Zgadzam się z krówka. Wymiana oleju po 2000 mija się z celem. Oczywiście nie zaszkodzi ale za te kasę można zrobić tysiąc różnych fajniejszych rzeczy.
Ja mam 12000 zaraz pierwszy przegląd i wymiana oleju.
Zgadzam się z krówka. Wymiana oleju po 2000 mija się z celem. Oczywiście nie zaszkodzi ale za te kasę można zrobić tysiąc różnych fajniejszych rzeczy.
Ja mam 12000 zaraz pierwszy przegląd i wymiana oleju.
Z tego co sie orientuję to te silniczki 95 KM mają problem z braniem oleju i tez te gdzie jest LPG, ale w drugim przypadku w jednostkach 120KM rzadko to się zdarza co widac nawet na forum, natomiast jak masz silnik 95KM i do tego LPG to jest z tym duży problem takie info od dealera. Branie oleju w jednostkach 95KM podobno jest przez to ,że to stary konstrukcyjnie silnik , a t-jety 120KM są przebudowane i inaczej zrobione, to są całkiem innej konstrukcji silniki. Natomiast co ma LPG do oleju tego nie wiem. Silniki TSI kiedyś też piły olej, ale je pouszczelniali i teraz jest wszystko ok, sam takim jeżdżę od roku i jak olej był pod korek tak teraz po 11k dalej jest bez zmian.
Z reguły to jednostki uturbione powinny brać olej, ale w tym przypadku jest na odwrót![]()
Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 23-09-2017 o 15:27
Gdzieś kiedyś ktoś napisał, że producent dodaje do pierwszego oleju jakieś dodatki uszlachetniające, które powodują, że silnik lepiej się dociera, polepszają one też jego żywotność w przyszłości. Wywalając olej po 2 tys pozbywasz się owych dodatków, potem wlewasz już tylko zwykły olej. (oczywiście czy to jest prawda nie dam sobie ręki uciąć)
P.S
Ja mam teraz przebieg ok 4,5 tys i olej jest jeszcze w miarę przeźroczysty, też tak mieliście? czy był już całkiem brązowy?
Ostatnio edytowane przez manio20 ; 23-09-2017 o 18:37
I ja również. Olej w trakcie pracy się starzeje i jego reologia się zmienia, dostaje się tam paliwo, produkty spalania itp. Tego filtr nie wychwyci a ni nie przywróci właściwości więc trzeba zmienić. A ewentualne stałe produkty docierania silnika (obrazowo mówiąc "opiłki") zostaną w filtrze i na magnesie korka natomiast sam olej po 2 tys jest OK.
Inna sprawa że przy 2 tys. km silnik tak całkiem ułożony nie jest
Filtr oleju oryginalny w serwisie 65zl
Piteros
Branie oleju nie jest domeną starych konstrukcyjnie silników. Są archaiczne silniki nie biorące wyraźnie zauważalnych ilości oleju pomimo dużych przebiegów, są nowe konstrukcje żłopiące nawet 1l oleju na 1000 km od nowości np.TSI sprzed kilku lat.
Apetyt na olej wynika z luzów konstrukcyjnych, rozszerzalności temperaturowej elementów, szerokości, sprężystości i trwałości pierścieni tłokowych, jakości i elastyczności uszczelniaczy zaworowych. ( np. uszczelniacze nie mogą uszczelniać całkowicie, zatarły lub przedwcześnie zużyły by się wtedy prowadnice zaworowe).
manio
Nie wierzę w żadne cudowne dodatki dodawane przez producenta olejów. Tacy szczodrzy to oni nie są.
Myślę że nie warto wierzyć w każdą zasłyszaną lub przeczytaną w nacie bzdurę z kategorii "prawd objawionych" na tematy motoryzacyjne.
marx
Tipo 1.4 95 km, a o tym silniku jest temat, nie posiada magnesu na korku spustowym oleju.
panowie to nie jest problem tylko NORMA że od lat 1.4 95km bierze olej koniec i kropka
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Dziwne jest to że jeden berze olej drugi nie. Ja za miesiąc , podobnie jak Tedybear , jadę na pierwszy przegląd , oleju nie dolałem nawet kropelki , miałem od początki na max , teraz 3/4 poziomu . Zrobiłem 8 tyś. km.
FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato
Widocznie stosujesz PSJ ....z silnikami biorącymi olej jest jedna prawidłowość ....im bardziej dynamicznie jeździsz tym więcej bierze oleju .... zaczniesz go wkręcać na obroty to się rozochoci i będzie pił więcej .
U mnie też zauważyłem zużycie oleju. Zrobiłem 2500km i dolałem może ze 200-250ml (ćwiartka) Ale wcale mnie to nie przeraża. Uważam że jest to w normie. Inne auta które posiadałem brały dużo więcej lub wcale. Więc myślę że niema sie co przejmować. Tylko jeździć i cieszyć się jazdą................![]()
15 k km, wymiana oleju, jazda na gazie, dolewka 1,5 litra oleju.