu w skodach trzeba było dopłacać po 8 tys. to faktycznie było lecenie.

  13. #192
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    Warmia
    Postów
    84
    Auto
    Panda?
    @Qvadrat

    Czyli tipo sw z fabrycznym ma mniejszy zbiornik niż z tym zakładanym u dealera.
    I jak wygląda wlew w tym fabrycznym - chodzi mi o to czy jest w zderzaku i trza się schylać czy jest we wlewie paliwa i się nie gimnastykujesz tankując.

  14. #193
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie wiem czy fabryczny (53 litry pojemności do których mozna zalać 42 litry gazu - pamiętaj, ze zbiorniki lpg tankuje sie do 80% ich pojemności znamionowej) jest mniejszy od tego jakie domontowują dilerzy bo ne wiem co oni wsadzają. I skoro fabryka pakuje 53 litry to chyba większego nie da już zmieścić. Fabrycznie wlew jest pod klapką i jest do niego wkręcana długa przejściówka. W instrukcji są rysunki. Dilerzy w zależności od swego chciejstwa montują tez pod klapką lub w zderzaku. W Białymstoku diler montuje w zderzaku bo tak jest prościej i zapewne taniej... Wiem natomiast, że diler w Białymstoku montuje zbiorniki 48 litrów pojemności znamionowej, czyli mozna wlać niecałe 40 litrów gazu... Musisz zapytać tam gdzie kupujesz, najlepiej pójść na serwis i wypytać tych co montują, bo sprzedawca z salonu na raczej nie wie lub nie jest pewien a to żadna wiedza, dla niego liczy sie tylko sprzedaż...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #194
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A jesteś pewien, że to fabryczne a nie dilerskie LPG. Z mojej wiedzy wynika, że Opel miał fabryczną (montowaną na linii produkcyjnej) instalację tylko do silnika 1.4 turbo 140KM z euro5 a teraz z euro 6 nie ma tej wersji, są 125 i 150KM i są na bezpośrednim wtrysku i nie ma mowy o fabrycznym (montowanym w fabryce LPG). Pewnie tę instalację dokłada już sam diler i stąd ta cena (jak u gazowników).
    akurat jestem na etapie wyboru auta (Tipo, Meriva, miedzy innymi) i wiem co piszę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Po drugie za 2 tys. nie zamontujesz zadnej porządnej instalacji LPG
    Zenit Blue ,najpierw zasięgnij wiedzy ,

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Proszę bardzo :

    https://www.otomoto.pl/oferta/opel-m...tml#ff9d7b1d7b

  16. #195
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Instalacja Tartarini zakldana u dealera ma zbiornik 56 L co pozwala zatankować troszke ponad 47 L, korek jest kolo wlewu paliwa. Była tez tansza opcja do wyboru z mniejszym bakiem i korkiem w zderzaku. Montowany jest zbiornik Stako wiec nie ma jakiegoś szajsu i nie musicie tej instalacji z Turcji tak wychwalac pod niebiosa, bo to co dealer pozwala wsadzic tez jest dobrą włoską instalacją podobnie jak fabryczna Landi Renzo.
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 23-07-2017 o 21:59


 
Strona 13 z 61 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Alarm Tipo II
    Napisany przez bob9753 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 19-12-2018, 09:08
  2. Tipo hatchback
    Napisany przez mmaa na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2016, 22:20
  3. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02
  4. Części do Fiata Tipo 1.4
    Napisany przez pit14 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-03-2013, 21:37
  5. Podkarpackie Tipo 3D !
    Napisany przez Stivi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2010, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lpg

fiat tipo 1.4 t-jet lpg opinie

fiat tipo lpg forum

fiat tipo lpg opinie

tipo 1.4 lpg

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-lpg-3376122

tipo lpg

fiat tipo 1.4 t-jet lpg

nowyfiat tipo lpg

fiat tipo 1.4 lpg

fiat tipo 2 gdzie dac korek od gazu

fiat tipo 1 4 lpgtipo lpg opinie1.4 t-jet a lpg czy wartofiat tipo gazfiat tipo fabryczny gazMOPS nowy Fiat Tipo na gazfiat tipo hatchback 1.4 t-jet a lpgfiat tipo lpg wlewtipo lpg fabrycznie fiat tipo 1.4 t-jet lpg forumtipo zaworyinstalacja gazowa landi opinie w tipotipo sedan z lpgTJ80 Turbojet Engine

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl